Ei taida ihmiset nykyaikana syödä lammasta. Edes pääsiäisenä. Mitä siis syötte?
Me ei tykätä edes mämmistä. Joten meillä suklaamunat ainoa pääsiäiseen liittyvä syötävä.
Kommentit (102)
Tietysti syödään lammasta, miksei syötäisi? Ja nyt jos tulee jotain villasukkakommentteja, ne kuuluu 60-luvulle.
Vaikka lampaanliha ei olekaan enää niin suosittua nykypäivänä, sitä kuitenkin syödään vielä monessa perheessä pääsiäisen aikaan. Jos ette lampaanlihasta pidä, niin muita vaihtoehtoja ovat esimerkiksi kinkku tai erilaiset kasvisruoat. Pääsiäinen on kuitenkin juhla, joten suklaamunien lisäksi voi olla mukavaa valmistaa erilaisia herkkuja ja nauttia niitä yhdessä perheen tai ystävien kanssa.
Kyllä meillä syödään lammasta, muutenkin kuin pääsiäisenä. Kesät menevät Norjassa, siellä lammasta on joka paikassa, vielä halvalla. Suomessa saa metsästellä ja maksaa itsensä kipeäksi.
pääsiäinen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin niin kuin ei virpominenkaan kuulu.
Ollaan pääsiäinen reissussa joten syödään ravintolaruokaa. Olen 99,9 % varma, ettei se ole lammasta. Itse en syö lihaa ollenkaan ja puoliso ei yhteisten noin yhdeksän vuoden aikana ole koskaan syönyt lammasta.
Tottakai lammasta syödään, lammaskaali nam
Minä olen syönyt lammasta kerran ravintolassa n.kymmenen vuotta sitten. Oli ihan jees. Mämmistä en välitä.
Kyllä lammas kuuluu pääsiäiseen, jos sitä ei muuten syökään. Hyvin valmistettuna herkullista, mutta ehkä ihmisillä on niitä villasukkayhtymiä kun on kerran syöty huonosti valmistettuna (ja luultavasti aivan liian ylikypsänä).
Kannattaa kokeilla karitsaa. Miedompi maku kuin aikuisessa lampaassa. Hintaa toki enemmän.
Harmi kyllä kun niin harvoin saa lammasta mistään. Viime syksynä ostin yhdeltä maatilalta, kun järjestivät jonkun elonkorjuu-jutun. Saisi olla useammin, niin voisi hamstrata pakastimen täyteen.
En pidä lampaanlihasta mutta aina joka pääsiäisenä olen tehnyt kanaa.
Karitsaa syödään pääsiäisenä ja melko usein muulloinkin.
Pääsiäiskinkku (pitääkin muistaa ottaa alkuviikosta sulamaan pakkasesta), savulammasta, mämmiä ja pashaa, sekä keitettyjä kananmunia, värjättynä tietenkin. Pääsiäisleipää (joka tosin on joululeipää pakastimesta) sekä hyviä juustoa.
Olen syönyt kerran todella hyvää karitsan paistia. Silloisen mieheni kanssa laitettiin. Nykyisen kanssa olemme moderneja ja tehdään kanatortilloja.
Meillä uunilohta kermassa. Paljon parempaa.😋
Mitämitämitä?!?! Ei lammasta???? Kyllä vain syödään ja erityisesti pääsiäisenä. Tänä vuonna karitsan sisäfilettä, punaviinikastiketta ja valkosipuliperunoita. Normaalisti teen pääsiäisenä jälkkäriksi pashan, mutta tänä vuonna en jaksa. En jaksa kutsua edes lähisukua pääsiäispäivälliselle kuten yleensä teen. Ehkä teen jälkkäriksi rahkan, en ole vielä päättänyt. Suklaamunia tietty pitää olla.
Meillä syödään luultavasti samaa, kuin muulloinkin, ehkä ostetaan joku Mignon-muna jälkkäriksi. Mies syö mämmiä, mun mielestä se on liian makeaa. Lapsena söin kyllä sokerin ja maidon kanssa.
Äitini laittoi suussasulavaa lammaspaistia. Oli niin hyvää, ettei parempaa ole vielä eteen tullut.
No siis suomalaiset ei lampaanlihasta erityisemmin syty, mutta monessa muussa maassa kelpaa mainiosti. Esimerkiksi Autraliassa makkaratkin on useimmiten tehty lampaasta.
Kyllä me syödään lammasta pitkin vuotta. Välillä pääsiäisenä muttei se ole mitenkään pakollinen joka vuosi. Lammas on hyvää, varsinkin grillissä tulee herkullista.
Lammasta