Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka ette hyväksy puhelimen tutkimista!

Vierailija
20.08.2014 |

Jos on vahva epäilys että mies tai vaimo pettää. Puhelinta ei saa mennä tutkimaan. Täytyy kysyä onko tällä joku toinen. Kuka ikimaailmassa tunnusta???

Eli kertokaa miten sen pettämisen saa selville?? Eikös jokaisella kuitenkin ole oikeus saada tuollainen selville ja päättää sitten haluaako liittoa jatkaa.

Kommentit (265)

Vierailija
201/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:29"]

[/quote]Kirjesalaisuus ei ole oikea termi. KVG

[/quote]

Kyllä se on ihan oikea termi.

Kirjesalaisuus on useimmissa Euroopan maissa voimassa oleva perusoikeus. Se tarkoittaa, että vain ja ainoastaan kirjeen vastaanottaja saa avata kirjeen ja lukea sen sisältämän viestin. Vastaava salaisuus koskee usein myös esimerkiksi erilaisia sähköisen viestinnän muotoja.

Eli se, että salaisuus on laajennettu koskemaan myös sähköisiä viestimiä, eli nytkin puheena olevia tekstiviestejä, ei mitenkään poista sitä, että kirjesalaisuus on edelleen ihan olemassa oleva asia, ja näin ollen oikea termi.

[/quote]Lähde: tuo ah-niin-luotettava Wikipedia. Finlexissä ei kuitenkaan mainita kirjesalaisuutta.

[/quote]

Finlexissä mainitaan viestintäsalaisuus jonka alaisuuteen myös nuo tekstiviestit kuuluvat.

Joko nyt ymmärrät?

[/quote]Ymmärrätkö sinä, että tässä väännetään termistä? Ei se siellä ole nimekkeellä kirjesalaisuus, edelleenkään. Jatketaanko vielä?

Vierailija
202/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Kaksi hampurilaisketju Hesburgerin esimiestä tuomittiin perjantaina Helsingin käräjäoikeudessa sakkoihin viestintäsalaisuuden loukkaamisesta.

Tuomion mukaan Hesburgerin vuoropäällikkönä työskennellyt nainen oli murtautunut erään työntekijän Facebook-sivuille noin puolitoista vuotta sitten ja lukenut tämän viestittelyä toisen työntekijän kanssa.

Viestejä oli lukenut myös toinen syytetty, kenttäpäällikkönä työskentelevä mies. Lisäksi viestejä oli välitetty edelleen henkilöstöpäällikölle.

Molemmat esimiehet saivat 30 päiväsakkoa.

Vuoropäällikkö joutuu maksamaan 1 200 euroa ja kenttäpäällikkö 990 euroa sakkoa."

http://www.hs.fi/kaupunki/a1396046891718

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:40"]

"Toisen puhelinta ei ruveta penkomaan, piste.

Sehän on laitontakin.

Jos ei luottamusta parisuhteessa ole, sitten on parempi suhde lopettaa."

Entä jos mies ei suostu lopettamaan suhdetta vaikka itse luuhaa ryyppyreissuillansa puolet viikosta? Epäilin että mies vehtaisi naisten kanssa noilla reissuillansa. Yritin erota 10 vuotta mutta mies etsi aina minut vaikka kiven takaa ja alisti ja manipuloi takaisin. käytti hyvin voimakkaita henkisen pahoinpitelyn keinoja alistaakseen minut takaisin. Ei suostunut eroon ei, uhkasi tappaa meidät kaikki jos eroan. Valehteli naisista vaikka selviä merkkejä oli. Päinvastoin, sai minut tuntemaan itseni syylliseksi ja sairaalloisen mustasukkaiseksi.

Yritin paeta suhteesta vuosikaudet. Vasta kun löysin selkeän seksiviestin kännykästä sain voimaa erota.Tajusin että minua oli vedätetty vuosia, että kaikki epäilyni olivatkin olleet aiheellisia. Myös eron jälkeen kaikki tuttavani sanoivat että hyvä kun erosin kun mies oli käyttäytynyt niin paskamaisesti. Eivät sitten voineet tulla minulle aikaisemmin kertomaan jos tiesivät miehen puuhista!? Etsin itselleni asunnon salassa, muutin salassa, salasin osoitteeni. Mies itki ja rukoili ja teki kuolemaa ja yritti tulla perässäni mutta ei löytänyt minua. Pysyin voimakkaana vain siksi että tiesin että pettämistä oikeasti oli tapahtunut. Jos en olisi ollut varma siitä, niin olisin heltynyt toisen "kärsimyksen" edessä.

Vuosia myöhemmin, mies löysi uuden ja jätti minut rauhaan. Nyt ollaan ihan hyvissä väleissä. Ei ole mies koskaan nostanut syytettä, päinvastoin on pahoillaan omasta käytöksestään. Myönsi että oli toivonut että minä tekisin likaisen työn eli eron sillä itse oli ollut liian pelkuri eroamaan. Nyt hän on onnellisessa suhteessa uuden vaimonsa kanssa.

Ja vaikka olisikin nostanut syytteen, olisin ilomielin maksanut sakot tuosta tiedosta että minua oikeasti petetään. Olisin vaikka mennyt vankilaan rangaistukseksi. Vankilassa olokin olisi vapaampaa kuin tuossa alistetussa suhteessa jossa olin 20 vuotta.

Nyt erosta on 10 vuotta, ja käyn vieläkin terapiassa ja olen sairaseläkkeellä mm. näiden alistustraumojen ja pelkojen vuoksi. Uutta suhdetta en ole pystynyt aloittamaan. Olisin varmaan tehnyt itsemurhan tai minut olisi tapettu jos olisin ollut kiltti ja kuuliainen "on väärin epäillä toisen uskollisuutta ja penkoa kännykkää". Onneksi olin rohkea, ihan sama mitä muut ajattelevat minusta.

Tein laillisesti väärin lukemalla viestejä, mutta mielestäni myös mies teki minulle henkistä tuhoa. Ja teki minut lapsettomaksi. Aina lupasi että tehdään lapsi mutta ei ikinä halunnut oikeasti toteuttaa lupausta. Sitten olinkin jo liian vanha.

[/quote]

Henkinen väkivalta ja manipulointi ei riitä syyksi eroamaan miehestä lopullisesti, mutta tekstiviesti salarakkaalta riittää...

Inhottavaa, että jouduit tuollaisen nilkin kohteeksi, mutta myönnät varmaan itsekin, ettei tuossa suhteessa ollut yhtään mitään tervettä, mukaanlukien oma toimintasi/toimintakyvyttömyytesi?

Vierailija
204/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:51"]

"

Kaksi hampurilaisketju Hesburgerin esimiestä tuomittiin perjantaina Helsingin käräjäoikeudessa sakkoihin viestintäsalaisuuden loukkaamisesta.

Tuomion mukaan Hesburgerin vuoropäällikkönä työskennellyt nainen oli murtautunut erään työntekijän Facebook-sivuille noin puolitoista vuotta sitten ja lukenut tämän viestittelyä toisen työntekijän kanssa.

Viestejä oli lukenut myös toinen syytetty, kenttäpäällikkönä työskentelevä mies. Lisäksi viestejä oli välitetty edelleen henkilöstöpäällikölle.

Molemmat esimiehet saivat 30 päiväsakkoa.

Vuoropäällikkö joutuu maksamaan 1 200 euroa ja kenttäpäällikkö 990 euroa sakkoa."

http://www.hs.fi/kaupunki/a1396046891718

[/quote]Murtautunut, levitelty.

Vierailija
205/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:29"]

[/quote]Kirjesalaisuus ei ole oikea termi. KVG

[/quote]

Kyllä se on ihan oikea termi.

Kirjesalaisuus on useimmissa Euroopan maissa voimassa oleva perusoikeus. Se tarkoittaa, että vain ja ainoastaan kirjeen vastaanottaja saa avata kirjeen ja lukea sen sisältämän viestin. Vastaava salaisuus koskee usein myös esimerkiksi erilaisia sähköisen viestinnän muotoja.

Eli se, että salaisuus on laajennettu koskemaan myös sähköisiä viestimiä, eli nytkin puheena olevia tekstiviestejä, ei mitenkään poista sitä, että kirjesalaisuus on edelleen ihan olemassa oleva asia, ja näin ollen oikea termi.

[/quote]Lähde: tuo ah-niin-luotettava Wikipedia. Finlexissä ei kuitenkaan mainita kirjesalaisuutta.

[/quote]

Finlexissä mainitaan viestintäsalaisuus jonka alaisuuteen myös nuo tekstiviestit kuuluvat.

Joko nyt ymmärrät?

[/quote]Ymmärrätkö sinä, että tässä väännetään termistä? Ei se siellä ole nimekkeellä kirjesalaisuus, edelleenkään. Jatketaanko vielä?

[/quote]

No, jatka sinä leppäkerttus nussimista, kun muualtakaa et näköjää saa.

Vierailija
206/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:53"]

[/quote]Kiva keskustella, kun argumentoinnin taso on tätä. :D

Vierailija
207/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:44"]

[/quote]

Voi kyllä mainitaan, postitoimintalain alla!

Lisäksi muut lakipykälät, joita tänne on kenties sinunkin tarpeiksesi linkattu, kuten myös Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario, rinnastavat kirjesalaisuuden muiden viestintävälineiden salaisuuden kanssa.

Kuvitteletko ehkä, että tämä saivartelusi muuttaa kyseessä olevien lakipykälien tulkintaa?

Vierailija
208/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:54"]

[/quote]

Lisäksi muut lakipykälät, joita tänne on kenties sinunkin tarpeiksesi linkattu, kuten myös Helsingin poliisilaitoksen ylikomisario, rinnastavat kirjesalaisuuden muiden viestintävälineiden salaisuuden kanssa.

Kuvitteletko ehkä, että tämä saivartelusi muuttaa kyseessä olevien lakipykälien tulkintaa?

[/quote]Mutta ei siinä perustuslaissa, jossa te mammat vänkäätte sen olevan :D

Vierailija
209/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:53"]

[/quote]

Sanoo ihminen, joka vänkää täysin turhasta asiasta joka on tarkistettavissa netistä milloin vain.

Mitta näköjää googlen käyttö on ylivoimaisen hankalaa sinulle, kun et edes löydä selkeästi sieltä mainintaa kirjesalaisuudesta. Siellä on kyllä siitä maininta.

Opettelehan ihan itse käyttämään sitä googlea ja lopeta toi typerä ja lapsellinen vänkääminen!

Vierailija
210/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:54"]

[/quote]

[/quote]Mutta ei siinä perustuslaissa, jossa te mammat vänkäätte sen olevan :D

[/quote]

Itse sinä vänkäät ettei Finlexistä löydy kirjesalaisuutta!!!! Ja se kun sinulle osoitettiin, että löytyy niin KAPPAS kun ei arvon rouvalle enää kelppakaan!!!!

Mistäs sit alat vänkää?!

Vierailija
211/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:42"]

Sähköpostin ja tekstiviestien lukeminen rikkoo viestintäsalaisuutta, mutta puhelutietojen katselu on laillista.

[/quote]Paitsi että ei se ole noin yksiselitteistä. Ainakin työnantajalla on oikeus sähköposteihin.

[/quote]

Hyvin rajatusti, eikä ollenkaan verrannollisesti siihen, että puoliso lukee toisen tekstiviestejä luvatta.

Vierailija
212/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:53"]

[/quote]

Sanoo ihminen, joka vänkää täysin turhasta asiasta joka on tarkistettavissa netistä milloin vain.

Mitta näköjää googlen käyttö on ylivoimaisen hankalaa sinulle, kun et edes löydä selkeästi sieltä mainintaa kirjesalaisuudesta. Siellä on kyllä siitä maininta.

Opettelehan ihan itse käyttämään sitä googlea ja lopeta toi typerä ja lapsellinen vänkääminen!

[/quote]No mun ei sentään tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin :D

Vierailija
213/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termeistä: Suomessa siis on kirjesalaisuus. Se tarkoittaa, maallikoille tiedoksi, kahta asiaa: postin pitää toimittaa kirjeet niitä lueskelematta turvallisesti vastaanottajalla sekä sitä, että muut kuin vastaanottajat eivät saa näitä kirjeitä luvatta lueskella.

Voin tietysti hakea esiin kaikki pykälät, joissa nämä kaksi Suomen kansalaisen perusoikeutta mainitaan ja joilla ne pyritään turvaamaan, mutta näin tämä asia on, että kirjesalaisuus on ihan  käypä termi, jonka maallikkokin joskus ehkä kykenee ymmärtämään ja sisäistämään. Tulkitsemisesta en sano mitään toiveikasta tätä ketjua selattuani.

Vierailija
214/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:57"]

Sähköpostin ja tekstiviestien lukeminen rikkoo viestintäsalaisuutta, mutta puhelutietojen katselu on laillista.

[/quote]Paitsi että ei se ole noin yksiselitteistä. Ainakin työnantajalla on oikeus sähköposteihin.

[/quote]

Hyvin rajatusti, eikä ollenkaan verrannollisesti siihen, että puoliso lukee toisen tekstiviestejä luvatta.

[/quote]Mutta että jo tuonkaan takia ei voida sanoa, että kaikki lukeminen rikkoo lakia.

Vierailija
215/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:56"]

[/quote]

[/quote]

Ja luulet mun olevan sama joka sut haukkui?

Kovin olet hakoteilla lapsirakas.

Vierailija
216/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:57"]

[/quote]

[/quote]Mutta että jo tuonkaan takia ei voida sanoa, että kaikki lukeminen rikkoo lakia.

[/quote]

Näinhän se on, jos haluaa pilkkua riiata ja hiuksia halkoa.

Vierailija
217/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:56"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Älä sitten kultaseni lainaa niin pitkästi, ettei tule tuollaisia väärinymmärryksiä :D

Vierailija
218/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilee, että pettää niin puoliso vaihtoon. Jos epäilys on oikea, ratkaisu on oikea. Jos epäilys on väärä, ratkaisu on oikea. Jos epäilee syyttä, ei suhteessa kaikki ole ok, silloin kannattaa päästää syytön tuomittu menemään. Puhelin homma on kyllä aika mystinen. Ei ole koskaan tullut mieleen tarkastaa puolison luuria, mutta toisaalta saan sitä vapaasti lainata. Mun mielestä puhelimessa ei pitäs olla mitään toiselta salattavaa eli jos luuriaa liian tiukasti varjelee vaihtoon sen kummempia kyselemättä. Mulla ei facebookissakaan ole mitään mikä saattaisi pahoittaa toisen mielen, joten siitäkään en ole niin tarkka.

Vierailija
219/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on juurikin joskus sovittu, että puhelinta saa lainata, niin ei se sitten taida olla rikos. Silloin on se lupa, josta voicenkin artikkelissa puhuttiin.

Vierailija
220/265 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Älä sitten kultaseni lainaa niin pitkästi, ettei tule tuollaisia väärinymmärryksiä :D

[/quote]

Ja mähän teen just mitä haluan. ;D