Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset äidit-ketju

Vierailija
20.08.2014 |

Tähän kommentit!

Kommentit (264)

Vierailija
241/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:04"]

Kauhea minäminä-asenne tuolla isällä. Naureskellen kertoi katoamistempuistaan ja armeijajutuistaan. Sitten synnytyksen jälkeenkin jotenkin korosti sitä omaa liikutustaan ja täytyi oikein poistua huoneesta kokoamaan itsensä kun niin liikuttui. Voi jumalauta, toinen on just synnyttänyt, mutta kun MINÄ. Minä tässä nyt oikeen kyynelehdin ja MINUN täytyy nyt poistua huoneesta. Ai että pistää vihaksi tuollainen käytös.

[/quote]

Minusta kyllä näytti enemmän siltä, että jätkä painui oksentamaan. Näytti meinaan niin huonovointiselta synnytyksen ollessa h-hetkessä ja juoksi ulos niin salamana.

[/quote]

No jos olisitte oikeasti katsoneet ohjelmaa ja viitsineet kuunnella, niin tietäisitte isän menneen soittamaan sukulaisille. Teitä pistää vihaksi käytös, jota ei edes tapahtunut vaan kekseitte sen itse päästänne.

[/quote]

Voihan sitä aina sanoa kaikenlaista.

Minäkin olen lottomiljönääri, joka kuittasi 14 -miljoonaa. Kirjoitan tätä viestiä kartanostani Beverly Hillsistä, koneessani on upotettuna miljoonan arvosta timantteja.

Vierailija
242/264 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:41"]

Täällä ollaan kans lähtökuopissa! Viimesen kuukauden oottanu et millon se alkaa :D Kohta pääsee taas kyyläämään toisten elämää :P

[/quote]  tässä pieni mainos, sulle sopii mainiosti 24/7 koska BB alkaa su. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 00:43"]Eikö teistä ole muuten jännä juttu että se vauvakuume tulee tuossa 16-20 v iässä lähinnä niille, joilla ei ole minkäänlaista koulutusta eikä tuloja, ja oma koti ei ole mikään esimerkillisin? Tuli vaan mieleen kun tuo 21(?) -vuotias synnytyksen jälkeen tokaisi että tulee vielä vauvakuume uudestaan.. Olen 23-vuotias yliopisto-opiskelija eikä KUKAAN tietämäni alle 30-v henkilö ole lukiossa tai yliopistossa potenut vauvakuumetta. Että biologinen tarve? En usko. Tarve hankkia lapsia nuorena korreloi alhaisen koulutustason ja sosioekonomisen aseman kanssa.

[/quote]

Olen periaatteessa kanssasi samaa mieltä, mutta ainakin itse podin kovaakin vauvakuumetta ikävuodet 22-25 eli juuri yliopisto-opintojen aikaan. En vain huudellut siitä kuin läheisimmille ystävilleni ja tajusin että voin tarjota lapselleni enemmän jos odotan kunnes olen valmistunut ja töissä. Ei se odottaminen silti todellakaan helppoa ollut.

Lapsen hankin lopulta 28-vuotiaana, vakituisessa työpaikassa. Sosioekonomiselta asemaltani ja koulutustasoltani en liene kovin alhainen, olen juristi.

Vierailija
244/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:25"]Ai tulee alapeukkua kun kieltäytyy maksamasta veroja paska-aivojen elättämiseen?? Elinkeino vaarassa??

[/quote] Painu vela nyt jo v*****! Et voi kieltäytyä maksamasta veroja, mahtaa harmittaa. Hanki elämä. Ei meidän lapsiakaan kiinnosta pestä velaperseitä vanhainkodeissa.

[/quote]

Itse ehkä kouluttaisin lapseni paremmin ettei joudu mummojen perseitä pesemään. Mut sun valinnat ja sun lapsen kyvyt...

[/quote]

Sä et kyllä ansaitse edes sitä perseen pesua.

Vierailija
245/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:18"]Tylsähkö, mutta miten noilla on varaa tohon elämäään.. Toi äiti asuu paljon leveämmin kuin minä työssäkäyvä sinkku!

[/quote]

Ison näköinen ja siisti asunto ainakin. Kumpikaan ei siis töissä? :S

[/quote]

No jos toinen on intissä ja toinen hoitaa pientä lasta niin kumpi niistä voisi olla töissä?

Vierailija
246/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että pariskunta on ainakaan ensimmäistä lasta ihan hankkimalla hankkinut. Eiköhän siinä ole tullut vahinko ja/tai ehkäisyn kanssa oltu huolimattomia, se kun ei mitenkään tavatonta ole nuorilla ja hieman vastuuttomilla ihmisillä. Sitten kun vahinko onkin jo tapahtunut, ei moni pysty tai halua tehdä aborttia, joten pidettävähän se lapsi on. Toinen lapsi voikin sitten olla jo suunniteltu, tuleepahan ainakin pienellä ikäerolla. Itse olen parikymppinen lapseton nainen enkä koskaan voisi tehdä samoja valintoja kuin he, mutta ymmärrän, että ihmiset tulevat erilaisista taustoista ja tekevät erilaisia päätöksiä.

Äiti vaikutti siltä, että sopii äidin rooliin loistavasti. Ainakin ohjelman perusteella sai kuvan siitä, että hän on hyvin empaattinen ja huolehtivainen äiti, jota oikeasti kiinnostaa mitä lapselle kuuluu. Samaa ei todellakaan voi sanoa kaikista äideistä.

Vierailija
247/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieluton oli kyllä täysin väärä sana...ihan tippa tuli silmään, kun kirjoitti niin kauniisti tulevalle vauvalle. Myöskään emme voi noin lyhyen pätkän perusteella millään lailla tuomita tyttöä persoonattomaksi...Minulla tuli mieleen, että hän oli jotenkin lamaantunut vaikean elämäntilanteen takia. Tuollaisessa tilanteessa usein tulevat menneisyyden muistot ja kokemukset myös pintaan. Hän oli siihen nähden ihmeen tyyni ja rauhallinen, ja kykeni analysoimaan tlannettaan, ja esitti hyvin kypsiä ajatuksia perhe-elämästä. Ehkä hän taisteli ja sinnitteli uupumuksen ja jopa masennuksen nousemista pintaan, ja saattaahan hyvinkin olla että joku lääkitys jopa oli päällä.

Vierailija
248/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lähinnä ärsytti koko jakso. Tuo porukka on juuri sitä mitä itse halveksin. Toki turvaton lapsuus, isättömyys ja laitostausta voivat johtaa tuollaisiin ratkaisuihin, mutta hyi hitto. Ei koulutusta, ei omaisuutta, ei mitään muuta elämää kuin lapset. Kun lapset kasvavat liian isoiksi, tehdään lisää lapsia paikkaamaan tilannetta. Ehkä opiskellaan lähihoitajaksi jossain välissä.

Vierailija
249/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:32"]

No ei sitä kaikki huuda..Ite kun huusin niin kätilö huusi takaisin että oo hiljaa kun korvat menee. Muistelen lämmöllä. (Meneehän tietty huutamiseen ylimäärästä energiaakin)

[/quote]

Olikohan meillä sama kätilö, kuulostaa niin tutulta. :D

Vierailija
250/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 08:19"]

Mua lähinnä ärsytti koko jakso. Tuo porukka on juuri sitä mitä itse halveksin. Toki turvaton lapsuus, isättömyys ja laitostausta voivat johtaa tuollaisiin ratkaisuihin, mutta hyi hitto. Ei koulutusta, ei omaisuutta, ei mitään muuta elämää kuin lapset. Kun lapset kasvavat liian isoiksi, tehdään lisää lapsia paikkaamaan tilannetta. Ehkä opiskellaan lähihoitajaksi jossain välissä.

[/quote]

no elämä opettaa sinuakin, muista.

Vierailija
251/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 08:19"]

[/quote]

Onko sinusta lähihoitajan ammatti jotenkin halveksuttava? Minkälaista omaisuutta keskiverrolla 20-vuotiaalla on? Pitääkö olla omistusasunto (eli pankin asunto), jotta voi tehdä lapsia?

Vierailija
252/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeasti! nämä ihmiset ohjelmassa ovat nuoria. Aika tylyjä "arvioita" täällä heistä ja elämästään on lukenut. Oletteko itse eläneet täysin virheettömän ja suunnitellun elämän? Elämässähän on hienoa se, että kokemukset opettavat, vanhetessa viisastuu ja yleensä elämä tasoittuu. Jos nämä nuoret tässä vaiheessa elävät yhteiskunnan tukien varassa, nin ei se nyt automaattisesti sitä tarkoita, että koko loppu elämä menisi noin. Eikä se, että jos isä on vastuuttoman ja hieman huithapelin oloinen tarkoita sitä, että hän olisi lopun elämänsä sellainen. Mukavan tuntuinen äiti, siisti koti ja ihanat lapset.

Vierailija
253/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:03"]

Kieltäydyn maksamasta veroja niin kauan kuin näitä toisenlaisia perheitä on.

[/quote]

Millähän kieltäydyt?

[/quote]

Muuttamalla. Onko sulla muita vaikeita kysymyksiä?

[/quote]

Monacoon ja muihin ns. veroparatiiseihin ei kyllä kaikkia muuttajia huolita. Mutta ilmeisesti olet sitten miljonääri :D

Vierailija
254/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfullnes taisi olla sitä "tuotesijoittelua", ei ehkä toiminut tässä asiayhteydessä, täysin päälleliimattu juttu.

Äiti itse sanoikin kauniisti, että elää hetkessä muutenkin.

Vierailija
255/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ohjelma tää on? Milloin tulee? Onko uusinnat?

Vierailija
256/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä kanssanne samaa mieltä, että äiti on mahtava tyyppi, fiksu ja kypsä nuori nainen. Mutta siinä olen eri mieltä, että ei tarvitsisi tuota jätkää tuomita noin rankasti. Onhan se vastuuton, nyt, mutta se johtuu nuoresta iästä ja huonoista lähtökohdista. Jos tahtoa riittää, saattaa olla että miehestä vielä kehkeytyy kunnon isä. Se vaatii paljon, mutta paljon on myös panoksena. Nuoren miehen edessä on nyt tienhaara, toivottavasti valitsee oikean polun.

Ja lapset oli mahtavia! Toivon kaikkea hyvää tälle perheelle, ja jos nuori isä sattuu lukemaan, sulla on käsissäsi kultakimpale! Taistele siitä, tee kaikkesi ettet menetä perhettäsi. Se olisi sun elämäsi suurin moka.

Vierailija
257/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, jos synnytit Seinäjoella ;)

Vierailija
258/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:25"]Ai tulee alapeukkua kun kieltäytyy maksamasta veroja paska-aivojen elättämiseen?? Elinkeino vaarassa??

[/quote] Painu vela nyt jo v*****! Et voi kieltäytyä maksamasta veroja, mahtaa harmittaa. Hanki elämä. Ei meidän lapsiakaan kiinnosta pestä velaperseitä vanhainkodeissa.

[/quote]

Itse ehkä kouluttaisin lapseni paremmin ettei joudu mummojen perseitä pesemään. Mut sun valinnat ja sun lapsen kyvyt...

[/quote]

Hahaa! Sinäkö sun lapset koulutatkin? Eiköhän ne tule tekemään ihan mitä itse haluavat. =D Tää oli paras ;)))))

Ohis

Vierailija
259/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tälle äidille toivoo kaikkea hyvää. Tosi vaikeassa elämäntilanteessa oli, poikaystävä (en sano mies, koska ei ole) teki ohareita minkä kerkesi ja töppäili, päihteitä ei mainittu mutta niitä varmaan kului.

Vierailija
260/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.

Mitä jos jakson pariskunta olisi ollut 5 vuotta vanhempi, mutta muuten sama tilanne? Olisiko äiti saanut ylistyssanoja koska hoitaa lapset hyvin isän typeryyksistä huolimatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi