Pelasiko tytöt commodore 64:lla 80-luvulla ja 90-luvun alussa vai oliko pelkästään poikien juttu?
Kommentit (165)
Elite oli 64:n pelien kuningas.
Voisin pelata vieläkin, jos olis laite.
Pelasin vic-20:llä sen mitä sillä pystyi. Oli ihan oma kone, ei veljen. Pelit kyllä aika surkeita.
N47
Pelasin, olen syntynyt -80 ja meillä oli C64. Hero, pole position, space walk (?) ja mitähän kaikkia niitä pelejä olikaan. Sittemmin tuli 8-bittinen Nintendo, sillä luonnollisesti pelattiin Marioita ja esim. sitä Bubble Bobblea. Itsellä ei peli-innostus jatkunut aikuisille, joskus satunnaisesti saatan lasten kanssa pelata jotain rallipeliä, Forzaa tai Dirttiä ja mitä näitä nyt on.
Burger Time oli yksi suosikkipeleistä.
pelasi tytötkin ja käytti, muistan jonkun olympialais aiheisen pelin jossa oli mäkihyppyä ja kungfua muistaakseni.oi niitä aikoja...
Vierailija kirjoitti:
pelasi tytötkin ja käytti, muistan jonkun olympialais aiheisen pelin jossa oli mäkihyppyä ja kungfua muistaakseni.oi niitä aikoja...
Mäkihyppy... Luultavimmin ollut WInter Games? https://youtu.be/804nawyyAU0
Tytöt leikki tamagotsheilla vai mitä ne oli?
Kyllähän sitä tuli tuli hikisenä poikien kanssa vempattua joystickia pimeässä huoneessa posket punaisena. Oi niitä aikoja. Kyllä se oli meidän poikien juttu - näistä ei paljon puhuta.
Me pelattiin (tyttö)serkkuni kanssa sellaista peliä missä oli sai kysyä ja kone vastasi. Sieltä tuli kyllä todella häröjä vastauksia :D Esim. Pitääkö poikaystäväsi olla isäsi kaltainen? Hitsi, kun en muista pelin nimeä.
Velipuolillani oli Amiga ja sillä pelasin innoissani Rainbow Island-peliä, Tetristä ja "kuulapeliä" jonka nimeä en muista. Ainiin ja Olympialaispeliä ja jotain Hamme, Hammar tai muuta missä Indianajones tyypin tapainen etsi kaivosta. Niin ja Batmania :D
Jotkut tytöt ja jotkut pojat pelasi, ei kyllä välttämättä kovin monet.
Mun veli sai joululahjaksi commodoren ja olin siitä niiiiiiin kateellinen. Ei antanut mun edes koskea siihen. Salaa pelasin sillä joskus harvoin kun hän malttoi olla pois koneelta ja jossain ulkona.
Mutta sen verran vähän pääsin salaa pelaamaan, etten enää muista ulkoa niitä pelejä.
Ihan epistä, ettei edes vanhemmat puolustaneet mua tässä asiassa. Mua kiinnosti se kone paljon enemmän kuin mitkään nuket. Mutta se oli sitä aikaa.
Kyllä ne pelasi kun oli kiltin pojan luona käymässä :3
esim.
- boulderdashit
- great giana sisters
- bubble bobble
- wizball
- buggy boy
- spy vs spyt
Eliza
Blue Max (2000?)
Jouste
Law ow the west
Ship of the line
Petch
Rambo II
Olitteko niitä j ä n n ä tyttöjä ja oliko myös niiden kiltinpien poikien kanssa ikinä mitään hiplailua tai enempää 😳
Vierailija kirjoitti:
Tytöt leikki tamagotsheilla vai mitä ne oli?
Tamagotchi tuli myyntiin vasta 1997.
mies46v kirjoitti:
Tytöt ei vissiin sitten hiiskuneet meille pojille 80-luvulla Commodore 64 pelailuistaan, koska en tiennyt ketään tyttöä kasarilla, jolla edes olisi ollut Commodore 64 tai mitään muutakaan tietokonetta tai pelikonsolia.
No en mä siitä tainnut yhdellekään pojalle kertoakaan. Eikä ne kysyneet. Ei tullut hirveästi sen ikäisenä vielä poikien kanssa pyörittyä muutenkaan, paitsi oma veli.
Eikä mulla sitä commodorea ollutkaan, se oli veljeni kone. Joten miksi olisin kenellekään kertoillut että mulla on sellainen? Mä vaan sain välillä hyvällä tuurilla hipaista siihen.
Ihan pari vuotta sitten Commodoren näppis ja kasettipesä oli vielä mun häkkivarastossa. Pelastin sen kun vanhemmat raivasi autotallia.
Kyllä, C64 pelasin niin kauan kunnes sain A500.
Pelien nimiä muistan huonosti enää, mutta muutama C64-suosikki tulee mieleen: Up'n'Down, Joe Blade, Commando, Boulder Dash, International Karate sekä tietysti ne joystickin taatusti hajalle saavat Summer Games vai mikä olikaan kyseisten olympialaisten nimi. Kyseistä urheilupelit tykkäsi pelata myös oma äitini siskonsa kanssa. :) Joku Afrikan tähti meillä oli siinä myös, sekä Paluu tulevaisuuteen 3, jossa meni aina vaan hermot.
A500 omia suosikkejani muistan olleen ainakin Golden Axe, James Pond II Codename Robocod, Giana Sisters, The Addams Family, Rainbow Island... Harmillisesti en kaikkia nimiä muistan, vaikka pelit tulee elävästi edelleen mieleen.
N41 :)