Suihkussa käyminen vauva-aikana
Mieheni kanssa on jatkuvasti (lähes päivittäin) riitaa siitä, voinko käydä suihkussa ja kuinka kauan saan olla suihkussa. Yleensä kysyn häneltä, voinko mennä suihkuun, jotta hän voisi sillä aikaa hoitaa vauvaa.
Päivisin en juurikaan pääse suihkuun, sillä isompi lapsi ja vauva ovat pääsääntöisesti hereillä ja illalla mies yleensä alkaa väitellä aiheesta, että voisinko jättää tänään menemättä ja ainakaan hiuksia en saisi pestä ja saan olla maksimissaan 15 minuuttia suihkussa jne.
En jaksaisi tätä ikuista valitusta aiheesta.
Kommentit (59)
Ei saatana! Aikuinen kahden lapsen äiti ei "pääse" suihkuun, jos mies ei anna lupaa...
Miten olisi suihku illalla / aamulla, kun lapset nukkuu? Tai sit tosiaan vauva suihkuun mukaan...
(toki mies on myös idiootti, jos ei muka voi vauvaa hoitaa varttia...)
Tarviiko kaikesta tehdä avaruustiedettä... Jestas.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:44"]Siis oletteko suihkun alla yli 15 minsaa? En siis tarkoita hiusten kuivatusta, rasvaista yms, mutta suihkua. Ammeessa ymmärrämme pidemmän ajan, mutta suihku....
[/quote]
Mulla on erittäin pitkä ja paksu tukka (oikeasti), joten vaahdottamisessa, huuhtelussa ja hoitoaineen laitossa jne. menee aikaa ja välillä teen myös vartalon iholle kuorinnan. Toki useimmiten riittää 5 minuutin suihku kropalle, mutta hiustenpesu kirvoittaa aina isomman väittelyn. Ja siitä viidestäkin minuutista saa jankata ja monesti silloinkin mies huutaa mut kesken suihkun vauvaa hoitamaan, jos vauva alkaakin itkeä.
T. Ap
Eikä vauva kuole vaikka huutaisikin 10min yksin. Jos on syötetty ja vaippa vaihdettu.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:45"]Mä otan vauvan mukaan sitterissä. Yleensä hän malttaa siinä touhuilla leluineen vartinkin, joskus kiukuttaa paikallaan istuminen jo parissa minuutissa mutta ikinä ei suihkussa käyminen muodostu ongelmaksi.
T. Yh
[/quote]
Sinun tapauksessa hyvä ratkaisu.
Ap:n tapauksessa en päästäisi miestä niin helpolla etteikö ihan hyvin voisi lastaan hoitaa niin pienen ajan.
Tilanne nyt on ihan järjetön, jätät lapset miehelle ja sanot, et jos vois tehdä iltapalat teille samalla. Mutta tuohon suihkussaoloaikaan....jos ensin laitetaan hoitoaine, sitten pestään hiukset, sitten toisen kerran ja taas hoitoaine, niin ei sitä kyllä kymmenessä minuutissa tehdä. Vielä jos huolehtii karvat sun muut, niin ohhoh. Ja näinhän hiukset kuuluu pestä... Ja jos tähän ei anneta sitä sen siunaamaa rauhaa, niin rutistaan, kun vaimo antaa itsensä rupsahtaa...
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:49"]Ei saatana! Aikuinen kahden lapsen äiti ei "pääse" suihkuun, jos mies ei anna lupaa...
Miten olisi suihku illalla / aamulla, kun lapset nukkuu? Tai sit tosiaan vauva suihkuun mukaan...
(toki mies on myös idiootti, jos ei muka voi vauvaa hoitaa varttia...)
Tarviiko kaikesta tehdä avaruustiedettä... Jestas.
[/quote]
Nyt juuri äsken illalla tuli taas se jänkkäys, kun vauva nukkui ja kysyin, että voisinko käväistä pesemässä tukan. Tuli sitten about puolen tunnin kärhämä ja väittely aiheesta. Yleensä mieluiten menisinkin illalla, kun vauva nukkuu, mutta sekään ei käy. Ja liian myöhään kun menee, niin se on talon järjestyssääntöjä vastaan jne.
T. Ap
hiustenpesu kirvoittaa aina isomman väittelyn[...] mies huutaa mut kesken suihkun vauvaa hoitamaan
sä olet ap kyllä aika hauska. mä äänestän tätä illan hupaisimmaksi ketjuksi.
Sanoisin miehelle, että peseytyminen on ihmisen perusoikeus ja menisin suihkuun. Sen aikaa miehen on pakko pärjätä. Jos ei onnistu, niin maalaile kaunis kuva siitä, millaista arki olisi, jos eroaisitte. Joka toinen viikko olisit poissa 24/7 . Aika paljon pidempi aika kuin se vartti olla vastuussa lapsista.
Täysin käsittämätön aloitus! Suihkuun voi mennä ihan koska tahansa, kunhan vauva on syönyt ja vaippa on kuiva. Ja jos ne hiukset on paksut ja täytyy ajella karvat ja rasvata sieltä ja täältä, niin sitten suihkuun voi mennä vaikka aamulla klo 5, kun taapero nukkuu ja vauva on syönyt. Ikinä en ole tarvinnut miestä vauvavahdiksi sen takia, että menen suihkuun!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:52"]Tilanne nyt on ihan järjetön, jätät lapset miehelle ja sanot, et jos vois tehdä iltapalat teille samalla. Mutta tuohon suihkussaoloaikaan....jos ensin laitetaan hoitoaine, sitten pestään hiukset, sitten toisen kerran ja taas hoitoaine, niin ei sitä kyllä kymmenessä minuutissa tehdä. Vielä jos huolehtii karvat sun muut, niin ohhoh. Ja näinhän hiukset kuuluu pestä... Ja jos tähän ei anneta sitä sen siunaamaa rauhaa, niin rutistaan, kun vaimo antaa itsensä rupsahtaa...
[/quote]
Näinhän se menee. Sitten kun olen likaisessa tukassa ja rähjäisen näköisenä (ja luonnollisesti ilman meikkiä joissain kotivaatteissa), niin mies alkaa nimitellä mua kantturaksi jne. ja joskus aika ilkeilläkin nimityksillä. Mikään ei ole hyvä. Ilman suihkua (tai sitten jollain hätäisellä pikasuihkulla) ja hygieniaa mun pitäisi vain loihtia itseni raikkaan ja siistin näköiseksi.
T. Ap
kaikenlaisia ukkoja tekin kattelette. kai nyt lapsen kanssa pitää pärjätä vaikka äiti olis yönkin poissa! ja te vielä alistutte tuollaiseen mukisematta!
Miks sä annat sun miehen kohdella sua noin? Vahingoittaako se lapsia, jos et toimi sen käskyjen mukaan. Perheneuvolaan mars.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:52"]Tilanne nyt on ihan järjetön, jätät lapset miehelle ja sanot, et jos vois tehdä iltapalat teille samalla. Mutta tuohon suihkussaoloaikaan....jos ensin laitetaan hoitoaine, sitten pestään hiukset, sitten toisen kerran ja taas hoitoaine, niin ei sitä kyllä kymmenessä minuutissa tehdä. Vielä jos huolehtii karvat sun muut, niin ohhoh. Ja näinhän hiukset kuuluu pestä... Ja jos tähän ei anneta sitä sen siunaamaa rauhaa, niin rutistaan, kun vaimo antaa itsensä rupsahtaa...
[/quote]
Näinhän se menee. Sitten kun olen likaisessa tukassa ja rähjäisen näköisenä (ja luonnollisesti ilman meikkiä joissain kotivaatteissa), niin mies alkaa nimitellä mua kantturaksi jne. ja joskus aika ilkeilläkin nimityksillä. Mikään ei ole hyvä. Ilman suihkua (tai sitten jollain hätäisellä pikasuihkulla) ja hygieniaa mun pitäisi vain loihtia itseni raikkaan ja siistin näköiseksi.
T. Ap
[/quote]
JSSAP
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:53"]
Ja liian myöhään kun menee, niin se on talon järjestyssääntöjä vastaan jne.
T. Ap
[/quote]
Sanovat säännöt mitä hyvänsä, suihkussa saa käydä. Sitä ei voida rajoittaa.
Mutta ap taitaa olla näitä joille ei mikään kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:53"]
Ja liian myöhään kun menee, niin se on talon järjestyssääntöjä vastaan jne.
T. Ap
[/quote]
Sanovat säännöt mitä hyvänsä, suihkussa saa käydä. Sitä ei voida rajoittaa.
Mutta ap taitaa olla näitä joille ei mikään kelpaa.
[/quote]
Ei ole näin. Kyllä kelpaisi. Aargh, taidan mennä nyt viimein sinne suihkuun - sanoi mies sitten mitä tahansa. Mutta ketuttaa armottomasti se väittely moisesta typerästä aiheesta.
T. Ap
miten sinä saat omaa aikaa ystäviesi kanssa?
Kysyykö joku urpo oikeesti luvan, saako mennä pesemään hiukset? Hitto, mikä idiootti..
Minkä hemmetin takia kysyt mieheltä lupaa mennä suihkuun?
Huomenna (tai koska nyt aiotkin seuraavan kerran mennä suihkuun) menet sinne suihkuun ja sillä hyvä. Ei siihen tarvita miehen lupaa.
Jos alkaa vänkäämään huomatessasi aikeesi, niin kannattanee muistaa ja muistuttaa myös miestä, että sinäkin aikana mikä siihen vänkytykseen meni (kertomasi mukaan tänäänkin puoli tuntia), olisit käynyt helposti siellä suihkussa.
Ihan oikeasti ukko vaihtoon vaan. Mun exä oli samanlainen. Piti erikseen anoa lupa käydä suihussa. Sitten se vihaisesti sanoi että nopeasti sitten. Ihmettelin miksi vauva aina huusi se aika kun kävin suihkussa. Hiippailin kerran katsomaan. Siinä äijä katsoo telkkaria ja vauva itkee lattialla. Eli yhtä hyvin olisin voinut jättää vauvan yksin siihen. ...
Päätin että koska joudun kaiken tekemään ja hoitamaan yksin niin kevennän työtaakkaa sen verran että ukon kanssa ei tarvii riidellä ja sen paskoja ja pyykkejä siivoilla ja pyykätä. Yh:na pärjää monesti paljon paremmin kun vetelän miehen kanssa!
Mun vauva pelkäsi,jos minulla oli märät hiukset. Piti ainaföönata, ennenkuin saatoin mennä vauvan luo.( mies hoiti kyllä sen ajan ihan ilomielin, oikeastaan halusi hoitaa illat" kun sä saat hoitaa päivät". Siis kilpailimme hoidosta:-)