Mikä on mielestäsi ÄRSYTTÄVIN PIIRRE muissa ihmisissä?
Omasta mielestäni ylimielisyys: ärsyttää, kun jotkut luulevat olevansa jollain tavalla parempia kuin muut. Jokainen meistä on yksilö - kahta samanlaista ei ole - mutta kukaan meistä ei loppuviimein ole täydellinen, vaikka kuinka niin itsestään luulisi.
Kommentit (125)
Pakonomainen muiden neuvominen ja oikeassaolemisen pakko. Maailma on neuvojia täynnä, mutta missä on kaikki neuvoja vailla olevat?
Itsekeskeisyys, "minäminäminä" - asenne.
Se, että toista ihmistä käytetään vain kuuntelijana, yleisönä, ilmaisena terapeuttina, tsemppaajana, ilman minkäänlaista vastavuoroisuutta.
Tarpeeton nokittelu ja koppavuus. Ei, huonot käytöstapasi eivät tee sinusta mielenkiintoisempaa ihmistä silmissäni.
Muakin neuvotaan mutta sitten saatan myöhemmin kertoa toimineeni juuri päinvastoin. Haluan sillä osoittaa että pyydän neuvot itse jos niitä tarvitsen.
Kun päätetään toisten puolesta kysymättä kaikki. Tykkään keskustella itseäni koskevista asioista.
Onkohan tähän vastannut useampi ihminen vai vuodattaako joku yksittäinen henkilö vihaansa?
Se, että kuvittelet jonkun pitävän itseään muita parempana, ei varmaan ole se totuus. Älykkyyttä on erilaista.
Minä minä-puhe on todennäköistä seurausta siitä, ettei puhujalla ole paljon puheenaiheita joko lainkaan tai sinun kanssasi jaettavaksi. Se, että joku koittaa hyväntahtoisesti auttaa ratkaisemaan jotain ongelmatilannetta ja osoittaa sitä kohtaan kiinnostusta, pitäisi nähdä lähinnä positiivisesti.
Jatkuvasti joutuu tekemisiin ihmisten kanssa joista ei erityisemmin pidä, mutta yrittää kuitenkin suhtautua asiallisesti ja ystävällisesti, suosittelen samaa.
Pikkutarkkuus. Ja nämä ihmiset vielä pitävät sitä hyveenään.
Se on siinä kantapäännahan ja hilseen välissä oleva kudos kokonaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Muakin neuvotaan mutta sitten saatan myöhemmin kertoa toimineeni juuri päinvastoin. Haluan sillä osoittaa että pyydän neuvot itse jos niitä tarvitsen.
Ja ikää oli 13?
Kun joku aiheuttaa tahallaan harmia ja näyttää nauttivan siitä sitten kun tilannetta on hankala selvittää ja päästä jotenkin eteenpäin muihin asioihin.
Tällä hetkellä se, kun tullaan kauppaan ilman maskia. Se on niin kuvottavaa, kuin olla voi.
Ihmisiltä, kenellä ei ole ymmärrystä, ei sitä voi vaatiakaan, mutta valtio voi määrätä maskin pakolliseksi. Ja kaupat valvoa, ettei maskittomia päästetä kauppaan. Ja jos joku silti tulee, niin siitä pitää antaa 160 euron sakko.
Muutoin rakastan ihmisiä. Toivon, että kaikilla ihmisillä olisi hyvä olla.
Kaksinaamaisuus, valehtelu ja toisten syyttäminen omista tyrimisistään. Pohjasakkaa.
Omien tuttujen joukossa rasittavin on passiivis-aggressiivinen uhriutuja. Kaikki asiat kääntyy siihen, miten hän aina joutuu kärsimään, vaikka on itse tehnyt ne valinnat, jotka tilanteeseen johtavat. Hän osaa aina pilata tunnelman sekunneissa. Jos on vaikka joku yhteinen illanvietto, hän tulee tahallaan myöhässä, että saa loukkaantua kun muut ovat jo esim syöneet. Sitten alkaa uhriutuminen, murjottaminen, mykkäkoulu.
Se että jos kerron jonkun asian ihan vain sen kertoakseni niin siihen aletaan jakelemaan jotain neuvoja ja kertomaan mitä minun pitäisi tehdä. Pyydän kyllä apua erikseen jos tarvitsen.