Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö joku oopperoista?

Vierailija
09.04.2023 |

En ymmärrä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooppera on minulle iskelmämusiikkiin verrattavaa viihdettä. Eli ei sellaista taidetta, joka muuttaa minua hyvään suuntaan. Se on sen ajan seiska lehden tasoista viihdettä. Käsikirjoitukset on hömppä tasoa.

Vierailija
2/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo... oota väähä kun vedän tän loppuu... oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo...

Vierailija
4/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittävät, että oopperoissa lauletaan mutta se on vain ulinaa vailla sanoja. Kukaan ei ole koskaan saanut selvää siitä ulvomisesta. Kukaan ei uskalla myöntää että näin se asia on.

Vierailija
5/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni pitää, esimerkiksi minä. Olen tiistaina menossa. Mitä et ymmärrä?

Minullakin on monia asioita, joista en pidä, mutta ymmärrän että jotkut muut pitävät, aika monetkin. En pidä suomi-iskelmästä, jääkiekosta, karkeista, makeista kakuista, avantouinnista, koirista, mäkihypystä, liian miedosta seksistä, ja monista muista asioista, mutta ei ongelmaa jos joku toinen pitää.

Vierailija
6/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Jos ei Turandot - Nessun Dorma saa ihoa kananlihalle, ihmisellä ei ole kaikki kotona.

Vierailija
7/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooppera on minulle iskelmämusiikkiin verrattavaa viihdettä. Eli ei sellaista taidetta, joka muuttaa minua hyvään suuntaan. Se on sen ajan seiska lehden tasoista viihdettä. Käsikirjoitukset on hömppä tasoa.

Niitä on niin monenlaisia. Huonoimmat kässärit on kyllä kaameaa saippuasarjaa, tai oikeastaan vielä pahempaa, kun mukana on kaikkia taikavoimia ja jumalolentoja sun muuta hömppää.

Vierailija
8/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kanan lihalle!! Koko orvaskesi kääntyy ympäri. On kuin sian kiljumista kuuntelisi. Pitäis kyllä ehdottomasti kieltää. Mikä ihmisiä oikein vaivaa. Vesikidutuksen voi unohtaa. Sopraano huutamaan ja kuulokkeet korviin, kyllä tietoa tippuu jo ennen, kuin levyä käännetään.

Vierailija
9/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallisen Kullervo-ooppera Savonlinnan oopperajuhlilla oli vaikuttava.

Vierailija
10/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun taas taidekriitikot on taas vauhdissa, jos on niin tyhmä että ei ymmärrä taidelajien eroja, kai sitten urheiluakaan ei oo kun yhtä lajia.

Se jos minä en ymmärrä jotain tee toisesta lajista sen huonompaa, vaan minusta typeremmän.

Vierailija
11/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää huutamisesta, joten en myöskään oopperoista.

Vierailija
12/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittävät, että oopperoissa lauletaan mutta se on vain ulinaa vailla sanoja. Kukaan ei ole koskaan saanut selvää siitä ulvomisesta. Kukaan ei uskalla myöntää että näin se asia on.

Myönnän että on noin, mutta sama pätee suurimpaan osaan muutakin musiikkia. Ei minulle tuota vaikeuksia kuunnella ranskalaista poppia tai unkarilaista rockia, vaikka en yhtään tiedä mistä lauletaan. Kuuntelen myös paljon instrumentaalimusiikkia, eli en tarvitse musaan mitään sanoja. Moni sanoitus on kuitenkin aika lattea, joten kappale voi olla suorastaan parempi, jollei sanoja tiedä.

Vierailija
13/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kyllä, että en tykkää oopperoista. 

Vierailija
14/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooppera on upea taiteenlaji. Oopperalaulajat ovat ehdottomasti parhaita laulajia. Toki oopperoissakin on tylsiä sävellyksiä niitä tehdään yhä.

Vierailija
15/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkää ja jotkut ei. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää.

Vierailija
16/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikirjoitukset aiheuttavat myötähäpeää.

Vierailija
17/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JärkyttävääKiljumista kirjoitti:

Ei saa kanan lihalle!! Koko orvaskesi kääntyy ympäri. On kuin sian kiljumista kuuntelisi. Pitäis kyllä ehdottomasti kieltää. Mikä ihmisiä oikein vaivaa. Vesikidutuksen voi unohtaa. Sopraano huutamaan ja kuulokkeet korviin, kyllä tietoa tippuu jo ennen, kuin levyä käännetään.

Mitä levyä sinä käännät? Mun Spotifyssa ei tarvitse kääntää mitään. Eikös ISIS kieltänyt kaiken musiikin valtaamillaan alueilla, ja tanssin myös, olisitko viihtynyt siellä. Kun nyt tällaiselle musiikin kieltämislinjalle lähdetään.

Vierailija
18/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai vielä miljoona koronatuet muiden miljoona tukien päälle 

Vierailija
19/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki pitävät joitakin tutuimmista aarioista ja alku- ja välisoitoista. Eivät vain aina tiedä, että musa on peräisin jostain oopperasta. Niitähän lainataan telkkusarjoihin, elokuviin, mainoksiin, lätkämatseihin, minne vain.

Vierailija
20/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs oratoriot? Entäs sinfoniset laulusarjat? Lied-konsertit? Kamarikonsertit, joissa on laulajia? Ymmärrätkö sitä, jos joku pitää niistä?

HUOM sarkasmia! Minusta on niin huvittavaa, kun ooppera aina nostetaan tikun nokkaan näissä yhteyksissä. Se ei ole ainoa sävellysmuoto, jossa lauletaan klassisella äänenmuodostuksella. Mutta ilmeisesti ainoa, jonka tämän ketjun aloittaja osaa nimetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi