Instagram - Kysy, vastaa
Hei! Liityin Instagramiin jokin aika sitten ja monien kanssa on tullut sen jälkeen puheeksi kyseinen palvelu. Tuntuu että jokaisella siellä olevalla tai sinne rekisteröitymistä harkitsevalla on aiheesta jotain kysyttävää, joko toiminnoista, tavoista, muusta. Tässä ketjussa kysykää jos jotain kysyttävää on, vastaa jos tiedät jonkun kysymykseen vastauksen! Itsekin voin vastailla kaikkeen mihin osaan, itse olen tykästynyt palveluun ja olen osannut ainakin pääasiassa vastata tuttujen kysymyksiin. :)
Kommentit (93)
Miksi erään seuraamani käyttäjän tykkäykset ym. toiminta ei näy minun syötteessäni enää? Käyttäjä ei siis ole estänyt minua, koska näen kyllä hänen profiilinsa ja kuvansa. Kun katson jonkun toisen profiilia, huomaan, että hän on tykännyt vastikään tietyistä kuvista ja alkanut seuraamaan uusia käyttäjiä. Kuitenkin minun syötteessäni näkyy, kuin hän ei olisi ollut aktiivinen moniin päiviin. Voiko käyttäjän estää niinkin, että toinen käyttäjä ei näe hänen toimintaansa omassa syötteessään, vaikka hänen profiilinsa näkyy edelleen minulle normaalisti. Kyseessä Android käyttöjärjestelmä ja päivitin IG:n juuri jokin aika sitten uusimpaan versioon.
Tämä tekee stalkkeroinnin haasteellisemmaksi, koska ne en näe keitä hän kyttäilee. :D Sen ymmärrän toki, että yksityisten profiilien tykkäykset eivät näy, ellen minä itse ole niidenkin seuraajana. Mutta myöskään julkisten profiilien tykkäykset ei näy, eikä muukaan toiminta, jos hän alkaa seuraamaan jotain. Hänellä on siis ykstyinen profiili ja minä olen hänen seuraajansa ja hän on minun seuraajani. Minun profiilini on julkinen, jos sillä nyt on mitään merkitystä. Onko tämä joku bugi? Ennen näkyi normaalisti.
Älkää moralisoiko älkääkä käskekö hankkia elämä - yritän jo. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Voiko Instagramiin ladata kuvia niin, etteivät ne tule näkyviin seuraajien etusivulle? Haluaisin julkaista pari kasvokuvaa itsestäni, jotta uudet tuttavuudet saisivat tietää paremmin, minkä näköinen olen, mutta en tosiaan haluaisi seuraajieni näkevän automaattisesti niitä, kun kuitenkin suuri osa seuraa mua vain julkaisemieni luonto- ja maisemakuvien takia.
Tee useampi tili ja julkaise selfiet erillään luontokuvista.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:42"]Siis eikö tämä palvelu muka toimi netin kautta, ainoastaan esim. iPhonella tai Lumialla?Miten porukka saa sitten sinne niin photoshopatun näköistä KÄNNYkuvaa, ja päälle vielä ne omat copyright tms vesileimat???
Itse käytän Samsungilla. Eli älypuhelin ja netti täytyy olla. Puhelimeen voi kuitenkin ladata loputtomasta tarjonnasta erilaisia muokkausohjelmia, joilla saa luotua myös vesileimoja. Puhelimissa on nykyään myös hyvät jamerat, joilla saa hyvännäköisiä kuvia.
Ap
Haluaisin korjata nyt tämänkin väärän vastauksen. Hienot järkkärikuvat, fotarilla muokatut kuvat, retrokuvat 50-luvulta ja monet muut ei-kännykällä otetut kuvat yksinkertaisesti siirretään omalta tietokoneelta älypuhelimeen ja älypuhelimesta Instagrammiin. Simppeliä.
Melko pieni osa Instagrammiin ladatuista kuvista on oikeasti käyynkameralla otettuja instakuvia.
Minusta sellaiset kuvat on "liian hienoja" ja tylsiä. Kännykkäkuvat on hauskempia ja aidompia, mikä tietysti on harhaa koska nekin voi esikäsitellä kännykällä..
Miten iPhoneen saa siirrettyä kuvia? Itse saan vain kännykästä koneelle, en toisinpäin ollenkaan.
Miks vitussa mun ihastus laitto yksityiseks?
Saako tätä jotenkin suljettus pois? Eli saanko määritettyä niin, että tykkäämäni kuvat eivät näy seuraajieni ❤ "seurataan"-listassa?
Vierailija kirjoitti:
Fb on jo vallattu, meinaako kalkkikset seuraavaks vallottaa ign?
Se on vallattu jo kauan sitten.
Keskustelu on hieman vanha, mutta toivottavasti joku voi vielä vastata:))
Onko kellään hajuakaan kun Instagramissa tulee niitä ehdotuksia ketä seurat, niin pystyykö jostain säätämään ettei itse näy ehdotuksena kellekään muulle.
Mulla olis tavallaan tilanne jossa haluaisin pitää salassa että eräs tili on minun ylläpitämäni ja jos kavereilleni tulee ehdotuksena kyseinen tili niin helppo arvata että se on jonkun tutun😅
Voisko jotenkin tehdä omat seuraajat näkymättömäksi muille käyttäjille?
En ole luonut vielä omaa tiliä instaan niin kysyisinkin voiko joku joka ei ole omia tunnuksia luonut ja pelkästään googlea käyttämällä (mikäli tili julkinen) niin näkemään storyja julkaistaessa jos kuvia tai videoita katsoo tai tykkääkin nähdä nämä anonyymisienkin käyttäjien katsomiset tai jotain tietoja?
Voiko mua seurata jos julkinen tili olisi niin etten tiedä siintä itse tarinoita laittaessa?
En tiiä vastaako näinin enää kukaan, mutta miten saan lähetettyä kuvan ryhmään?
Yksityisille saan lähetettyä, mutta kun painan siitä jakonapista en saa lähetettyä ryhmään?