Mikä on mielestäsi ÄRSYTTÄVIN PIIRRE muissa ihmisissä?
Omasta mielestäni ylimielisyys: ärsyttää, kun jotkut luulevat olevansa jollain tavalla parempia kuin muut. Jokainen meistä on yksilö - kahta samanlaista ei ole - mutta kukaan meistä ei loppuviimein ole täydellinen, vaikka kuinka niin itsestään luulisi.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Omien tuttujen joukossa rasittavin on passiivis-aggressiivinen uhriutuja. Kaikki asiat kääntyy siihen, miten hän aina joutuu kärsimään, vaikka on itse tehnyt ne valinnat, jotka tilanteeseen johtavat. Hän osaa aina pilata tunnelman sekunneissa. Jos on vaikka joku yhteinen illanvietto, hän tulee tahallaan myöhässä, että saa loukkaantua kun muut ovat jo esim syöneet. Sitten alkaa uhriutuminen, murjottaminen, mykkäkoulu.
Mikä pakko olla missään tekemisissä.
Liika avoimuus. Ei, en halua kuulla ensitapaamisella kuukautisistasi, huonosta seksielämästäsi, mt-ongelmistasi jne. Viimeksi eilen kuuntelin kun työkaveri antoi "seksivinkkejä" kahvipöydässä.
Tyhmyys. Siitä kumpuaa kaikki muut ärsyttävyydet.
Tyhmyys ei ole tässä sitä että joku ihminen ei vaikka ymmärrä matikkaa tai kemiaa, vaan tarkoitan enemmänkin sosiaalista tyhmyyttä.
Sitä, että joku ihminen on kaverisi vuosikymmeniä, mutta ei koskaan "tajua" kysyä mitä sulle kuuluu, vaan pöpöttää aina ja ikuisesti vain omista jutuistaan. Tai sellaista tyhmyyttä, että ei ota selville mitään asioita vaan osallistuu aina mutulla keskusteluihin. Ja jos joku korjaa miten asiat ovat, tämä henkilö uskoo olevansa oikeassa vaikkei tiedä aiheesta mitään. Tai että puuttuu toisen ihmisen yksityisasioihin, rupeaa vastoin toisen tahtoa hääräämään asiassa. Ja se, että kertoo tutuille ja tuntemattomille toisten yksityisasioista.
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmäläinen kirjoitti:
Tällä hetkellä se, kun tullaan kauppaan ilman maskia. Se on niin kuvottavaa, kuin olla voi.
Ihmisiltä, kenellä ei ole ymmärrystä, ei sitä voi vaatiakaan, mutta valtio voi määrätä maskin pakolliseksi. Ja kaupat valvoa, ettei maskittomia päästetä kauppaan. Ja jos joku silti tulee, niin siitä pitää antaa 160 euron sakko.
Muutoin rakastan ihmisiä. Toivon, että kaikilla ihmisillä olisi hyvä olla.
Mulle just jokin aika sitten sanoi joku vieras ihminen junassa, että voisitko kaivaa jostain maskin tai etsiä toisen istumapaikan. Kerroin että olen riskiryhmäläinen ja saanut jo 2 rokotusta ja en voi astman takia käyttää kasvomaskia.
Kyllä oli vieras ihminen nolona.
Myöskään ihminen jolla on korkea verenpaine ei voi käyttää maskia.
Voisitko itse ottaa huomioon, että on muitakin riskiryhmäläisiä kuin sinä, joiden sairaus estää kasvomaskin pitämisen?
On toki niitäkin, jotka eivät vain halua käyttää maskia vaikka pystyisivätkin mutta se ei näy päällepäin kuka on sellainen ja kuka ei terveyssyistä voi.
Muakin on tuijotettu välillä todella rumasti. Koronan alkaessa tilasin ruoat ym. kotiin, mutta aika pian verkkokauppojen kapasiteetti tuli vastaan kun yhtäkkiä moni ihminen tilasi.
Sittemmin jouduin palaamaan töihin ja menemään sinne julkisilla.
Arvaapa onko mua pelottanut ennen rokotuksia kun en edes voi pitää kasvomaskia? Olen pelännyt sekä koronaa että vieraiden ihmisten reaktioita.
Pakko käydä kaupassa sekä töissä ja elättää lapset. Ei ole jatkuvasti läheistä käymään asioillani.
Käytä visiiriä. Tai kirjoita otsaasi "astmaatikko, kahdesti rokotettu", ei se päällepäin näy.
Puhutaan: massu, nenu, hauva, pipi, mamma, poppa....
Omakehu on todella epämiellyttävää
Vierailija kirjoitti:
Liika avoimuus. Ei, en halua kuulla ensitapaamisella kuukautisistasi, huonosta seksielämästäsi, mt-ongelmistasi jne. Viimeksi eilen kuuntelin kun työkaveri antoi "seksivinkkejä" kahvipöydässä.
Kammottavaa. Yleensäkin omasta seksielämästä avautuminen on jotain ihan hirveetä. Eri juttu jos on joku ongelma josta haluaa keskustella. Mutta sellanen yksityiskohtainen raportointi on ihan hirveetä.
Emotionaaliset huijarit. Epäaidot ja teennäiset ihmiset jotka esittää jotain roolia.
Edessäpäin ollaan niin ystäviä, ihkuja, samiksia, empaattisia kuuntelijoita ja ymmärtäjiä. Takanapäin (ja oikeasti) ihan jotain muuta.
Päteminen ja kaikki splainaaminen.
Kyvyttömyys kommunikoida. Olettaminen.
Toisten neuvominen pyytämättä ja erityisesti sellaisella määräävällä tai toista vähättelevällä vallankäyttö tyylillä tehtynä.
Tämän ääripäätä olen joutunut todistamaan joskus tilanteessa joissa eräs mieshenkilö ei tiennyt asiasta yhtään mitään, ei ollut ikinä nähnytkään sitä harrastusmuotoa josta tuli minua neuvomaan.
Katsoin vaan suu auki että ei voi vit...u olla totta. Naurahdin vaan vähän ivallisesti todeten että joopajoo ja käänsin selkäni.
Että joillain on otsaa.....
Tällaiset ihmiset saavat minut sekunnissa raivon valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua.
Joillakin ei ole joko a) mitään tilannetajua eikä käytöstapoja b) joku suodatin puuttuu päästä
ja he lörpöttelevät kaikki henkilökohtaiset asiat suodattamattomana julki ihan missä vaan.
Nämä voimakkaan itsekeskeiset ihmiset jotka eivät kykene yhtään kuuntelemaan muita ja puhuvat itsestään tai omista näkemyksistä/kokemuksista ihan kokoajan.
Jos saat tai varastat hetkeksi puheenvuoron, niin tämä tyyppi puhuu pian päälle etkä saa sanottua asiaasi loppuun kun hän kääntää jollain tapaa aiheen kun aiheen itseensä.
Ihan kun kaikki maailman keskustelunaiheet liittyisi jotenkin häneen.
Tämä ihmistyyppi voi jopa korottaa ääntään jos kokee että puhe siirtyy liiaksi pois hänestä itsestään.
Tällaiset persoonat sanovat hyvin usein aina viimeisen sanan joka asiaan, ihan sama mistä keskustellaan, hänen kommentti on jäätävä viimeiseksi, hän jankkaa asiaa niin kauan että toinen luovuttaa vaikka oltaisi samaakin mieltä asiasta.
Ikääntyessään nämä ihmiset kertoo oloputtomasti heille itselle tärkeitä samoja tarinoita uudelleen ja uudelleen vaikka varmasti tietävät että ovat sanoneet samat maneerit ehkä 20x jo aiemminkin ko kuulijalle.
Puheliaisuus. Ilman sitä ei muita piirteita niin huomaa.
venäjän kansalaisuus tai vielä pahempi on kaksoiskansalaisuus, joista toinen on venäjä.
Ei varmaankaan ole ärsyttävintä mutta ainakin pidemmänpäälle ja usein saman henkilön suusta kuultuna itsensä ja elinpiirinsä, omaisuutensa, ammattinsa tms jatkuva /toistuva vähättely, jota tapahtuu ihan sellaisissakin kohtaa kun toinen kertoo jotain ihan tavallista arkitapahtumaa josta itsensä vähättelijä saattaa tuntea kateellisuutta.
Eli ns itsensä voimakas alentaminen toiseen nähden.
Toki vähän alan kirjallisuutta lukeneena ymmärrän että tässä on pohjimmiltaan kyse kateudesta toista kohtaan ja tulkinta siitä että jos toimen kertoo vaikka ostaneensa uuden kahvinkeittimen niin tämä itsensä vähättelijä tulkitsee kertojan leuhkivan asialla.
Voimakkaasti uteliaat ihmiset siviilissä ja töissä (myös palveluammateissa olevat) joilla ei ole sivistystä ja käytöstapoja sen vertaa että ymmärtäisivät ettei keltään toiselta ole soveliasta udella henkilökohtaisia asioita.
Aikuiset ihmiset kertovat sen mitä haluavat.
Omien uskomusten/mielipiteiden tuputtaminen ainoana oikeana ajattelutapana.
Ne, jotka eivät ymmärrä, kun pyytää heitä poistumaan omasta elämästään, mihin heitä ei ole koskaan edes pyydetty. Täysi rajattomuus.
Ärsyttää tietynlainen ehdottomuus asioissa, jotka eivät ole erityisen vakavia.
"Mä en ikinä söisi aamupalaksi voisarvea!"
"En voisi KUVITELLAKAAN pukeutuvani eriparisiin alusvaatteisiin!"
Samoin ärsyttää tavallisten, arkisten asioiden ihmettely. Jos ei itse pidä jostain, ei voi ymmärtää, miten joku toinen voi pitää.
"Minkä takia sulla on tekokynnet?"
Öö, koska tykkään niistä?