Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelasiko tytöt commodore 64:lla 80-luvulla ja 90-luvun alussa vai oliko pelkästään poikien juttu?

Vierailija
07.08.2021 |

Jos pelasitte niin mitkä pelit oli suosikkeja??

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa Mikien, joissain peleissä oli hyvä alkumusiikki kuten tuossa Mikiessä.

Vierailija
22/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla kaverilla (tyttöjä) oli. En muista muita pelejä kuin giana sistersin. Meillä oli vain tylsä pc jolle oli pari surkeaa peliä, ja sekin tais olla vasta sitten joskus siinä 90-luvun taitteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin, olen nainen synnyin 1979. Itsellä c64 suosikki oli paperboy ja ghost n goblins. Useimmat tyttö kavereista pelasivat jotain peliä, oli se amiga, c64, nintendo 8bit. 

Vierailija
24/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Load error ja syntax error tuli tutuksi

Vierailija
25/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Commodore 64 c:n papalta joululahjaksi 1987 ollessani 12-vuotias. Pelailin sillä Gandalfia, Aku Ankkaa ja ajopelejä. Isä oli haluton ostamaan pelejä, äiti ei tajunnut mistään mitään ja sain kopsattua c-kasetille kavereiden pelejä, jotka toimi jos toimi.

Vierailija
26/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henry's House oli paras.

Vierailija
27/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, mutta kommenttina näistä mainituista Bruce Lee ja Bubble Bobble oli mahtavia siksi, että niitä pystyi pelaamaan kaverin kanssa samaan aikaan ja samalla puolella. Eli yhteinen tavoite.

Samaten koulun jälkeen pelattiin kimpassa Bubble Bobblea. Ensimmäinen peli Road Blaster. Jossain vaiheessa kasettiasemaan tuli vika ja se ei aina ladannut peliä ja voi sitä juhlaa kun viimein se latautu ja pääs pelaamaan. Pienellä ruuvimeisselillä pysty säätää ruuvia jotta peli jossain asennos latautu. Nykyisin tosi tylsää kun kaikki toimii nappia painamalla.

Vierailija
28/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta teitä tietokonetyttöjä kohtaan 80-luvulla ja ihan 90-luvun alussa eli mistä te ne pelit saitte? Veljiltänne vai vanhemmiltanne? Muistan, että kauhealla vaivalla sain n. 10-vuotiaana ruinattua joltain serkun-kaiman-kummilta korppukopioita peleistä. Ja itse piti opetella kaikki muu.

Ajan nyt takaa sitä, että onko joku tyttönörtti ollut ehkä ns. huonommasta perheestä? Olen aina ajatellut niin, että noina vuosina hyväosaisten huvituksia.

t. yksinhuoltajan ainoa (tyttö-)lapsi

Vierailija
29/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelattiin ja myös ohjelmoitiin itse. 1980-luvullahan, jos halusi pelata, niin ostettiin kaupasta koodikirja ja ohjelmoitiin se koneelle. Tai sitten ostettiin c-kasetti ja ladattiin koodi sieltä sitten koneelle

Vierailija
30/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C64 aikana oli c-kasetit ja turpo, ja niitä kopioitiin yhdellä kasettidekillä ikuisuus ja kierrosnumerot kirjoitettiin vihkoon 😁

Vierailija
31/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos peli oli c-kasetilla, se oli helppo kopioida kaverille. Puhun nyt siis niistä ensimmäisistä kuluttajatieokoneista ilman korppuja tai lerppuja

Vierailija
32/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

254 Commando

325 Pole position

Vierailija
33/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta teitä tietokonetyttöjä kohtaan 80-luvulla ja ihan 90-luvun alussa eli mistä te ne pelit saitte? Veljiltänne vai vanhemmiltanne? Muistan, että kauhealla vaivalla sain n. 10-vuotiaana ruinattua joltain serkun-kaiman-kummilta korppukopioita peleistä. Ja itse piti opetella kaikki muu.

Ajan nyt takaa sitä, että onko joku tyttönörtti ollut ehkä ns. huonommasta perheestä? Olen aina ajatellut niin, että noina vuosina hyväosaisten huvituksia.

t. yksinhuoltajan ainoa (tyttö-)lapsi

Me ainakin kopioitiin serkuilta ja kavereilta.

Vierailija
34/165 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Giana Sisters oli oma suosikkini.

35/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kone oli isoveljen, mutta sain välillä pelata sitä. Boulder dash oli mun suosikki.

Vierailija
36/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ostettu kotiin. Kyläpaikassa kyllä pelasin

Vierailija
37/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se katsottiin niin, että se oli

poikien peli ja tietokoneen tytöt leikki barbeilla , ja muilla nukeilla , My little

ponit kun tuli kauppoihin niitä piti

saada itsellä ei niitä ollut , ja kun nuket ei enää kiinostanu pelattiin muita lautapelejä.

Seurapelejä .Ja kaikki tappelupelit, väkivaltaiset pelit ne oli poikien

pelejä, nyt on tullut muutosta.

Nyt kun menee kirjastoon nyt tytötkin on pelaamassa tappelu pelejä ja

ampumis pelejä ei enää ole , sitten

eroa kuka pelaa , mitäkin ei siis enää

Mitään hempeitä pelejä ole tytöilläkään.

Ihmettelen ,ostaako enää niitä vastaavasti, jotakin ihmeen pieniä koiria kissoja , tai ihan niitä pieniä

nukkeja joita telkkaris mainostetaan.

En tarkoita barbeja vaan jotakin pieniä nukkeja , joita saa pukea.?.

Vierailija
38/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vm '77 ja tutustuin tietokoneisiin kaverin luona. Muistan vielä hyvin kun Space Invadersin koodi piti ensin syöttää laitteeseen ennen kuin päästiin pelaamaan :) Myöhemmin sitten siskontyttö sai C64:n, jossa Bubble Bobble oli ehdoton suosikkimme. Tämän jälkeen kaveriperheeseen tuli jo PC ja minäkin sain omani 12-vuotiaana. Se oli aivan valtava investointi perheellemme. Tiesin jo silloin, että haluan työskennellä isona tietokoneiden parissa. Nyt olen dippainssi ja suunnittelen käyttöliittymiä :)

Vierailija
39/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä oli poikien juttu. En tiedä yhtään tyttöä joka olisi pelannut tuohon aikaan.

Vierailija
40/165 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 jatkaa vielä. Meidän ikäluokassamme pelaaminen oli tuohon aikaan yleistä. Kavereilta löytyi lisäksi niin Nintendoa, Sega Megadrivea kuin Atariakin, ja joka synttäreillä/kyläilyillä aina pelattiin tyttöporukalla.