Toisenlaiset äidit-ketju
Kommentit (264)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.
Mitä jos jakson pariskunta olisi ollut 5 vuotta vanhempi, mutta muuten sama tilanne? Olisiko äiti saanut ylistyssanoja koska hoitaa lapset hyvin isän typeryyksistä huolimatta?
[/quote]
Ei olisi. Minusta tilanne olisi edelleen huono, ehkä jooa huonompi siinä vaiheessa. Hankkikaa ihmiset koulutus ja työ ennen lapsia!!
[/quote]
Voisitko hieman selventää miten esimerkiksi minun lapseni ovat kärsineet siitä että olen opiskellut koko heidän ikänsä äitiyslomia lukuunottamatta? Kaiken tarvitsemansa ovat saaneet ja varmasti enemmänkin.. ei siellä kouluissa tai töissä hyväksi ja vastuulliseksi vanhemmaksi opita.
[/quote]
Millä elätät lapsesi? Opintotuki ei taida ihan riittää?
[/quote]
Mieheni käy töissä. Molempien ei tarvitse olla korkeasti koulutettuja jotta lapset voi kasvattaa ja samalla myös jatkaa elämää. Omakin äitini on opiskellut elämänsä aikana 14 vuotta, joista 5 vuotta vielä sen jälkeen kun minä, kolmas lapsi olen syntynyt. Enkä ole mistään jäänyt paitsi :)
Lisään vielä edelliseen että kouluttamaton tai opiskeleva äiti ei ole yhtä kuin yksinhuoltaja.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.
Mitä jos jakson pariskunta olisi ollut 5 vuotta vanhempi, mutta muuten sama tilanne? Olisiko äiti saanut ylistyssanoja koska hoitaa lapset hyvin isän typeryyksistä huolimatta?
[/quote]
Ei olisi. Minusta tilanne olisi edelleen huono, ehkä jooa huonompi siinä vaiheessa. Hankkikaa ihmiset koulutus ja työ ennen lapsia!!
[/quote]
Voisitko hieman selventää miten esimerkiksi minun lapseni ovat kärsineet siitä että olen opiskellut koko heidän ikänsä äitiyslomia lukuunottamatta? Kaiken tarvitsemansa ovat saaneet ja varmasti enemmänkin.. ei siellä kouluissa tai töissä hyväksi ja vastuulliseksi vanhemmaksi opita.
[/quote]
[/quote]
Mieheni käy töissä. Molempien ei tarvitse olla korkeasti koulutettuja jotta lapset voi kasvattaa ja samalla myös jatkaa elämää. Omakin äitini on opiskellut elämänsä aikana 14 vuotta, joista 5 vuotta vielä sen jälkeen kun minä, kolmas lapsi olen syntynyt. Enkä ole mistään jäänyt paitsi :)
[/quote]
Nyt olikin puhe lähinnä tästä perheestä, heistä kumpikaan ei käynyt töissä ja minusta se tilanne ON huono. Ja vain huonommaksi muuttuu jos jatkuu pitkään.
Kohtelias tapa kysyä toisen ihmisen taloudellisista asioista olisi aloittaa lause vaikka sanoin "anteeksi että utelen". Pitäisi osata päätellä jo ala-asteen oppimäärälläkin.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nyt olikin puhe lähinnä tästä perheestä, heistä kumpikaan ei käynyt töissä ja minusta se tilanne ON huono. Ja vain huonommaksi muuttuu jos jatkuu pitkään.
[/quote]
"Hankkikaa ihmiset koulutus ja työ ennen lapsia!!" Kyllä tuo lause mielestäni käsitti vähän suuremman osan ihmisistä kuin pelkästään tomin ja susannan.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
"Hankkikaa ihmiset koulutus ja työ ennen lapsia!!" Kyllä tuo lause mielestäni käsitti vähän suuremman osan ihmisistä kuin pelkästään tomin ja susannan.
[/quote]
Ok, korjaan. Hankkikaa ainakin toinen vanhemmista työ ja koulutus ennen lapsia!
Mutta ihan uteliaisuudesta, mikä vika mahtaa olla koulutuksen ja työn hankkimisessa ennen niitä lapsia?
...paitsi että sulla oli kiinni vähän miehen tuloista ja hätävara-apuvanhemmista, eiks je?
[/quote]
Luetteko te ihmiset näitä viestejä ennen kommentointia?
Tarkoitukseni ei ollut edelleenkään verrata itseäni ja tilannettani tomiin ja susannaan vaan tarttua tuohon yleistämiseen. Muutama oli ehtinyt tuomita kaikki teiniäidit alimpaan helvettiin jo ennen ensimmäistä mainoskatkoa.
Mä ole miettinyt tätä koko ohjelman ideaa aika paljon. Näitä "toisenlaisia" (verrattuna mihin?) on niiiiin paljon, että eikö viisaampaa olisi kutsua ohjelmaa nimellä äidit tai vaikka perheet. Silloin mukaan mahtuisi ihan kaikenlaiset!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta ihan uteliaisuudesta, mikä vika mahtaa olla koulutuksen ja työn hankkimisessa ennen niitä lapsia?
[/quote]
Ei siinä mitään vikaa ole. Sama kai se on missä järjestyksessä päättää elämänsä elää, kunhan itse on tyytyväinen eikä kukaan muu siitä kärsi. Halusin lapset nuorena enkä päivääkään ole katunut. Biletys, matkustelu ja muu "nuoruuteen kuuluva" eivät varmasti toisi elämääni yhtä paljon sisältöä kuin lapseni. Minä ehdin toteuttaa muita, minulle vähäpätöisempiä unelmia ja tavoitteita sitten myöhemmin kun olen hoitanut tärkeimmät "alta pois" :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:51"]Niin no, yhtä hyvin voi ihmetellä miksi puolet 35-45-vuotiaista pareista eroaa, kun on pieniä lapsia.... Eikö ongelmista ole ollut mitään viitettä aiemmin. Että ihan yhtä "kypsää" se on vanhemmilla, vaikka puitteet olisivat vähän "hienommat". Vanhemmat parit ehkä eroavat eri syistä...halutankin toteuttaa itseään eri tavoin, löydetäänkin työpaikalta uusi kumppani ja halutaan kokea vielä kerran " ensihuuma" uuden kumppanin kanssa, kyllästytään. Yhtälailla mm. alkoholi erottaa iäkkäämpiäkin pareja. Ei se ihminen toisaalta niin kauheasti muutu; kypsymättömyyttähän tuokin tavallaan on...Se on vain hyväksytympää vanhempana; 2kasvettiin erilleen, "haluttiin eri asioita". Aina on sitten niitä, joilla on kunnon tausta, tasapainoinen elämä ja selviävät kaikesta elämässä suht helpolla. Mutta kaikilla se ei ole niin. Enkä tarkoita, että olisi mitään "kohtaloa", johon ei voisi vaikuttaa. Mitä jos toinen lähtee, pettää, vaikka kaikki olisi hyvin. Tai jäät leskeksi, miehesi tappaa itsensä kun kaikki on hyvin.... Kaikkea tapahtuu.
[/quote]
Mutta jos puitteet ovat kunnossa, yksinkin selviää! Mutta jos ei ole koulutusta, ei työtä jne. ero on karmea kokemus ja helposti sortuu ottamaan vaan uuden ihmisen mukaan siihen kotileikkiin.
Kuka oikeesti jättää raskaana olevan naisen yksin?
Kiva elämä tol naisel...
Minun on nyt pakko uteliaisuuttani kysyä että suhtaudutaanko muidenkin kuin nuorten äitien kouluttamattomuuteen, opiskeluun ja työttömyyteen samalla tylyllä tavalla? Mikä siinä äidin iässä tekee sen eron (tämän asian suhteen) jos muuten hoitaa vastuunsa ja velvollisuutensa kuten kuuluukin?
Vai onko "oikeesti aikuisilla"..
..kouluttamattomuus = mies on korkeatuloinen eikä naisen tarvitse tehdä mitään
..työttömyys = johtuu hankalasta työllisyystilanteesta
..kotiäitiys = oikeutettu nauttimaan lapsistaan kun ovat pieniä
..opiskelu = uudelleenkouluttautuminen
Nuoria äitejä kohtaan jokaiseen edellämainittuun tilanteeseen automaattinen oletus tuntuu olevan iän, tyhmyyden ja laiskuuden yhdistelmä. Samaan aikaan pitäisi olla lasten kanssa kotona, opiskella ja käydä töissä..
Kysyn tosiaan ihan mielenkiinnosta enkä vittuillakseni. Nuorille ollaan paljon ankarampia eikä ole ihmekkään että nuoret äidit kokevat olevansa riittämättömiä.
pirita oli yllättävän hyvä noin niinku ekaksi jaksoksi!
pesee ainakin pipsan ihan 6-0
Itse ihmettelin et mihin se ukko häipyi heti synnytyksen jälkeen?! Napanuoraakaan ei jäänyt leikkaamaan, kun oli niin kiire ilmoittaa "ulkopuolisille" lapsen syntymästä. Eihän synnytys ole virallisesti edes ohi ennenkuin istukka on syntynyt. Mut, ihana äiti oli kyllä mutta isä ei ollut todellakaan valmis isäksi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:27"]Itse ihmettelin et mihin se ukko häipyi heti synnytyksen jälkeen?! Napanuoraakaan ei jäänyt leikkaamaan, kun oli niin kiire ilmoittaa "ulkopuolisille" lapsen syntymästä. Eihän synnytys ole virallisesti edes ohi ennenkuin istukka on syntynyt. Mut, ihana äiti oli kyllä mutta isä ei ollut todellakaan valmis isäksi.
[/quote]
Selittyy varmaan sillä adhd:lla josta mainittiin.. adhd-potilaalle on varmasti työn takana pysyä äidin vierellä edes siihen asti kun pää näkyy.
Reipas äiti. Viimeseen asti yritti pitää yllä miehen mainetta. Hienoa, kun ei mustamaalaa toista, vaikka aihetta olisi...
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei siinä mitään vikaa ole. Sama kai se on missä järjestyksessä päättää elämänsä elää, kunhan itse on tyytyväinen eikä kukaan muu siitä kärsi. Halusin lapset nuorena enkä päivääkään ole katunut. Biletys, matkustelu ja muu "nuoruuteen kuuluva" eivät varmasti toisi elämääni yhtä paljon sisältöä kuin lapseni. Minä ehdin toteuttaa muita, minulle vähäpätöisempiä unelmia ja tavoitteita sitten myöhemmin kun olen hoitanut tärkeimmät "alta pois" :)
[/quote]
Joillekin se taitaa tulla niin järkytyksenä, että osa ajattelee myös sitä biologista puolta. Monilla on elämä ihanteellisesti suoritettuine opintoineen, hyväpalkkaisine vakitöineen, omistusasuntoineen, autoineen vasta yli kolmekymmentä vuotiaana. Ja silloin myös on laskenut jo naisen hedelmällisyys.
Lapsettomuushoitojen jonoissa on tälläkin hetkellä ruuhkaa, kun lapsien hankkimista lykätään aina vaan sinne "parempaan aikaan". Ja sitten kun se parempi aika koittaa, niin raskaus ei alakaan.
On muuten monesti ihan suositeltuakin, että hankkii lapsen korkeakouluopintojen yhteydessä. Joustavammin äitiyslomat, sekä työllistyminen voi olla valmistumisen jälkeen helpompaa, kun työnantaja ei näe hakijassa tikittävää äitiyslomapommia.
Meillekin olisi syntymässä lapsi kesken opintojen. Laskelmat tehty + rahaa pistetty syrjään, jotta pärjätään. Niin että turhaan kukaan nyt tukehtuu siihen paheksuvaan tuhahteluunsa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:10"]Minun on nyt pakko uteliaisuuttani kysyä että suhtaudutaanko muidenkin kuin nuorten äitien kouluttamattomuuteen, opiskeluun ja työttömyyteen samalla tylyllä tavalla? Mikä siinä äidin iässä tekee sen eron (tämän asian suhteen) jos muuten hoitaa vastuunsa ja velvollisuutensa kuten kuuluukin?
Vai onko "oikeesti aikuisilla"..
..kouluttamattomuus = mies on korkeatuloinen eikä naisen tarvitse tehdä mitään
..työttömyys = johtuu hankalasta työllisyystilanteesta
..kotiäitiys = oikeutettu nauttimaan lapsistaan kun ovat pieniä
..opiskelu = uudelleenkouluttautuminen
Nuoria äitejä kohtaan jokaiseen edellämainittuun tilanteeseen automaattinen oletus tuntuu olevan iän, tyhmyyden ja laiskuuden yhdistelmä. Samaan aikaan pitäisi olla lasten kanssa kotona, opiskella ja käydä töissä..
Kysyn tosiaan ihan mielenkiinnosta enkä vittuillakseni. Nuorille ollaan paljon ankarampia eikä ole ihmekkään että nuoret äidit kokevat olevansa riittämättömiä.
[/quote]
No minä näen punaista kaikkien niiden perheiden kohdalla, jossa kumpikaan vanhemmista ei käy töissä tai opiskele ja lapsia hankitaan vielä monta! Ihan siis iästä riippumatta ja ihan siitäkin riippumatta kuinka mukavia ihmisiä sattuvat olemaan.
Katsoin juuri netistä ensimmäisen jakson, ja nostan kyllä korkealle hattua tälle sympaattiselle ja fiksulle äidille! Erittäin kypsä ja rakastava äiti. Koskettava jakso, josta jäi vähän surillinen mieli, koska toivoisi ettei äidin tarvitsisi kantaa harteillaan niin paljon vastuuta yksin. Toivottavasti äiti saa tarvittavaa apua, että voi välillä hengähtää. Lämmin halaus äidille ja ihanille lapsille, toivottavasti isä kasvaa, jatkaa lääkitystään ja pystyy olemaan läsnä lasten elämässä turvallisella tavalla!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.
[/quote]
[/quote]
[/quote]