Ruokaa laitettaessa on hyvä pitää kengät jalassa, jotta terävä veitsi ei tippuessaan aiheuttaisi haavoja
Kommentit (28)
Itse olen oppinut hyppäämään sivuun veitsen tippuessa ja ehdin käytännössä aina ennen kuin se kolahtaa lattiaan. Jonkin sortin refleksi.
Minulla on niin laadukkaita veitsiä että ne tippuvat joko lappeellaan tai varsi edellä koska varsi on painava
Ja kypärä päähän ettei ylähyllyltä kippoa kurottaessa se osu päähän.
Ruokaa laitettaessa on hyvä olla tiputtelematta teräviä veitsiä.
Ei ole turha neuvo, oma jalkani on tikattu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen oppinut hyppäämään sivuun veitsen tippuessa ja ehdin käytännössä aina ennen kuin se kolahtaa lattiaan. Jonkin sortin refleksi.
Tuo onnistuu jos ei ole töissä tottunut käyttämään turvakenkiä. Sillon voi kotioloissa unohtaa että ei olekkaan turvakenkiä. Arvatkaa miten huomasin tämän.
ikkuna kans auki että jos joku hyökkää ovesta nii pääsee pakoon.
Vierailija kirjoitti:
ikkuna kans auki että jos joku hyökkää ovesta nii pääsee pakoon.
Ja jos molemmista nii vielä partsin ovi auki varalle.
Jos hyökkää kaikista? Ei, et oo niin suosittu kohde kuitenkaan.
En oikeasti tykkää liian terävistä veitsistä.
Sopivasti tylsää uskaltaa sentään käyttää.
Tietysti ois tääkin neuvo: ottakaa hitaammin, hökellys pois niin ei välineetkään lentele.
Hyvä pointti. Onneksi mulla on vain pyöreäpäinen tomaattiveitsi. Pieni. En ota mielellään yliteräviä.
Varokaa myös sähköiskuja ja palovammoja. Ja pilaantuneita ruoka-aineita. Ja myrkkysieniä. Ja ettette nukahda kun ruoka on levyllä tai uunissa. Ruoanlaitto on vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vain Sanna Marin on niin täydellinen ihminen.
Tänään on kyllä helmiä aloituksia.
Miksi mä tiputtelisin teräviä veitsiä? Osaan kyllä pitää niistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä noin päin. Itse huomasin, että oma refleksi on "jalka alle" - tiedä sitten yrittääkö siinä estää putoavan lasin hajoamisen vai mitä - ei tullut reikää, kun iso teräskahvainen leipäveitsi putosi kahva edellä. Sattui kuitenkin osumaan suoraan yhden varpaan niveleen ja se muuten tekee hämmästyttävän kipeää. Ko. tapauksen jälkeen en muistaakseni ole enää työntänyt jalkaterää yhtään minkään alle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Sanna Marin on niin täydellinen ihminen.
Tarkoitit kai yli-ihminen?
En ole kuuteen vuosikymmeneen koskaan PUDOTTANUT veistä. Kuinka te veistä tiputtelette, vesi tippuu, veitsi ei.
Turvakengät ja viiltosuojahanskat