Toisenlaiset äidit-ketju
Kommentit (264)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:03"]
Ei ole mikään ihme jos laitostaustainen 21-v nuori mies ei kykene hyvään isyyteen, kun siihen ei pystyisi 70% "tavallisistakaan" tuon ikäisistä pojista. 21-vuotiailla miehenaluilla nyt on (ja kuuluukin olla!) muut asiat mielessä kuin vaipanvaihto....Tyttö oli kyllä ikäisekseen fiksu ja rauhallisen oloinen, tai sellasen kuvan ainakin antoi...harmi vaan, ettei ole tajunnut ettei miehestään ole (ainakaan tuossa iässä) isäksi ja teki tämän kanssa liian aikaisin kaksi lasta.
[/quote]
No silloin se 21-vuotias jamppa ei hanki niitä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:03"]
Ei ole mikään ihme jos laitostaustainen 21-v nuori mies ei kykene hyvään isyyteen, kun siihen ei pystyisi 70% "tavallisistakaan" tuon ikäisistä pojista. 21-vuotiailla miehenaluilla nyt on (ja kuuluukin olla!) muut asiat mielessä kuin vaipanvaihto....Tyttö oli kyllä ikäisekseen fiksu ja rauhallisen oloinen, tai sellasen kuvan ainakin antoi...harmi vaan, ettei ole tajunnut ettei miehestään ole (ainakaan tuossa iässä) isäksi ja teki tämän kanssa liian aikaisin kaksi lasta.
[/quote]
No silloin se 21-vuotias jamppa ei hanki niitä lapsia.
[/quote]
Ei hanki ei, mutta Suomi on täynnä keskenkasvuisia isukkeja jotka on jostain kumman syystä suostuneet isyyteen. Kai ne kuvittelevat että nainen hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.
Mitä jos jakson pariskunta olisi ollut 5 vuotta vanhempi, mutta muuten sama tilanne? Olisiko äiti saanut ylistyssanoja koska hoitaa lapset hyvin isän typeryyksistä huolimatta?
[/quote]
Ei olisi. Minusta tilanne olisi edelleen huono, ehkä jooa huonompi siinä vaiheessa. Hankkikaa ihmiset koulutus ja työ ennen lapsia!!
[/quote]
Voisitko hieman selventää miten esimerkiksi minun lapseni ovat kärsineet siitä että olen opiskellut koko heidän ikänsä äitiyslomia lukuunottamatta? Kaiken tarvitsemansa ovat saaneet ja varmasti enemmänkin.. ei siellä kouluissa tai töissä hyväksi ja vastuulliseksi vanhemmaksi opita.
[/quote]
Millä elätät lapsesi? Opintotuki ei taida ihan riittää?
[/quote]
Mieheni käy töissä. Molempien ei tarvitse olla korkeasti koulutettuja jotta lapset voi kasvattaa ja samalla myös jatkaa elämää. Omakin äitini on opiskellut elämänsä aikana 14 vuotta, joista 5 vuotta vielä sen jälkeen kun minä, kolmas lapsi olen syntynyt. Enkä ole mistään jäänyt paitsi :)
[/quote]
Nyt olikin puhe lähinnä tästä perheestä, heistä kumpikaan ei käynyt töissä ja minusta se tilanne ON huono. Ja vain huonommaksi muuttuu jos jatkuu pitkään.
[/quote]
"Hankkikaa ihmiset koulutus ja työ ennen lapsia!!" Kyllä tuo lause mielestäni käsitti vähän suuremman osan ihmisistä kuin pelkästään tomin ja susannan.
[/quote]
Ok, korjaan. Hankkikaa ainakin toinen vanhemmista työ ja koulutus ennen lapsia!
Mutta ihan uteliaisuudesta, mikä vika mahtaa olla koulutuksen ja työn hankkimisessa ennen niitä lapsia?
[/quote]
Ei siinä mitään vikaa ole. Sama kai se on missä järjestyksessä päättää elämänsä elää, kunhan itse on tyytyväinen eikä kukaan muu siitä kärsi. Halusin lapset nuorena enkä päivääkään ole katunut. Biletys, matkustelu ja muu "nuoruuteen kuuluva" eivät varmasti toisi elämääni yhtä paljon sisältöä kuin lapseni. Minä ehdin toteuttaa muita, minulle vähäpätöisempiä unelmia ja tavoitteita sitten myöhemmin kun olen hoitanut tärkeimmät "alta pois" :)
[/quote]
Joillekin se taitaa tulla niin järkytyksenä, että osa ajattelee myös sitä biologista puolta. Monilla on elämä ihanteellisesti suoritettuine opintoineen, hyväpalkkaisine vakitöineen, omistusasuntoineen, autoineen vasta yli kolmekymmentä vuotiaana. Ja silloin myös on laskenut jo naisen hedelmällisyys.
Lapsettomuushoitojen jonoissa on tälläkin hetkellä ruuhkaa, kun lapsien hankkimista lykätään aina vaan sinne "parempaan aikaan". Ja sitten kun se parempi aika koittaa, niin raskaus ei alakaan.
On muuten monesti ihan suositeltuakin, että hankkii lapsen korkeakouluopintojen yhteydessä. Joustavammin äitiyslomat, sekä työllistyminen voi olla valmistumisen jälkeen helpompaa, kun työnantaja ei näe hakijassa tikittävää äitiyslomapommia.
Meillekin olisi syntymässä lapsi kesken opintojen. Laskelmat tehty + rahaa pistetty syrjään, jotta pärjätään. Niin että turhaan kukaan nyt tukehtuu siihen paheksuvaan tuhahteluunsa.
[/quote]
Ai että valmistuessaan nainen ei ole enää tikittävä äitiyslomapommi? Aika harva kuitenkaan opiskeluaikoina koko lapsikatrasta laittaa alulle, vaan tiedän tapauksia joissa yksi lapsi tehty opiskeluaikoina ja loput sitten kun ollaan työelämässä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.
Mitä jos jakson pariskunta olisi ollut 5 vuotta vanhempi, mutta muuten sama tilanne? Olisiko äiti saanut ylistyssanoja koska hoitaa lapset hyvin isän typeryyksistä huolimatta?
[/quote]
Ei olisi. Minusta tilanne olisi edelleen huono, ehkä jooa huonompi siinä vaiheessa. Hankkikaa ihmiset koulutus ja työ ennen lapsia!!
[/quote]
Voisitko hieman selventää miten esimerkiksi minun lapseni ovat kärsineet siitä että olen opiskellut koko heidän ikänsä äitiyslomia lukuunottamatta? Kaiken tarvitsemansa ovat saaneet ja varmasti enemmänkin.. ei siellä kouluissa tai töissä hyväksi ja vastuulliseksi vanhemmaksi opita.
[/quote]
Millä elätät lapsesi? Opintotuki ei taida ihan riittää?
[/quote]
Mieheni käy töissä. Molempien ei tarvitse olla korkeasti koulutettuja jotta lapset voi kasvattaa ja samalla myös jatkaa elämää. Omakin äitini on opiskellut elämänsä aikana 14 vuotta, joista 5 vuotta vielä sen jälkeen kun minä, kolmas lapsi olen syntynyt. Enkä ole mistään jäänyt paitsi :)
[/quote]
Nyt olikin puhe lähinnä tästä perheestä, heistä kumpikaan ei käynyt töissä ja minusta se tilanne ON huono. Ja vain huonommaksi muuttuu jos jatkuu pitkään.
[/quote]
"Hankkikaa ihmiset koulutus ja työ ennen lapsia!!" Kyllä tuo lause mielestäni käsitti vähän suuremman osan ihmisistä kuin pelkästään tomin ja susannan.
[/quote]
Ok, korjaan. Hankkikaa ainakin toinen vanhemmista työ ja koulutus ennen lapsia!
Mutta ihan uteliaisuudesta, mikä vika mahtaa olla koulutuksen ja työn hankkimisessa ennen niitä lapsia?
[/quote]
Ei siinä mitään vikaa ole. Sama kai se on missä järjestyksessä päättää elämänsä elää, kunhan itse on tyytyväinen eikä kukaan muu siitä kärsi. Halusin lapset nuorena enkä päivääkään ole katunut. Biletys, matkustelu ja muu "nuoruuteen kuuluva" eivät varmasti toisi elämääni yhtä paljon sisältöä kuin lapseni. Minä ehdin toteuttaa muita, minulle vähäpätöisempiä unelmia ja tavoitteita sitten myöhemmin kun olen hoitanut tärkeimmät "alta pois" :)
[/quote]
Joillekin se taitaa tulla niin järkytyksenä, että osa ajattelee myös sitä biologista puolta. Monilla on elämä ihanteellisesti suoritettuine opintoineen, hyväpalkkaisine vakitöineen, omistusasuntoineen, autoineen vasta yli kolmekymmentä vuotiaana. Ja silloin myös on laskenut jo naisen hedelmällisyys.
Lapsettomuushoitojen jonoissa on tälläkin hetkellä ruuhkaa, kun lapsien hankkimista lykätään aina vaan sinne "parempaan aikaan". Ja sitten kun se parempi aika koittaa, niin raskaus ei alakaan.
On muuten monesti ihan suositeltuakin, että hankkii lapsen korkeakouluopintojen yhteydessä. Joustavammin äitiyslomat, sekä työllistyminen voi olla valmistumisen jälkeen helpompaa, kun työnantaja ei näe hakijassa tikittävää äitiyslomapommia.
Meillekin olisi syntymässä lapsi kesken opintojen. Laskelmat tehty + rahaa pistetty syrjään, jotta pärjätään. Niin että turhaan kukaan nyt tukehtuu siihen paheksuvaan tuhahteluunsa.
[/quote]
Ai että valmistuessaan nainen ei ole enää tikittävä äitiyslomapommi? Aika harva kuitenkaan opiskeluaikoina koko lapsikatrasta laittaa alulle, vaan tiedän tapauksia joissa yksi lapsi tehty opiskeluaikoina ja loput sitten kun ollaan työelämässä.
[/quote]
Ainakin pienempi riski. Itse voisin hyvin jättää sen toisen lapsen sinne 35-vuoden puolelle, kun ei ole niin maailmanloppu jos en silloin enää raskaaksi tulisikaan. Ja silloin olisin ollut työelämässä jo viisi vuotta.
Ipad ja iPhonet. Meillä on kyllä hyvin tukeva yhteiskunta.
Hillitkää noita kilometrin pituisia lainauksia, kiitos. Tämä noin ensi viikkoa ajatellen, kun av repeää...
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 00:43"]
Eikö teistä ole muuten jännä juttu että se vauvakuume tulee tuossa 16-20 v iässä lähinnä niille, joilla ei ole minkäänlaista koulutusta eikä tuloja, ja oma koti ei ole mikään esimerkillisin? Tuli vaan mieleen kun tuo 21(?) -vuotias synnytyksen jälkeen tokaisi että tulee vielä vauvakuume uudestaan.. Olen 23-vuotias yliopisto-opiskelija eikä KUKAAN tietämäni alle 30-v henkilö ole lukiossa tai yliopistossa potenut vauvakuumetta. Että biologinen tarve? En usko. Tarve hankkia lapsia nuorena korreloi alhaisen koulutustason ja sosioekonomisen aseman kanssa.
[/quote]
Tai sitten jotkut myös käsittävät biologian asettaman rajallisuuden.
Mikään ei estä sitä, että jos hankkii lapsen nuorena, etteikö voisi mennä vielä korkeakouluun. Ei se lapsen saaminen tarkoita sitä, että nyt koko muu elämäsi sitten pysähtyy ja kouluja ei enää voi käydä.
Itse olen juuri aloittamassa korkeakouluopiskeluja ja olen myös juuri tullut raskaaksi. Yritys meillä kesti kaksi vuotta, eli jos kaikki olisi mennyt kuin elokuvissa, niin olisin saanut lapsen ammattikoulutasoisena 23-vuotiaana. Tarkoitus oli, että olisin ollut lapsen kanssa hetken kotona ja hakenut sitten korkeakouluun. Mutta asiat menikin sitten vähän toisin. Hain lopulta kouluun kun en enää jaksanut räpiköimistä epätiedossa ja halusin varmuutta edes jostain. Ja nyt sitten kävikin näin.
Varmasti moni sinunkin fiksuista kavereistasi havahtuu päälle kolmekymppisenä, että sittenkin voisi olla kiva saada lapsi. Mutta valitettavasti, joillekin se on silloin jo liian myöhäistä. Itsellenikin olisi todennäköisesti ollut, kun näin epähedelmällinen olen jo tässä iässä. Mutta sitä suuremmalla syyllä olen sitä mieltä, että tein oikean ratkaisun hoitaa asiat tässä järjestyksessä.
[/quote]
Mikähän tässäkin on alapeukutuksen arvoista? Itselläni kun on kuitenkin ammatti, sekä työpaikka. Ammattikorkeaan lähden ottamaan toisen alan tutkinnon, kun on tulevaisuutta tarkastellen varmemmat työpaikat tässä toisessa alassa. Tukea en ole tässä valiaikana nostanut mistään, vaan ihan omilla palkoilla ollaan elelty. Tämäkin sitten ihan väärä lähtökohta lapselle? Vanhemmat naimisissa ja yhteisvuosia useampi ja molemmilla ammattitutkinnot. Ikääkin 25 kummallakin.
Mitäs vielä vaaditaan, jotta "hyväksytään" vanhemmuus? Vai onko kunniakasta olla vanhempia vain silloin, kun jättää lapsen teon viimetippaan?
Tein lapset nuorena koska suvussamme on perinnöllinen sairaus joka tuo hedelmättömyyttä(kasvain) en laskenut sen varaan etten sairastuisi välttämättä.
Minä halusin varmuudella lapsia siksi ne tein. Nyt opiskelen toisen ammatin.
täällä on monella tainnut unohtua 20 luultavasti koulutettu 16 vuotiaana mennään amikseen yleensä. Miksi kukaan ei saisi olla haaveammatissaan ilman korkeakoulu tutkintoa kuten minä olen parturi-kampaaja ja käyn nyy tähän oheen kosmetologin kursseja?
sopii toivoa, että sillä isännällä puheet ja teot kohtaa.
Lainatkaa! Haluun nähdä kuinka mustaksi tuo menee lopulta. :D
Ärsyttää kun nämä hulttioisät vetoavat siihen etteivät osaa olla isiä kun ei ole omaakaan ollut. Kyllähän ne silti tietää millainen ei saa olla! Esim.poissaoleva isä jota lapsi kaipaa- Ovat itsekin kaivanneet isää, eli tietävät miltä se lapsesta tuntuu. Se on vain tekosyy poissaoloon ja ryyppyreissuille! Tälläisiltä tyypeiltä olisi oikeasti parempi katkaista piuhat, ettei enää enempää tule jälkikasvua.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:36"]Ärsyttää kun nämä hulttioisät vetoavat siihen etteivät osaa olla isiä kun ei ole omaakaan ollut. Kyllähän ne silti tietää millainen ei saa olla! Esim.poissaoleva isä jota lapsi kaipaa- Ovat itsekin kaivanneet isää, eli tietävät miltä se lapsesta tuntuu. Se on vain tekosyy poissaoloon ja ryyppyreissuille! Tälläisiltä tyypeiltä olisi oikeasti parempi katkaista piuhat, ettei enää enempää tule jälkikasvua.
[/quote] Mikä siinä muutenkin tuntuu olevan, että huolestuttavan useat miehet on 10-vuotiaan tasolla isän tehtävissään. Sitten kun ei enää perhe-elämä kiinnosta, lähetään vaan menee ja jätetään lapset äidin kanssa. Onko nämä miehet oikeesti niin vajaaälyisiä, etteivät ymmärrä lapsen olevan mikään "pikku hankinta".
On todella surullista, että omasta lähipiiristä tunnen YHDEN miehen, joka on läheisissä väleissä lastensa kanssa eron jälkeen. Vähän ohis, mutta vituttaa.
Kauhea minäminä-asenne tuolla isällä. Naureskellen kertoi katoamistempuistaan ja armeijajutuistaan. Sitten synnytyksen jälkeenkin jotenkin korosti sitä omaa liikutustaan ja täytyi oikein poistua huoneesta kokoamaan itsensä kun niin liikuttui. Voi jumalauta, toinen on just synnyttänyt, mutta kun MINÄ. Minä tässä nyt oikeen kyynelehdin ja MINUN täytyy nyt poistua huoneesta. Ai että pistää vihaksi tuollainen käytös.
Kauhulla odotan ensi viikon mamupatja-jaksoa
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:31"]Itse ihmettelin sitä kun ei meinannut edes hymyä tulla vaikka vauvan synnytti. Siinäkään ei mitenkään reagoinnut. Itse ainakin suuren tunne-ihmisenä kiljuin onnesta ja hehkutin ihanaa oloani! Ennen kaikkea nauroin ja pakahduin onnesta. Saakohan lapset mitään tunteiden osoituksia noin kylmältä äidiltä?
[/quote]
Uskomaton päätelmä. Onko tullut mieleen, että kaikki eivät ole niin kuin sinä? Sinun toimintatapasi tapasi ei osoita yhtään sen suurempaa rakkautta/tunnetta lastasi kohtaan kuin minun tai kenenkään muunkaan. Itse olen eloisa ja kovaääninen, mutta en pystynyt päästämään juuri ääntäkään koko synnytyksessä, koska kipu oli niin valtava. Synnytyksen jälkeenkin olin pitkään vaan hiljaa helpotuksesta ja onnesta. Mutta se ei ollut sen parempi tai hienompi toimintatapa kuin sinunkaan.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:06"]
Kauhulla odotan ensi viikon mamupatja-jaksoa
[/quote] Mä taas odotan kieli pitkällä. Niin kuin kunnon hyeenan kuuluukin.
Mulle tuli niin paha mieli äidin puolesta. Olen itse 24v eikä mulla vielä ole lapsia. Jotenkin kauhuskenaario, että jäisin joskus tuolla tavalla yksin lasten kanssa :(. Onkohan äidillä mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta? Isän pitäis nyt todellakin ryhdistäytyä ja alkaa kantamaan vastuuta.. Tuli jaksosta sellainen kuva, että äiti sietänyt todella paljon miehen töppäilyä. Itse en sellaista varmaan jaksaisi, vaikka helppohan se on sanoa kun en tilannetta tiedä. Toivottavasti heillä asiat järjestyisivät!
rumat vanhemmat -> rumat lapset.