Rakastan tätä sadetta ja syksyä
Ihanaa kun illat pimenee ja saa alkaa pukeutua syksyisiin vaatteisiin! Mitä mieltä te olette syksyn tulosta? Onko sateessa mitään kivaa? Itse rakastan sen ääntä ja tunnelmaa.
Kommentit (81)
Mä epäilen myös, että syksystä tykkääjät ovat just niitä läskejä sohvaperunoita. Eihän ne muuten hehkuttais sateella sisällä istumista ja kynttilöitä. Niillä on taatusti siinä myös monta megapussia sipsejä ja karkkeja ja mahamakkarat vaan paisuu.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:21"]Mulle tulee syksystä ja sateesta pitävistä ihmisistä väkisinkin mieleen ylipainoinen henkilö, joka saa syyssateista taas yhden hyvän syyn rojahtaa sohvalle syömään fazerin sinistä ja katselemaan leffoja. Saa pukeutua telttoihin joissa läskit ei näy.
Kesä on ihanaa, jalkaan vain shortsit ja toppi, pitkälle lenkille metsään ja sen jälkeen pulahdus järviveteen! Ah, enää 9 kk kesään.
[/quote]
Mulla tulee mieleen romanttinen ihminen, joka syö sohvalla suklaata, katselee leffoja ja polttaa kynttilöitä yöpaitaan pukeutuneena.
[/quote] Eli siis ylipainoinen ja aamusta iltaan pelkässä yöpaidassa peseytymättä välillä. Siis työtön masentunut läski.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:24"]Mä epäilen myös, että syksystä tykkääjät ovat just niitä läskejä sohvaperunoita. Eihän ne muuten hehkuttais sateella sisällä istumista ja kynttilöitä. Niillä on taatusti siinä myös monta megapussia sipsejä ja karkkeja ja mahamakkarat vaan paisuu.
[/quote]
Päinvastoin, syksyllä tulee oltua enemmän ulkona kun kesällä. Kesällä on niin kuuma että mulla ainakin tulee vaan paha olo.
Mä tykkään jokaisesta vuodenajasta, jos vaan talvi ja kesä ovat kunnollisia, eivätkä pitkitettyjä syksyjä ja keväitä :) Talvella on mahtavaa olla lapissa kun pakkasta on sikana ja naama huurteessa. Siitä on ihana mennä sisälle takkatulen lämpöön tai saunaan, maisemat ovat kotipuolessa myös talvella hienot.
Keväässä tykkään siitä kun aurinko alkaa lämmittämään ja luonto puhkeaa pikkuhiljaa kukkaan. Kesän pitää olla niin kuin tämä kesä oli, aivan luksusta!! Ja syksyllä saakin sataa, ei haittaa sieneen tai marjaan menemistä.
Ja jälleen kerran syksyllä olisi hieno päästä pohjoiseen näkemään ruska, tänä vuonna ei taida onnistua. Ja tykkään pimenevistä illoista.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:21"]Mulle tulee syksystä ja sateesta pitävistä ihmisistä väkisinkin mieleen ylipainoinen henkilö, joka saa syyssateista taas yhden hyvän syyn rojahtaa sohvalle syömään fazerin sinistä ja katselemaan leffoja. Saa pukeutua telttoihin joissa läskit ei näy.
Kesä on ihanaa, jalkaan vain shortsit ja toppi, pitkälle lenkille metsään ja sen jälkeen pulahdus järviveteen! Ah, enää 9 kk kesään.
[/quote]
Mulla tulee mieleen romanttinen ihminen, joka syö sohvalla suklaata, katselee leffoja ja polttaa kynttilöitä yöpaitaan pukeutuneena.
[/quote] Eli siis ylipainoinen ja aamusta iltaan pelkässä yöpaidassa peseytymättä välillä. Siis työtön masentunut läski.
[/quote]
Ei, ei :) En tietenkään luetellut koko päivän tekemisiä vessa käynteineen päivineen.
Miten voi olla mahdollista, että tästäkin tehdään läski keskustelu. Q0
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:28"]Mä tykkään jokaisesta vuodenajasta, jos vaan talvi ja kesä ovat kunnollisia, eivätkä pitkitettyjä syksyjä ja keväitä :) Talvella on mahtavaa olla lapissa kun pakkasta on sikana ja naama huurteessa. Siitä on ihana mennä sisälle takkatulen lämpöön tai saunaan, maisemat ovat kotipuolessa myös talvella hienot.
Keväässä tykkään siitä kun aurinko alkaa lämmittämään ja luonto puhkeaa pikkuhiljaa kukkaan. Kesän pitää olla niin kuin tämä kesä oli, aivan luksusta!! Ja syksyllä saakin sataa, ei haittaa sieneen tai marjaan menemistä.
Ja jälleen kerran syksyllä olisi hieno päästä pohjoiseen näkemään ruska, tänä vuonna ei taida onnistua. Ja tykkään pimenevistä illoista.
[/quote]
Ihanaa että joku osaa löytää hyviä puolia jokaisesta vuodenajasta, eikä aina valita jostain: on liian kylmä/liian kuuma, tuulee, sataa jne.
[/quote]
Joo no tuota itse olen kilpaurheilija ja rakastan syksyä enemmän kuin kesää. Ihan kuin nyt ei enää voisi urheilla. Ja kyllä, laitan villasukat jalkaan, avaan telkkarin ja otan palan lempisuklaatani ja kupposen teetä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:40"]Syksyihminen rakastaa tunnelmointia, tuikkuja, takkatulta, kynttilöitä. Kesässä ei ole tunnelmaa, yhtä paahdetta. Tunnelma ei ole tekosyy,itse olen tunneihminen, laitan kodin syksyiseksi ja ennen joulua hössötän jouluhössötykset, onneksi mennään loppuvuotta kohti. Osa ei osaa NAUTTIA TUNNELMASTA.
[/quote]
Itse et osaa nauttia kesän tunnelmasta?
[/quote]
Mitä tunnelmaa kesällä muka on? Valoa valoa valoa.
Syksyihmiset on tylsiä. Villasukkia, teetä, suklaata, kynttilöitä ja leffoja. Niillä ei ole mitään elämää! Ei vauhtia, ei äksonia. Tuollaista hissuttelua voi harrastaa sitten vanhana mutta ei vielä 20-50 vuotiaana!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:40"]Syksyihminen rakastaa tunnelmointia, tuikkuja, takkatulta, kynttilöitä. Kesässä ei ole tunnelmaa, yhtä paahdetta. Tunnelma ei ole tekosyy,itse olen tunneihminen, laitan kodin syksyiseksi ja ennen joulua hössötän jouluhössötykset, onneksi mennään loppuvuotta kohti. Osa ei osaa NAUTTIA TUNNELMASTA.
[/quote]
Itse et osaa nauttia kesän tunnelmasta?
[/quote]
Mitä tunnelmaa kesällä muka on? Valoa valoa valoa.
[/quote]Kesäaamu tai kesäilta. Sen mukavampia ja tunnelmallisempia hetikiä ei olekaan kuin varhainen kesäaamu kun on vielä vähän viileää ja kastetta maassa ja linnut visertää ja aurinko antaa lupauksen lämpimästä päivästä. Siis ihanaa!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:24"]Mä epäilen myös, että syksystä tykkääjät ovat just niitä läskejä sohvaperunoita. Eihän ne muuten hehkuttais sateella sisällä istumista ja kynttilöitä. Niillä on taatusti siinä myös monta megapussia sipsejä ja karkkeja ja mahamakkarat vaan paisuu.
[/quote]
Juujuu, mä olen henkeen ja vereen syksyihminen, enkä muuten istu sisällä vaan ulkoilen kun on raikasta. Heinäkuu oli niin tunkkanen ettei paljon lenkkeily tai muukaan kiinnostanu.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:35"]Syksyihmiset on tylsiä. Villasukkia, teetä, suklaata, kynttilöitä ja leffoja. Niillä ei ole mitään elämää! Ei vauhtia, ei äksonia. Tuollaista hissuttelua voi harrastaa sitten vanhana mutta ei vielä 20-50 vuotiaana!
[/quote]
Yleistämistä. Mun elämään ei kuulu mikään noista vaikka syksyihminen olen.
Mulle jokainen vuodenaika on ihanaa.. :) Kevät: lumet sulaa, jokapaikka solisee, linnut laulaa, kukat alkaa avautua jne.
Kesä: aurinko, lämmintä, helppo pukee ylle vaan joku mekko, valoisat yöt
Syksy: lehtien kirjo, sateen ropina kattoon kun on menossa nukkumaan, aamut
Talvi: maisema ihan älyttömän kaunis jos lunta, pakkasella sisällä villasukat jalassa ja takan roihutessa, "hiljaisuus"
Ah, tässä huomataan taas stereotyyppisten kesäihmisten pakonomainen huomiontarve.
"SIIS OIKEESTI MÄ RAKASTAN KESÄÄHH1! On siis oikeesti niinku niin ihanaa vaa ottaa brunaa ulkona ja paljastella mun ruskettunutta kuivaa korppukehoa pitkin kyliä, siis ei mua niinku haittaa et näytän sit 5kybäsenä Martta-tädin nahkalaukulta! Siis eläkää hei ihmiset vähä, melanoomaa ehtii kelaa myöhemminki, niinku sit ku siihen on kuolees! Ja kaikki läskit vaa valittaa kesäst, niiku laihuttais ni ois tosi paljo kivempi olla et se on niiku vaa tekosyy1!"
Ero kesäihmisissä ja muissa vuodenaikaihmisissä on se, että kesäihminen ei voi ymmärtää eikä hyväksyä sitä, ettei joku tykkää kuumuudesta ja kesästä ylipäätään. Et edes ehdi sanoa lausetta loppuun kun kesäihminen hyppää pusikosta ja pitää saarnan kesän mahtavuudesta ja 9kk pituisesta talvesta, samalla julistaen toisen osapuolen tylsäksi ja masentavaksi. Hyrrrrrrrrrrrrrr.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:47"]Ah, tässä huomataan taas stereotyyppisten kesäihmisten pakonomainen huomiontarve.
"SIIS OIKEESTI MÄ RAKASTAN KESÄÄHH1! On siis oikeesti niinku niin ihanaa vaa ottaa brunaa ulkona ja paljastella mun ruskettunutta kuivaa korppukehoa pitkin kyliä, siis ei mua niinku haittaa et näytän sit 5kybäsenä Martta-tädin nahkalaukulta! Siis eläkää hei ihmiset vähä, melanoomaa ehtii kelaa myöhemminki, niinku sit ku siihen on kuolees! Ja kaikki läskit vaa valittaa kesäst, niiku laihuttais ni ois tosi paljo kivempi olla et se on niiku vaa tekosyy1!"
Ero kesäihmisissä ja muissa vuodenaikaihmisissä on se, että kesäihminen ei voi ymmärtää eikä hyväksyä sitä, ettei joku tykkää kuumuudesta ja kesästä ylipäätään. Et edes ehdi sanoa lausetta loppuun kun kesäihminen hyppää pusikosta ja pitää saarnan kesän mahtavuudesta ja 9kk pituisesta talvesta, samalla julistaen toisen osapuolen tylsäksi ja masentavaksi. Hyrrrrrrrrrrrrrr.
[/quote]
Äh, piti painaa ylös, ei alas...sori!!
Minäkin pidän kaikista vuodenajoista, mutta syksy on ehdoton ykkönen! Seuraavana tulee kevät, sitten kesä ja talvi.. Vaihtelu on aina mukavaa.
Läskin luuserit rakastaa syksyä. Sori mutta ei kukaan menevä ja aktiivinen ihminen hehkuta sitä kuinka kiva on porskuttaa kaupungillä menemään vesi hyvistä kengistä pursuten palaverista tai harrastuksesta toiseen.
[/quote]
Ok. Mulle tulee taas vain kesästä tykkääjistä erittäin pinnallinen ja yksinkertainen mielikuva, jota he usein ovatkin. Syksyihmiset ovat usein syvällisempiä ja viisaampia.
t. Rakastan syksyä (BMI18)