~~CLOMISTIT vko35~~
Huomenta tännekin. Huonot fiilikset. Liityin tätikerhoon eilen. Kirjoittelen lisää, kunhan tästä taas tokenen. Onneksi huomenna se poliaika..
Kommentit (56)
Merille ja Saaramatiakselle pahoittelut tädistä, se ei sitten millään osaa pysyä pois.
Jospa Levinia onnistuisi tässä kierrossa, niin kovasti toivoisin sitä sinulle.
Irmelille ja kiharalle iloista pupuiluaikaa ;)
Kiitos Tsemppauksesta SaaraMatias, kiva että olet itsekkin noin positiivisella mielellä. Piristää ankarasti kun joku on positiivinen, se ihan tarttuu itseenkin.
Tulehan Senniina kertomaan mitä mihin tulokseen päädyitte hoitojen suhteen.
Mistä muuten olette " keksineet" teidän nickit? Onko oma nimi niissä osana vai lasten tai jotain muuta? Jos vain haluatte kertoa.
No minun nimi on Hanna, en muuta oikein keskinyt joten laitoin vain sen.
Pahoittelut kaikille tädin uhreiksi joutuneille. Oli niin kovin lupaavan kuuloista meillä kaikilla ja huomasin, että sunnuntai muuttui paskapäiväksi aika monella=(
Olin polikäynnillä jotenkin ihan tokkurassa (valvoin vielä viime yönäkin menkkojen takia), enkä osannut kysellä oikeen mitään. Laajempiin tutkimuksiin minua ei laitettu, koska ei ole aihetta. Suunnitelma on se, että seuraavista menkoista aloitan clomit, koska ne toimii ja siihen tehdään sitten inssi. Ottaa vähän pattiin, kun nyt oli kp3 ja olis voitu aloittaa tänään, mutta sairaalassa on joku sulku silloin, kun mua pitäis ultrata kp10-12. En aloita clomeja+luomuyritystä siis nyt, koska clomit toimii parhaiten ekalla kerralla enkä aio tuhlata sitä tähän kiertoon. Kaikki peliin sit seuraavassa kierrossa, joka on inssikierto. Saadaan se muuttokin sitten hoidettua ennen inssiä, mikä on ihan hyvä juttu.
Kirjottelen myöhemmin lisää, nyt pukkaa työkiirettä..
Kuka tekisi sellaisen lakialoitteen, että saataisiin hirviö-Tädin vierailut viimeinkin kuriin?!
Halukset kaikille, joille täti taas tunkesi. Ja luunapit moiselle tädille *napauttaa kipeästi tätiä otsaan*
HAAVE: Halaukset sullekkin, onnitteluhalaukset nimittäin! Ihana juttu että joku plussasi! Nyt pikkuiselle vaan voimia kiinni pitämiseen ja sulle muuten vaan jakasmiseen. Nyt se homma vasta alkaakin ja kestää kuulemma 9 kk :)
ON: Ovis oli ja meni, pupuiltua tuli pikkusen väärään aikaan koska ov tais olla la-aamuna eli kp17 ja simpat oli sillon peräisin to-illalta. Pidän peukkuja että olivat reippaita poikia/tyttöjä ja jaksoivat sukeltaa munikseen päätäpahkaa. Nyt siis piinaapiinaa, joka toivottavasti päätyy plussaan. menillään kp 20 eli piina on vielä piiiiitkä.
Teroluteista kyseli muistaakseni KIHARA, tällaiset vastaukset sain aikoinaan lekureilta: Terolutit (ja kaikki muutkin keltarauhashormonit) kasvattavat ja samalla rappeuttavat kohdun limakalvoa. Niin kauan kuin nappeja popsii, limis vahvistuu, mutta samalla vanhentuu. Kun niiden syömisen lopettaa, limis poistuu eli tulee ns. tyhjennysvuoto. Se on sama juttu kuin kuukautiset, mutta koska se ei oo luonnollinen sitä sanotaan tyhjennysvuodoks.
Normaalisti keltarauhashormoonia alkaa erittyä sitten kun ovulaatio on tapahtunut. Siksi (kuten joku jo vastaskin) terolutteja ei sais aloitta ennen ovista! Tää on tärkeetä! Jos aloittaa ennen ovaista ja sitten munasolu hedelmöittyy kun hormooni on jo paksuntanut limakalvoa, voi olla että limis on vääränlainen kiinnittymiselle! Se saattaa olla jo liian rappeutunut kiinnittymiselle, siis.
On tää vähän sekavaa, mutta ehkä kuitenkin joku tajuaa. pointti kuiteskin se, että terot kehiin vasta oviksen jälkeen!
Tsemiä kaikille!
t: Kirsti (joka nikillä muuten sama tarina kuin Hannallakin)
Jään nyt nettipimentoon noin kuukaudeksi. Toivottavasti on iloisia uutisia mahdollisimman monelta luettavana kun palaan! Olen aika poikki, kaamea kiire koko päivän ja istun vielä töissä...joten kirjoittelut jää nyt lyhyeen. Lasta lähdettävä hakemaan synttärikekkereiltä ja joku tulee vielä asuntoakin katsomaan. Mutta ei se mitään, huomisen koulutuspäivän jälkeen alkaa vuorotteluvapaaaa!! Kiitos kaikille tähän mennessä tsemppauksesta ja tuesta. Rupean sitten tositoimiin ja inssipiinailemaan, kunhan pimennosta palaan=)
Aattelin tulla teillekkin kertomaan, kun kävin tänään alkuraskauden ultrassa, että sieltä löytyi täysin viikkoja vastaava pikkuinen sintti, jolla sydän löi hurjaa vauhtia. Oli se aika liikuttavaa, kun sen nyt vihdoinkin uskoo. Tosin kriittistä aikaa on vielä viisi viikkoa jäljellä, mutta lääkäri sanoi, että tää on jo puoli voitto, kun näkyy syke ja alkio vastaa viikkoja. Joten nyt saan hiukan hengähtää ja huokaista ja alkaa toivoa, että kyllä tästä jotakin tulee.
Teille kaikille toivon kovasti plussatuulia ja toivottavasti pääsette pian odotuspuolelle! Ikäväkseni sain vaan teidän ketjusta lukea, että täti-pirulainen oli monet yllättänyt...on se kamala akka! Mutta ehkäpä sitten seuraavassa kierrossa. Käyn kyllä täällä lukemassa teidän kuulumisia ja kirjoittelen aina kun asiaa on. Kiitos teille kaikille jotka täällä on. Tämä on ollut todella loistava pino kirjoitella!Hyvää alkavaa syksyä!!
Helinä 7+2
kiitti kovasti KIRSTI ja IRMELI-72 noista tero neuvoista. On se kumma ettei mun gynari puhunu mitään mistään ovistestailusta, kun reseptissä lukee vaan kierron 16-25 päivä. Voiko joku vaan olettaa, että mun ovis on sit ollu varmasti aikasemmin.
Odottelin koko duunipäivän kuumeisesti, että pääsen lukeen jos mulle on vastailtu ja mukavahan se on ny iltakahveeta juoda, kun on löytyny tällanen ihana keskustelujoukko. Hallitus ei aina jaksa kommentoida mun ovisongelmiin:)
Olen kans miettiny samaa kun Hanna ja mun nimi tulee ammatista eli olen kampaamoyrittäjä.
Oikein pikaisia ja vahvoja plussia +++++ kaikille ja noidutaan yhdessä täti Kiinaan, siellä sitä väkeä on jo riittävästi :)
Mun nimimerkki tulee yhden vanhan heppatutun nimestä (olen siis harrastanut ratsastusta pikkutytöstä asti). Ei edes kuvaa minua kovin hyvin, koska olen oikeasti aika rauhallinen toimissani :-)
OmassaNavassa ei toistaiseksi juuri uutta. Paitsi, että olen onnistunut saamaan suuni kipeäksi siitä kohtaa missä viisaudenhammas ennen oli. Hammas leikattiin reilu vuosi sitten pois ja paikalla on edelleen kuoppa. Olen varmaan saanut tungettua sinne jotain ruokaa :-P
Täällä kanssa yksi clomisti. Itse olen 24v ja ukko 25v. Yritystä takana vasta 5/06 asti. Taustalta löytyy endo epäily -03 sekä pco 08/06. Ekaa clomi + tero kiertoa elellään kp10. Pupuiltu koko kierron ajan säännöllisesti joka toinen päivä :). Odotuksia paljon tälle kierrolle, vaikka kuinka yrittää pitää pään kylmänä...
Onnittulut plussanneelle! Toivottavasti tulee monta tärppiä tälle kierrolle!
Vieläkö mahtuu mukaan? Meillä on toista vauvelia yritetty jo yli vuosi. 06/06 aloitin clomit. Nyt piinailen toista kiertoa, kp 27/29-?. Ensimmäinen lapsi syntyi luomusti vuonna -02.
Minä poistun nettipimentoon. Varsin tänään alkuraskauden ultran ja ensimmäisen neuvolan. En uskalla mennä odotuspuolelle ennen alkuraskauden ultraa.
Toivottavasti nähdään pian odotuspuolella.
Kirsti: minä uskon että tämä 9 kuukautta menee helpolla, mutta sen jälkeen voi olla työlästä ensimmäiset 6 kuukautta.
Uusille tervetuloa joukkoon! Nimimerkkini on aivan muumilaaksosta temmattu. Heh heh. Tai no, ajattelin, että jos saataisiin vauva vuonna 07, pieni ja pippurinen kuin tuo Pikkumyykin on.
Mä sain tänään ovistestiin KAIT plussan. Siis se oli siis kait melkein samanvahvuinen kuin se kontrolliviiva, jos en ihan väärin tulkinnut. Hiukka hankalaa. Teen vielä huomenna sen kyllä uusiksi. Olen noita negoja (haaleita viivoja) jo saanut läjän, kun nyt on kp 14 ja aloin testailee jo kp8. Eli katsotaan ja jännitellään. Eikös joku sanonutkin, että ovis tapahtuisi n. 7 - 12 päivää viimeisen clomin jälkeen vai olenko ihan metsässä?
t.Pikkumyy07
Mukaan mahtuu, seität on leveellä ja katto korkee täällä clomisteissa ;)
Toivottavasti vierailunne tässä pinossa jää lyhyeksi. Ja meidän muidenkin vierailut sais päättyä pian plussiin!
Haave: oot varmasti oikeassa. Mitä oon seurannut lapsiperheellisten elämää, ekat 6kk on kyllä karseaa aikaa... Ja samalla takuulla niiiiin ihanaa. Elämän ihaninta. Nyyhkis, tulee ihan tippa silmään vanhalle... Mutta: sä jaksat kyllä, eiks vaan?! :) Hyvää palstataukoa ja onnea tulevaan ekaan ultraan!
ON: ei ihmeitä. Mies lähti matkoille ja palaa vasta la-iltana. Surkea olo, vaikka yleensä nautin " sinkkuilusta" . Katselen telkasta kaikki hömpät ja mussutan suklaata, hih! Nyt ei kumpikaan kiinnosta, notkun vaan täällä koneella. Jotenkin tuntuu, että tuu plussaa tästä kakkosclomikierrostakaan, koska olo ei oo ollenkaan sellanen. Tai siis kun kaikki aina sanoo " mä vaan jotenkin TUNSIN ja TIESIN että mä oon raskaana" . No, mä en ainakaan vielä tunne enkä tiedä mitään sellasta. Toivottavasti huomenna on jo +++POSITIIVISEMPI+++ olo. Kp huimat 21/~31 joten piinaa piisaavaikka muile jakaa. Kelpaisko kelleen?
Mukavaa iltaa/aamua/päivää/mitävaan kaikille!
Moi Rouwa ja Iiris07!
Pikkumyylle iloisia pupuiluja :)
ja toivottavasti Haaveella kaikki etenee mukavasti.
Rouwalle kysymys, kun olen noista teroista kuulutellu eilen ja vissiin toissapäivänä. Annettiinko sullekin vaan etukäteen tietyt päivät kierrosta, kun pitäis syödä teroja? Siis kun mun ei käsketty ovistestailla vaan gyne laitto reseptiin, että kierron 16-25. päivä.
Mä olen nyt vähän kahden vaiheilla, kun on tää eka clomikierto, että koittasko vaan näillä ja jättäiskin ne terot ottamatta vai pitääkö olla kiltti tyttö ja tehä kuten lääkäri käskee?
Siis saako sooloilla?
Vaikka multa ei mitään kysyttykkään, avaan silti suuren suuni eli:
jos clomit toimii, sun menkat tulee ihan ajallaan, vaikket söisikään teroja. Jos ne ei toimi etkä ovuloi luonnollisesti, sun menkat jää tulematta jos et syö teroja.
ELI: jos uskot, että clomit toimii, älä ota teroja, homma toimii ilmankin.
Jos ET usko että clomit toimii, ota terot. Sinuna tosin aloittaisin niiden nappailun vasta kp21 tms, varmuuden vuoksi.
Tsemppiä päätöksiin :=)
Kirsti: Ensimmäisessä raskaudessa tuli tunne, että olen raskaana. Tunne tuli vasta silloin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
Toisessa raskaudessa tunsin kohdussa jotain hassua. Tunne tuli kaksi päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa.
Nykyisessä raskaudessa sellaista varmaa tunnetta ei ole ollut lainkaan. Tein testin kun menkat olivat myöhässä. Ei minulla kyllä mitään raskausoireitakaan ole. Minulla on ainoastaan mekkaoireita.
Joten älä vielä heitä toivoa. Vielä on aikaa.
Teroista!
Elikkä itselläni käynnistettiin menkat teroilla (jotka eivät edes alkaneet) ja sitten aloin syömään clomeja kp3-7.
Jatko menee niin että jos en raskaudu ja menkat ei ala niin sitten soitto lääkärille ja tero annosta nostetaan 2tbl/vrk ja clomit 2tbl myös. Itselläni ei menkkoja ilman hormooneja tule! Puoli vuottakin kerran odotettiin!
Itse kyllä söisin kiltisti teroja, jos lääkäri näin on määrännyt. Kaippa he tietävät mitä meille syöttävät! :)
Auttakaahan minua vähän kierron laskemisessa.
Eli yleensä minulla alkaa menkat tuhrulla pari päivää ennen kunnon vuotoa, nyt kahdessa kierrossa tuhrua kestanyt jopa 3 päivää eli neljäntenä vasta alkanut kunnolla. Syön clomeja ja minulle lääkäri on aina sanonut että eka tuhrupäivä on eka kp, kun taas melkein kaikille täällä on sanottu että ensimmäinen kunnon vuotopäivä on kp1.
No olen laskenut kp1 ekan tuhrun ja ovis kyllä tapahtui ihan hyvin(s-prog otettu) mutta ovis tulee kuitenkin sen verran myöhään n.kp18 ja luteaalin pituudeksi jää alle 10pv mun kierron pituus on aika tarkkaan 26pv. Aluksi söin clomit kp5-9 ja sitten kokeilin kp3-7 ja ovis tuli vain päivän aikaisemmin, mutta kierto pysyi samassa joten luteaali liian lyhyt.
Nyt sitten tässä kierrossa tein sillai et rupesin laskemaan kp vasta siitä ekasta kunnon vuodosta, nyt menossa kp7 (jos tuhrusta olisin aloittanut niin kp10) vähän tuntuisi et ovis olisi pian tulossa limojen perusteella, testi ehkä vähän tummempi mitä normaalisti tähän aikaan kierrosta joten ovis varmaan tulee aikasemmin.
Mut sit oikein siihen kysymykseen pitkän selostuksen jälkeen. Eli jos nyt vieläkään ei tärppää ja menkat alkaa ja aloittaisin laskemisen taas ekasta kunnon vuodosta niin mihin kiertoon kuuluu sitten ne tuhrupäivät.
Oletetaan et ens viikon ma alkaisi tuhru ja se olisi vaikka kp26 ja kunnolla sitten kp29/kp1, lasketaanko nuo kp26-29 väliset päivät luteaalivaiheeseen vai mihin.
Oon ihan hukassa tämän asian kanssa. Silloinhan luteaali pitenisi, mutta olisiko kuitenkaan mahdollisuutta kiinnittymiseen kun eikös limis jo ala vuotaa pois jos edes vähnä tuhrua on tullut?
Joku taas sanoi et ensimmäinen punainen päivä on kp1. Mulla alkaa sillai et ekana päivänä pyyhkiessä ihan vähän verta pari kertaa päivän iakana mutta ei mitään limaista vuotoa(sori selvä kuvaus), ja sitten se muuttuu sellaiseksi ruskeaksi joka on ilmeisesti kuivunutta verta jota saattaa tulla vähän mutta yleensä paperissa vain jotain ruskeaa tuhrua. Sitten neljäntenä päivänä alkaa pikkuhiljaa lisääntyä vuoto ja iltaan mennessä alkaa sitten kunnon vuoto eli joidenki ohjeiden mukaan kp1 kun taas toisten mukaan jo kp4.
Ymmärrätte varmaan miks oon sekaisin, lääkärille seuraava aika on vasta kuukauden päästyä mut pitäisi ennen sitä saada jotain tietoa. Ensviikolla on puhelin aika, toivottavasti saan luget tai jotain, mutta vaikea puhelimessa selittää tämä mitä juuri sepustin. Olis helpompi kun näkisi ihmisen.
Yritystä on takana kaksi vuotta ja seitsemäs clomikierto menossa. Mies on tutkittu, simpat kunnossa, torvet mulla auki, mitään muuta vikaa ei ole lötynyt kuin minun ovuloimattomuus mikä kyllä saadaan clomeilla hoidettua. Itse luulen kyllä että luteaalin lyhyys on syy.
Iso Kiitos jos jaksoitte lukea ja vastata :)
Mä olin kans esikoista odottaessani jo ennen testin tekemistä aivan varma, että olen raskaana. Alavatsassa tuntui jokin pikkuruinen " möykky" ja rinnat oli muuttuneet ihan oudoiksi. Tuolloin testasin kp 27, kierto on aina ollut epäsäännöllinen. Nyt siis kp 28/29-? eikä hirveesti mitään oireita eikä oloja. Kyllähän niitä varmaan ilmaantuis jos oikeen alkais itseään kuulostelmaan, mutta ei uskalla ettei taas putoa korkealta ja kovaa.
Lisäsin teidät listaan ja laitan sitten maanantaina sen päivitetyn listan.
Tarkistakaahan jokainen omat tietonne, onko tullut muutoksia omaan tai miehen ikään. Ja jos ette ole laittaneet yrityksen aloituksen ajankohtaa ja clomien aloitusta niin laittakaapa nyt niin muokkaan sitten tietoja. On vähän epämääräinen sellainen vuosi yritystä takana kun se ei hetken kuluttua enää pidä paikkaansa.
Toivottavasti osaatte vastata tuhon mun kysymykseen, jos siitä nyt jotain ymmärsi tais olla aika sekainen. Mut oon ihan sekaisin nyt koko jutusta.
Eli nyt kp7 menossa kun laskin ekasta kunnon vuodosta, ja nyt on sellainen " märkäolo" mitä ei yleensä ole oviksen aikoihin. Ovistestissä testiiviiva oli tänä aamuna tummempi mitä yleensä tähän aikaan vaikka olis sit se kp10 menossa. Tosin kontrolliviivakin oli haalempi mitä yleensä, mutta kait sitä saa ovikseen ruveta varautumaan. Lämpöjen mittaamisesta ei taida olla hyötyä kun on nuhaa niin varmaan on nuhalämpöä.
Mitenkäs muilla onko ovistikuttelu alkanut?
Onko kaikille täällä sanottu et eka kunnon vuotopäivä on on kp1, olenko ainut jolle neuvottu toisin?
Eipäs muuta tällä erää.
Merille ja SaaraMatiakselle pahoittelut menkoista :-| Merille ja muillekkin tiedoksi, että tuonne lapsettomuus-puolelle alkaa pikkuhiljaa varmaan kerääntyä pino syyskuisille inssiin menijöille. Aika hiljaista on kylläkin vielä toistaiseksi...
Mitenkäs Senniinan poli-käynti?
OmaNapa: Miehen kanssa asiat vielä ihan vaiheessa. Salaamansa asia ei itsessään ole mikään ylitsepääsemätön, mutta juuri tuota systemaattista salailua (on esim. lomilla ja viikonloppuisin joutunut näkemään aika paljon vaivaakin ettei paljastuisi) en pysty käsittämään. Omien sanojensa mukaan ei uskaltanut kertoa (tiesi mun reaktion asian suhteen), mutta 2v tuntuu " hiukan" liian pitkältä ajalta rohkeuden keräämiseen. Parisuhdeneuvontaakin olen harkinnut, mutta antaa nyt ajan kulua jonkinaikaa kuitenkin ensin.