Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työpaikka on aivan kamala!

Vierailija
30.10.2025 |

Onko teille käynyt koskaan näin, että työpaikkaa vaihtaessa uusi työ onkin aivan hirveää. Kaikki on todella sekavaa ja tehotonta, työpaikalla aistittavissa huono yhteishenki tai sen puute, huono johtamiskulttuuri, työntekijät negatiivisia ja valittavia, mitään sosiaalista kanssakäymistä ei ole yms. En siis tarkoita mitään, että pitäisi juoruta kokoajan työkavereiden kanssa, mutta aiemmassa työpaikassa oli huomattavasti parempi yhteishenki, mikä vaikuttaa kyllä työssä viihtymiseen. Pystyn kyllä tekemään työtä kuin työtä, mutta nykyisessä paikassa tuntuu olevan aika paljon huonoja puolia. 

Miten tästä selvitä eteenpäin ja onko tämä vain jotain alkushokkia? Kokemuksia, menikö työpaikka vaihtoon?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta ja valitettavasti tuo ei ole vain alkushokki. Kehottaa aloittamaan uuden työpaikan etsinnän heti. Mitä kauemmin tuolla sinnittelet niin sitä enemmän se sinua hajoittaa. Itse olen sinnitellyt vastaavassa tilanteessa pari vuotta koska muuten työ, edut, palkka yms. ovat todella hyviä. En voi suositella tätä kenellekään ja olen nyt itsekin hakemassa uutta paikkaa.

Vierailija
2/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta ja valitettavasti tuo ei ole vain alkushokki. Kehottaa aloittamaan uuden työpaikan etsinnän heti. Mitä kauemmin tuolla sinnittelet niin sitä enemmän se sinua hajoittaa. Itse olen sinnitellyt vastaavassa tilanteessa pari vuotta koska muuten työ, edut, palkka yms. ovat todella hyviä. En voi suositella tätä kenellekään ja olen nyt itsekin hakemassa uutta paikkaa.

Voi hyvinkin olla näin. Yritän kuitenkin antaa työpaikalle mahdollisuuden, ja tunnustella miltä työ tuntuu perehdytyksen jälkeen. 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joskus huonossa työpaikassa jossa oli huono henki ja kysyin sitten työnjohtajalta miksi niin on mutta se ei halunnut oikein vastata. Oli riitoja ja huutamista ja nälvimistä mitä kuulin toisia kohtaan. Työnjohtajan tehtävä on että kaikki viihtyy töissä eikä ketään haukuta.

Vierailija
4/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kokemusta, eikä ollut vain alkushokki, ikävä kyllä. Todella huono organisaatio ja epäpätevät esimiehet, ja työntekijöiden vaihtuvuus suurta. Oli pieni perheyritys joka laajeni, ja oli kyllä aivan liian perheyritys toimiakseen ulkopuolisten työntekijöiden kanssa. Purin työsuhteeni koeaikana ja he jäivät liriin kun en tehnyt sovittuja työvuoroja purun jälkeen, mutta ansaitsivat sen kyllä. Meitä aloitti kymmenkunta uutta kun voittivat kilpailutuksen, olin itse pari kuukautta, mutta eipä siellä tainnut vuoden jälkeen olla enää ketään meistä samaan aikaan aloittaneista. Seuraavasta työpaikasta ei ollut tietoa, mutta en vain kestänyt sitä menoa, niin loparit oli kyllä täysin oikea ratkaisu.

Vierailija
5/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihdoit työtä?

Vierailija
6/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt noin. Palasin häntä koipien välissä takaisin entiseen työhön.

Vierailija
7/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, tiedän. Syyksi paljastui firman oikeasti huono asiakastilanne sekä narsistipomo. Konkretisoitui kun palkat alkoivat olla myöhässä ja pomo latoi tekosyitä. 

Vierailija
8/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomon vika ja firman? Ehkä. Työntekijä voi vain tehdä sen minkä ehtii. Ja onko ohjeistus kunnossa. Haluatko ottaa hatkat, se on ok.

Vierailija
9/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käynyt noin. Palasin häntä koipien välissä takaisin entiseen työhön.

Tein myös kerran näin.No nyt olen taas samassa tilanteessa. Todella sekava organisaatio ja päätöksen teko tehotonta.Haastattelussa ymmärsin ihan muuta ja se oli isoin motivaatio vaihtaa.Lisäksi mikään ei toimi kun esim käyttöoikeus tilaukset kestää...

Vierailija
10/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle kävi kuin entiselle palstamammalle, joka lähti miestä vaihtamaan.

Vierailija
11/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle myös käynyt noin. Sitä aloittaa iloisena ja täynnä tarmoa ja kuukausien kuluessa huomaa muuttuneensa totiseksi ja lannistuneeksi. Ja saman huomaa myös muista. Kun ei ole mitään oikeaa yhteishenkeä ja turvallisuuden tunnetta. On kamala tilanne, mutta jotain töitä se on pakko tehdä.

Vierailija
12/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihdoit työtä?

En pysty anonyymisti paljoa omaa tilannettani avaamaan, mutta muutosneuvotteluiden yhteydessä oma toimipiste vaihtui. Palkanmaksaja on sama, mutta kaikki meni muuten uusiksi.

-ap

Vierailija
13/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla ja vaihdoin kerran työyksikköä. Työntekijöiden kesken oli aivan karmea ilmapiiri. Siellä huudettiin ja haukuttiin toisia päin naamaa. Kukaan ei tiennyt, miten ja mistä lääkkeet tilataan. Muutenkin lääkeasiat oli päin mäntyä, esim asukkailta puuttui lääkkeitä yms. Mulla ei ollut tunnuksia eikä käyttöoikeuksia mihinkään tarvittaviin ohjelmiin ja niitä joutui laiskalta esimieheltä nyhtämään. Onneksi pääsin koeajan turvin takaisin entiseen työhön, vaikka ei tämäkään herkkua ole.

Vierailija
14/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riski on aina olemassa. Lisäksi, muutostressin takia uusi työpaikka voi aluksi tuntua huonommalta kuin onkaan. Kaikki me olemme tottuneet joihinkin toimintatapoihin ja olemme osittain niiden vankeja.

Vierailija
15/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on se osa työntekijöistä, joita se huono ilmapiiri seuraa aina uuteen paikkaan.

Vierailija
16/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein johtuu huonosta johtajuudesta. Kehoitan etsimään uutta työtä jos vain mahdollista.

Itse irtisanoin itseni pari kuukautta sitten, sillä työpaikassa kusi vähän kaikki, lähinnä esimiehen takia. Olin pimahtamassa ja oli sitten jäätävä saikulle. Oli ehdottomasti oikea päätös. Onneksi sain uuden työn, joka alkaa pian.

Ilmapiiriongelmiin on turha alkaa odotella parannusta, sillä juuret ovat usein todella syvällä ja työpaikan kulttuuri ollut jo pitkään pielessä. 

Vierailija
17/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvinkin olla näin. Yritän kuitenkin antaa työpaikalle mahdollisuuden, ja tunnustella miltä työ tuntuu perehdytyksen jälkeen. 

-ap

Ei kannata jäädä vatvomaan päätöstä koeaikaa pidemmäksi. 

Vierailija
18/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostettavinta on vääntää sitä työilmapiiriä paremmaksi, sen mitä omalta osaltaan pystyy. Tämä vaatii aikaa, sinnikkyyttä ja ehkä asemaakin. Onnistuessaan ne myrkyttäjät lähtevät omasta halustaan ja uusilla työntekijöillä on mukavampi tulla.

Vierailija
19/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi. Työajastani suurin osa kuluu atk - ongelmia setviessä. Ehdin tehdä tuskin lainkaan työtä jota minut palkattiin tekemään. En aio allekirjoittaa jatkosopimusta tämän jälkeen. 

Vierailija
20/23 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kokemusta, eikä ollut vain alkushokki, ikävä kyllä. Todella huono organisaatio ja epäpätevät esimiehet, ja työntekijöiden vaihtuvuus suurta. Oli pieni perheyritys joka laajeni, ja oli kyllä aivan liian perheyritys toimiakseen ulkopuolisten työntekijöiden kanssa. Purin työsuhteeni koeaikana ja he jäivät liriin kun en tehnyt sovittuja työvuoroja purun jälkeen, mutta ansaitsivat sen kyllä. Meitä aloitti kymmenkunta uutta kun voittivat kilpailutuksen, olin itse pari kuukautta, mutta eipä siellä tainnut vuoden jälkeen olla enää ketään meistä samaan aikaan aloittaneista. Seuraavasta työpaikasta ei ollut tietoa, mutta en vain kestänyt sitä menoa, niin loparit oli kyllä täysin oikea ratkaisu.

Avainsana: perheyritys. Olkaahan varuillanne kun sellaiseen menette. Nimim. Ei ikinä enää.