onko 20 opintoviikkoa sama kuin 20 viikkoa??
Kun työssäoppiminen kestää 20op niin onko se sama kuin 20vk eli 5kk?
Kommentit (15)
kyllä on käytössä..kauanko tuo 20 opintoviikon harjoittelu sitten kestää?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 15:05"]
kyllä on käytössä..kauanko tuo 20 opintoviikon harjoittelu sitten kestää?
[/quote]
Ei ole mitään yhtenäistä kaavaa tuohon. Kysyt sieltä koululta miten juuri siellä menee missä opiskelet.
mä opiskelin 55 op vuodessa ja vuodessa on 52 viikkoa + olin kesän töissä.
Mä otin 2 - 3 ainetta päivisin, 1 iltaisin ma - pe , paitsi pe ei ollut iltaopiskelua. Sitten lisäksi oli 5 viikkoa väliviikkoa, jolloin suoritin jonkun kurssin.
Mutta amk on aivan eri asia kuin moni muu. Äkkiä valmistuin, kun otin kunnolla lukkarista selvää ja pääsin kaikille kursseille minne halusin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 15:09"]
Mä otin 2 - 3 ainetta päivisin, 1 iltaisin ma - pe , paitsi pe ei ollut iltaopiskelua. Sitten lisäksi oli 5 viikkoa väliviikkoa, jolloin suoritin jonkun kurssin.
Mutta amk on aivan eri asia kuin moni muu. Äkkiä valmistuin, kun otin kunnolla lukkarista selvää ja pääsin kaikille kursseille minne halusin.
[/quote]
ap puhui opintoviikoista joka vastaa 40 tuntia, ja sinä opintopisteestä joka vastaa 27 tuntia.
55 op on ihan normaali vuositahti, itseasiassa suositus on 60 op (=40 ov).
Tytär on 3 viikkoa ulkomailla opiskelemassa ja saa siitä 6op
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 15:09"]
[/quote]
ap puhui opintoviikoista joka vastaa 40 tuntia, ja sinä opintopisteestä joka vastaa 27 tuntia.
55 op on ihan normaali vuositahti, itseasiassa suositus on 60 op (=40 ov).
[/quote]ap kirjoitti myös 20op
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 15:01"]
Kun työssäoppiminen kestää 20op niin onko se sama kuin 20vk eli 5kk?
[/quote]
Kumpaakos sinä AP nyt tarkoitat, opintoviikkoa vai opintopistettä? Otsikossa puhut viikoista, mutta tekstissä on lyhenne OP.
Opintoviikko = OV = 40 tuntia työtä
Opintopiste = OP = n. 27 tuntia työtä (26,66666666666...)
8vk harjoittelusta mulle tuli 10ov.
Montakos opintoviikkoa on esim. tradenomitutkinnossa?
anteeksi, virhe lyhenteessä. opintoviikoista kysyin, kuten otsikossa eli ov eikä op! ap
Kyllä on taas puurot ja vellit sekaisin tässä keskustelussa!
1 op vastaa määritelmän mukaan 27 tuntia. Kuitenkin tuon ajan voi nähdä ehkä enemmänkin maksimaalisena aikana, jossa opintopisteeseen vaadittava työ pitäisi saada suoritettua. Suurimmalla osalla opiskelijoista aikaa kuluu yleensä vähemmän, mutta riippuu myös hyvin paljon opiskeltavasta alasta (vrt. esim. lääkiksen läsnäolopakolliset kurssit ja humanistisen kirjatentit, joista ensin mainittua on mahdoton suorittaa nopeammin).
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 15:19"]
Montakos opintoviikkoa on esim. tradenomitutkinnossa?
[/quote]
Opintopisteissä tutkinto on 210 OP, joten eikös se sitten ole 140 OV?
Nykyään siis ammattikorkeakouluissa käytetään opintopisteitä, ennen käytettiin opintoviikkoja. Opintoviikot taitaa olla käytössä joissain ammattikouluissa?
Ei, eikä opintoviikkoja enää käytetä. Yksi opintopiste= noin 27 tuntia työtä.