Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelasiko tytöt commodore 64:lla 80-luvulla ja 90-luvun alussa vai oliko pelkästään poikien juttu?

Vierailija
07.08.2021 |

Jos pelasitte niin mitkä pelit oli suosikkeja??

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, Giana sistersia ja Samantha Fox pokeria lähinnä.

Vierailija
62/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pelattiin. Miksi edes kysyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, Giana sistersia ja Samantha Fox pokeria lähinnä.

Ja Bubble bobblea, olin ihan unohtanut! Loistava peli.

Vierailija
64/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, pelasi.. Eikä siinä ollut mitään outoa. Track and field oli suosikki ja joystickin hakkaaminen. Sitten tuli Nintendo.

Vierailija
65/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvun alussa minulla tai kavereillani ei ollut tietokonetta. Naapurin pojilla oli. Meillä oli telkkariin liitetty peli, Philipsin Videopac, jolla pelasin. Myöhemmin ystävä hankki Nintendon, kun ne tulivat markkinoille ja sitten pelattiin silläkin. Oman Nintendoni ostin vasta 1992.

Oi niitä aikoja, kun ensin Nintendon elektroniikkapelit, Mattel-videopeli ja kuusneppa/128. Hyvien PC-pelien aikaan meni vielä kauan.

Vierailija
66/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt ei vissiin sitten hiiskuneet meille pojille 80-luvulla Commodore 64 pelailuistaan, koska en tiennyt ketään tyttöä kasarilla, jolla edes olisi ollut Commodore 64 tai mitään muutakaan tietokonetta tai pelikonsolia.

Vierailija
67/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkipeli (nimeä en tietenkään muista) oli sellainen, missä pingviini työnsi jääkuutioita joidenkin hahmojen päälle, jotka yritti tulla syömään sen pingviinin. Siinä liikuttiin vähän niin kuin labyrintissä ja piti mennä aina sen jääkuution taakse työntämään ja niitä syöjätyyppejä oli enemmän kuin yksi, en muista lisääntyivätkö. Sitten kun ne pääsivät kimppuun, pingviinistä jäi vain märkä läntti.

Tämä peli on ollut monesti mielessä, kun jossain nykyisinkin välillä radiossa soivassa musiikkikappaleessa on käytetty sitä samaa melodiaa, mikä oli siinä pelissä. 

Hieman googleteltuani löysin sen nimenkin, Petch. Ja tällä Youtube-videolla kuuluu se melodiakin, joka minua radiossa vainoaa.

Vierailija
68/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen kuusnepa, mutta pelasin ja pelattiin. Wizard of war oli ihan lemppari sekä talvi ja kesäolympialaiset vaikka aika vaikeita.. :D ja se maalaripeli, Painterboy, kuului kanssa suosikkeihin. Ja myöhemmin pc:llä Alladinia ja leijonakunigasta ja vaikka mitä. Kavereiden kanssa näistä ei kuitenkaan jostain syystä koskaan puhuttu..

Vierailija
69/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies46v kirjoitti:

Tytöt ei vissiin sitten hiiskuneet meille pojille 80-luvulla Commodore 64 pelailuistaan, koska en tiennyt ketään tyttöä kasarilla, jolla edes olisi ollut Commodore 64 tai mitään muutakaan tietokonetta tai pelikonsolia.

Ei varmaan tullut puheeksi? Silloin pelattiin huvikseen ja lähinnä tuli puheeksi niiden kanssa joiden kanssa pelattiin. Itse pelasin lähinnä poikaserkkujen kanssa, mutta tiesin kyllä että muutkin tytöt pelasivat (ostin esim. Luokkakaverilta vanhan Nintendon).

Ja ärrältä sai vuokrata pelejä myös🤔

Vierailija
70/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih, piti oikein kaivaa video.. Tämä oli niin huippua.. Joystickin hakkaaminen/vemputtaminen😀

Vierailija
71/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli melkein ainoastaan poikien juttu noi pelit tuohon aikaan. Yhtään tyttöä en tiennyt että olisi pelannut. Nukkeleikit kiinnosti enemmän. Voi olla että muutama tyttö jossain pelasi kokeeksi veljen koneella mutta siinä se. Fakta.

Vierailija
72/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin.

Olisin halunnut VIC-20:n (telkkarimainoksista tuttu), mutta isäni päätti ostaa tehokkaamman C-64:n ja lerppuasemalla. Taisi olla v. -83, kun kävimme yhdessä ostamassa Commodoren minulle joululahjaksi.

N -69

Vierailija
73/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies46v kirjoitti:

Ei kai siitä muiden kuin kavereiden kanssa juteltu. Ei minullakaan tule äkkiseltään mieleen kuin yksi poika meidän luokalta josta tiedän että pelasi, mutta satavarmasti heitä oli enemmän. Tytöistä taas tiedän että ainakin yli puolet pelasi jollain laitteella.

Vierailija
74/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli monta kasetillista täynnä pelejä, pelejä oli monta sataa.

-m

Vierailija
75/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Archon, Ultima III, Questron, AD&D Pool of Radiance. Hyviä pelejä oli varmaan tuhansia.

Vierailija
76/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin, Decathlon, Jet Set Willy, Pirates, Defender of the Crown, Out run, Boulder Dash, Airborne Ranger, international karate, yie ar kung fu, Barbarian, ja satoja muita pelejä.

Vierailija
77/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

load "bubblebobble",8,1

Vierailija
78/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ihan yksin? Alley Cat oli mun lemppari.

Vierailija
79/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelasin, Decathlon, Jet Set Willy, Pirates, Defender of the Crown, Out run, Boulder Dash, Airborne Ranger, international karate, yie ar kung fu, Barbarian, ja satoja muita pelejä.

Microprosen simulaattoripelit olinkin unohtanut. Loistavia!

Vierailija
80/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikkipeli (nimeä en tietenkään muista) oli sellainen, missä pingviini työnsi jääkuutioita joidenkin hahmojen päälle, jotka yritti tulla syömään sen pingviinin. Siinä liikuttiin vähän niin kuin labyrintissä ja piti mennä aina sen jääkuution taakse työntämään ja niitä syöjätyyppejä oli enemmän kuin yksi, en muista lisääntyivätkö. Sitten kun ne pääsivät kimppuun, pingviinistä jäi vain märkä läntti.

Tämä peli on ollut monesti mielessä, kun jossain nykyisinkin välillä radiossa soivassa musiikkikappaleessa on käytetty sitä samaa melodiaa, mikä oli siinä pelissä. 

Hieman googleteltuani löysin sen nimenkin, Petch. Ja tällä Youtube-videolla kuuluu se melodiakin, joka minua radiossa vainoaa.

Popkornihan se biisi, ensimmäisiä ellei ensimmäinen syntikkahittibiisi, menee jopa 60-luvun puolelle: