Rakastan tätä sadetta ja syksyä
Ihanaa kun illat pimenee ja saa alkaa pukeutua syksyisiin vaatteisiin! Mitä mieltä te olette syksyn tulosta? Onko sateessa mitään kivaa? Itse rakastan sen ääntä ja tunnelmaa.
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:37"]Muuten tykkään mäkin, mutta juoksu ja pyöräily päivittäin kaatosateessa (ei oo enää kevyttä kesäsadetta vaan kylmää) alkaa tympiä. Jos ois sohvalle käpertyvää ja autoillevaa tyyppiä, niin mikäs näissä sateissa ketuttais. Kuulaat syyspäivät on jees, mutta tuleehan niitäkin.
[/quote]
Mä taidan olla jotenkin epänormaali. Pahimmilla helteillä mua ei kirveelläkään saanu lenkille mutta ei mua juoksu ja fillarointi kaatosateessa haittaa ollenkaan :D
[/quote]
Jänniä eroja ihmisten optimilämpötiloissa. Mä tykkäsin urheilla helteellä, nyt en oikein tiedä miten pukeutua juoksuun ja pyöräilyyn. Gore-tex-takki löytyy, mutta se on vielä aika lämmin näille keleille. Sopivat housut puuttuu ja pyöräillessä silmiin menee vettä :D
Joo, rakastan pukea kuravaatteita 3-vuotiaalle ja ripustaa niitä kuivumaan. Ja tykkään myös siitä kun lapsi pomppii lätäköissä ja vettä roiskuu omillekin vaatteille. Ja on myös ihanaa kantaa märkää lasta sylissä ja istuttaa se autoon. Siis oikeasti tykkään näistä jutuista, ei ollut sarkasmia :D Niin arkisen ihania ettei voi muuta kuin hymyillä.
Tykkään muuten, mutta kesä jäi vähän lyhyeksi tänä vuonna. Kesäkuussa satoi miltei joka päivä, ja ainoastaan heinäkuu oli lämmin. Nyt sitten alkaa taas kylmät ilmat..Olisin halunnut vielä nauttia kesästä! <3
Mutta on se kuitenkin mukavaa kun syksy alkaa ja illat pimenee. Ainoa huono puoli on kuitenkin se, et tulee kylmät ilmat..:)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:01"]Minä myös. Harmi ettei nykyään ole peltikattoa...pienenä oli ihanaa istua vintillä lukemassa (opin lukemaan aika aikaisin) sarjakuvia ja Pekka Töpöhäntiä kun sade ropisi kattoon.
[/quote]
Meillä on peltikatto. Tulee välillä ihan lapsuus mieleen kyllä :) Tosin sillon sitä sai nukuttua ihan hyvin vaikka sade ropis kattoon, nykyään menee pidempään ennen ku nukahtaa. Liian herkkäuniseks muuttunu ajan mittaan.
Syksy on paras :) Pitkiä lenkkejä tulee tehtyä koiran kanssa joka päivä, kun (molempien) ei tarvitse läkähtyä kun on kortteli kerran kierretty. Nautin sateesta ja harmaasta säästä niin paljon kesää ja porottavaa auringonpaistetta enemmän. On myös ihanaa kun saa pukeutua muuhunkin kuin shortseihin ja johonkin hävyttömän pieneen riekaleeseen (jossa siinäkin tulee heti kuuma) :) Talvesta en välitä, joten syksy saisi minun puolestani kestää sinne maaliskuuhun, ja muuttua hiljalleen kevääksi!
Haluaisin että kesä jatkuisi, jatkuisi, jatkuisi... Pimeys on niin synkkää, vie mehut.
Pimeys antaa enrgiaa, jo lapsena tykkäsin olla ulkona nimenomaan pimeällä. Päivänvalossa ei ole tunnelmaa. Onneksi syksy on täynnä tunnelmaa ja energiataso sen kun nousee. Loppuvuodesta olen täynnä virtaa, kuin Duracell-pupu.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:21"]Mulle tulee syksystä ja sateesta pitävistä ihmisistä väkisinkin mieleen ylipainoinen henkilö, joka saa syyssateista taas yhden hyvän syyn rojahtaa sohvalle syömään fazerin sinistä ja katselemaan leffoja. Saa pukeutua telttoihin joissa läskit ei näy.
Kesä on ihanaa, jalkaan vain shortsit ja toppi, pitkälle lenkille metsään ja sen jälkeen pulahdus järviveteen! Ah, enää 9 kk kesään.
[/quote]
Mulla tulee mieleen romanttinen ihminen, joka syö sohvalla suklaata, katselee leffoja ja polttaa kynttilöitä yöpaitaan pukeutuneena.
Syksyihminen rakastaa tunnelmointia, tuikkuja, takkatulta, kynttilöitä. Kesässä ei ole tunnelmaa, yhtä paahdetta. Tunnelma ei ole tekosyy,itse olen tunneihminen, laitan kodin syksyiseksi ja ennen joulua hössötän jouluhössötykset, onneksi mennään loppuvuotta kohti. Osa ei osaa NAUTTIA TUNNELMASTA.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:21"]Mulle tulee syksystä ja sateesta pitävistä ihmisistä väkisinkin mieleen ylipainoinen henkilö, joka saa syyssateista taas yhden hyvän syyn rojahtaa sohvalle syömään fazerin sinistä ja katselemaan leffoja. Saa pukeutua telttoihin joissa läskit ei näy.
Kesä on ihanaa, jalkaan vain shortsit ja toppi, pitkälle lenkille metsään ja sen jälkeen pulahdus järviveteen! Ah, enää 9 kk kesään.
[/quote]
Mulla tulee mieleen romanttinen ihminen, joka syö sohvalla suklaata, katselee leffoja ja polttaa kynttilöitä yöpaitaan pukeutuneena.
[/quote]
Mulle tulee kans toi romantiikka, kynttilät ja leffat mieleen jostai syystä vaikka itse olen kaukana siitä. Mä tykkään olla enemmän pihalla jopa sateella :) Nythän on vasta parhaat kelit lenkkeilyyn :)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:59"]Läskin luuserit rakastaa syksyä. Sori mutta ei kukaan menevä ja aktiivinen ihminen hehkuta sitä kuinka kiva on porskuttaa kaupungillä menemään vesi hyvistä kengistä pursuten palaverista tai harrastuksesta toiseen.
[/quote]
Kuivan kesän oravako se siellä huutelee? Nauti salaatistasi, luuranko.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:59"]Läskin luuserit rakastaa syksyä. Sori mutta ei kukaan menevä ja aktiivinen ihminen hehkuta sitä kuinka kiva on porskuttaa kaupungillä menemään vesi hyvistä kengistä pursuten palaverista tai harrastuksesta toiseen.
[/quote]
Kuivan kesän oravako se siellä huutelee? Nauti salaatistasi, luuranko.
[/quote]Läski on vaan kade mun timmistä kropasta! Söisit sinäkin salaattia ja porkkanaa niin näkisit miten se tekee kutaa.
[/quote]
Harmi, että ne menevät ja aktiiviset on just niitä joiden päässä ei sitten kuulukaan usein mitään... Itse en ole läski enkä luuseei, mutta vihaan tuollaista ajattelutapaa.
Ja yksi syy miksi rakastan syksyä on että tuollaisia sinunlaisiasi into pinkeenä juoksentelevia tyhjäpäitä tarvitsee katsella vähemmän, ja ne vähät näyttävät ihanan nyrpeiltä ja masentuneilta.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:59"]Läskin luuserit rakastaa syksyä. Sori mutta ei kukaan menevä ja aktiivinen ihminen hehkuta sitä kuinka kiva on porskuttaa kaupungillä menemään vesi hyvistä kengistä pursuten palaverista tai harrastuksesta toiseen.
[/quote]
Harmi, että ne menevät ja aktiiviset on just niitä joiden päässä ei sitten kuulukaan usein mitään... Itse en ole läski enkä luuseei, mutta vihaan tuollaista ajattelutapaa.
Ja yksi syy miksi rakastan syksyä on että tuollaisia sinunlaisiasi into pinkeenä juoksentelevia tyhjäpäitä tarvitsee katsella vähemmän, ja ne vähät näyttävät ihanan nyrpeiltä ja masentuneilta.
[/quot[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:59"]Läskin luuserit rakastaa syksyä. Sori mutta ei kukaan menevä ja aktiivinen ihminen hehkuta sitä kuinka kiva on porskuttaa kaupungillä menemään vesi hyvistä kengistä pursuten palaverista tai harrastuksesta toiseen.
[/quote]
[/quote]
Kuulukaan = liikukaan
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:59"]
Läskin luuserit rakastaa syksyä. Sori mutta ei kukaan menevä ja aktiivinen ihminen hehkuta sitä kuinka kiva on porskuttaa kaupungillä menemään vesi hyvistä kengistä pursuten palaverista tai harrastuksesta toiseen.
[/quote]
Laiskamadothan just tykkää siitä helteestä, kun ei tarvitse tehdä muuta kun maata rannalla/riippumatossa/nurmikolla, mättää jätskiä jonkun roskalehden ääressä tai imeskellä siideriä terassilla :D Yleensä ne kesän rakastajat ovat juuri saamattomia laiskimuksia, joiden käsitys mukavasta päivästä on olla tekemättä yhtään mitään. Syksyllä alkaa koulut, työt ja harrastukset, ja sehän on ihan hanurista, kun ei voi enää maata siellä takapihalla kärventymässä koko päivää. Itse olen syksyllä aina täynnä uutta energiaa, aivan ihanaa aloittaa taas uusi lukuvuosi töissä tai koulussa uusine haasteineen :)
[/quote]
Jaa, mä en sitten varmaan ole kukaan. Olen kyllä aktiivinen ja menevä, en omista autoa ja julkiset täällä ei kulje. Fillarilla pääsee kyllä sateellakin, kuten myös kävellen. Ja ihan gore-texiä on kengät, niissä mitään vettä ole.
Mun harrastukset vaihtuu vuodenajan mukaan. Keväällä, kesällä ja syksyllä pelataan golfia niin paljon kuin ehditään. Talvella tulee kuvioon murtomaahiihto, olen opetellut sen uudelleen lähes 20v tauon jälkeen, saatan muutaman kerran käydä rinteessäkin. Salilla käyn ympäri vuoden, se antaa energiaa vuodenajasta riippumatta.
Syksyssä on sekin harmi, ettei voi mennä metsäänkään kun siellä on just nyt h hirvikärpäs ja punkkiryntäys meneillään. Ei kannata mennä hakkimana itselleen kivuliasta hirvikärpäspaukamaa tai punkin puremaa.
Kesällä ei ollut noitakaan ongelmia kun punkit lymysivät matalassa heinikossa eikä vaara ollut niin suuri kuin nyt.
Miten voidaan vuodenajoista saada riita aikaseksi...
Minä myös. Harmi ettei nykyään ole peltikattoa...pienenä oli ihanaa istua vintillä lukemassa (opin lukemaan aika aikaisin) sarjakuvia ja Pekka Töpöhäntiä kun sade ropisi kattoon.