Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnellisen parisuhteen salaisuus, paljon seksiä niin mies on onnellinen.

Vierailija
18.08.2014 |

Tietysti on miehiä joilla matala libido eikä tämä silloin toimi, mutta näin olen itse ollut havaitsevinani empiirissä tutkimuksissani. Mulla on ehkä aika hankala mies: mustavalkoinen ajattelu, vähän jopa as-piirteitä, on helposti ärtyisä ja vetäytyvä, taipuvainen juomaan... Ei mitenkään väkivaltainen mutta aika rasittava pahimmillaan.

Jos ei ole seksiä, oli syy mikä tahansa, niin kaikki on vaikeampaa. Jos on seksiä, mies on kaikin puolin ihanampi. Nukkuu paremmin ja sekin tietysti jo vaikuttaa kaikkeen. Hankalammillaankin mies haluaa seksiä, mutta mua tietysti harvemmin kiinnostaa sellasen pässin kanssa sitä harrastaa. Mutta yleensä se kannattaa, mitä enemmän harrastetaan seksiä sitä enemmän mullakin tekee mieli, sitä tyytyväisempi mies on, ja niin ees päin. Mies taitaa olla sillä tavalla rajoittunut, ettei pysty sitä huonoa kierrettä kääntämään itse muuttumalla huomaavaisemmaksi ja mukavammaksi, jos menee huonosti. Mutta reagoi kyllä kiitettävästi siihen jos tulen vastaan olemalla innokas sängyssä.

- Ä29 -

Kommentit (213)

Vierailija
81/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tässä keskustelussa häiritsee jo ihan otsikonkin mukaisesti se, että vastuu parisuhteen onnellisuudesta sälytetään kokonaan naiselle samalla kun toinen osapuoli on mielihalujensa ja hetkellisten tunteidensa vietävissä. Kaipaan ja hyväksyn rinnalleni vain älykkään miehen, joka tietoisesti ponnistelee myös minun hyvinvointini eteen, kykenee järjellä ajattelemaan, että enpä ole seksiä saanut vähään aikaan ja aktiivisesti pohtimaan mitä voisi asian eteen tehdä. 

Vierailija
82/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:28"]

Minua tässä keskustelussa häiritsee jo ihan otsikonkin mukaisesti se, että vastuu parisuhteen onnellisuudesta sälytetään kokonaan naiselle samalla kun toinen osapuoli on mielihalujensa ja hetkellisten tunteidensa vietävissä. Kaipaan ja hyväksyn rinnalleni vain älykkään miehen, joka tietoisesti ponnistelee myös minun hyvinvointini eteen, kykenee järjellä ajattelemaan, että enpä ole seksiä saanut vähään aikaan ja aktiivisesti pohtimaan mitä voisi asian eteen tehdä. 

[/quote]

Aivan. Olet varmaan sinkku? Koska tuollaisia miehiä ei taida paljon olla. Ainakaan niitä ei todellakaan riitä kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, onko arvostuksesi miestäsi kohtaan vähentynyt, kun olet teistä ainoana se, joka suhteenne pystyi pelastamaan? Halveksitko salaa hänen heikkouttaan, koska ilman sinun viisasta interventiotasihan te olisitte päätyneet eroon eikä miehestä ollut tekemään mitään?

Vierailija
84/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 15:15"]

Ja naisen onnellisuutta ei ajatella. Ei nainen tule onnelliseksi seksiä antamalla sillä mies tulkitsee, että kaikki ok ja elää kuten ennenkin ilman että nainen saa tarvitsemansa.

[/quote]

Eikä mies tule onnelliseksi siten, että hänen pitäisi olla don luigi romanttisine temppuineen ja houkutella vaimoaan seksiin kuin kärpänpyytäjä luolan suulla jotta saisi seksiä parisuhteessaan.

Vierailija
85/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:33"]

[/quote]

Aivan. Olet varmaan sinkku? Koska tuollaisia miehiä ei taida paljon olla. Ainakaan niitä ei todellakaan riitä kaikille.

[/quote]

En ole sinkku vaan naimisissa jo 10v. En usko, että mieheni on mitenkään harvinaisuus. Olemme vain puhuneet asiasta paljon ja yhdessä tulleet siihen tulokseen, että seksiä haluavalla on myös velvollisuus tehdä asian eteen jotain eikä vain odottaa, että toinen on sillä päällä. 

Vierailija
86/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 14:37"]

ap, onko arvostuksesi miestäsi kohtaan vähentynyt, kun olet teistä ainoana se, joka suhteenne pystyi pelastamaan? Halveksitko salaa hänen heikkouttaan, koska ilman sinun viisasta interventiotasihan te olisitte päätyneet eroon eikä miehestä ollut tekemään mitään?

[/quote]

Olikohan tämä ansakysymys, kun noin kehutaan :)?

En osaa sanoa onko arvostukseni vähentynyt, koska en muista että olisin tällaista asiaa ajatellut etukäteen, siis että mitenköhän mies toimisi jos... En ikinä ole kylläkään ajatellut, että hänellä olisi erittäin tarkkaa psykologista silmää ja kykyä sanoittaa monimutkaisia kokemuksia, joten en sillä tavalla ole mitenkään yllättynyt tai pettynyt siitä että meistä kahdesta minä nyt (omasta mielestäni) olen tämän ongelman ratkaissut. Toisaalta jos en olisi tehnyt jotakin, olisiko mies toiminut lopulta jotenkin toisin, en tiedä kun jäi ne kortit katsomatta.

Nyt elän siinä uskossa, että miehen rajat tuli vastaan. Minun rajat voi tulla (ja varmaan on hänen näkökulmastaan tulleetkin jo, ehkä minun tietämättäni) jossakin toisessa asiassa vastaan aiemmin kuin hänen.  Jos rakastaa toista niin eikö hyväksy hänet epätäydellisenä? Kyllä minä tietysti itseäni välillä selkään taputtelen omasta hyvyydestäni. Mutta on vastoin käsitystäni parisuhteesta ajatella tätä kilpailuna.

-ä29-

Vierailija
87/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon halveksumiseen vielä, että en koe sellaista, mielestäni nyt vain tunnen miehen paremmin. Ja olen häneen jo aikaisemmin sitoutunut, joten ei se muuta asioita.

Minua tässä keskustelussa häiritsee jo ihan otsikonkin mukaisesti se, että vastuu parisuhteen onnellisuudesta sälytetään kokonaan naiselle samalla kun toinen osapuoli on mielihalujensa ja hetkellisten tunteidensa vietävissä.

[/quote]

Nythän on niin, että olen puolet tästä suhteesta ja nainen. En voi vaikuttaa kuin itseeni. Jos mieshenkilö kysyisi, että mitä tehdä kun ei ole seksiä (kuten #96 tekikin), niin en tietenkään vastaisi että sun naisen täytyy vaan psyykata itsensä haluamaan sitä. Ei se toimi niin, että toiselta vaatii jotakin, vaan muutoksen on lähdettävä itsestä.

-ä29-

Vierailija
88/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä nyt esität ihan tosissaan, että sellainen suhde, jossa toinen tekee (tekee yhtään mitään tai edes käyttäytyy hyvin) kun ja jos huvittaa, ja toinen tekee vaikka kaiken ja aina, on muka oikein. Sääliksi käy kautta aikojen naisasianaiset kun noin halvalka naisten tasa-arvon myyt! Halveksun kaltaisiasi miehiä paapovia naisia.

Vierailija
89/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:25"]

Kyllä sä nyt esität ihan tosissaan, että sellainen suhde, jossa toinen tekee (tekee yhtään mitään tai edes käyttäytyy hyvin) kun ja jos huvittaa, ja toinen tekee vaikka kaiken ja aina, on muka oikein. Sääliksi käy kautta aikojen naisasianaiset kun noin halvalka naisten tasa-arvon myyt! Halveksun kaltaisiasi miehiä paapovia naisia.

[/quote]

provo

Vierailija
90/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:25"]

[/quote]

provo

[/quote]

Ei tuo välttämättä ole provo. Kyllähän on olemassa paljonkin katkeria feminatseja, jotka pyrkivät aina ja kaikkialla parhaansa mukaan lietsomaan sotaa sukupuolten välillä yleensä juuri käyttäen yhtenä iskusananaan tasa-arvoa (minkä todellista merkitystä he eivät tunnu ymmärtävän). Heidän miespuolisia vastineitaan sitten puolestaan löytyy erinäisiltä palstoilta myös haukkumassa kaikkia naisia miesparkoja manipuloiviksi ja ryöstäviksi huoriksi.

Ketjun aloittajalle propsit siitä, että olet kyennyt nousemaan omien tunnekuohujesi (joita meillä kaikilla on) yli ja keksimään tavan, jolla olet oikeasti saanut parisuhteesi toimimaan (näin ymmärsin kirjoituksistasi). Hieno homma! Kunpa me kaikki muutkin pystyisimme siihen, maailma olisi silloin paljon onnellisempi paikka. 

Vierailija
91/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se todellakaan noin mene, jos tuosta seurauksena nainen on onneton!

Ei nainen ole mikään miehen seksiorja!

Vierailija
92/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:59"]

[/quote]

provo tämäkin

Vierailija
93/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:59"]

[/quote]

Aloittaja ei kyllä kirjoittamansa perusteella vaikuta mitenkään onnettomalta, päinvastoin. Eikä liioin kenenkään seksiorjalta. Tietenkin jos se oma katkeruus on sinulla jo niin kova, ettei luetun ymmärtäminenkään enää onnistu...

Vierailija
94/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja teemoja av:lla.

Nyt viimeisen reilun kuukauden aikana taaksepäin laskettuna (fyysistä) läheisyyttä ja seksiä on ainakin tämän miehen tarpeeseen liian vähän. Yksi rakasteluksi laskettava tapahtuma ja yksi tekninen paineen purku. Kaikenlaista yrittämistä halauksista, hipauksista epäsuoriin ja suoriin ehdotuksiin olen kyllä tehnyt. 

Luottamusta, kunnioitusta, huumorintajua, samaa aaltopituutta meillä löytyy. En ole alkoholisti, narsisti enkä hakkaa vaimoa tai lapsia. Mielestäni olen touhunnut kumppanina yhteistä puuhastslua ja harrastuksia ja arkea. No, kotitöitä en varmasti tee samalla innolla ja antaumuksella kuin vaimo.

Kliinisesti analysoiden minun edelleni asioissa, mihin voimia ja energiaa riittää, on mennyt töiden aloitus, koulujen alkaminen, harrastuksien alkaminen, lomalla tekemättä jääneet ikuiset kotityöt ja käsityöikuisuusprojektit yhdistettenynä kuukaukutiskiertoon. 

Aikansa jaksaa mennä täysipainoisesti suhteessa puolilla tehoilla eli kumppanuuden avulla. En ole (vielä) mykkäkouluvaiheessa, mutta alan olla hyvin nuutunut ja väsynyt. Vielä kun tätä muutama viikko jatkuu, niin en tarvitse suurta loukkausta tai mieliharmia niin voidaan sitten siirtyä seuraavalle tasolle.

Ap ja Ä29 ovat suuren asian jäljillä. Tällä hetkellä en mitenkään erityisen onnellinen. Onnellisuuden puute ei ole kokonaan tällä hetkellä surkean erotiikkaelämän syytä, mutta ei se ainakaan paranna onnellisuuttani. 

Parisuhteen onnellisuudesta en tiedä. Voihan vaimo olla tälläkin hetkellä hyvinkin onnellinen, kun arki ja kumppanuus rullaavat ja on torjuntavoittoja miehen aloitteista eikä mies ainakaan viikkoon pariin kiehnää kimpussa.

Ä29 totesi, että vain itseensä voi vaikuttaa. Pitkäaikaisista psyykkaysyrityksistä huolimatta kärsin, jos olen ilman läheisyyttä ja seksiä. Kärsimys vaikuttaa joskus lamaannuttavasti, joskus se auheuttaa riitelyhaluja ja joskus se ei tunnu lähes missään.

Vierailija
95/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:05"]

Ai niin, se pointti, että onnellinen mies -> onnellinen muukin perhe.

[/quote]

Höpön pöpön.

Kuule sinä pikku-vaimo siellä jossain, joka luulet tietäväsi jotain olennaista parisuhteista ja perhe-elämästä. Valitan. Ei miehen seksuaalinen tyytyväisyys muuta yhtään mihinkään miehen perusominaisuuksia. Turha väittää, että mies siivoaa enemmän kun on saanut seksiä tai tulee empaattisemmaksi lapsia kohtaan. Kylläpähän mies ottaa "saamansa" seksin vain hänelle/elämään kuuluvana osana, mutta todennäköisesti heittäytyy seksin jälkeen sohvalle kaukosäädin kädessään.

Vierailija
96/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:05"]

Ai niin, se pointti, että onnellinen mies -> onnellinen muukin perhe.

[/quote]

Höpön pöpön.

Kuule sinä pikku-vaimo siellä jossain, joka luulet tietäväsi jotain olennaista parisuhteista ja perhe-elämästä. Valitan. Ei miehen seksuaalinen tyytyväisyys muuta yhtään mihinkään miehen perusominaisuuksia. Turha väittää, että mies siivoaa enemmän kun on saanut seksiä tai tulee empaattisemmaksi lapsia kohtaan. Kylläpähän mies ottaa "saamansa" seksin vain hänelle/elämään kuuluvana osana, mutta todennäköisesti heittäytyy seksin jälkeen sohvalle kaukosäädin kädessään.

[/quote]

Höm, kerrotko vielä että jos miehellä on tällaista taipumusta niin miten näkisit että seksin väheneminen tilannetta parantaa? Ero tulee nopeammin, niinkö?

Vierailija
97/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

115, mitä vaimo sanoo kun kerrot että olet onneton ja siihen osasyynä läheisyyden puute? 

Vierailija
98/213 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain kommentteja taas.

Esimerkiksi nuo tasa-arvoasiat ja puolisonvalinnat ei nähdäkseni kosketa minua. En ole vaihtamassa miestä eikä sillä ole väliä mitä jonkun toisen kanssa voisi olla. Meidän välinen suhde ei ole julkinen tasa-arvoasia vaan koskettaa vain meitä. Juuri esimerkiksi se, että ottaako mies sittenkin tyytyväisenä vain sen seksin vastaan ja siinä se, ei ole relevanttia. Ainoa syy miksi eroaisin, olisi se että yksin olisi paremmin, en siksi että voisin löytää jonkun jonka kanssa olisi helpompaa.

Ehkä en ihan tarpeeksi korostanut sitä asiaa, että ei ollut kyse vain siitä, että otin suihin muutaman kerran tai jotain vastaavaa ja se sitten riiti. Vaan otin muutenkin enemmän vastuun itsestäni ja onnellisuudestani, seksielämä oli vain yksi osa jossa siirryin passiivisesta kärsijästä aktiivisemmaksi nauttijaksi. Ajattelin jossain kohtaa, että jos eroaisin niin mikä olisi toisin, mitkä on sellaisia asioita mitä tekisin eri tavalla. Ja miksi en voi niitä asioita muuttaa ennen eroamista, niin että olisin onnellisempi. Eli aloin selkeämmin elää omaa elämääni niin kuin haluan, oli parisuhdetta tai ei. Ja aika pian huomasin, että ei siitä miehestä oikeastaan niin paljon haittaa ole.

-ä29-

Vierailija
99/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:52"]

Näistä ketjuista minulle tulee mieleen aina ketjut joissa valitetaan naisen ronkeliutta miehen valinnassa. Todellisuus on, että naisen kannattaa olla ronkeli taikka lopputulos on tämä. Jos mies ei herätä intohimoa jos seurusteluvaiheessa niin asia ei taatusti parane pitkässä suhteessa.

Nainen joka odottaa ja kaipaa miestä joka säväyttää ja johon rakastua todella on liikaa vaativa. Häntä saa arvostella sekä miehet, että naiset. Kuitenkin juuri se hullaantuminen kantaa pitkälle ja myöhemmin jos suhteessa on oikeaa rakkautta antaa myös paremman seksielämän.

[/quote]

Rupeatteko sitten loput lesboiksi kun kaikilla ei riitä niitä "teidän kriteerit täyttäviä" miehiä? Voisiko itse katsoa joskus peliliin ja miettiä miten vaativa sitä kannattaa olla? Jos mies haluaa maata sohvalla niin kai hänellä on siihen kaikki oikeus, kyllä se talous pysyy kasassa vähän pienemmälläkin raivoamisella. Tai jos naisen itsetunto on kiinni miehen huomiosta, niin voi miettiä, kannattaisiko sitä kehittää ihan itse välillä?

Vierailija
100/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:52"]

Näistä ketjuista minulle tulee mieleen aina ketjut joissa valitetaan naisen ronkeliutta miehen valinnassa. Todellisuus on, että naisen kannattaa olla ronkeli taikka lopputulos on tämä. Jos mies ei herätä intohimoa jos seurusteluvaiheessa niin asia ei taatusti parane pitkässä suhteessa.

Nainen joka odottaa ja kaipaa miestä joka säväyttää ja johon rakastua todella on liikaa vaativa. Häntä saa arvostella sekä miehet, että naiset. Kuitenkin juuri se hullaantuminen kantaa pitkälle ja myöhemmin jos suhteessa on oikeaa rakkautta antaa myös paremman seksielämän.

[/quote]

Tulin vain pikaisesti kommentoimaan, että väitän tällä koko ketjulla että olet väärässä paitsi tuossa etteikö intohimoa voisi enää myöhemmin löytää, niin myös siinä että "todellisuus on että naisen kannattaa...". Eiköhän jokainen itse arvioi mikä kannattaa. Varmasti toisenlaisen kumppanin kanssa olisi toisenlainen parisuhde ja parisuhteessa erilainen kasvutarina. En arvostele vaan kunnioitan kyllä sitä, joka odottaa elämänsä rakkautta ja varsinkin ihailen sellaisia suhteita, jotka on alkaneet tulisella rakastumisella ja jatkuvat loppuiän molemminpuolisena rakastamisena ja kunnioittamisena. En ole tunnistanut sellaisia suhteita oikeassa elämässä itselläni tai muilla, mutta kyllä voin uskoa että sellaisia jossakin joillakin on. En usko kuitenkaan että ne roihuavimmat tai edes ruusuisimmat rakkaussuhteet on pitkän päälle ongelmattomia, vaan niissä on sitten eri haasteet edessä. Olisi hienoa tietysti jos löytäisi sellaisen ihmisen, jonka tavattuaan tietäisi että tässä se on, ja kymmenenkin vuoden päästä huomaisi että palo on säilynyt. Sen sijaan se että KANNATTAAKO minun sitä jäädä odottamaan, itse arvioin aikanani ja yhä nyt, että ei kannata. Saatan olla väärässä, mutta mistä sen voisin tietää kun en oman elämäni käsikirjoitusta ole nähnyt.

Tulen vielä myöhemmin jatkamaan tuota mitä aiemmin kirjoitin, sitä Gandhi-juttua.

-ä29-