Olen nyt vuoden alusta asti asunut yhdessä avopuolisoni kanssa. Hänellä on ihme tapa laittaa astioita uuniin.
Siis uunivuokia säilyttää uunissa. Kuulema lapsuuskodissaan niin on tehty. Ongelma on nyt se että minä väännän uunin kuumenemaan ja kun olen laittamassa ruokaa/leipomuksia uuniin niin siellä on kuumia vuokia. Olen sanonut että ei meillä säilytettäisi ja jonkun aikaa toimii mutta taas sitten siellä on vuokia.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Ei uuni ole mikään astiakaappi.
No miksi ei olisi, jos siitä saa lisätilaa?
Rautapannua ja - pataa tulee säilytettyä uunissa. Vievät liikaa tilaa vaan kaapissa.
Eikö niitä voisi laittaa sitten vaikka jääkaappiin jos uunikin on ok?
Ja vuoden aikana et ole vielä oppinut, että siellä uunissa on astioita?
Vierailija kirjoitti:
Harvoinpa siellä uunissa on muuta säilytettävää toisin kuin jääkaapissa on pakko olla pilalle menevät ruoka-aineet.
Vierailija kirjoitti:
Uunihannon kätevä paikka sellaisille uunissa käytettäville astioille, jotka muuten rohmuavat koko kaapin tilan.
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa ei ole tarpeeksi tilaa kuten ei ole kaapeissakaan, mutta uunissa on tilaa. Tilan takia varmaan monet paistinpannuja uunissa säilyttävät.
Minkälaisia keittiöitä teillä on, kun ei ole säilytystilaa.
Siivotkaa kaappeja, poistakaa ylimääräinen roina ja johan tulee tilaa.
Myös kannattaa vähentää pannu- ja kattilavarastoja.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin jo kirjoitin että asiasta on puhuttu ja sovittu että meillä ei toimittaisi siten. Miksi minun vaan pitäisi oppia miksi minun puolison ei tarvitse oppia että ei laita astioita uuniin???ap.
Jos mulla ei olisi kaappitilaa niin pitäisin mieluummin vaikka pöydillä astioita kuin uunissa. Uunihan on jatkuvasti käytössä! Ei mitään järkeä pitää sitä kaappina.
Kai te säilytätte mikrossakin tavaroita ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden olette asuneet yhdessä etkä vielä ole oppinut miehen tapoja vaan laitat uunin päälle siltikin katsomata mitä siellä on sisällä?
Kun oon sanonut että älä laita ja välillä ei laitakkaan. Minunko pitäisi aina koko loppuelämä (?) tarkistaa uunia onko siellä mitään.ap.
Ah, tässäpä tämä ongelma. ”Kun minä sanon…”
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia keittiöitä teillä on, kun ei ole säilytystilaa.
Siivotkaa kaappeja, poistakaa ylimääräinen roina ja johan tulee tilaa.
Myös kannattaa vähentää pannu- ja kattilavarastoja.
Valurautapata on jo sen verran iso, että sitä on vain jotenkin paljon kätevämpi pitää uunissa vaikka kaapissakin olisi tilaa. Tilaa on, mutta uunissa pidetään.
Vierailija kirjoitti:
Kuten mikrokupua? -kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Se on liian pieni säilytykseen valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten mikrokupua? -kyllä!
Joo. Mikrokupu on kyllä aina mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Laitat uunin päälle katsomatta mitä siellä on ja tietäen mies pitää niitä vuokia siellä ? Mikä järki?
Tämä, jukoliste, ei ole hirveän vaikeaa kurkata uuniin ja nostaa vuoka pois. Sitähän se on, aina toisen pitää muuttua, minun ei koskaan.
Kivasti käryää teflonpannu uunissa:D kun uuni kuumenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin jo kirjoitin että asiasta on puhuttu ja sovittu että meillä ei toimittaisi siten. Miksi minun vaan pitäisi oppia miksi minun puolison ei tarvitse oppia että ei laita astioita uuniin???ap.
Ala jo valmiiksi miettimään mitä tavaroita haluat erossa. Toivottavasti ukkoa tajuaa heivata sinut helvettiin.