Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ällöttääkö ketään muuta kun tuleva äiti kutsuu sikiötä toukaksi?

Vierailija
28.08.2006 |

Minusta on aivan kauhea kuulla kun juuri raskautuneet kutsuu vauvaa (olkoonkin että siinä vaiheessa on vielä alkio) toukaksi ja sama jatkuu usein vielä myöhemminkn raskaudessa.



Minulle sana toukka tuo mieleen vihreän matosen ja sana on muutenkin negatiivisesti latautunut sävyltään. Minulle sikiö on kyllä minun vauvani ihan alusta alkaen, eikä mikään toukka! Kammotti kun ystäväni kutsui omaa lastaan koko raskauden tällä ' nimellä' .



Mitä olette itse mieltä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuulin äidin kutsuvaan vauvaansa toukaksi vielä syntyneenäkin. Nimellä alkoi kutsua vasta, kun ristiäiset oli vietetty.

Vierailija
2/6 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukasta tulee mieleen söpöä ja suloista. Pieni toukka vaavi. =) Sikiö taas kuulostaa hyvin asialliselta, vanhanaikaiselta ja negatiiviselta.



Olen kyllä 18v esikoista odottava, mikäli se ikä vaikuttaa ko sanan käyttöön. :D



Ps. masuasukki sana on myöskin käytössä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti ihan hetkinen pyöräyttää niitä kahta aivosolua akselin ympäri, ennen kuin sain hämmästykseltä vastattua:" kyllä meidän vauva on vielä rintamaidolla."



Minä ihmettelen myös, miksi ihmiset antaa lapsilleen nimiä, joita eivät sitten jaksakaan käyttää. Että topias onkin topi, niin miksi ei sitten alunperinkin kasteta topiksi.



Ja niitä kärpäsen toukkia löytyy sikalasta joskus sellainen keko. Niiden muurahaiskekomaista vipellystä kun siinä katselee, niin ei sellaista systeemiä kohtuunsa kyllä halua.

Vierailija
4/6 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkääs takas leikkimään ja päästäkää äidit koneelle, jookos, jos heillä ois vaikka tähteellisempää asiaa.

Vierailija
5/6 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Toukka

Vierailija
6/6 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin alkioksi ja sitten sikiöksi, niin kuin oikeaoppisesti pitääkin.