Serkkuni teki reilut ja päätin etten ikinä hanki lapsia!
Ei v*ttu mikä perjantai-ilta!
Serkkuni (22v, jos joku haluaa tietää) muuttaa ensi viikolla pienempään asuntoon vuoden ikäisen poikansa kanssa. Hän soitti minulle eilen, että tuunko auttaa pakkaamisessa, että hänen sisarpuolensakin tulevat auttamaan ja koko porukka jää yökylään. Hän lisäksi mainitsi, että olisi kiva jos vihdoinkin tapaisin hänen sisarpuolensa, jotka ovat kyllä olleet jo kymmenen vuotta kuvioissa mutta joihin en ole koko aikanaan onnistunut törmäämään. Mulle sopi mainiosti, joten pakkasin tavarani ja lähdin bussille sillä asenteella että kaikki kamat pahvilaatikoihin vain mitä ehditään pakata. Serkkuni ilmoitti velipuolineen, että voivat tulla puolivälistä matkaa yhdessä hakemaan, jotta mun ei tarvitse vaihtaa bussia.
Odottelin sitten välipysäkillä puoli tuntia, että missäs neiti veljineen on kun mitään ei kuulu eikä näy. Hetken kuluttua hän soittaa, että lähtisinkö viiden kilometrin päähän kävelemään, koska hän ei kaupungille asti aja, koska: "Mä eksyn siellä". Suutuin ensimmäistä kertaa, mutta sanoin hillitysti, että suoralla tiellä ja samassa kaupungissa asuva veli voi varmasti neuvoa, miten täällä kuuluu ajaa. Ei auttanut. Lähdin sitten kävelemään parkkipaikalle, jossa tämä kaksikko autoineen odotti minua.
Ei siinä kävelymatkassa mitään, mutta akkuni alkoi vähetä ja tää serkku soitti mulle valehtelematta kahden minuutin välein. "Joko olet täällä päin? Miten sulla voi kestää käveleminen näin kauan? Missä kohtaa sä nyt olet?" Lopulta ärähdin että lakkaa soittelemasta ja mä en vastaa ennen kuin olen oikeasti lähellä. Lopulta puhelimen vilkkuessa (ja akun punaisella samaten) kävelin vittuuntuneena sovitulle kohtaamispaikalle todetakseni, että kaksikko olikin vastaamattomuuteni vuoksi lähtenyt ajamaan vastaan, vaikka se ei aiemmin ollut sopinut. Nyt uusi soittelurumba, että minne he menivät ja silloin kilahdin kunnolla, kun neiti yritti saada mua kävelemään takaisin päin menevään suuntaan jotta löytäisin heidät. Kauhealla ragella hän sitten palasi takaisin sovitulle tapaamispaikalle.
Lopulta kun pääsin autoon, hänen velipuolensa aloitti sen saman tien. "Sä olet paljon paremman näköinen livenä" ja se tuli niin ällöttävällä äänensävyllä. En jotenkin odottanut, että se kuuno aloittaisi pokaamaan mua. Samassa serkkuni selitti, että hänestä on vihdoinkin kiva kun isovelipuoli pääsee tutustumaan munhun ja selitti uskovansa, että tulemme hyvin juttuun keskenämme. Olin enemmän vain wtf siellä takapenkillä, ja mainitsin, että asun yhdessä avopuolison kanssa - ei vaikutusta.
Mutta vasta erillä mua odotti vastassa järkytys. Kaksi aivan umpitunnelissa olevaa sisarusta (siis täysi-ikäisiä) istuivat serkkuni vuoden ikäisen pojan kanssa olkkarissa ja olivat vahtivinaan lasta. Sisarpuoli istui sohvalla toisessa kädessä kalja ja toisella polvella lapsi ja mainosti kuinka haluaa äkkiä suuren perheen, koska lapset ovat kaikki kaikessa. Kaljan saatuaan alas hän haki uuden ja jatkoi palluttamistaan ja tämän saman asian selvittämistä.
Kaikkein isompana järkytyksenä tuli, että mua hakeneen isovelipuolen muut kolme lasta olivat jo nukkumassa, ja vasta nyt perillä serkkuni sanoi, että lapset olivat hirveässä räkä- ja oksennustaudissa. Samassa suljetun oven takaa alkoi kuulua hirveä kakomisen ääni, ryöpsähdys ja itkuparkuhuuto, johon kukaan aikuisista ei reagoinut alkuun mitenkään. Lopulta serkkuni meni sinne ämpärin ja luutun kanssa, ja lasten isä meni hakemaan pienen oksentelijan toiselle puolelle rauhottumaan. Sitten joku kysyi, miksen mennyt auttamaan siivouksessa.
Kun kysyin, että miksei mulle kerrottu ajoissa niin olisin jättänyt tulematta, niin serkkuni vastasi ettei tullut mieleen. Suomensin sen hiljaa mielessäni, että hän tarkoitti oikeasti, että muuten olisin jättänyt kokonaan tulematta - niin kuin olisinkin.
Koska ensimmäistäkään bussia ei enää kulkenut sinne peräkylään, jouduin jäämään pitkin hampain. Tajusin illan mittaan, että minua ei suinkaan haettu veljen maksamilla bensoilla siksi, että tulisin auttamaan pakkaamisessa, vaan siksi, että serkkuni voisi "tutustuttaa meidät kaksi keskenään". Kukaan ei pakannut mitään, vaan kaikki joivat kaljaa ja serkkuni riiteli koko illan saako musiikkia soittaa hiljaisella vai ei. Väistelin koko illan sen älykääpiön isoveljen todella huonoja iskureploja ja katselin kun aikuiset vetelivät hirveitä kännejä ja loppuillasta kaivoivat kirkkaat esille.
Vuoden ikäinen vauva valvoi serkkuni kanssa puoli viiteen asti yöllä. kun kyselin syytä, niin serkkuni vastasi että lasta ei saa yksin laitettua nukkumaan, koska se alkaa vain huutaa sängyllä, ja lapsi menee nukkumaan vain hänen kanssaan. Olin ihan puulla päähän lyöty, ja kyselin kauan hän meinasi antaa mukulan pompottaa itseään.
Tänä aamuna heräsin reilusti ennen muita, otin purkamattoman laukkuni lattialta ja lähdin todella kiukkuisena mutta vähin äänin bussipysäkille. Serkkuni soitti kolmen tunnin kuluttua lähtöni jälkeen, että voinko maksaa eilisestä bensarahaa ja että mulla ei ole aihetta kilareihin.
Mutta palaten serkkuuni ja hänen perheoloihinsa: onko mikään edellä mainituista normaalia vai suutuinko turhasta? Ennen kuin kukaan ehtii sanoa mitään, kaikki aikuiset ovat 20-30 vuotiaita.
Kommentit (115)
Kehtaa vielä pyytää bensarahaa, mitä helkkaria! Lapset pois tuollasilta ja viinatkin saman tien. Ja Suomessa tapellaan jostain homojen adoptio-oikeudesta kun on tuollaisia heteroperheitä, ei hyvää päivää!
Provo.
Koska viesti ei vastaa otsikkoa.
Koska olisi epäloogista, että serkun meininki tulisi täytenä yllätyksenä.
Koska tarina vähän liian surullinen. Yskä ja vatsatautikin vielä.
Ja kenen mielestä olisi hyvä idea parittaa avoliitossa asuva serkku velipuolensa kanssa (vaikka serkku ja velipuoli eivät välttämätä ole sukua, mutta silti).
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:25"]
Ei mikään tuosta ei ole normaalia.
Ei tuo ei ole mitenkään normaalia lapsiperhearkea.
Sinuna en antaisi senttiäkään "bensarahaa" jos on pyydetty apuun, haluttu hakea osan matkaa ja vielä kävelytetty ympäriinsä.
Muutenkin välttelisin sitä että joutuisin olemaan jossain tekemisissä tuon sakin kanssa.
Sitä en ihan ymmärtänyt miten tuo vahvistaa haluasi olla Vela. Aikuisethan tuossa oli idiootteja eikä lapset ?
[/quote]
Joo, se osa jäi tarinasta puuttumaan, koska en kokenut velallisuuttani mainostaa sittenkään tuossa kun kiukuspäissäni tarinaa rustailin. Harmitti, kun huomasin vasta stoorini julkaistuani että unohdin muokata otsikon paremmin. Joka tapauksessa olen jo pidempään ollut sitä mieltä, että en ehkä koskaan halua lapsia ja nähtyäni miten vaikeaa kipeiden ja kuorossa huutavien lasten kanssa on, mielipiteeni vahvistui. Tosin tuohonkin vaikuttaa nyt aikuisten käytös, ei niinkään lasten, vaikka ne lapsetkaan eivät olleet järjen jättiläisiä! Varsinkin keskimmäinen tuon veljen lapsista parkui ihan koko ajan, vaikka ei ollut niistä kaikkein kipein ja vaikka jätkä olikin jo eskari-ikäinen (tai vähän alle) se ei ymmärtänyt sanaakaan puhetta. Hämmästyksekseni se jätkä marssi makkarista aivan pokkana keittiön pöydän ääreen, nojasi poskellaan pöytää vasten ja alkoi yskiä niin että lima lensi! Kun komensin poikaa, niin se tuijotti mua takaisin eikä vastannut mitään eikä hievahtanutkaan. En kuullut koko aikana sen puhuvan sanaakaan.
Jos lastenhoito on oikeasti noin vastentahtoista ja vaikeaa, niin multa jää tekemättä kokonaan. Toisaalta olen vieläkin ihan kiukuissani koko eilisillasta, joten tässä on sellaista jäävuorenhuippu- rähinää mukana.
Bensarahoja en ole maksamassa, ja tää oli laitimainen kerta kun näen koko serkkua.
[/quote]
Tämän lisäyksen perusteella teit oikean päätöksen.
No miten ne lapset nyt olisi "jotain järjen jättiläisiä" kun ei heistä ole varmaan pidetty huolta eikä ole mitään opetettu tai kasvatettu.
Ja et taida sinäkään olla ihan viisas kun jäit sinne koko yöksi etkä keksinyt MITÄÄN keinoa miten päästä kotiin. Niillä lapsilla on siis sinun sukusi geenit ja älynlahjat että tosiaankin on parempi ettet lisäänny. Riittää että serkkusi on jo tehnyt sen ja huonosti menee.
Tämä purkaus vain siksi että yhä syytät niitä lapsia jotka eivät ole ansainneet tätä paskaa missä olosuhteiden pakosta ovat.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:51"]
Provo.
Koska viesti ei vastaa otsikkoa.
Koska olisi epäloogista, että serkun meininki tulisi täytenä yllätyksenä.
Koska tarina vähän liian surullinen. Yskä ja vatsatautikin vielä.
Ja kenen mielestä olisi hyvä idea parittaa avoliitossa asuva serkku velipuolensa kanssa (vaikka serkku ja velipuoli eivät välttämätä ole sukua, mutta silti).
[/quote]
Niinpä, tässä oli nyt vähän liikaa kaikkea. Jo heti alussa käveltiin niin maan perusteellisesti. Ei kai kukaan oikeesti lähde kävelemään 5km vain siksi ettei autolla oleva serkku viitsi ajaa lähemmäs vaikka on luvannut. Mut tää meidän ap se käveli. Sitten sairaat lapset, jotka on vielä vammaisiakin kun eivät keskellä yötä sairaina juttele tuntemattoman naisen kanssa. Pompottava vauva ja muu. Meni överiksi, mutta ihan hyvä viritelmä. Seuraavan kerran vaan vähän vähemmän. Kaiken tapahtuneen ei tarvi olla niin teatraalista.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:42"]
No tee nyt helkkari sentään edes ls-ilmotuis tuosta että vuoden ikäinen jätetään kännisille hoitoon. Haluatko tosiaan omatunnollesi jos jotain sattuu tuolle lapselle, ja sinä olet tiennyt että lapsesta huolehtiminen on noin retuperällä?
Ja suutuit ihan aiheesta, mutta olit vela tai et, olet velvollinen tekemään ls-ilmoituksen etkä vain päivittelemään asiaa itseksesi. Ja ei varmaan tarvi huolehtia siitä että välit menee, tuskin haluat enää edes olla väleissä?
[/quote]
Ei todellakaan kiinnosta. On tuon saman serkkuihmisen kanssa ollut aiemminkin todella hankalaa, mutta tämä oli kaiken huippu. Ensin kävelyttää ympäri kyliä, ei pakata mitään ja ihmettelee päälle miksi kiukkuan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:44"]
Kehtaa vielä pyytää bensarahaa, mitä helkkaria! Lapset pois tuollasilta ja viinatkin saman tien. Ja Suomessa tapellaan jostain homojen adoptio-oikeudesta kun on tuollaisia heteroperheitä, ei hyvää päivää!
[/quote]
Tätä mäkin mietin hetki sitten..
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:36"]
Oletko tietoinen että lapsella on äitiin takertumisvaihe siinä 8kk-1½v. Lapsi on tuossa vaiheessa tajunnut että on aidistä irrallinen ihminen ja että äiti voi siis kadota milloin tahansa ja jättää hänet. Tämän välttääkseen lapsi takertuu äitiinsä, eikä äiti tosiaan meinaa päästä mihinkään. Se kuinka takertuvainen lapsi on riippuu ihan lapsesta, toiset on pahempia kuin toiset. Tämä vaihe on ihan normaalia kehitystä ja vähitellen lapsi lopettaa sen äidissä roikkumisen kun tajuaa ettei äiti katoakaan vaikkei tässä ole kiinni koko aikaa. Se ei ole mitään pompottamista vaan ihan todellista lapsen pelkoa siitä että hänet hylätään. Varmaan noissa oloissa kasvaneella lapsella se pelko on vielä suurempaa. Eikä tuota takertumista ja siitä seuraavaa huutoa saa pois kasvattamalla, se vaihe menee ohi kun lapsi kehittyy.
[/quote]
TAJUTTU JO, voi juma. Pompottamisen puolelle se menee silloin, kun äiti ei tätä tajua ja omalla epäjohdonmukaisella toiminnallaan pahentaa tätä lapsen oloa. Toisella hetkellä ottaa mukaan minne vain ja toisella hetkellä taas hylkää kylmästi. Lakatkaa jo vääntämästä, koska se perusajatus ei muutu sillö mitenkään.
[/quote]
Perusajatus nimenomaan muuttuu jos väität, että lapsi pompottaa tai manipuloi. Sillä lapsi ei tee kumpaakaan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:34"]
Kun kerran VELA-asenteesi kasvoi, niin pelkäätkö siis, että lapsen saanut rupeaa automaattisesti:
jättämään lapsensa "hoitoon" kännisille?
Yrittää naittaa varattujankin tuttuja toisilleen muka muuttoavun varjolla?
Ei kykene lukemaan karttaa, jotta voisi hakea toisen 5km päästä?
Jättää hoitamatta sairaat lapsensa?
Pyytää toisia kylään, vaikka kotona on oksennustautia?
Valvottaa lasta koko yön, koska lapsi nukkuu vain äidin seurassa?
Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että lapsi nukahtaa vain äidin seurassa. Jos lapsella on/on ollut esim. kipuja, niin se nukahtaminen on saattanut onnistua vain vanhemman vieressä ollessa. tuo on eräs tapa, eikä pompottamista, mutta muuta asiat ovat kyllä aivan häränpyllyä tuolla perheellä. Its olisin tehnyt sijassasi ls-ilmoituksen, jos kerran yhtään selvää aikuista sinun lisäksesi ei kämpässä ollut.
[/quote]
Ei, vaan aloin pelätä,
- etten saa lapselleni luotettavaa ja hyvää hoitajaa. Hoitaja joko pahoinpitelee, laiminlyö lastani tai molempia silloin kun en ole paikalla. Tai sitten hoitaja opettaa lapselle typeriä asenteita tai vetää hänen läsnään kännit. Aiemmin lapsena olin kaappijuopon helmoissa perhepäivähoidossa, ja tämä ilta oli ikään kuin muistutus noilta ajoilta.
- että lapsistani tulee yöhuutajia, jotka eivät lakkaa itkemästä, vaikka syötän, vaipotan ja pesen heidät ennen nukkumaanmenoa. Että en vain osaa tai saa sitä mahdollista tulevaa lastani nukkumaan ajoissa, vaan jokainen ilta ja yö on yhtä valvomista ja helvettiä.
- että sosiaalinen elämäni kuivuu niin kasaan lapsen saatuani, että minun on kokeiltava mitä äärimmäisen epätoivoisia ja säälittäviä keinoja, jotta ihmiset pysyisivät ympärilläni; annan myönnytyksiä joita en unissanikaan antaisi ("saatte ryypätä lasteni läsnäollessa") tai sumutan ihmisiä saadakseni heidät hetkeksi yhteen minun ilokseni ("hei isoveli, haetaan se mun serkku kun se on kuulemma kiinnostunut sinusta")
- että alan kiusata ihmisiä tahallani purkaakseni omaa pahaa oloani kun saan lapsen. Teen ikäviä temppuja vain ollakseni ilkeä, mutta olen samalla niin ystävällinen, ettei minua kehtaa tuomita. En hae sovitulta tapaamispaikalta jalan kulkevaa ystävää autolla, vaan pistän hänet kävelemään, koska haluan vain olla hankala. Soitan niin kauan, että toinen vastaa, ja jollei vastaa, niin katoan tapaamispaikalta. Mitäs ei vastannut puhelimeen. Lisäksi se on kivaa laittaa ihmiset tanssimaan pillini mukaan.
- että en jaksakaan hoitaa sairasta lasta. Enkä halua tai osaa. Olen jo nyt todella herkkää yökkäämään, joten miten tulisin toimeen oksentelevan lapsen kanssa? Tai mitä jollen havahdu ajoissa kun lapsellani on paha olla ja kun hahahdun, on jo liian myöhäistä?
- että olen niin väsynyt äiti, että haluan keinolla millä hyvänsä saada jonkun muunkin kärsimään kanssani lapseni kipeydestä. Tai sitten alan olla niin välinpitämätön äiti, että en välitä, tarttuvatko pilttini taudit johonkuhun toiseen, koska olen itse niin seurankipeä. Alan ajatella, että muidenkin on kärsittävä, koska "tuohan on lapsen kummi, joten hänenkin pidää saada osansa" tai alan ajatella, että tauti tulee jos on tullakseen, ei ole ongelmistani suurin. (Lue myös edellinen vastaus pahan olon purkamisesta toisiin passiivisaggressiivisesti)
- että en osaa hoitaa saati kasvattaa lapsestani hyvinvoivaa aikuista. En osaa unikouluttaa. En osaa asennekasvattaa. En tiedä miten pystyn tekemään lapsestani tervepäisen, kunnon kansalaisen, joka ei kanna sukupolvien traumataakkaa harteillaan sitten aikuistuttuaan minun töppäilyitteni takia.
Näitä minä pelkään,
ap.
[/quote]
Kaiken lukemani perusteella kehoitan pysymään päätöksessäsi ja kasvamaan aikuiseksi ja kasvattamaan sen verran palleja, noin kuvainnoillisesti, että saat lastensuojelu-ilmoituksen tehtyä. Kaikenlaiset jumalauta wt-wilmat tässä maailmassa sikiää.
[/quote]
Päinvastoin. Näiden pohdintojen perusteella ap on tervejärkinen ihminen, joka sopisi hyvin äidiksi. Minulla kävi eniten sääliksi ne sairaat lapset. Niistä ei selvästi välittänyt kukaan. Missä niiden äiti oli, jos vain typerä känniukko oli vastuussa.
JOS LAPSET OVAT KIPEITÄ HEITÄ HOIDETAAN JA OLLAAN LÄSNÄ.
EI TODELLAKAAN ALETA JUOPOTTELEEN PORUKALLA.
OOTTE ILMEISESTI KAIKKI IHAN PIPIPÄITÄ. EI JUMANKAUTA!
HUOMIOO NE LAPSET HALUSI JA APUA. EI OLE IKINÄ KIVAA OLLA OKSENNUSTAUDISSA TAI FLUNSSASSAKAAN JA LAPSET NOINKIN PIENIÄ JA NUORIA.
EIHÄN NE TAUDIT AIKUISELLAKAAN KIVOJA OLE.
OKSENTAMINEN ON RANKKAA.
Lapset ei todellakaan ole tehnyt mitään väärää. Heidän vanhemmat täysin ääliöitä vastuuttomia mulkeroita. Ja eivät muutkaan "aikuiset" samassa tilassa mitään järjen jättiläisiä ole kun ei ole tajunnut lasten parasta.
Ja parempi että ap ei haluakaan lapsia jos ei tajua miten nämä asiat hoidetaan.
Kun kerran VELA-asenteesi kasvoi, niin pelkäätkö siis, että lapsen saanut rupeaa automaattisesti:
Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että lapsi nukahtaa vain äidin seurassa. Jos lapsella on/on ollut esim. kipuja, niin se nukahtaminen on saattanut onnistua vain vanhemman vieressä ollessa. tuo on eräs tapa, eikä pompottamista, mutta muuta asiat ovat kyllä aivan häränpyllyä tuolla perheellä. Its olisin tehnyt sijassasi ls-ilmoituksen, jos kerran yhtään selvää aikuista sinun lisäksesi ei kämpässä ollut.
[/quote]
Lapsi ei kuulemma yksinkertaisesti mene nukkumaan ilman äitiään. Miehen lähdettyä lapsi on aina ollut äidin "unileluna" eli nukahtaa hänen viereensä illalla kun he menevät yhdessä 12 aikaan yöllä maate. Eli ei johtunut kivuista tai säryistä, vaan on heillä ihan normaali käytäntö. Vauva valvoo tasan niin kauan kuin äitikin, ja sen huomasin. En jaksa lisäillä tarinaan niitä kohtia, joista kiskoin ton, että lapsi pompottaa äitiään, mutta hyvin pienestä noi pienokaiset oppii mistä naruista vetää.
No eipä niiltä lapsilta voi mitään odottaa jos huolenpito on ollut tuollaista :( liekö Se yskimään tullut edes normaalisti kehittynyt? Ei tuossa ollut kyse (vain) lapsen älyn lahjoista, pikemminkin aikuisen älyttömyydestä ja pitkään jatkuneesta huolenpidon puutteesta :(
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:47"]
No miten ne lapset nyt olisi "jotain järjen jättiläisiä" kun ei heistä ole varmaan pidetty huolta eikä ole mitään opetettu tai kasvatettu.
Ja et taida sinäkään olla ihan viisas kun jäit sinne koko yöksi etkä keksinyt MITÄÄN keinoa miten päästä kotiin. Niillä lapsilla on siis sinun sukusi geenit ja älynlahjat että tosiaankin on parempi ettet lisäänny. Riittää että serkkusi on jo tehnyt sen ja huonosti menee.
Tämä purkaus vain siksi että yhä syytät niitä lapsia jotka eivät ole ansainneet tätä paskaa missä olosuhteiden pakosta ovat.
[/quote]
Siellähän on toinen sisälukutaitoinen järjenjättiläinen.:) Terve, miten menee? Lisäänkö jatkossa tilinumeroni vauvapalstalle, että voit lähettää mulle taksirahaa? Se olisi nopeasti ollut satasen paukku lähteä, joten mieluusti odotin niitä aamun ensimmäisiä busseja kuin pistänyt loppukuun budjetin sileäksi. Toinen vaihtoehto olisi ollut lähteä kävelemään yönselkään, ja olisin ollut suurin piirtein samoihin aikoihin perillä kun aamun ensimmäiset bussit lähtevät, mutta toisaalta sitä kävelyä tuli harrastettua illallakin jo. Mutta ihan miten vain, jos tämä teki minusta idiootin...
Geeneilleni en voi mitään, mutta valinnoilleni voin. En ainakaan hanki lapsia tähän tilanteeseen, koska pelkään eniten löytyväni juuri tuollaisesta tilanteesta hyvin pian.
ap
Väitätkö sä tosissan et vuoden ikäinen viaton vauva pompotti sun serkkua? Nappi otsaan teille kaikille tarinassa paitsi lapsille.
Ei se nyt ap vika ole että noin kävi eikä voi sanoa että hyvä ettei ap hanki jos ei tiedä miten lapset hoidetaan. Voisitte vähän miertiä millaista kuvaa annatte itse lapsiperheenä. Ette näe enää ystäviä kuin kaksi kertaa vuodessa ja aina jutunaiheena lasten eritteet. Ja mitä ap olisi pitänyt muka tehdä illalla, jotta voisi sanoa että osaa hoitaa, kaapata lapset vai
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:34"]
[/quote]
Lapsi ei kuulemma yksinkertaisesti mene nukkumaan ilman äitiään. Miehen lähdettyä lapsi on aina ollut äidin "unileluna" eli nukahtaa hänen viereensä illalla kun he menevät yhdessä 12 aikaan yöllä maate. Eli ei johtunut kivuista tai säryistä, vaan on heillä ihan normaali käytäntö. Vauva valvoo tasan niin kauan kuin äitikin, ja sen huomasin. En jaksa lisäillä tarinaan niitä kohtia, joista kiskoin ton, että lapsi pompottaa äitiään, mutta hyvin pienestä noi pienokaiset oppii mistä naruista vetää.
[/quote]
Yksivuotiaan ja vanhemmankin vielä on hyvä mennä nukkumaan hyvissä ajoin.
Miksi puolustella tätä serkkua? Ja antaa kuva että lapsi olisi kaiken syy?
Äiti sitten vaan menee nukuttamaan tai nukkumaan lapsen kanssa, eipä siinä sen kummempaa.
Ja lapset reakoi voimakkaasti uusiin tilanteisiin.
Tämä tilanne että kaikki "aikuiset" ovat humalassa tai ei muuten välitä niin ei varmasti luo näille tai tälle pienimmälle mitään hyvää.
Aikuinen on lapsen ainoa tuki ja turva.
Jos ap on oikeesti noin vastuuton niin ihan ok olla vela.
Ei se vuoden ikäinen pompottanut äitiään, kun ei mennyt nukkumaan ennen kello viittä. Se oli se äiti, joka pompotti vauvaansa, kun ei ole ilmeisesti koskaan viitsinyt häntä nukuttaa kuten vanhemmat yleensä tekevät.
Toivotaan nyt vielä että tämä juttu olis provo.
Ok...ymmärrän että ihan satasen paukku :O
Köyhän ja avuttoman ei kannata lisääntyä joten oikein olet valinnut koska se lapsi tulee maksamaan toki enemmän kuin satasen eli jos ei ole rahaa taxiin niin ei ole muuhunkaan. Ja empatiaa ja toisesta välittämistäkään sinusta ei taida irrota joten antaa vaan niiden "sukulaislasten" jatkaa surkeaa elämäänsä ilman että siihen kukaan puuttuu.
Kun nyt jäit sinne koko yöksi notkumaan niin teitkö mitään niin lasten hyväksi vai nyrpistelitkö vain nenääsi ja koit olevasi parempi ihminen?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:40"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:10"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 01:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 01:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 01:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:53"]
[/quote]
[/quote]
Vuoden ikäinen ei pompota ketään. Ja sun tosiaan on parempi olla vela. Ihan niiden lasten takia, olis näet saatanan rankkaa kun äitinä on idiootti.
[/quote]
Sulla on jäänyt psykologian tunnit käymättä, tai sitten olet humalassa koneella. :/ ohis
[/quote]
Lisäksi itse loistavaa äitiainesta, haukkuu nimetöntä idiootiksi vain sen perusteella että arvioi yksivuotiaan käytöstä kotona. Kyllä sen ikäiset osaa jo kokeilla mihin kaikkeen äiti suostuu.:D
[/quote]
Ap on idiootti, se suorastaan loistaa kauas. Tyyppi kävelee kilometritolkulla jos joku käskee. Se katsoo päältä kun känniset örveltää pienten, sairaiden lasten seurassa. Se vaan istuu sohvalla ja miettii lasua. Se miettii sitä edelleen vuorokauden kuluttua. Se ihmettelee miksi sairas pieni lapsi yskii ja miksei se tottele keskellä yötä häntä käskevää tuntematonta naista eikä juttele mukavia siinä känniläisten keskellä. Ap:n mielestä lapsessa on pakko olla jotain vialla. Ap myös kuvittelee että 1v. jota on hoidettu vähän ja vain sinnepäin pompottaa äitiään. Pakkohan sen on pompottaa että pysyy hengissä. Joten se pompotus ei ole pompotusta vaan selviytymistä. Niissä on aika suuri ero.
Ap on tosin todennäköisesti vain provo. Mutta jos ei ole niin ap on idiootti.
[/quote]
Se kommentoi lukematta koko ketjua. Se kommentoi aivan tohkeissaan pienten lasten puolesta, joilla on paha olla ilkeän ap:n takia, joka kehtasi olla paikalla ja myöhemmin kertoa omasta hämmennyksestään nimettömänä av-palstalla. Hän haukkuu ap:ta idiootiksi, ihmiseksi, jolla ei liiku päässä mitään, koska se ei tiennyt aikaisemman kokemuksen puutteessa kuinka toimia. Lisäksi se on varma muutamista johtopäätöksistään - kellonajasta, viikonpäivästä ja kirjoitustyylistä päätellen todennäköisesti ympäri kännissä kuin käkikellon käki sveitsin tehtaalla - jotka hänen humalainen mielensä nopeasti tekee eikä sen kannata vaivautua selaamaan koko ketjua läpi, mutta se on varma siitä että ap tosiaan on idiootti. Mistä tietää, ettei ap vienyt sitä kaljaa sinne ja juottanut niitä lasten vanhempia humalaan tahallaan? Entä jos ap:n lsänäolo sai ne humaltumaan pahemmin? Kannattaisiko pohtia vielä tällaistakin.
Nettipoliisi kirjoitti kerran, että provoille ei kannata vastata. Mä tajusin just, että ei kannatakaan, mutta tää vois olla aika kehittävää. Voisin suositella tätä Oriveden opiston kirjoittajapuolelle koulutehtäväksi, koska täällä oppii paremmin kirjoittamaan ikään kuin yleisönosaston vastineita.
ap
[/quote]
Eikö sulla muuta tekemistä ole kuin provota täällä keskellä yötä?
[/quote]
No ent itte? :D
[/quote]
Ei oo, oon töissä ja on tylsää. Olis vaan vähän parempia provoja, mutta vissiin porukat on nukkumassa.