~~CLOMISTIT vko35~~
Huomenta tännekin. Huonot fiilikset. Liityin tätikerhoon eilen. Kirjoittelen lisää, kunhan tästä taas tokenen. Onneksi huomenna se poliaika..
Kommentit (56)
Aika vaikea kovin tarkasti määritellä yrityksen aloittamisen ajankohtaa. Sanoisin kuitenkin, että 04/05 on ääneen lausuttu miehen kanssa, että nyt saisi vauva tulla jos olis tullakseen. Ehkäisy jo ennen tuota ajankohtaa on ollut vähän mitä sattuu. Clomit aloitin vasta 06/06 ja siitä alkaen on vauvakuume ollut oikein tosissaan päällä. Iältämme olemme molemmat hieman alle 30 v.
tuo selvensi vähän asioita, olen kyllä joskus lukenut jostain et tuhru kuuluu edelliseen kiertoon ei uuteen.
Lääkäri jonka kanssa puhuin puhelimessa sanoi et mun keltarauhasarvo hyvä et ei pitäisi olla siitä kiinni,eli puhui s-prog joka on keltarauhasverikoe.
Mut eikö niitä nyt mahda olla muitakin, jos luteaali lyhyt niin eikö sen siitä pitäisi johtua. Eli vaikka s-prog (keltarauhaskoe) oli hyvä niin mun tapauksessa ei kuitenkaan näyttäisi olevan kuitenkaan ok kun luteaali lyhyt.
Perkele en minä tiedä, rupeaa tympäseen kun ei tiedä mistään mitään eikä mikään onnistu. Se lääkäri saa kyllä luvan olla mun kans puhelimessa vaikka puoli tuntia mut minä kyselen niin kauan et saan vastauksia.
Taas on töistä raahauduttu kotiin ja mietin asiakkaiden välissä, et olis mukavaa kun olis kampaamollakin nettiyhteys ni ei tarttis iltaan odotella.
Suurkiitokset kirsti ja rouwa teille vinkeistä. Kyl mul sellanen olo on et clomit toimii, ni taidan jättää ne terot syömättä. Jos en plussaile tällä kierrolla, ni otan sit kaikkia nappuloita ens kierrossa.
etta ekan km:n jalkeisen clomikierron tulos sitten NEGA, joten eikun seuraavaan kiertoon kun tadit suvaitsee saapua! kp 31/29-31 ja ihan odotettu tulos oli, ei tassa mitaan!
Kaikille mukavaa viikonloppua!
Unohdin eilen laittaa niitä tietoja Hanna. Eli minä 32v ja hallitus 31v. Yritystä vasta 03/06. Jostain syystä en ovuloi ja sain omalta gyneltä heti jo alkuunsa clomifen+terolut.
Juu, ja sitä olen itseasiassa ihmetellyt, kun näillä palstoilla moni kyselee, että koska on mahdollista saada clomit ja kuinka kauan pitää olla yrittänyt, kun minä sain heti alkuunsa.
Ilmotin vaan gynelle, etten saa ovistikkuun mitään kontrolliviivan lisäks, ni ihan normaalitarkastuksen ja ultran jälkeen sain samantien reseptit käteen.
Nyt tulee jo kiirus töihin ku pitää olla ovet auki 10 ja koirakin pitää pissattaa, että palailen tytöt asiaan vielä ehtoolla, jos täällä joku vielä perjantaina luuraa :)
ja ovistesti näyttää negaa... TAAS! Taitaa niin olla että clomit eivät toimi... NYYH! Jatkan sitkeesti testailua.
Hanna: Minä sain myös ristiriitaista tietoa siitä miten kp 1 lasketaan. Muutaman päivän tuhrutteli ja soitin yksityiselle gynelle et koska aloitan clomit. Sieltä vastattiin että kun menkat minulla oli käynnistetty terojen avulla niin silloin voi jo tuhrupäivän laskea kp 1. Myöhemmin kysyin tätä vielä omalta gyneltäni ja hän sanoi ettei se niin tarkkaa ole, mutta yleensä kp1 on kunnon vuoto päivä. Itselläni kävi sitten niin että aloitin clomit tuhrupäivien jälkeen ja menkat eivät ikinä alkaneet...
Ensiksi pahoittelut ja lohtuhalit kaikille negan testanneille!!!
Onnea kovasti, jos joku on plussannut, mutta tietääkseni nyt juuri ei ole tullut plussia.
OMa (.): Nyt kp 26 ja tuntemuksia on ollut masussa. Voivat olla mitä vain, saa nähdä. On jo toivo mennyt plussatumisesta, mutta ehkä pieni toivon kipinä löytyy vielä...Viikko pitäisi vielä odotella...Jos viikon päästä täti ei ole tullut, niin sitten saatan testata.
Vitsi kun ei taas muista mitään kenestäkään kommentoitavaa...
Pää ihan tyhjä, kun olen töissä...
Pitää kirjoitella varmaan illalla uudestaan jos ehtii. Nyt on ollut niin kiireisiä aikoja, että en ole ehtinyt koneelle millään.
Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!!!
Omppu
Kevinialle pahoittelun negasta, mukavaa että olet kuitenkin noin positiivisella mielellä. Ainakin tiedät, että sinulla clomien ansiosta raskautuminen onnistuu :)
Ompulle onnea piinistelyyn, toivottavasti sinä nyt sen plussan saisin olet sen verran kauan täällä jo pyörinyt joten kyllä sen aika jo olisi :)
Ja kiitos vastauksista, vähän selvensi tilannetta. jos se loppu/alkukierorn tuhru tosiaan kuuluu edelliseen kiertoon ja on osa luteaalia joillakin niin sittenhän minulle se luteaali olisi tarpeeksi pitkä tai ainakin viime kierrossa, on kyl sitten sellaisia kiertoja joissa jää kuitenkin alle 10pv kun joskus tuhrua vain kaksi päivää.
No täytyy yrittää pakoittaa se lääkäri kuitenkin antaamaa minulle luget tai jotain.
Ovistesti ei vielä näytä oikien mitään, se yksi testi oli vähän tummempi mutta siinä oli kyllä se kontrolliviivakin haaleampi mitä yleensä joten siksi näytti niin tummalta.
Eli nyt ekasta kunnon vuotopäivästä kaskettuna kp8 menossa.
Kyllä se levinia varmaan pitiäisi kirjoittaa ihan l eikä k. Mulla noita kirjoitusvirheitä tulee.
Eipä mitään ihmeellistä kuulu kp10 menossa eikä vielä kovin tummaa viivaa tikussa, viimisen tikutin otin tänään käyttöön puolitin sen joten huomiselle jäi vielä.
Mullahan niitä testejä vielä olis kun ostin niitä-30% alekorista poistotuotteita. Mutta nyt kun rupesin katselemaan et mitäs jos ei kaikkia tarvisikaan et kuin kauan säilyy, niin niissähän likin päiväys 11/05 että melko vanhoja ovat. Kuittia mulla ei enää niistä ole tallella mutta täytyy kuitenkin käydä kysymässä josko niistä saisi rahat takaisin, maksoin niistä kuitenkin 10e vaikka alessa olivatkin. Tympäsee ankarasti, olis pitänyt katsoa päiväys mutta kun ei silloin älynnyt. Kirjoitinkin varmaan silloin kun kerroin niistä iaksemmin etten ole siellä niitä koskaan nähnyt vain raskaustestejä, kyllähän niitten pitäisi olla samassa paikassa. Oliskohan näin että testit olivat heillä jossain varastossa ja nyt sitten päättivät myödä pois, tietäen että olivat vanhoja.
Kyllähän nuo testit vielä saattaisi toimia, mutta en kuitenkaan nyt avaa pakettia sillä ihan periaatteesta vanhaa ei saisi kyllä myödä ja toivottavasti antavat rahat takaisin. Jos eivät niin täytyy sitten käyttää ne pois seuraavassa kierrossa.
Mitenkäs muilla on viikonloppu sujunut?
Hei kaikki!
Olen lueskellut palstoja jo tovin ja ajattelin vihdoinkin liittya joukkoon...
Olen 32v. ja mies 31v. vauvayritysta takana jo reilut 2 vuotta. Asun ulkomailla joten tutkimukset aloitin taalla. Ei oikein syyta loytynyt kummastakaan. Suomessa lomaillessani hain toista mielipidetta yksityiselta ja sain apuun clomit. Nyt viides kierto takana ( ensimmaiset 3 otin 1tbl kerran paivassa, viimeiset 2 kiertoa 2tbl 2 kertaa paivassa. Nyt kp 23/26....eli tuskaista odotusta. Tosin tein ovulaatiotesteja 10-15 pv ja sain haaleita viivoja 13. ja 14. Mita tuumaatte, onko haalea aina negatiivinen!!?? Siina tapauksessa ei kannata mun paljon jannittaa tuleeko menkat vai ei...
Nyt ajateltiin pitaa kuukausi lomaa hormooneista! Lokakuussa olis aika inseminaation alkutesteihin ja sitten inseminaatioon. Haluan olla luomuna kuukauden, muuten tulee aika pitka aika hormooneita popsien!
Viela yksi asia; onko kukaan teista kokeillut vyohyketerapiaa? Kavin viime viikolla ekan kerran....mitapa ei tekisi vauvan eteen!!
Kaikille oikein hyvaa sunnuntaita!
PS. pahoittelen etta en osaa kirjoittaa ' a' :ta, siis tokavikaa aakkosta. en tieda miten sen saa naista nappaimista. jos joku tietaa niin olen kiitollinen avusta!!!!!!!!!!!!!sori.
Annu: jos haluat että lisään sinut meidän listaan, mikäli aiot palstaill ameidän kanssa niin kerrohan tarkemmin aloitus kuukausi ja vuosi sekä samat myös clomien aloituksesta?
Ja kyllä sen viivan ovistestissä pitää olla yhtä tumma mitä kontrolliviiva on jotta se olisi positiivinen.
Kiitos Hanna nopeasta vatauksesta.
Mielellaan liittyisin ketjuun, on helpottavaa vaihdella uutisia...
Eli 04 kesalla me alotettiin toivomaan lasta, -05 kesalla mentiin sairaalaan ja silloin alko tutkimukset ja tana kesana -06 sain suomesta clomit.
Niin ma ajattelin kanssa sita ovistestia.... aina tietysti elelee toivossa etta jospa se oliskin ollu vahva se viiva niiden kahden haalean valilla....tiedatte varmaan miten mieli pelailee!! Muuten, mihin aikaan paivasta te teette sita ovistestia? Tein nimittain viimeks jo 10 aamulla. luin etta mitattava hormoonitaso nousee iltapaivalla, testi siis kannattas tehda klo 11-20 valilla. oisko silla liian aikasella testauksella mitaan haittavaikutuksia? en kait millaan halua uskoa etten ovuloinu.... hassua tama itselle selittely!
Hyvaa illan jatkoa. Kuulemisiin!!
kuinka pitkään yritit ovista tikuttaa? Jospa et tikuttanut tarpeeksi pitkälle.
Mula ovis tulee vasta joskus kp17-19 ja kiertokin on mulla lyhyt joten ei jää luteaalille kovin pitkästi aikaa. Musta tuntuu et mun ovis tulee aika myöhään kun monella muulla se tapahtuu jo kp14 paikkeilla, mutta jokaisellahan meistä ovis tulee eri aikaa.
Mutta voisit kokeilla jatkaa testaamista hieman pidemmälle jospa se ovis sieltä sitten löytyisi. Tai sitten voi mittailla lämpöjä jos jostain syystä testit eivät vain ole toimineet. Mun käsittääkseni lämmöt nousevat loppukierrosta vain jos ovis on ollut.
Itse aloitan testailut hyvissä ajoin ja aina teen aamuisin testin, joskus myös iltaisin. Sitäkin voisit kokeilla, kun olen jostain lukenut että joillakin se lh-huippu ilmeisesti voi mennä aika nopeasti ohi joten kannattaa testata aamulla ja illalla. Plussan jälkeenhän viiva rupeaa taas haalenemaan. En osaa sanoa kuinka nopeasti sillä lopetan testailun aina siihen ensimmäiseen plussaan.
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.html
Käyppäs lukemassa näitä sivuja.
Tämä kierto olisi nyt muuten hyvä saada se plussa, clomit nimittäin loppuivat. Reseptissä on kyllä vielä yksi 20kpl satsi jäljellä, mutta toivottavasti ei tarvitse niitä enää hakea. On ne kuitenkin aika kalliitta kun meidän apteekista ostettua maksaa 57e.
Onneksi ei kuitenkaan niin kalliita mitä piikit. Clomeilla olis pakko onnistua sillä nuo piikit on kyllä jo yli meidän budjetin. Minä kun olen osa-aikainen työssäni joten muutenkin elellään mieheni rahoilla. Ja piikit kun varmaan maksaisi useamman satasen niin se on aika paljon kerralla.
hei taas,
kun tossa lueskelin noita muiden ovisjuttuja niin aloin ajatella ihan samma kun mita nyt sanoit, eli ehka ovis olis tullu hieman myohemmin. Olen nimittain tehny ennenkin testeja ja ne on aina osottanu ovista. siksi ehka pettymys viela suurempi! no parin paivan paasta nakee.
lampoja en ole mitannu pitkaan aikaan. tein sita niin kauan ja aina ensimmaisena aamulla alko vauva-ajatukset. ajattelin jattaa joksikin aikaa jos vaikka vahan mieli rauhottuis (en tieda onko se nyt sen vahempaa mielessa!). kayrissa aina nousi lampo, joka kuukaus!
en tieda missa vika..................
sulla,hanna, on naemma aika saman pitunen kierto. ja loppuvaihetta viedaan, eix vaa?! laitan peukut pystyyn sulle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mulle ei suomen lekuri ' tarjonnu' mitaan clomien jakeen.... ja taalla ' kotomaassa' mennaan suoraan inseminaatioon. mun mutsi aikoinaan tartti pregnylia esikoiseen!!! sukuvika on se kun suksi ei luista.
kiitos hanna nettisivuista, kavasen siella nyt.
onnea kaikille!!!
sori hanna, taisin muistaa vaarin sun kp:n. sullahan on ovisjannitys kaynnissa! onnea siis siihen!!!!!!!!!
uudelle-Annulle etta kylla nama klomistit on jo mun kanssa tottuneet tuohon kahden viimeisen kirjaimen kirjoittamattomuuteen!!! Mina kans asun ulkomailla ja nappaimistossa ei noita ole!
ON: 33/ jotain ihan kummallista! Ei mulla oo kylla ennen noin sekoillu kierto, paitsi kerran kun jai kokonaan pois; toivotaan ettei nyt olis niin laita! Mutta eilen kylla mietiskelin etta ovis olis voinu olla myohaan (mita ihminen ei tekis itelleen kun yrittaa nostaa toiveita..) eli ens perjantaihin haaveilen sitten viela...
Mahaa kylla jomottaa...
Nyt hyvat yot!
kiitos levinia. luinkin just tossa eilen sun viestia ja huomasin samaa noista kirjaimista. kaikkeen tottuu. hyva nain.
toivottavasti sulla olis plussaa tulossa!!!!!!!!!!! elan hengessa mukana.
itella surkea aamu....menkat tulollaan! kylla ottaa aivoon, itkettaa! tulin just toihin eika paljo nappaa! aina sama juttu!!!!!
toivottavasti muilla lahti viikko paremmin alulle!
kirjoitellaan
Senniinalle halit! Toivottavasti polilla pääsette heti eteenpäin vauvaprojektissa.
Ei hyvät fiilikset täälläkään...täti kävi jo eilen päivällä kolkuttelemassa tuhruilun muodossa. Lämmötkin tuntuu olevan aika alhaalla, joten en enää uskalla tästä kierrosta toivoa mitään :(
t. Meri
Halaus Senniinalle! Toivottavasti pääsette polilla nopeasti eteenpäin asiassa.
Halaus Merille! Ei tuhru välttämättä tädin tuloa tarkoita. Esikoista odottaessa minulla tuhrusi useampaan otteeseen.
Minä olin niin varma, että saamme aloitettua plussa-aallon täällä.
Minä tein uuden raskaustestin tänä aamuna. Viiva oli aavistuksen verran vahvistunut. Ei tarvinnut enää huutaa miestä paikalle, ja kysyä onko tuossa viiva vai ei. Lauantaiaamuna en oikein tiennyt onko viiva vai varjo.
Pakko kai se on uskoa, että olen raskaana. Tuntuu aika uskomattomalta, kun ovulaatiotestin mukaan en ovuloinut. Itse tunsin ovulaation. Meni usko mammaksi testien luotettavuuteen. Laskettuaika on 1.5.2007. Todennäköisesti siirtyy viikolla eteenpäin, kun ovulaatio oli tosi myöhään. Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä mukana. Oireet eivät ole kovin lupaavat¿
En muista kuku kyseli viime viikolla onko 9-10 päivän luteaalivaihe tarpeeksi pitkä. Ainakin omalla kohdalla näytti riittävän.
Toivottavasti nähdään pian odotuspuolella.
+++++ Plussaonnea teille kaikille! ++++
Hei vaan kaikille.
Hannalle lähinnä tässä tämä info, jonka löysin. Eli tuhrut eivät ainakaan tässä lasketa vuotopäiviksi. Ehkä sulla tosiaan on vajausta keltarauhasen toiminnassa, jos ovis kerran tapahtuu ihan. Mullahan oli se oireena. Tosin lääkäri sanoi, että clomifen auttaisi siihen, se jää nähtäväksi, kun mulla nyt eka clomikierto.
" Clomifen-hoitoa käytetään munasolun irtoamisen häiriöissä. Se lisää elimistön omaa munasarjojen stimulaatiota lisäämällä FSH ja LH hormonien tuotantoa.
Tavallisin annos on 1 tabletti, 50 mg, päivässä kierron 3-7 päivänä . Ensimmäinen kuukautiskierron päivä on, kun vuoto alkaa. Niukkaa tiputtelua ei tässä yhteydessä katsota vuodoksi. Tarvittaessa hoitoannosta voidaan nostaa seuraavassa hoitokierrossa. "
Lähde: http://www.felicitas.fi/suomi/tietopankki/Potilasohjeet/Clomifenhoito.a…
Raskaustuntemuksista, mulla ei ollut esikoisesta mitään pienillä viikoilla, myöhemmin astui kehiin väsymys.
t.Pikkumyy07