Olen nyt vuoden alusta asti asunut yhdessä avopuolisoni kanssa. Hänellä on ihme tapa laittaa astioita uuniin.
Siis uunivuokia säilyttää uunissa. Kuulema lapsuuskodissaan niin on tehty. Ongelma on nyt se että minä väännän uunin kuumenemaan ja kun olen laittamassa ruokaa/leipomuksia uuniin niin siellä on kuumia vuokia. Olen sanonut että ei meillä säilytettäisi ja jonkun aikaa toimii mutta taas sitten siellä on vuokia.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Ihan paloturvallisuusohjeissa neuvotaan, että uunissa ei kannata säilyttää mitään. Muistiin ei kannata luottaa, vaan pelata varman päälle. Miehen kannattaisi opetella tuosta tavasta pois, etenkin kun asuu ihmisen kanssa, joka on tottunut siihen, että uuni pidetään tyhjänä. Kyseessä ei ole pelkkä makuasia, kun vahingon vaara on olemassa.
Eikö siellä ole yleensä kuitenkin uunin kestävää tavaraa? En minä ainakaan peltejä ota uunista pois koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu on uunipelti. Miksi pitää jättää uuniin?
Koska uunipellin paikka on uunissa. Sieltä sen saa nopsaan.
Mulla on useampi uunipelti eivätkä ne kaikki mahdu sinne alalaatikkoon samaan aikaan. Sen vuoksi se useimmin tarvittava pelti on aina uunissa ja otetaan sieltä veks kun uuni laitetaan kuumenemaan.Montako peltiä meinasit kerralla tarvita? Eihän ne mahdu uuniinkaan samaan aikaan.
Minulla on usein kolme peltiä samaan aikaan uunissa. Ja siis pelleillä on paistumassa jotain. Kiertoilma.
Poliisin koira löysi meidän uunin alalaatikosta paksun pinon seteleitä silloin kun ne tuli poikaystävää hakemaan.
Lapsuudenkodissani säilytettiin myös. Nykyisin pellit nojaavat seinää vasten työtasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te ne vuuat ja pellit tai ylimääräiset kattilat laitatte kun uunia käytetään?
No ne on uunin päällä sen aikaa. Pellit ovat aina uunissa vaikka uuni olisi käytössäkin.
Pellit aina uunissa? Ruuan kypsymis aikanakinko? Eikö ne käryä?
Mä laitan aina vuuat pellin päälle kun teen ruokaa ja leivon. Samoin muffinipellin, korvapuustit, kakun, jne. En edes tajunnut, että siinä olisi mitään outoa. :D
Juuri tuo tässä maailmassa on vikana kun ei olla tyytyväisiä mihinkään eikä mikään riitä. Eikö voisi olla vain tyytyväinen että edes on uuni, uunivuoka tai mies? Kaikilla ei ole.
Tarkista uuni onko siellä ylimääräistä. Laitan itsekin kattiloita uuniin koska ei mahdu kaappiin. Täytyisi ostaa kattilapaistinpannukaappi.
Jos ap haluaa, että hänen miehensä luopuu pinttyneestä tavastaan niin hän itse voisi myös luopua tavastaan laittaa uuni päälle katsomatta sen sisälle ensin. Vaikka asun yksin niin tarkastan aina uunin sisustan ennen uunin päälle laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Rautapannua ja - pataa tulee säilytettyä uunissa. Vievät liikaa tilaa vaan kaapissa.
Mullakin on valurautapannuja sähköuuni täynnä, kun olen siirtynyt käyttämään puuliettä kokonaan. Varmasti kuumennan ne siellä, kun kesä tulee, eikä enää ilkeä puuliettä lämmittää. Sitten siirrän ne puulieden uuniin ja kuumennan siellä syksyllä, kun lämmityskausi taas alkaa :D
Aloittaja tekee minusta tyhjästä ongelman. Olisi iloinen, että avokkinsa ylipäätään osallistuu ruuanlaittoon. Omani ei pane sen asian eteen tikkua ristiin. Ilahtuisin, jos joskus löytäisin jonkun kipon väärästä paikasta hänen kokkailunsa jäljiltä, koska se tarkoittaisi, ettei ruokahuolto ole kokonaan minun vastuullani.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden olette asuneet yhdessä etkä vielä ole oppinut miehen tapoja vaan laitat uunin päälle siltikin katsomata mitä siellä on sisällä?
Ei, kun mies ei ole oppinut kirjoittajan tapoja. Onneksi meillä on oppinut. Kun uunia tarvitaan, se laitetaan päälle. Ilman mitään tyhjennysoperaatiota.
Missä tee uunisäilyttäjät säilytätte niitä peltejä yms. silloin kun uuni on käytössä? Jos ei niille ole muuta tilaa kuin uuni.
Ihan paloturvallisuusohjeissa neuvotaan, että uunissa ei kannata säilyttää mitään. Muistiin ei kannata luottaa, vaan pelata varman päälle. Miehen kannattaisi opetella tuosta tavasta pois, etenkin kun asuu ihmisen kanssa, joka on tottunut siihen, että uuni pidetään tyhjänä. Kyseessä ei ole pelkkä makuasia, kun vahingon vaara on olemassa.