Suihkussa käyminen vauva-aikana
Mieheni kanssa on jatkuvasti (lähes päivittäin) riitaa siitä, voinko käydä suihkussa ja kuinka kauan saan olla suihkussa. Yleensä kysyn häneltä, voinko mennä suihkuun, jotta hän voisi sillä aikaa hoitaa vauvaa.
Päivisin en juurikaan pääse suihkuun, sillä isompi lapsi ja vauva ovat pääsääntöisesti hereillä ja illalla mies yleensä alkaa väitellä aiheesta, että voisinko jättää tänään menemättä ja ainakaan hiuksia en saisi pestä ja saan olla maksimissaan 15 minuuttia suihkussa jne.
En jaksaisi tätä ikuista valitusta aiheesta.
Kommentit (59)
Voi perse, sun miesvalinta ei oo häävi!
41 jatkaa;
itse saattaisin sanoa, että hoida sinä tuo tappelu täällä yksinäsi sillä aikaa kun mä käyn suihkussa, niin säästetään aikaa. Ja suorisin itseni suihkuun.
Mihin kaikkeen tarvitsetiehen luvan? Voitko muuten käydä vessassa? Miksi lapsen isä ei lapsista välitä? Miksi katsot miestä, joka halveeraa sua ja ei sua arvosta ja tue?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:44"]Siis oletteko suihkun alla yli 15 minsaa? En siis tarkoita hiusten kuivatusta, rasvaista yms, mutta suihkua. Ammeessa ymmärrämme pidemmän ajan, mutta suihku....
[/quote]
Ööö... :D en ole IKINÄ alle varttia suihkussa. TOSI OUTOOOO... olen sentään puhdas...
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:49"]Ei saatana! Aikuinen kahden lapsen äiti ei "pääse" suihkuun, jos mies ei anna lupaa...
Miten olisi suihku illalla / aamulla, kun lapset nukkuu? Tai sit tosiaan vauva suihkuun mukaan...
(toki mies on myös idiootti, jos ei muka voi vauvaa hoitaa varttia...)
Tarviiko kaikesta tehdä avaruustiedettä... Jestas.
[/quote]
Nyt juuri äsken illalla tuli taas se jänkkäys, kun vauva nukkui ja kysyin, että voisinko käväistä pesemässä tukan. Tuli sitten about puolen tunnin kärhämä ja väittely aiheesta. Yleensä mieluiten menisinkin illalla, kun vauva nukkuu, mutta sekään ei käy. Ja liian myöhään kun menee, niin se on talon järjestyssääntöjä vastaan jne.
T. Ap
[/quote]
Oikeasti? Mikään järjestyssääntö ei kiel suihkussa käyntiä omassa kodissa :D vittu mikä lammas... lue huviksesi Suomen lakia ja etsi kohta, joka määrittää ihmisen sallitut suihkuajat. Gosh.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:38"]
Mieheni kanssa on jatkuvasti (lähes päivittäin) riitaa siitä, voinko käydä suihkussa ja kuinka kauan saan olla suihkussa. Yleensä kysyn häneltä, voinko mennä suihkuun, jotta hän voisi sillä aikaa hoitaa vauvaa.
Päivisin en juurikaan pääse suihkuun, sillä isompi lapsi ja vauva ovat pääsääntöisesti hereillä ja illalla mies yleensä alkaa väitellä aiheesta, että voisinko jättää tänään menemättä ja ainakaan hiuksia en saisi pestä ja saan olla maksimissaan 15 minuuttia suihkussa jne.
En jaksaisi tätä ikuista valitusta aiheesta.
[/quote]
Tämän on oltava vitsi. Menet sinne helvetin suihkuun etkä kysele mitään. Käyt rauhassa, peset tukan, kuivaat ja rasvaat.
Et sinä ole vielä mikään yksinhuoltaja, älä käyttäydy kuin olisit!
[/quote]
En ole ap, mutta ollut samassa tilanteessa kyllä. Se oli hirveää kun vauva huusi ja miehen pinna kiristyy. Mutta silti annan saman neuvon.
Meillä aina helpottaa siinä 1v päivä kohdalla kun lapsi alkaa jumaloida isäänsä. Isä sulaa ja jaksaa rauhoitella kun saa lapselta myös lirkutteluja, suukkoja, lähmäisiä haleja jne.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:49"]Ei saatana! Aikuinen kahden lapsen äiti ei "pääse" suihkuun, jos mies ei anna lupaa...
Miten olisi suihku illalla / aamulla, kun lapset nukkuu? Tai sit tosiaan vauva suihkuun mukaan...
(toki mies on myös idiootti, jos ei muka voi vauvaa hoitaa varttia...)
Tarviiko kaikesta tehdä avaruustiedettä... Jestas.
[/quote]
Nyt juuri äsken illalla tuli taas se jänkkäys, kun vauva nukkui ja kysyin, että voisinko käväistä pesemässä tukan. Tuli sitten about puolen tunnin kärhämä ja väittely aiheesta. Yleensä mieluiten menisinkin illalla, kun vauva nukkuu, mutta sekään ei käy. Ja liian myöhään kun menee, niin se on talon järjestyssääntöjä vastaan jne.
T. Ap
[/quote]
Oikeasti? Mikään järjestyssääntö ei kiellä suihkussa käyntiä omassa kodissa :D vittu mikä lammas... lue huviksesi Suomen lakia ja etsi kohta, joka määrittää ihmisen sallitut suihkuajat. Gosh.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:44"]Siis oletteko suihkun alla yli 15 minsaa? En siis tarkoita hiusten kuivatusta, rasvaista yms, mutta suihkua. Ammeessa ymmärrämme pidemmän ajan, mutta suihku....
[/quote]
Ööö... :D en ole IKINÄ alle varttia suihkussa. TOSI OUTOOOO... olen sentään puhdas...
[/quote]
Minulla kymmenen minuuttia-vartti on minimi. Pitkän tukan pesu, jos on paskainen niin kahteen kertaan, hoitoaineen levitys ja vaikutusaika (vaalennettu hius tarvitsee vähintään kerran viikossa tehohoidon jolla pidempi vaikutusaika). Lisäksi vartalon pesu ja meikkien pesu ripsienpidennysten kanssa. Lisäksi pitäähän sitä välillä ajella karvoja ja lisäksi nauttia lämpimästä vedestä. Vartti menee siis leikiten. (Toki kiireessä tekee vaikka mitä ihmeitä muutamassa minuutissa, mutta harvemmin kiireessä käyn edes koko suihkussa sitten).
eli ensin minulle tullut itku silmään kuin luin ap . sitten helpotti. en ole ainut. sama. ongelma on meillä myös. en pääsy syömään. pesulla käymään, ruoan laitto oli tosi vaikea, siivous surkea homma, ja kun asia meni räjähdys tasolle niin mies sanoi, olet hullu sairas kun pyydät apua arki tehtävissä. kauhea riita tullut ja aika lähellä että halusin erota. vauvamme puklannut tosi usein ja vaarallista se oli, tukeutui monesti. sanoi vain että kun vain ensimmäinen vahinko tulee niin menetät meitä. ja toinen keino uhkailin että soitan joka kerta neuvolan ja kerron että isä ei osallistu vauvan hoidon niin hyvästi huoltajuus.
Sano äijälles : tilaanpa parturin ja näytä jotain tosi lyhyttä mallia.
Yks vaihtoehto on että päivällä käyt sitteri mukana suihkussa. Minkä ikäinen taapero on. Ota hänet punkkaan.
mutta kyllä sun miehen pitäis pystyy olla vartti vauvan kanssa!
Minä sain joskus tuhlattua suihkussa aikaa 30-60minuuttiakin. En ymmärrä miten. Nykyään riittää hyvin 10 min, usein menee vähemmänkin aikaa. Olen kyllä opetellut tietynlaisen rutiinin, jonka vuoksi en vaan seisoskele tai odottele esim. Hoitoaineen vaikuttamista tekemättä samalla muuta.
Isomman päikkäriaikaan vauva sitterissä suihkuun?
Vauvan nukkuessa esikoisen kanssa yhdessä suihkuun?
Idiootti mies sulla.
Miten likaisia te olette, jos joka kerta pitää pestä koko kroppa saippualla? Kyllä minäkin pesen hiukset pariin kertaan ( vain joka toinen päivä), mutta en hankaa itseäni saippualla joka kerta, vain jos olen tosi likainen puutarhahommista tai hikinen. Ja kuinka nopeasti teillä kasvaa karva? Kyllä mulle riittää kainaloiden raakaus ja bikinirajat kerran viikossa ja jalat parin viikon välein. Ja hoitoaine päähän ja vartalonpesu odotellessa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:36"]Miten likaisia te olette, jos joka kerta pitää pestä koko kroppa saippualla? Kyllä minäkin pesen hiukset pariin kertaan ( vain joka toinen päivä), mutta en hankaa itseäni saippualla joka kerta, vain jos olen tosi likainen puutarhahommista tai hikinen. Ja kuinka nopeasti teillä kasvaa karva? Kyllä mulle riittää kainaloiden raakaus ja bikinirajat kerran viikossa ja jalat parin viikon välein. Ja hoitoaine päähän ja vartalonpesu odotellessa.
[/quote]
Kyllä ainakin itse mieluusti käytän mietoa suihkusaippuaa ihan kropan pesuunkin. Ja siis joo, kävin viimein tuossa jokunen aika sitten siellä suihkussa (luvalla sitten sain pestä hiuksetkin sen jokakertaisen jänkkäämisen päätteeksi), niin mies tuli noin alle kymmenen minuuti kuluttua suihkuun menostani rähjäämään mulle vihaisesti, että "kauan sä oikein lutraat sitä vettä siellä".
Mun mies vain on sellainen, että hän nostaa aivan hirveän metelin, jos en kysy lupaa ja ole vähän hissuksiin. :( Itse olen tasa-arvoisesta perheestä kotoisin ja onhan tämä vähän outoa, mutta oon jo valintani tehnyt, mikä kyllä kaduttaa. Tuo nalkutus ja rähjääminen eivät näkyneet alkuaikoina lainkaan.
Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Tai no joo, onhan se erokin tässä ajoittain harkinnassa, mutta vielä elättelen toivoa, jospa mies vähän alkaisi tajuta munkin ihan konkreettisimpia perustarpeitani.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:36"]
Miten likaisia te olette, jos joka kerta pitää pestä koko kroppa saippualla? Kyllä minäkin pesen hiukset pariin kertaan ( vain joka toinen päivä), mutta en hankaa itseäni saippualla joka kerta, vain jos olen tosi likainen puutarhahommista tai hikinen. Ja kuinka nopeasti teillä kasvaa karva? Kyllä mulle riittää kainaloiden raakaus ja bikinirajat kerran viikossa ja jalat parin viikon välein. Ja hoitoaine päähän ja vartalonpesu odotellessa.
[/quote]
Olen päivittäin hikinen, koska harrastan joka päivä liikuntaa. Ja teen niitä puutarhatöitäkin lähes päivittäin. Karvat kasvaa ihmisillä eri tahtiin, väittäisin että jalat parin viikon välein on harvinaisen hidas tahti!
Ap, miksi olet miehen kanssa jos ei sen vertaa voi lastansa hoitaa että pääsisit rauhassa suihkuun? Voithan ottaa isomman mukaan ja laittaa hänelle kylvyn, vauva sitteriin, mutta jos mä joutuisin elämään kuten yksinhuoltaja miehen ollessa kotona, sama kai se olisi alkaa sellaiseksi ihan virallisesti.
Tän on pakko olla provo.. Siis ihan veen sairas mies ap:llä... Hyi. Lentäis kyllä nii pitkälle ovesta tollane kuvotus.
Mä en voi käsittää millaisten miesten kanssa te olette lapsia tehnyt. Vai onko nyt niin, että isä on invalisoitu kaikenmaailman -etsä osaa kuitenkaan, anna ku mä-lausahduksilla jo ihan alkuvaiheessa? Kertokaa mulle ihan oikeasti kun mä en tajua miksi noi teidän miehet on niin vieraantunut omista lapsistaan????
Omia lapsia mulla ei ole, mutta mun avokki on etäisä yhdelle ja hoitanut oman osuutensa päivittäin loistavasti kun asuvat exän kanssa lähekkäin. Miksi teidän lähi-isät ei kykene siihen jos se etäisältäkin onnistuu?
Millaisia miehiä teillä oikein lojuu siellä nurkissa? Ei jumankauta, mä heittäisin mäkeen tuollaisen vinkujan. Meillä on itsestään selvää, että kun esimerkiksi illalla kun isompi nukkuu ja vauva nukahtanut syötön jälkeen, että menen suihkuun/saunaan/kylpyyn. Ja saatan nautiskella siellä vaikka puoli tuntia. Jos vauva herää ja alkaa itkemään, mies ottaa syliin ja joskus vauva rauhoittuukin siihen. Jos ei niin mies tulee koputtelemaan ja mä huuhtelen itseni ja tulen pois.
Mies sitten hyssyttelee itkevää vauvaa, mutta ei vauvalla mitään hätää ole, kun on kuitenkin turvallinen aikuinen lähellä vaikka ei heti sitä rintaa saakaan. Ja aikuinen mies ei tilanteessa ahdistu vaan ymmärtää, että hänen tehtävänsä on tarjota turvaa ja minun sitä ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:53"]
Ja liian myöhään kun menee, niin se on talon järjestyssääntöjä vastaan jne.
T. Ap
[/quote]
Sanovat säännöt mitä hyvänsä, suihkussa saa käydä. Sitä ei voida rajoittaa.
Mutta ap taitaa olla näitä joille ei mikään kelpaa.
[/quote]
Ei ole näin. Kyllä kelpaisi. Aargh, taidan mennä nyt viimein sinne suihkuun - sanoi mies sitten mitä tahansa. Mutta ketuttaa armottomasti se väittely moisesta typerästä aiheesta.
T. Ap
[/quote]
älä väittele, kun menet vaan! sitten ilmoitat että sulla on huomenna tyttöjen ilta pitkästä aikaa ja MENET JA NAUTIT! älä ala miehen ovimatoksi, mitä rakkautta tuollainen on? opeta hänelle ettet ole hänen käskyläisensä