Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt vuoden alusta asti asunut yhdessä avopuolisoni kanssa. Hänellä on ihme tapa laittaa astioita uuniin.

Vierailija
07.08.2021 |

Siis uunivuokia säilyttää uunissa. Kuulema lapsuuskodissaan niin on tehty. Ongelma on nyt se että minä väännän uunin kuumenemaan ja kun olen laittamassa ruokaa/leipomuksia uuniin niin siellä on kuumia vuokia. Olen sanonut että ei meillä säilytettäisi ja jonkun aikaa toimii mutta taas sitten siellä on vuokia.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nauruista. Lapsuudenkodin tavoista on vaikea päästä eroon.

Vierailija
2/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuo on suurin ongelma puolen vuoden yhteiselon jälkeen, niin teillä on asiat aika hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu on uunipelti. Miksi pitää jättää uuniin?

Vierailija
4/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä tapa. Anoppi oli varmaan samanlainen. Osti mikrouunin ja etsi keittiöstään astioita, joita tunkea sinne säilytykseen. Vaikea ymmärtää.

Vierailija
5/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin säilytettiin näin, koska ei ollut tarpeeksi kaappitilaa. Jos vuoat saa järkevästi muualle niin kannattaa pitää uuni tyhjänä.

Vierailija
6/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun säilyttämään uunissa kattilaa ja uunivuokaa. Asuntoni on pieni yksiö avokeittiöllä ja kaappitilaa on naurettavan vähän.

Vierailija
7/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei voi jättää? Eihän se miksikään siellä mene? 

Vierailija
8/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin muualle uunipelti mahtuu? Uunin alalaatikossa on uunivuuat, koska ne ei mahdu minnekään muualle. Paistinpannu ja kattila aina hellalla, koska ei mahdu muualle.

Vierailija
9/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat uunin päälle katsomatta mitä siellä on ja tietäen mies pitää niitä vuokia siellä ? Mikä järki? 

Vierailija
10/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla ole ainakaan mitään muuta paikkaa sille. Ei ole mitään säilytystilaa edes uunin alaosassa. 

Vierailija
11/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä tapa. Anoppi oli varmaan samanlainen. Osti mikrouunin ja etsi keittiöstään astioita, joita tunkea sinne säilytykseen. Vaikea ymmärtää.

Minäkin ole anoppi. Uunissani on iso paistin pannu,Wooki pannu.2 uunin petiä ja uunin ritilä. Muualle ne eivät mahdu!Pieni kaksio ja ei kaappi tilaa. Tuskin jälkipolveni toimii samoin? Miksi ette puhu asioista suoraan aviopuolisoille tai asuin kumpaneille? Tuskin he lukevat valituksianne täältä? Tuo syytely anopeissa .äideissä aina:vika oli kyse mikä tahansa heidän.Osoitaa teidän kypsymättömyytenne ja ette ota vastuuta mistään,syylistätte muut! Kun pelkällä puhumisella SUORAN asiat selviäisi.Ei oletus luulot kuvitelmat ja panetelut ,seläntakana muille.Tällä erää ventovieraille täällä.

Vierailija
12/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä uuni tosiaan lämmitetään jo valmiiksi kun aletaan tehdä uunissa ruokaa.Keittiöissä oli ennen uunin vieressä ihan oikeasti kattilakaappi.Pellit pidetään uunin ala osassa.Nykyään ei näe kattilakaappeja myös tiski allas on pieni. Ennen tehtiin pitkä tiski allas siis metallia koska siinä voi tehdä paitsi ruokia myös laskea siihen tuli kuumat kattilat ja mehuja. Ennen tehtiin itse marjoista mehut mehu maijalla keittiössä ja purkitettiin hillot siinä tiskipöydällä.( Kun ostat mansikkaa keitä ne mehuksi tai hilloksi sähkökatkoilla pakastin sulaa).

Vierailija
13/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vois luulla, että pikkuhiljaa oppisi avaamaan sen uuniluukun ja katsoisi onko siellä mitään ennenkuin vääntää sen uunin päälle. Mutta osa meistä on vaan niin yksinkertaisia, että hakkaa päätänsä seinään ainavaan uudelleen, kun ei muista satttuuko se.

Vierailija
14/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieluummin jätän uuniin kun laitan kaappiin tilaa viemästä. Miksi ihmeessä laitan uunipellin kaappiin? Uunissa itsessään ei ole säilytysalaosaa. 

Vierailija
15/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa ei pidetty mitään koskaan koska se on käytössä kokoajan. Ennen oli siis paremmin suunniteltu keittiö kalusteet. Mutta alakaappi on ollut kattilakaappi.Myös usein jauhot laitettiin erikseen muovi tai pelti rasiaan ettei tule toukkia. Vanhoissa mausteissa voi olla toukkia myös ja riisissä.

Vierailija
16/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska uunipellin paikka on uunissa. Sieltä sen saa nopsaan.

Mulla on useampi uunipelti eivätkä ne kaikki mahdu sinne alalaatikkoon samaan aikaan. Sen vuoksi se useimmin tarvittava pelti on aina uunissa ja otetaan sieltä veks kun uuni laitetaan kuumenemaan.

Vierailija
17/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukkuja seinään ja sinne roikkumaan ylimääräiset tavarat. Ärsyttävää olisi aina tyhjentää uuni tai muu tila ennen kuin sitä mahtuu käyttämään. Ehkä on syytä karsia tavaran määrää keittiössä? Tai muuttaa kämppään jossa on isompi keittiö?

Vierailija
18/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellä on ollut uunipeltiongelma kohta jo 25 vuotta. Mies säilyttää niitä uunissa, minä uunin "alalaatikossa". Ongelma syntyy siitä, että mies ei löydä uuniepltiä, jos se ei ole uunissa ja saa kauhean etsintäpuuskan joka kerta sitä peltiä tarvitessaan. Hän osaa katsoa kaikkialta muualta paitsi sieltä alalaatikosta, koska "eihän sinne mitään laiteta, se on leipomusten nostatusta varten, ei peltien säilytykseen".

Vierailija
19/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska uunipellin paikka on uunissa. Sieltä sen saa nopsaan.

Mulla on useampi uunipelti eivätkä ne kaikki mahdu sinne alalaatikkoon samaan aikaan. Sen vuoksi se useimmin tarvittava pelti on aina uunissa ja otetaan sieltä veks kun uuni laitetaan kuumenemaan.

Montako peltiä meinasit kerralla tarvita? Eihän ne mahdu uuniinkaan samaan aikaan.

Vierailija
20/131 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ollut tilanahtautta jossain sukupolvien aikana, mistä tällainen tapa on jäänyt. Joskos te puhuisitte asiasta, jos teillä ei ole tilanahtautta. Minusta ei ole normaalia säilyttää vuokia uunissa. Pellit mahtuvat hyvin uunin alla olevaan tilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan