Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nyt vuoden alusta asti asunut yhdessä avopuolisoni kanssa. Hänellä on ihme tapa laittaa astioita uuniin.

Vierailija
07.08.2021 |

Siis uunivuokia säilyttää uunissa. Kuulema lapsuuskodissaan niin on tehty. Ongelma on nyt se että minä väännän uunin kuumenemaan ja kun olen laittamassa ruokaa/leipomuksia uuniin niin siellä on kuumia vuokia. Olen sanonut että ei meillä säilytettäisi ja jonkun aikaa toimii mutta taas sitten siellä on vuokia.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koukkuja seinään ja sinne roikkumaan ylimääräiset tavarat. Ärsyttävää olisi aina tyhjentää uuni tai muu tila ennen kuin sitä mahtuu käyttämään. Ehkä on syytä karsia tavaran määrää keittiössä? Tai muuttaa kämppään jossa on isompi keittiö?

Koukkuja seinään ja sinne sitten pellit ja vuoat roikkumaan.

Mihin seinään? katsos kun osallaon keittokomero ei hehtaarin kokoinen keittiö…

Jos on keittokomero niin sitten ei varmaan ole kuin yksi kattila ja paistinpannu ja uunivuoka, ne kyllä sopii kaappiinkin.

Vierailija
102/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppasin vuokrakämpän viime vuonna ja ostin halvan integroidun uunin. Sen alle ei enää mahtunut laatikkoa. Kyllä mä hetken pohdin että minne mä ne pellit tunkisin jos asuisin siinä itse... Ei kyllä kovin hyviä paikkoja löytynyt. Jääkaapin ja seinän välissä vois olla sopiva rako.

Tietää pientä keittiön päivitystä jos muutan siihen joskus itse :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivasti käryää teflonpannu uunissa:D kun uuni kuumenee.

No, eikai siellä uunissa nyt mitään koiran kumilel8a säilyetetään kuin uuninkestöviä astioita jo paloturvallisuuden takia.

Vierailija
104/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remppasin vuokrakämpän viime vuonna ja ostin halvan integroidun uunin. Sen alle ei enää mahtunut laatikkoa. Kyllä mä hetken pohdin että minne mä ne pellit tunkisin jos asuisin siinä itse... Ei kyllä kovin hyviä paikkoja löytynyt. Jääkaapin ja seinän välissä vois olla sopiva rako.

”tein itse ja joudun teekemään uudestaan…”

Vierailija
105/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ärsyttäisi alkaa tyhjäämään uunista patoja ja pannuja joka kerta kun haluaa laittaa ruokaa. Ja vielä pienessä keittiössä etsiä niille tilaa jossa eivät ole ruoanlaiton tiellä. Ja katsella niitä jossain keittiön pöydällä siihen asti että uuni viilenee.

Miksi tehdä elämästään hankalaa ja epäkäytännöllistä?

Vierailija
106/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä kuullutkaan, että joku säilyttäisi uunissa tavaraa. Eikö se ole hankalaa, että kesken kokkailun joutuu uunin tyhjentämään johonkin sivupöydälle tai -tasolle?, jos tilaa ei edes ole tyrkätä niitä mihinkään muualle, ja samalla on pöydät täynnä ruuanlaittoon tarvittavaa tavaraa? Ehkä sitten olisi aihetta kunnolla karsia tavaraa.

Vierailija
107/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että ärsyttäisi alkaa tyhjäämään uunista patoja ja pannuja joka kerta kun haluaa laittaa ruokaa. Ja vielä pienessä keittiössä etsiä niille tilaa jossa eivät ole ruoanlaiton tiellä. Ja katsella niitä jossain keittiön pöydällä siihen asti että uuni viilenee.

Miksi tehdä elämästään hankalaa ja epäkäytännöllistä?

No kun se ei ole hankalaa yhtään ja sen helppouden takia niitä pidetään siellä uunissa. 

Vierailija
108/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ikinä kuullutkaan, että joku säilyttäisi uunissa tavaraa. Eikö se ole hankalaa, että kesken kokkailun joutuu uunin tyhjentämään johonkin sivupöydälle tai -tasolle?, jos tilaa ei edes ole tyrkätä niitä mihinkään muualle, ja samalla on pöydät täynnä ruuanlaittoon tarvittavaa tavaraa? Ehkä sitten olisi aihetta kunnolla karsia tavaraa.

Uunissa oleva tavara on yleensä käytössä, kun käytän uunia. 

Vierailija
109/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea sinä säilyttämään miehen partakonetta pesukoneen rummussa, suolapurkkia kahvipannun sisällä, miehen boksereita/urheilukamppeita kuivausrummussa, vararengasta miehen auton kuskin jalkatilassa yms. Tavarat sitkeästi noille paikoille jos alkaa taas löytymään kuppeja ja kippoja uunista.

Itse tulisin hulluksi jos uuni olisi aina täynnä, sitä vartenhan keittiössä on kaapit että romut laitetaan sinne. Ei mitään järkeä tukkia kodinkonetta kun ne kulhot pitää joka kerta tietysti siirtää pois ennen kuin ryhtyy toimeen.

Vierailija
110/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia keittiöitä teillä on, kun ei ole säilytystilaa.

Siivotkaa kaappeja, poistakaa ylimääräinen roina ja johan tulee tilaa.

Myös kannattaa vähentää pannu- ja kattilavarastoja.

Valurautapata on jo sen verran iso, että sitä on vain jotenkin paljon kätevämpi pitää uunissa vaikka kaapissakin olisi tilaa. Tilaa on, mutta uunissa pidetään. 

Yleensä kaapissa, kerran vaimo ei ollut huomannut, että oli uunissa ja laittanut uunin päälle. Kuumahan se oli, kun ottanut uunista liedelle. Tulin kotiin ja "Mitä tuo pata tuossa tekee?" Ja otin siitä vaan kiinni kahvoista....

minäpä jätän kuuman astian/pellin reunasn patalapun merkiksi, että ”kuuma”. ei ole vielä käynyt niin, että joku olisi polttanut näppinsä tietämättään, että astia on kuuma.

Hellalle ei koskaan saa jättää mitään palavaa. Mut tietty kaikilla ei kuumat astiat ole aina hellalla.

Vierailija
111/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”tein itse ja joudun teekemään uudestaan…”

No kyllähän sitä muutenkin ostaa sitten laadukkaammat uunin ja induktiolieden (nopeammat ja hiljaisemmat) jos itselleen tarvii. En mä omaa käyttöä suunnittele kuin ehkä.15v/eläkkeellä vasta. Mutta olisin kuvitellut että ammattilainen keittiösuunnittelija huomioisi peltien säilytyksen.

Vierailija
112/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin äiti säilytti pellit, vuokia ja paistinpannut uunissa. Itse en ole tätä tapaa ottanut itselleni. Mulla on pieni keittokomero, mutta olen saanut välttämättömät mahtumaan kaappeihin. Oli tosi ärsyttävää nostaa lapsuuden kodissa tavarat pois uunista.

Vierailija
113/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden olette asuneet yhdessä etkä vielä ole oppinut miehen tapoja vaan laitat uunin päälle siltikin katsomata mitä siellä on sisällä? 

Kun oon sanonut että älä laita ja välillä ei laitakkaan. Minunko pitäisi aina koko loppuelämä (?) tarkistaa uunia onko siellä mitään.ap.

Ainakin meillä se uunin luukku on lasia, joten ei vaadi sen kummempaa tarkistusta.

Näkee sisälle samalla kun laittaa uunin päälle.

Vierailija
114/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin äiti säilytti pellit, vuokia ja paistinpannut uunissa. Itse en ole tätä tapaa ottanut itselleni. Mulla on pieni keittokomero, mutta olen saanut välttämättömät mahtumaan kaappeihin. Oli tosi ärsyttävää nostaa lapsuuden kodissa tavarat pois uunista.

Meillä pidettiin valurautapaistinpannua uunissa, mutta ei kyllä ollut mitään vaivaa nostaa sitä pois sieltä. 

Vierailija
115/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden olette asuneet yhdessä etkä vielä ole oppinut miehen tapoja vaan laitat uunin päälle siltikin katsomata mitä siellä on sisällä? 

Kun oon sanonut että älä laita ja välillä ei laitakkaan. Minunko pitäisi aina koko loppuelämä (?) tarkistaa uunia onko siellä mitään.ap.

Ainakin meillä se uunin luukku on lasia, joten ei vaadi sen kummempaa tarkistusta.

Näkee sisälle samalla kun laittaa uunin päälle.

En minä ainakaa näe pellin alle. Juu ja pelti on aina uunissa. 

Vierailija
116/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vuoden aikana et ole vielä oppinut, että siellä uunissa on astioita?

Opettele lukemaan ja samoin yksi edellä oleva.

Ap kirjoittaa "vuoden alusta asti", ei "vuoden verran". Eli n. 7 kuukautta ovat asuneet yhdessä.

Ja olen ap:n linjoilla, että ei uuni ole säilytyspaikka. Onneksi asun yksin, niin ei ole tällaisia ongelmia, eikä tarvitse tarkistella onkohan joku urpo taas laittanut uuniin peltejä, vuokia, kattiloita, patalappuja, ym. roinaa mitkä eivät kuulu sinne.

Ihmettelen kyllä, että missä hella/uunimallissa ei ole säilytyslaatikkoa alaosassa. 80-luvulta asti tähän päivään on aina ollut, niin eipä ole tarvinnut uunia käyttää säilytykseen.

Et ole kalusteuuneista vieläkään kuullut 🤔

Vierailija
117/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä tapa. Anoppi oli varmaan samanlainen. Osti mikrouunin ja etsi keittiöstään astioita, joita tunkea sinne säilytykseen. Vaikea ymmärtää.

Mun anoppi laittaa ruokia uuniin säilytykseen

Vierailija
118/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivasti käryää teflonpannu uunissa:D kun uuni kuumenee.

No, eikai siellä uunissa nyt mitään koiran kumilel8a säilyetetään kuin uuninkestöviä astioita jo paloturvallisuuden takia.

Itse tottunut, että uuni aina tyhjä ja saa laittaa kuumenemaan. Tämän teflonpannun kanssa meinasi käydä moka. Ihme keksintö, mietin oliko tahallinen ansantapainen.

Vierailija
119/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuninluukku on kyllä lasia, mutta usein tumma ja rasvainen siten, että avaamatta ei näe, onko uusi varmasti tyhjä.

Vierailija
120/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minun tapa on ainoa oikea.... asenne harvemmin toimii parisuhteessa.

On aika pienet murheet monella.