Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset äidit-ketju

Vierailija
20.08.2014 |

Tähän kommentit!

Kommentit (264)

Vierailija
221/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:36"]

Melkoista yleistämistä taas teiniäitejä kohtaan.. kyllä nuoretkin voi pärjätä yhtä hyvin kuin vanhemmatkin, ihan on omasta halusta kiinni. En ole ollut lastensuojelun asiakas ja silti oli hyvin varaa asua 17-vuotiaana töissä käyvän miehen ja lapsen kanssa kolmiossa, vuokra taisi olla vähän reilu 600e. Eikä sossusta herunut senttiäkään koska opiskelin enkä halunnut ottaa opintolainaa. Vanhemmiltani en myöskään halunnuy almuja, korkeintaan lainasin parikymppiä silloin tällöin jos oli ihan hätäpakko. Kaikki on kiinni omasta sinnikkyydestä (kuten kaikilla muillakin) ;)

T. Kahden lapsen pian 22-vuotias äiti

[/quote]

Kyllä itsekin tuota menoa vähän ihmettelen. Niin nuori tyttö, joka varmasti on maailman paras äiti, mutta niin väärän miehen kanssa. Jos ongelmia jo oli, niin lapsi ei missään nimessä ole viisas ratkaisu siihen tilanteeseen.

Korjatkaa siis toki, jos olen väärässä, mutta tytön kommentti ohjelman alussa raskaudestaan "kyllä se yllätti, vaikka olikin toivottu ja odotettu" -viittaa minun korvissani siihen, että lapsi oli yrittämällä yritetty.

Mutta toivottavasti pärjää elämässään, käy koulut ja saa hyvän työpaikan.

Vierailija
222/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:36"]

Ärsyttää kun nämä hulttioisät vetoavat siihen etteivät osaa olla isiä kun ei ole omaakaan ollut. Kyllähän ne silti tietää millainen ei saa olla! Esim.poissaoleva isä jota lapsi kaipaa- Ovat itsekin kaivanneet isää, eli tietävät miltä se lapsesta tuntuu. Se on vain tekosyy poissaoloon ja ryyppyreissuille! Tälläisiltä tyypeiltä olisi oikeasti parempi katkaista piuhat, ettei enää enempää tule jälkikasvua.

[/quote]

Tähän kiinnitin itsekin huomiota, kun poika alkoi valitella ettei osaa olla isä, kun itsellään ollut isää. Huh... tuollaiset pitäisi kyllä miettiä ennen lapsen hankkimista.

Itselläni ei ollut kunnon äitiä. Henkisesti raunioitunut alkoholin suurkuluttaja ja kaappijuoppo, joka pieksi lapsiaan minkä ehti. Mutta pidän sitä todellakin vain esimerkkinä siitä, miten ei todellakaan pidä toimia ja oma, nyt vielä vatsassa oleva lapsi ei saa kokea mitään sellaista mitä minä koin. Se on ihan omasta päätöksestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:04"]

Kauhea minäminä-asenne tuolla isällä. Naureskellen kertoi katoamistempuistaan ja armeijajutuistaan. Sitten synnytyksen jälkeenkin jotenkin korosti sitä omaa liikutustaan ja täytyi oikein poistua huoneesta kokoamaan itsensä kun niin liikuttui. Voi jumalauta, toinen on just synnyttänyt, mutta kun MINÄ. Minä tässä nyt oikeen kyynelehdin ja MINUN täytyy nyt poistua huoneesta. Ai että pistää vihaksi tuollainen käytös.

[/quote]

Minusta kyllä näytti enemmän siltä, että jätkä painui oksentamaan. Näytti meinaan niin huonovointiselta synnytyksen ollessa h-hetkessä ja juoksi ulos niin salamana.

Vierailija
224/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:36"]

Mikä kiire noilla oli tehdä lapsia kun selvästi eivät ole (ainakaan mies) valmiita vielä? Miksi ei voi hankkia ammatin ja elää vähän omaa elämää ennen kuin alkaa leikkiä kotia? Vai onko lastenteko ainut asia johon kyvyt riittävät?

[/quote]

Miksi EI VOI käyttää ehkäisyä?

Vierailija
225/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 00:43"]

Eikö teistä ole muuten jännä juttu että se vauvakuume tulee tuossa 16-20 v iässä lähinnä niille, joilla ei ole minkäänlaista koulutusta eikä tuloja, ja oma koti ei ole mikään esimerkillisin? Tuli vaan mieleen kun tuo 21(?) -vuotias synnytyksen jälkeen tokaisi että tulee vielä vauvakuume uudestaan.. Olen 23-vuotias yliopisto-opiskelija eikä KUKAAN tietämäni alle 30-v henkilö ole lukiossa tai yliopistossa potenut vauvakuumetta. Että biologinen tarve? En usko. Tarve hankkia lapsia nuorena korreloi alhaisen koulutustason ja sosioekonomisen aseman kanssa.

[/quote]

Tai sitten jotkut myös käsittävät biologian asettaman rajallisuuden.

Mikään ei estä sitä, että jos hankkii lapsen nuorena, etteikö voisi mennä vielä korkeakouluun. Ei se lapsen saaminen tarkoita sitä, että nyt koko muu elämäsi sitten pysähtyy ja kouluja ei enää voi käydä.

Itse olen juuri aloittamassa korkeakouluopiskeluja ja olen myös juuri tullut raskaaksi. Yritys meillä kesti kaksi vuotta, eli jos kaikki olisi mennyt kuin elokuvissa, niin olisin saanut lapsen ammattikoulutasoisena 23-vuotiaana. Tarkoitus oli, että olisin ollut lapsen kanssa hetken kotona ja hakenut sitten korkeakouluun. Mutta asiat menikin sitten vähän toisin. Hain lopulta kouluun kun en enää jaksanut räpiköimistä epätiedossa ja halusin varmuutta edes jostain. Ja nyt sitten kävikin näin.

Varmasti moni sinunkin fiksuista kavereistasi havahtuu päälle kolmekymppisenä, että sittenkin voisi olla kiva saada lapsi. Mutta valitettavasti, joillekin se on silloin jo liian myöhäistä. Itsellenikin olisi todennäköisesti ollut, kun näin epähedelmällinen olen jo tässä iässä. Mutta sitä suuremmalla syyllä olen sitä mieltä, että tein oikean ratkaisun hoitaa asiat tässä järjestyksessä.

Vierailija
226/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko oli etsiä tämmönen ketju, ku illalla jo arvasin et tulee katkeria kommentteja vauraudesta! Eikö kumminki ole hyvä, että yhteiskunta tukee jotenkin edes noinkin ihanaa ja hyvää äitiä? Isästä nyt en viitsi puhuakkaan!

Kyl ne meidän verorahat menee paljon paljon huonompaankin käyttöön! Ja sillä rahalla tai tavaralla mitä nuo saa ei äidin väsymystä ja mieltä paranneta! Raskas taakka hänellä kannettavana, mutta silti yrittää varmasti parhaansa lastensa eteen!

Me eletään tällä hetkellä kädestä suuhun, laskuja pino odottamassa ym. Töissä ollaan molemmat. Silti en ole katkera muille, mä olen sentään onnellinen. Mulla ja miehellä tavallinen turvallinen lapsuus ja sitä yritetään tarjota myös omille lapsille!

Vierailija
227/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:56"]

Noelihan se oli lopputekstien mukaan.

[/quote]

Tulee varmaan sanoista "No, eli," joilla jotkut aloittavat puheensa. Seuraava kersa on sitten Jooeli, Totaniin tai Elikkäs-Itseasiassa ;)

Mielestäni perheen "isä" oli tekosyvällinen ja toisti asioita, joita tiesi tv-katsojien haluavan kuulla. Tyypillä ei ole aikomustakaan ryhdistäytyä. koska kaverien mielipide merkitsee enemmän kuin omat lapset ja "vaimo". Onko ne naimisissa?  Hyvä diili kummallekin: "vaimo" ja lapset elävät klopista erillään niin hyvää arkea kuin yhteiskunnan tuella pystyvät. "Isukki" sai helposti oman kämpän ja entisenä laitosnuorena varmaan kaikki tuet, joilla voi hommata riittävästi viihde-elektroniikkaa joutilasta elämää täyttämään.

Vierailija
228/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:36"]

Mikä kiire noilla oli tehdä lapsia kun selvästi eivät ole (ainakaan mies) valmiita vielä? Miksi ei voi hankkia ammatin ja elää vähän omaa elämää ennen kuin alkaa leikkiä kotia? Vai onko lastenteko ainut asia johon kyvyt riittävät?

[/quote]

Miksi EI VOI käyttää ehkäisyä?

[/quote]

Ehkä olen joutunut valitsemaan teenkö lapsia nyt vai en koskaan? Opiskelu ei ole mahdottomuus lasten jälkeen, toki rankkaa.

Vierailija
229/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:56"]

Olipa fiksu nuori nainen tuo äiti. Lapsilla varmasti hyvä ja turvallinen lapsuus hänen kanssaan :) Miehen vaihtoa kyllä suosittelisin... Sinulle varmasti löytyy kunnollinen mies, joka arvostaa perhettään. Tsemppiä!

[/quote]

Uskooko kukaan, että noin tulee tapahtumaan? Minä en. Pelkään, että sama kuvio toistuu myös muiden "miesten" kanssa ja lapset kärsivät.

Vierailija
230/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:03"]

Kieltäydyn maksamasta veroja niin kauan kuin näitä toisenlaisia perheitä on.

[/quote]

Millähän kieltäydyt?

[/quote]

Kysy hevosmiehiltä!

Vierailija
231/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea minäminä-asenne tuolla isällä. Naureskellen kertoi katoamistempuistaan ja armeijajutuistaan. Sitten synnytyksen jälkeenkin jotenkin korosti sitä omaa liikutustaan ja täytyi oikein poistua huoneesta kokoamaan itsensä kun niin liikuttui. Voi jumalauta, toinen on just synnyttänyt, mutta kun MINÄ. Minä tässä nyt oikeen kyynelehdin ja MINUN täytyy nyt poistua huoneesta. Ai että pistää vihaksi tuollainen käytös.

[/quote]

Muistaakseni isä sanoi, että hän oli mennyt soittamaan heti syntymän jälkeen kaikki sukulaiset läpi.

Vierailija
232/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiire näillä nuorilla oli hankkia lapsi ja vielä toinenkin??? Tyttö yritti todistaa, että pystyy tarjoaan ehjän perheen, vaan eipä pystynyt. Ja häntä varoiteltiin jo lastenkodissa, että tuo suhde ei tule kestämään.

Vierailija
233/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 23:31"]

[/quote]

[/quote]

---Itse asuin Amerikassa vuoden verran ja siellä ihastelin ihmisten eloisuutta ihan yksinkertaisissakin asioissa. Joka asia oli ihanaa, mukavaa ja upeaa. Aina naurettiin, hymyiltiin ja hehkutettiin. Voi, siellä kyllä tunsin eläväni.

[/quote]

Televisiosta tuttu tekohymyirvistys, pakkohekottelu, käsien räpyttely, oumaigaad-hokeminen, tekokiljuminen yms. taitaa olla "Amerikassa" se pakollinen, kaikilta odotettu reagointitapa. Onneksi ei täällä.

Vierailija
234/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 07:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:18"]Tylsähkö, mutta miten noilla on varaa tohon elämäään.. Toi äiti asuu paljon leveämmin kuin minä työssäkäyvä sinkku!

[/quote]

Ison näköinen ja siisti asunto ainakin. Kumpikaan ei siis töissä? :S

[/quote]

No jos toinen on intissä ja toinen hoitaa pientä lasta niin kumpi niistä voisi olla töissä?

[/quote]

No, ei se jätkä ollut poissa intistä ainakaan työkeikkojen takia vai ymmärsinkö väärin?

Vierailija
235/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot vaikka kuinka nuoria mutta silti fiksu 18v ei hankkiudu raskaaksi. Kaikki me ollaan nuoria oltu mutta kyllä minä ainakin 18-vuotiaana tajusin että sen ikäisenä opiskellaan eikä ole järkeä hankkiutua paksuksi.

Vierailija
236/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:06"]

Kauhulla odotan ensi viikon mamupatja-jaksoa

[/quote]

Minä odotan sinä suurella ilolla ja mielenkiinnolla. Jakson kommentointiin tarvitaan ehdottomasti oma ketju, koska siitä tulee pitkä.

Vierailija
237/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se mies malli-isä ekan lapsen odotuksen ja synnytyksen aikoihin ja alamäki alkoi vasta kun joutui armeijaan?

Vierailija
238/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:04"]

[/quote]

Minusta kyllä näytti enemmän siltä, että jätkä painui oksentamaan. Näytti meinaan niin huonovointiselta synnytyksen ollessa h-hetkessä ja juoksi ulos niin salamana.

[/quote]

No jos olisitte oikeasti katsoneet ohjelmaa ja viitsineet kuunnella, niin tietäisitte isän menneen soittamaan sukulaisille. Teitä pistää vihaksi käytös, jota ei edes tapahtunut vaan kekseitte sen itse päästänne.

Vierailija
239/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä ainakin suurin osa hyveellisistä besserwisser-av-mammoista liikkeellä. Vieläkö pystytte kävelemään selkä suorana, hyveellisen sädekehä kun on niin painava. Sitten te vielä annatte ymmärtää ja jopa sanotte, miten fiksuja te olette ja nuo nuoret eivät ole. Kylläpä te tiedätte kaiken paremmin kuin kukaan muu.

Te myös arvostelette ihan omituisia, epäolennaisia asioita, kuten vaikkapa tämän nuoren äidin puhetapaa. Kuvitelkaapa itsenne samaan tilanteeseen, siis vaikeuksia parisuhteessa enemmän kuin lääkäri määrää ja yrittäkää sitten puhua selkeästi ja harkitusti tv-kamera nokan edessä. Haluaisin sen nähdä! Minusta tämä nuori äiti puheli rauhallisesti ja viisaasti eikä ruvennut ohjelmassa reuhaamaan ja arvostelemaan kovin sanoin miestään.  Näkyihän se, että itsehillintä oli välillä aika kovilla. Ja kuinka moni hihkuu juuri synnytettyään onnesta, kun asiat ovat niin sekaisin kuin olla vain voivat?

Nuori isä saa teiltä mahdottomasti sapiskaa. Eihän hän paras herramme muurahainen ole, kaikennäköistä ongelmaa riittää. Mutta huomasitteko lainkaan, miten mukavasti hän puuhaili lastensa kanssa, silloin kun puuhaili. Lapselllinenhan hän on, siitä ei pääse mihinkään. Mutta se vähän alkoi rassata, kun hän kaikesta syytti sitä, ettei ollut ehjää perhettä. Tottahan sillä vaikutusta on, mutta eiköhän kannattaisi mennä myös peilin eteen ja katsoa, mitä sieltä näkyy.

Ja tietysti ohjelma oli käsikirjoitettu. Mitä te oikein luulette? Improvisaatiotako odotitte? Ei kuulkaa, kaikki ohjelmat ovat käsikirjoitettuja ja kuvattua materiaalia on paljon, paljon enemmän. Siitä sitten leikataan ja editoidaan tilaajan haluama ja kelpuuttama pätkä.

Miksi ohjelmassa tarvitaan joka mutkassa juontaja selittämään katsojalle kuin vähä-älyiselle, mitä nyt tapahtuu? Kolkko nainen istuu sohvanreunalla ja esittää empaattista ja psykologista. Puuh! Ja sitten istutaankin jo laiturilloa ja tehdään jotain omituisia temppuja. Käsittämätöntä huuhaata.

Näissä kaikissa vastaavissakin ohjelmissa on ollut sama vika: juontaja katsomassa katsojia alaspäin, niin Pimiä kuin Hurmerintakin toisen kanavan samanlaisessa ohjelmassa.

Vierailija
240/264 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:38"]Typerää voivotella "lapsi-parkojen" elämää. Hyvävointisilta näyttivät ja äiti oli fiksun ja mukavan oloinen. Varmasti on hyvä äiti lapsilleen. En yhtään ihmettele nuorten vanhempien huonovointisuutta kun joka paikassa leimataan huonoksi vanhemmaksi vain iän perusteella.

Mitä jos jakson pariskunta olisi ollut 5 vuotta vanhempi, mutta muuten sama tilanne? Olisiko äiti saanut ylistyssanoja koska hoitaa lapset hyvin isän typeryyksistä huolimatta?

[/quote]

Ei olisi. Minusta tilanne olisi edelleen huono, ehkä jooa huonompi siinä vaiheessa. Hankkikaa ihmiset koulutus ja työ ennen lapsia!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi