Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnellisen parisuhteen salaisuus, paljon seksiä niin mies on onnellinen.

Vierailija
18.08.2014 |

Tietysti on miehiä joilla matala libido eikä tämä silloin toimi, mutta näin olen itse ollut havaitsevinani empiirissä tutkimuksissani. Mulla on ehkä aika hankala mies: mustavalkoinen ajattelu, vähän jopa as-piirteitä, on helposti ärtyisä ja vetäytyvä, taipuvainen juomaan... Ei mitenkään väkivaltainen mutta aika rasittava pahimmillaan.

Jos ei ole seksiä, oli syy mikä tahansa, niin kaikki on vaikeampaa. Jos on seksiä, mies on kaikin puolin ihanampi. Nukkuu paremmin ja sekin tietysti jo vaikuttaa kaikkeen. Hankalammillaankin mies haluaa seksiä, mutta mua tietysti harvemmin kiinnostaa sellasen pässin kanssa sitä harrastaa. Mutta yleensä se kannattaa, mitä enemmän harrastetaan seksiä sitä enemmän mullakin tekee mieli, sitä tyytyväisempi mies on, ja niin ees päin. Mies taitaa olla sillä tavalla rajoittunut, ettei pysty sitä huonoa kierrettä kääntämään itse muuttumalla huomaavaisemmaksi ja mukavammaksi, jos menee huonosti. Mutta reagoi kyllä kiitettävästi siihen jos tulen vastaan olemalla innokas sängyssä.

- Ä29 -

Kommentit (213)

Vierailija
101/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:05"]

Ai niin, se pointti, että onnellinen mies -> onnellinen muukin perhe.

[/quote]

Höpön pöpön.

Kuule sinä pikku-vaimo siellä jossain, joka luulet tietäväsi jotain olennaista parisuhteista ja perhe-elämästä. Valitan. Ei miehen seksuaalinen tyytyväisyys muuta yhtään mihinkään miehen perusominaisuuksia. Turha väittää, että mies siivoaa enemmän kun on saanut seksiä tai tulee empaattisemmaksi lapsia kohtaan. Kylläpähän mies ottaa "saamansa" seksin vain hänelle/elämään kuuluvana osana, mutta todennäköisesti heittäytyy seksin jälkeen sohvalle kaukosäädin kädessään.

[/quote]

Höm, kerrotko vielä että jos miehellä on tällaista taipumusta niin miten näkisit että seksin väheneminen tilannetta parantaa? Ero tulee nopeammin, niinkö?

[/quote]

Tämä femakko varmaan tarkoitti, että nainen on onnellinen kun saa seksiä halutessaan ja saa halutessaan aina myös kieltäytyä seksistä ja tehdä muita haluamiaan asioita. Muulla ei ole mitään väliä, pääasia kun nainen on onnellinen miehen sitä toteuttaessa!

[/quote]

Niin totta varmasti tuokin, mutta jos mies ei tee mitään ja marisee seksistä ja naista ahdistaa se marina ja käpälöiminen eikä nainen nauti seksistä, niin eikö se ole huomattava parannus, jos pystytään tuomaan suhteeseen nautinnollinen seksielämä vaikka mies ei edelleen tekisi mitään. Loppuu ainakin se marina ja käpälöiminen, ja nainenkin saa jotakin iloa elämäänsä.

[/quote]

Voi v****u mitä jankkausta.Jos se mies ei tee mitään muuta kuin marisee ja käpälöi,ei siis huomioi muuten tai osallistu kotitöihin,niin silloin se mies ei ole mitenkään haluttava.Tuossa tilanteessa ei ole mitään "anna nyt vaan sille miehelle pillua nauti siitä!"-vaihtoehtoa.Voi väkisin "antaa" vaikka toinen on niin ääliö että tekee fyysisesti pahaa,TAI odottaa että parisuhde muuttuu tyydyttävämmäksi,ja sitä myöten myös seksielämä. Kertokaa nyt ihmeessä,miten "tuodaan suhteeseen nautinnollinen" seksielämä väkisin?

[/quote]

Tuossa tilanteessa vaihtaisin miestä. Ihan simppeliä

Vierailija
102/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:05"]

Ai niin, se pointti, että onnellinen mies -> onnellinen muukin perhe.

[/quote]

Höpön pöpön.

Kuule sinä pikku-vaimo siellä jossain, joka luulet tietäväsi jotain olennaista parisuhteista ja perhe-elämästä. Valitan. Ei miehen seksuaalinen tyytyväisyys muuta yhtään mihinkään miehen perusominaisuuksia. Turha väittää, että mies siivoaa enemmän kun on saanut seksiä tai tulee empaattisemmaksi lapsia kohtaan. Kylläpähän mies ottaa "saamansa" seksin vain hänelle/elämään kuuluvana osana, mutta todennäköisesti heittäytyy seksin jälkeen sohvalle kaukosäädin kädessään.

[/quote]

Höm, kerrotko vielä että jos miehellä on tällaista taipumusta niin miten näkisit että seksin väheneminen tilannetta parantaa? Ero tulee nopeammin, niinkö?

[/quote]

Tämä femakko varmaan tarkoitti, että nainen on onnellinen kun saa seksiä halutessaan ja saa halutessaan aina myös kieltäytyä seksistä ja tehdä muita haluamiaan asioita. Muulla ei ole mitään väliä, pääasia kun nainen on onnellinen miehen sitä toteuttaessa!

[/quote]

Niin totta varmasti tuokin, mutta jos mies ei tee mitään ja marisee seksistä ja naista ahdistaa se marina ja käpälöiminen eikä nainen nauti seksistä, niin eikö se ole huomattava parannus, jos pystytään tuomaan suhteeseen nautinnollinen seksielämä vaikka mies ei edelleen tekisi mitään. Loppuu ainakin se marina ja käpälöiminen, ja nainenkin saa jotakin iloa elämäänsä.

[/quote]

Voi v****u mitä jankkausta.Jos se mies ei tee mitään muuta kuin marisee ja käpälöi,ei siis huomioi muuten tai osallistu kotitöihin,niin silloin se mies ei ole mitenkään haluttava.Tuossa tilanteessa ei ole mitään "anna nyt vaan sille miehelle pillua nauti siitä!"-vaihtoehtoa.Voi väkisin "antaa" vaikka toinen on niin ääliö että tekee fyysisesti pahaa,TAI odottaa että parisuhde muuttuu tyydyttävämmäksi,ja sitä myöten myös seksielämä. Kertokaa nyt ihmeessä,miten "tuodaan suhteeseen nautinnollinen" seksielämä väkisin?

[/quote]

No niin, jatkuu. Väitän että iso osa ongelmista johtuu siitä että molemmat kokevat olevansa se suhteen uhri, jonka täytyy puolustautua ja jolle toinen tekee ikäviä asioita. Molemmat uskoo että se oma käsitys asioista on oikea ja katkeruus oikeutettua, koska itse kuitenkin yrittää niin kovasti. Jos takertuu siihen uhrin asemaan, ei pysty ymmärtämään mitä se toinen yrittää sanoa eikä pahimmillaan ole mitään mistä itse voisi enää luopua. Neuvottelu on turhaa jos on jo selkä seinää vasten, silloin vain puolustaudutaan tai hyökätään ja sääli on sairautta.

Jos nousee sen vastakkainasettelun yläpuolelle ja katsoo rakastavasti sitä toista, niin voi huomata että se joka näytti ylivoimaiselta ja ahdistavalta, onkin hädissään rimpuileva inhimillinen olento jolla ei ole muita keinoja ilmaista itseään. Se ei vaadi mitään muutosta siinä toisessa, vaan muutoksen omassa näkökulmassa. Uhrin asemassa ei voi sitä armoa antaa, vaan pitää nähdä itsensä vähintään tasaveroisena ja kunnioittaa toista, sekä uskoa hyvää toisesta. Minusta siinäkään ei ole mitään vikaa, että näkee toisen ihmisen rajojen tulleen vastaan, ei se tarkoita että alkaa automaattisesti halveksua toista. Myös huumori voi toimia, kunhan se suhtautuminen toiseen on lämmintä ja kunnioittavaa.

Myös itseään voi rakastaa siitä huolimatta, että hyväksyy omat heikkoutensa.

No nyt en enää muista yhtään mitä oli tarkoitus selventää. Tauko taas.

-ä29-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä ihan itsekin ottaa osaa tähän keskusteluun. Olen seurannut ketjun kehittymistä alusta asti ja ensimmäinen reaktioni oli että ei hitto tämä aloittaja on kyllä väärässä. Asettauduin juurikin siihen naisen asemaan että ei kyllä ole minun tehtäväni parantaa miehen oloa seksillä jos hän on minua kohtaan ääliö. Sattumalta minulla ja miehelläni oli aiheeseen liittyvä todella paha riita päällä ja olin asennoitunut niin että minä päätän kehostani, se ei ole mikään miehen olonhelpotuslaite. Nyt kun minä ja mies ollaan rauhoituttu ja saatu asia puhuttua, olenkin huomannut miten hyviä pointteja aloittajalla on. Kyse on vain siitä että tosiaan

- Mies tarvitsee seksiä kokeakseen olevansa rakastettu ja hyvässä suhteessa

- Naisen tarvitsee kokea olevansa rakastettu ja hyvässä suhteessa halutakseen seksiä

Älytön pattitilanne siis parhaimmillaan! Tarvitaan vain että jompi kumpi saa kierteen katkeamaan. Hienoa Ä29 että olet kyennyt tähän. Ja toki, tämä yleistys ei sovi kaikille, mutta yleisesti varmaan useimmille... Minä ainakin lupaan jatkossa yrittää enemmän "nousta riidan yläpuolelle". Jospa saisimme hyvän olon kierteen päällle miehen kanssa.

Vierailija
104/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tuo viesti #142 on aika korkealentoista ja vaikeaselkoista, ja siitä tulee nyt vaikutelma että nainen voi rakastaa rentun ehjäksi ja narkkarin kuntoon, taikka että nainen laupiaana marttyyrina sietää kaiken hyväksikäytön. Siitä ei ollut kyse, vaan ihan tavallisesta asiallisten ihmisten parisuhteesta, jossa saattaa joskus unohtua se että vapaaehtoisesti on päätetty olla yhdessä ja rakastaa. Ja jossa voi sitten rikkoa sen uhriutumisen roolin ja tehdä jotain korjaavaa asialle. Sen tyyppisessä dynamiikassa mitä meillä oli ja varmaan monella muullakin, hyvä asia on rakkaudella toista kohtaan ottaa vastuu itsestään.

Joku sanoi aiemmin ettei ymmärrä tällaista 50-lukuista miehen hyysäämistä. Minusta se on ennemmin 50-lukulaista naisen roolia, että miehen täytyy olla perheen pää, kaikessa naista parempi ja yläpuolelta rakastaa naista. Jos jossakin asiassa naisen täytyy nousta tai nainen pääsee miehen yläpuolelle, niin miehen kunnia ja naisen halu on mennyttä, ja suhde on sitä myöden taputeltu.

-ä29-

Vierailija
105/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:52"]

Näistä ketjuista minulle tulee mieleen aina ketjut joissa valitetaan naisen ronkeliutta miehen valinnassa. Todellisuus on, että naisen kannattaa olla ronkeli taikka lopputulos on tämä. Jos mies ei herätä intohimoa jos seurusteluvaiheessa niin asia ei taatusti parane pitkässä suhteessa.

Nainen joka odottaa ja kaipaa miestä joka säväyttää ja johon rakastua todella on liikaa vaativa. Häntä saa arvostella sekä miehet, että naiset. Kuitenkin juuri se hullaantuminen kantaa pitkälle ja myöhemmin jos suhteessa on oikeaa rakkautta antaa myös paremman seksielämän.

[/quote]

Rupeatteko sitten loput lesboiksi kun kaikilla ei riitä niitä "teidän kriteerit täyttäviä" miehiä? Voisiko itse katsoa joskus peliliin ja miettiä miten vaativa sitä kannattaa olla? Jos mies haluaa maata sohvalla niin kai hänellä on siihen kaikki oikeus, kyllä se talous pysyy kasassa vähän pienemmälläkin raivoamisella. Tai jos naisen itsetunto on kiinni miehen huomiosta, niin voi miettiä, kannattaisiko sitä kehittää ihan itse välillä?

[/quote]

Osa naisista alkaa juuri suhteeseen miehienkin kanssa jotka eivät sytytä. Suhde on alkujaankin enemmän läheisyyden kaipuusta syntynyt. Tällöin on aivan naurettavaa miehen odottaa mitään halukasta naista.

Parasta seksiä tietenkin on suhteissa joissa kumpikin rakastaa toista oikeasti ja on vielä ollut rakastunutkin.

Tuollaista velvollisuus sekisä kaiketi voi hrjoittaa sellaisessa hyvässä suhteessa jossa muut asiat kunnossa ja hyvääkin seksiä on naiselle. Jos taas ei ole sen jatkuva harrastaminen aiheuttaa naiselle sen, että ei kiinnosta enää seksi ollenkaan.

Vierailija
106/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:46"]

Nyt täytyy kyllä ihan itsekin ottaa osaa tähän keskusteluun. Olen seurannut ketjun kehittymistä alusta asti ja ensimmäinen reaktioni oli että ei hitto tämä aloittaja on kyllä väärässä. Asettauduin juurikin siihen naisen asemaan että ei kyllä ole minun tehtäväni parantaa miehen oloa seksillä jos hän on minua kohtaan ääliö. Sattumalta minulla ja miehelläni oli aiheeseen liittyvä todella paha riita päällä ja olin asennoitunut niin että minä päätän kehostani, se ei ole mikään miehen olonhelpotuslaite. Nyt kun minä ja mies ollaan rauhoituttu ja saatu asia puhuttua, olenkin huomannut miten hyviä pointteja aloittajalla on. Kyse on vain siitä että tosiaan

- Mies tarvitsee seksiä kokeakseen olevansa rakastettu ja hyvässä suhteessa

- Naisen tarvitsee kokea olevansa rakastettu ja hyvässä suhteessa halutakseen seksiä

Älytön pattitilanne siis parhaimmillaan! Tarvitaan vain että jompi kumpi saa kierteen katkeamaan. Hienoa Ä29 että olet kyennyt tähän. Ja toki, tämä yleistys ei sovi kaikille, mutta yleisesti varmaan useimmille... Minä ainakin lupaan jatkossa yrittää enemmän "nousta riidan yläpuolelle". Jospa saisimme hyvän olon kierteen päällle miehen kanssa.

[/quote]

Huh, kiitos tästä :). Siinä riidassa seksistä molemmat sanoo omalla tavallaan että ole kiltti ja kunnioita ja rakasta minua, ja ongelma on siinä että molemmat myös tulkitsee toista omista lähtökohdistaan käsin. Että jos minä tekisin noin kuin sinä teet tai sanoisin noin kuin sinä sanot, niin se johtuisi siitä että minusta tuntuisi tältä ja tältä. Nainen ajattelee että kun et voi kerran tuon helpommalla huomioida minua romanttisesti niin et rakasta, kun haluat vain seksiä niin et rakasta. Mies ajattelee, että kun et halua seksiä, niin et rakasta, yrität vain että tarjoaisin tässä ilmaisia selkähierontoja etkä itse rakasta takaisin.

Kun on riita päällä ja muutenkin stressiä, sitä ajattelee helposti pahinta, että tuo ei välitä ja yrittää hyväksikäyttää. Jos olisi luottavainen suhtautuminen, niin olisi mahdollista tulkita sen toisen sanomiset niin kuin ne luultavasti on tarkoitettu. Luottavaisen suhtautumisen voi saada jos lakkaa pelkäämästä.

Vierailija
107/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#146 oli -ä29-, unohtui ekan kerran nimimerkki!

-ä29 taaskin-

Vierailija
108/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastelen näitä ap'lle satelevia kommentteja, kuinka hän on jotenkin 50lukulainen, miestä mielistelevä panopuu, vanhanaikainen, hellan ja nyrkin välissä, uhkaa feministien vaivalla hankkimaa tasa-arvoa ja niin pois päin.

Päinvastoin näkisin ap'n ratkaisun hyvinkin modernina ja tasa-arvoisena verrattuna tähän kovin tavalliseen naistyyppiin, joka luovuttaa vallan ja vastuun omasta seksuaalisuudestaan täysin miehelleen - jos nainen ei halua, niin vika on miehen ja miehen pitää se korjata. Tuo jos mikä on sitä 50luvun perintöä, näennäisesti tasa-arvoisempaa, koska nykyään nainen voi sentään sanoa 'ei', mutta tosiasiallisesti erityisesti naisten itsensä kannalta silti ihan yhtä epäterve asetelma. Se, että on valta sanoa 'ei', ei vielä tee suhteesta missään positiivisessa mielessä tasa-arvoisempaa - toki paha olo jakautuu tasapuolisemmin.

Vierailija
109/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- Naisen tarvitsee kokea olevansa rakastettu ja hyvässä suhteessa halutakseen seksiä"

Ja silti on enemmän sääntö kuin poikkeus, että persettä jaetaan sinkkuna/eron jälkeen tosi mielellään mukaville tuntemattomille baaripanoille. Kumma juttu mistä sen arvostuksen saa jo 30 min näkemisen jälkeen...

Vierailija
110/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:56"]

Näistä ketjuista minulle tulee mieleen aina ketjut joissa valitetaan naisen ronkeliutta miehen valinnassa. Todellisuus on, että naisen kannattaa olla ronkeli taikka lopputulos on tämä. Jos mies ei herätä intohimoa jos seurusteluvaiheessa niin asia ei taatusti parane pitkässä suhteessa.

Nainen joka odottaa ja kaipaa miestä joka säväyttää ja johon rakastua todella on liikaa vaativa. Häntä saa arvostella sekä miehet, että naiset. Kuitenkin juuri se hullaantuminen kantaa pitkälle ja myöhemmin jos suhteessa on oikeaa rakkautta antaa myös paremman seksielämän.

[/quote]

Rupeatteko sitten loput lesboiksi kun kaikilla ei riitä niitä "teidän kriteerit täyttäviä" miehiä? Voisiko itse katsoa joskus peliliin ja miettiä miten vaativa sitä kannattaa olla? Jos mies haluaa maata sohvalla niin kai hänellä on siihen kaikki oikeus, kyllä se talous pysyy kasassa vähän pienemmälläkin raivoamisella. Tai jos naisen itsetunto on kiinni miehen huomiosta, niin voi miettiä, kannattaisiko sitä kehittää ihan itse välillä?

[/quote]

Osa naisista alkaa juuri suhteeseen miehienkin kanssa jotka eivät sytytä. Suhde on alkujaankin enemmän läheisyyden kaipuusta syntynyt. Tällöin on aivan naurettavaa miehen odottaa mitään halukasta naista.

Parasta seksiä tietenkin on suhteissa joissa kumpikin rakastaa toista oikeasti ja on vielä ollut rakastunutkin.

Tuollaista velvollisuus sekisä kaiketi voi hrjoittaa sellaisessa hyvässä suhteessa jossa muut asiat kunnossa ja hyvääkin seksiä on naiselle. Jos taas ei ole sen jatkuva harrastaminen aiheuttaa naiselle sen, että ei kiinnosta enää seksi ollenkaan.

[/quote]

Yhtälailla miehet ryhtyvät keskivertoisiin suhteisiin. Siinä on vaan se ero, että miehet haluavat seksiä ja naiset huomiota. Siksi naiset yleensä antavat persettä suhteen alussa minkä ehtivät koska se maksimoi miehen huomion ja satimeen jäämisen. Ajan saatossa naisen halu laskee koska parisuhdepaneminen ei nosta naisen statusta muiden/itsensä silmissä.

Vierailija
111/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Yhtälailla miehet ryhtyvät keskivertoisiin suhteisiin. Siinä on vaan se ero, että miehet haluavat seksiä ja naiset huomiota. Siksi naiset yleensä antavat persettä suhteen alussa minkä ehtivät koska se maksimoi miehen huomion ja satimeen jäämisen. Ajan saatossa naisen halu laskee koska parisuhdepaneminen ei nosta naisen statusta muiden/itsensä silmissä.

[/quote]

Mun pointti koko tällä ketjulla, jos nyt laskeudutaan Gandhi-sfääreistä persesfääreihin, oli just se, että sellaisessa vähemmän intohimoisessa suhteessa se, että nainen alkaa ottaa aloitteen seksissä aktiivisesti ja osoittaa että haluaa seksiä miehensä kanssa, tekee miehen niin onnelliseksi ettei se voi uskoa tuuriaan. Jos miehellä pyörii silmät päässä sängyssä, niin se on huomattavan paljon mukavampaa seuraa myös sängyn ulkopuolella. Ja nainen voi huomattavasti paremmin, kun on aloitteellinen vs. että on kourittavana. Tee aloite ennen kuin mies ehtii, ja nauti siitä itsesi vuoksi että olet seksuaalisesti aktiivinen himokas nainen.

-ä29-

Vierailija
112/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää alun kommentti on saanut eniten tykkäyksiä. "No yleensä se kyllä menee niin päin, että mitä ihanampi ja huomaavaisempi mies on naista kohtaan, niin sitä enemmän on seksiä ja sitä paremmin suhde voi. Tämän kun kaikki miehet hoksaisivat, niin eipä tarvis niin kauheasti valittaa kun nainen ei anna."

Vierailija
113/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:59"]

I Minä en taas voi ymmärtää ihmisiä, joille seksi on aina ja joka päivä tärkeämpää kuin muut jutut. Joskus voi olla tarvetta vaikka joka ilta lukea monta tuntia kirjaa ja se on tarpeellisempaa kuin seksi sillä viikolla. Oma puolisoni onneksi ymmärtää tämän, ei ota siitä itseensä vaan antaa minunkin tarpeilleni tilaa. Toki jossain vaiheessa sitä seksiä on syytä harrastaa. Minä en ole miehelleni mikään seksiautomaatti, jolta voi itsestään selvästi odottaa seksiä joka ilta tai edes välttämättä joka viikko. Ehkä meillä seksi siksi onkin niin hyvää. 

Et antanut mitään aikajanaa vaan puhuit viimeisestä kuluneesta reilusta kuukaudesta. Otsikko ei myöskään ilmene minkäänlaista aikakäsitettä, milloin mies vaipuu epätoivoon.

+

II...  Näistä ketjuista minulle tulee mieleen aina ketjut joissa valitetaan naisen ronkeliutta miehen valinnassa. Todellisuus on, että naisen kannattaa olla ronkeli taikka lopputulos on tämä. Jos mies ei herätä intohimoa jos seurusteluvaiheessa niin asia ei taatusti parane pitkässä suhteessa.

+

ä29:... Miehen versio saattoi olla, että pikkuhiljaa seksi väheni ja sen takia hän alkoi voida huonommin, koska tunsi etten rakasta häntä enää.

Hyvä I:nen, kun olet löytänyt miehen, jolle tuo tahti ja priorisointi sopii ja te molemmat olette totaalisen onnellisia. 

Viisautena kerrotaan, että raha ei ole ihmiselle tärkeää paitsi silloin kun sitä ei ole. Tässä kun sanan vaihtaa haluamansa mukaan seksi, rakastelu, fyysinen läheisyys niin ollaan perusasioiden äärellä. Kun on liian pitkään ilman läheisyyttä ja rakastelua niin kyllä sitä sitten tietyn ajan jälkeen miettii ja kaipaa joka päivä.

II:selle voin yleisenä totuutena kertoa, että ei kukaan mies seurustele naisen kanssa, joka ei harrasta intohimoista seksiä/rakastele hänen kanssaan. Tai mene parisuhteeseen ajatuksella, että seksielämä oli sitten tässä ja siirrymme uuteen henkisempään vaiheeseen.  Kyllä odotusarvona on, että tätä ihanuutta kestää nyt koko loppuelämä. Jos väite pitää paikkaansa, niin aika hyvin suurin osa naisista näyttelee ja feikkaa ihastumista, hullaantumista ja henkistä ja fyysistä rakastumista sitoutumisvaiheessa.

Ja lainaus ä29:seltä kertoo olennaisen. Mitä vanhemmaksi tässä tulee sitä vahvemmin olen päätynyt (lainattuun tai itse keksimääni) ajatukseen, että naisille seksi lähtökohtaisesti fyysisen tarpeen tyydyttämistä, ei henkinen asia eikä henkisen tarpeen tyydyttämistä.

Minulle/miehille seksi (tai parempi termi olisi rakastelu) on suuri sitoutumisen, läheisyyden ja rakkauden ylläpitämisen ja syventämisen lähde. Sen puute tekee päivävastaisia asioita.

Ja lopuksi, miksi tässä jankkaan eipäs juupas keskustelua ihmisen kanssa, jolla on eri käsitys toimivasta parisuhteesta.  Toivottavasti joku nainen löytää tästä palikoita ymmärtää miehen sielunelämää ennen kuin tilanne menee liian pitkälle hänen suhteessaan. Miehille riittävä rakasteluelämä on, jos ei tärkein, niin todella tärkeä elementti onnellista ja täysipainoista parisuhdetta.  

[/quote]

Niin, olen hyvin onnellinen, että olen löytänyt sellaisen miehen kuin mieheni on. Hän mielellään harrastaisi seksiä vaikka joka päivä, mutta osaa täyttää elämänsä myös muilla jutuilla kuten urheilemalla, lukemalla, työllä tai kavereiden kanssa olemisella. Seksin määrä, oli se sitten vähäinen tai runsas ei juurikaan vaikuta hänen mielialoihinsa. Suhteemme alussa oli toisin, mutta nyt hän myöntää itsekin, että seksi on vain yksi osa parisuhdettamme. Joskus suhteemme puolivälissä seksielämämme alkoi olla huonoa. En jaksanut niin usein kuin ennen lapsia, mutta väkisin yritin mieheni vuoksi sillä hän kaipasi sitä. Seksin laatu kärsi tosi paljon. Jossain vaiheessa päätimme, että näin ei voi jatkua ja sovittiin, että kumpikaan ei "anna" vaan seksiä harrastetaan vain jos molemmat sitä haluavat. Nykyisin meillä voi olla parinkin viikon taukoja, sitten harrastetaan joka päivä viikon ajan ja taas parin viikon tauko. Läheisyyden määrään seksi ei vaikuta vaan meillä mennään joka ilta nukkumaan sylikkäin ja muutenkin halaillaan paljon.

Minusta on ollut niin vapauttavaa päästä siitä miehen henkisesti, näkymättömästi painostuksesta seksin suhteen. On ihanaa ettei ole mitään seksipakkoja. On ihanaa, että voin olla oma itseni haluineni ja tarpeineni ja mieheni on niin ymmärtäväinen. Vastapainoksi tykkään keksiä ja kokeilla kaikkea kivaa ja uutta sängyssä, olen innokas ja intohimoinen. Mieheni sanoo, ettei hän voi toivoa parempaa seksiä.

Ymmärrän jos koet seksin puutteen läheisyyden puutteena tai sen, että koet tarvitsevasi enemmän seksiä kuin vaimosi kykenee "antamaan". Jos vaimosi haluttomuutta on jatkunut pitkään eikä keskustelut tuota tulosta, ymmärrät varmaan itsekin, että sinulle ei jää paljon vaihtoehtoja. Joskus tunteeton järkikeskustelu voi avata ovia, ihan vain, että kerrot vaimollesi, että tarvitset enemmän seksiä ja et pysyt jatkamaan parisuhdetta hänen kanssaan jos tilanne ei muutu. Kysy häneltä, pystyykö hän tulemaan puolitiehen vastaan ja olemaan silloin onnellinen. Nyt hukkaat sekä oman että vaimosi mahdollisuuden hyvään parisuhteeseen. Hullaantuminen ei kestä loputtomiin. Kukaan ei jaksa aina olla rakastunut tai haluta puolisoa. Tulee suvantovaiheita, jotka joskus kestää pitkäänkin. Se kuinka paljon välitätte toisistanne ystävänä ja kumppanina, voi kantaa vaikeiden aikojen yli. 

Vierailija
114/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat 153:selle. Ulkopuolisen silmin ei teidän suhteessa ole ainakaan seksin puutetta. Joskus teillä on jopa parin viikon tauko, mutta sen jälkeen naitte kuin kanit viikon. Helppo on tuossa tilanteessa antaa neuvoja, että jos välillä ei haluta niin ei se ole vakavaa.

Edelleen, jos seksiä on riittävästi ja se täyttää fyysiset ja henkiset tarpeet niin juuri siinä tilanteessa hellyys ja läheisyys vaatteet päällä mahdollista.

Vierailija
115/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 13:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mun pointti koko tällä ketjulla, jos nyt laskeudutaan Gandhi-sfääreistä persesfääreihin, oli just se, että sellaisessa vähemmän intohimoisessa suhteessa se, että nainen alkaa ottaa aloitteen seksissä aktiivisesti ja osoittaa että haluaa seksiä miehensä kanssa, tekee miehen niin onnelliseksi ettei se voi uskoa tuuriaan. Jos miehellä pyörii silmät päässä sängyssä, niin se on huomattavan paljon mukavampaa seuraa myös sängyn ulkopuolella. Ja nainen voi huomattavasti paremmin, kun on aloitteellinen vs. että on kourittavana. Tee aloite ennen kuin mies ehtii, ja nauti siitä itsesi vuoksi että olet seksuaalisesti aktiivinen himokas nainen.

-ä29-

[/quote]

Ehkä sun nyt kannattaa puhua vain oamsta puolestasi. Kaikille naisille onnen aiheekis ei riitä se, että miehen silmät pyörii päässä.

Vierailija
116/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan oikeasti tykkään tästä #153:n viestistä. Kiitos teidän tilanteen jakamisesta! Ilmeisesti, jos nyt sallit että tulkitsen omasta kannastani käsin, te molemmat havahduitte siihen inhottavaan tilanteeseen jossa mies pelkästään tekee aloitteet ja naisen suostuu (jos suostuu). Miehestä on inhottavaa tulla torjutuksi ja naisesta on ikävää että kaikki läheisyys alkaa olla viritteistä, ja jos ei halua seksiä niin alkaa joka käänteessä suhtautua torjuvasti. Molemmat katkeroituu. Sanot että päätitte että harrastetaan seksiä vain jos molemmat haluaa. Kuitenkin sanoit heti alussa että mies haluaisi vaikka joka päivä, joten eikö käytännössä seksiä teillä ole nyt sinun ehdoilla? Silloin kun sinulla tekee mieli, mies on valmis. Eli aloitteiden tekeminen siirtyi sinulle.

Mielestäni tämä ei ole kovinkaan eri asia kuin mitä minä yritän selittää. Jokainen voi muuttaa vain omaa käytöstään, se voi olla kumpi vain joka rikkoo sen kierteen, kumpi nyt pystyy. Sinulla on mies, joka turhautuneenakin pystyi tai halusi nähdä sen, että mikään painostus häneltä ei auta tässä. Hän vapaaehtoisesti antoi sinulle tilaa ja hillitsi itsensä, koska oli niin fiksu näkemään, että aloitteen täytyy siirtyä sinulle ennen kuin seksi voi parantua. Ja tarpeeksi luottavainen uskomaan, että kyllä se siitä. Miehesi ei tehnyt sitä omasta näkökulmastaan luopumista uhriutuvasti, sehän ei olisi toiminut lainkaan että hän surkeana vain odottaa koska taas saa, vaan hänen nimenomaan piti kääntää huomionsa muihin asioihin ja sitoa onnellisuutensa johonkin sellaiseen joka on hänen omassa hallinnassaan. Onnellisen parisuhteen avain teillä(kin) on halukas, aloitteellinen nainen. Miten siihen on päästy, on teillä ollut erilainen tie kuin meillä.

Minun mies ei ollut niin järkevä, taikka sitten en kestänyt odotella niin kauaa.  Minun olisi ehdottomasti ollut helpompi "ryhtyä halukkaaksi" jos mies olisi ensin tehnyt tilaa ja vilpittömästi lakannut odottamasta seksiä, mutta niin ei käynyt. Se halu luopua "omista eduistaan" pitää tulla itsestä, toisen käskemänä siitä tulee pelkkää marttyyriutta. Minun piti alkaa tehdä niitä aloitteita epäkiitollisessa tilanteessa, mutta se kannatti. Varmasti olisi ihanaa jos minun mies olisi yhtä ymmärtäväinen kuin sinun miehesi, mutta kun ei ole niin en voi sellaista haikailla. Enintään voin toivoa että hän ottaisi vaikutteita ja alkaisi itsekin luottaa siihen, että hyvällä ja anteliaalla mielellä asiat ratkeaa parhaiten.

-ä29-

Vierailija
117/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:10"]

Ehkä sun nyt kannattaa puhua vain oamsta puolestasi. Kaikille naisille onnen aiheekis ei riitä se, että miehen silmät pyörii päässä.

[/quote]

Totta kai puhun vain omasta puolestani. En sanonut että tilanne on täydellinen ja kaikkien toiveiden täyttymys, mutta mielestäni paras mahdollinen, meillä on onnellinen perhe ja hyvää seksiä. Edelleen, mikä on se vaihtoehto, kertokaa! Moni on sanonut että eroaisi jos näin olisi. Mutta kun en halunnut enkä halua vieläkään erota! Enkä voinut mennä ajassa taaksepäin ja valita toisenlaista miestä. En myöskään voinut enää odotella että tilanne ratkeaa itsestään, koska se oli sietämätöntä jo siinä vaiheessa. Enkä voinut pakottaa miestä muuttumaan. En keksi vieläkään mitään muuta.

-ä29-

Vierailija
118/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:07"]

Tää alun kommentti on saanut eniten tykkäyksiä. "No yleensä se kyllä menee niin päin, että mitä ihanampi ja huomaavaisempi mies on naista kohtaan, niin sitä enemmän on seksiä ja sitä paremmin suhde voi. Tämän kun kaikki miehet hoksaisivat, niin eipä tarvis niin kauheasti valittaa kun nainen ei anna."

[/quote]

No tämähän on naisvaltainen palsta. Mutta edelleenkään en saanut vinkkejä, että miten naisen saa pidettyä tyytyväisenä.

Vierailija
119/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:07"]

[/quote]

No tämähän on naisvaltainen palsta. Mutta edelleenkään en saanut vinkkejä, että miten naisen saa pidettyä tyytyväisenä.

[/quote]

Naisen saa pidettyä tyytyväisenä keskustelemalla sen oman naisensa kanssa. Kysymällä mitä hän haluaa, mitä hän toivoo ja mitä voisi tehdä toisin. 

Vierailija
120/213 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:10"]

[/quote]

Totta kai puhun vain omasta puolestani. En sanonut että tilanne on täydellinen ja kaikkien toiveiden täyttymys, mutta mielestäni paras mahdollinen, meillä on onnellinen perhe ja hyvää seksiä. Edelleen, mikä on se vaihtoehto, kertokaa! Moni on sanonut että eroaisi jos näin olisi. Mutta kun en halunnut enkä halua vieläkään erota! Enkä voinut mennä ajassa taaksepäin ja valita toisenlaista miestä. En myöskään voinut enää odotella että tilanne ratkeaa itsestään, koska se oli sietämätöntä jo siinä vaiheessa. Enkä voinut pakottaa miestä muuttumaan. En keksi vieläkään mitään muuta.

-ä29-

[/quote]

No sinulla toimii. Se on kuitenkin ihan kuin menneiltä ajoilta, että hyvä vaimo antaa miehelleen ja ajattelee vaikka isänmaata sen aikaa. Ei ne avioliitot sen onnellisempia olleet.