Onnellisen parisuhteen salaisuus, paljon seksiä niin mies on onnellinen.
Tietysti on miehiä joilla matala libido eikä tämä silloin toimi, mutta näin olen itse ollut havaitsevinani empiirissä tutkimuksissani. Mulla on ehkä aika hankala mies: mustavalkoinen ajattelu, vähän jopa as-piirteitä, on helposti ärtyisä ja vetäytyvä, taipuvainen juomaan... Ei mitenkään väkivaltainen mutta aika rasittava pahimmillaan.
Jos ei ole seksiä, oli syy mikä tahansa, niin kaikki on vaikeampaa. Jos on seksiä, mies on kaikin puolin ihanampi. Nukkuu paremmin ja sekin tietysti jo vaikuttaa kaikkeen. Hankalammillaankin mies haluaa seksiä, mutta mua tietysti harvemmin kiinnostaa sellasen pässin kanssa sitä harrastaa. Mutta yleensä se kannattaa, mitä enemmän harrastetaan seksiä sitä enemmän mullakin tekee mieli, sitä tyytyväisempi mies on, ja niin ees päin. Mies taitaa olla sillä tavalla rajoittunut, ettei pysty sitä huonoa kierrettä kääntämään itse muuttumalla huomaavaisemmaksi ja mukavammaksi, jos menee huonosti. Mutta reagoi kyllä kiitettävästi siihen jos tulen vastaan olemalla innokas sängyssä.
- Ä29 -
Kommentit (213)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:17"]
Tuttuja teemoja av:lla.
Nyt viimeisen reilun kuukauden aikana taaksepäin laskettuna (fyysistä) läheisyyttä ja seksiä on ainakin tämän miehen tarpeeseen liian vähän. Yksi rakasteluksi laskettava tapahtuma ja yksi tekninen paineen purku. Kaikenlaista yrittämistä halauksista, hipauksista epäsuoriin ja suoriin ehdotuksiin olen kyllä tehnyt.
Luottamusta, kunnioitusta, huumorintajua, samaa aaltopituutta meillä löytyy. En ole alkoholisti, narsisti enkä hakkaa vaimoa tai lapsia. Mielestäni olen touhunnut kumppanina yhteistä puuhastslua ja harrastuksia ja arkea. No, kotitöitä en varmasti tee samalla innolla ja antaumuksella kuin vaimo.
Kliinisesti analysoiden minun edelleni asioissa, mihin voimia ja energiaa riittää, on mennyt töiden aloitus, koulujen alkaminen, harrastuksien alkaminen, lomalla tekemättä jääneet ikuiset kotityöt ja käsityöikuisuusprojektit yhdistettenynä kuukaukutiskiertoon.
Aikansa jaksaa mennä täysipainoisesti suhteessa puolilla tehoilla eli kumppanuuden avulla. En ole (vielä) mykkäkouluvaiheessa, mutta alan olla hyvin nuutunut ja väsynyt. Vielä kun tätä muutama viikko jatkuu, niin en tarvitse suurta loukkausta tai mieliharmia niin voidaan sitten siirtyä seuraavalle tasolle.
Ap ja Ä29 ovat suuren asian jäljillä. Tällä hetkellä en mitenkään erityisen onnellinen. Onnellisuuden puute ei ole kokonaan tällä hetkellä surkean erotiikkaelämän syytä, mutta ei se ainakaan paranna onnellisuuttani.
Parisuhteen onnellisuudesta en tiedä. Voihan vaimo olla tälläkin hetkellä hyvinkin onnellinen, kun arki ja kumppanuus rullaavat ja on torjuntavoittoja miehen aloitteista eikä mies ainakaan viikkoon pariin kiehnää kimpussa.
Ä29 totesi, että vain itseensä voi vaikuttaa. Pitkäaikaisista psyykkaysyrityksistä huolimatta kärsin, jos olen ilman läheisyyttä ja seksiä. Kärsimys vaikuttaa joskus lamaannuttavasti, joskus se auheuttaa riitelyhaluja ja joskus se ei tunnu lähes missään.
[/quote]
Harvoin sanon näin, mutta nyt on hirveää ruikutusta. Seksiä on ollut kuukauden aikana kahdesti ja olet valmis mykkäkouluun?! Mikset sen sijaan puhuisi vaimollesi. Ymmärräthän myös, että parisuhteessa tulee aikoja, jolloin seksin edellä on monta muuta asiaa. Välillä itselleni ainakin tulee niitä kausia, jolloin haluan keskittyä itseeni ja omaan tekemiseeni. Mieheni sitten välillä oikaisee, että kuulepas kulta, nyt on taas aika keskittyä välillä minuunkin. Kuulostat hirveältä mielensäpahoittajalta. Lyhyitä haluttomuuskausia pitää parisuhteessa sietää kunhan säilytetään avoin ja toista kunnioittava keskusteluyhteys asian tiimoilta.
Olen tuo 109. Ei todellakaan ollut provo vaan aito mielipiteeni. En ymmärrä tai hyväksy naisia jotka ottavat miehensä ikäänkuin elämäntehtäväkseen. Eroaisivat mieluummin. Mies joka vaatii tuon kaltaista seksuaalista huomiointia tehdäkseen osuutensa tai käyttäytyäkseen kuten aikuisen vaimoaan rakastavan miehen kuuluisi, saisi mennä.N38, parisuhteessa
Harvoin sanon näin, mutta nyt on hirveää ruikutusta. Seksiä on ollut kuukauden aikana kahdesti ja olet valmis mykkäkouluun?! Mikset sen sijaan puhuisi vaimollesi. Ymmärräthän myös, että parisuhteessa tulee aikoja, jolloin seksin edellä on monta muuta asiaa. Välillä itselleni ainakin tulee niitä kausia, jolloin haluan keskittyä itseeni ja omaan tekemiseeni. Mieheni sitten välillä oikaisee, että kuulepas kulta, nyt on taas aika keskittyä välillä minuunkin. Kuulostat hirveältä mielensäpahoittajalta. Lyhyitä haluttomuuskausia pitää parisuhteessa sietää kunhan säilytetään avoin ja toista kunnioittava keskusteluyhteys asian tiimoilta.
Taattua av:ta, jos erehtyy kertomaan omasta tilanteesta niin aina löytyy joku taho, joka pitää sitä suorastaan paratiisina.
Mutta luepa otsikko ja aloitus, niin ehkä keksit miksi puhun mykkäkouluvaiheesta ja vaiheen aikajänteestä.
Ehkä tuossa on se ero meidän tai yleisesti miehen ja naisen välillä (ok, onhan niitäkin pareja, jossa tuo asetelma menee toisinpäin). On paljon asioita, jotka ymmärrän ja "hyväksyn" ettei haluta (raskaus, synnytys, imetysaika, totaalinen väsymys, poikkeuksellinen työstressi jne, kuukautiskierto tms). Tunnetasolla en sitten vaan kykene ymmärtämään, että jos mitään mitään kunnon syytä ei ole, mutta kuitenkin moni muu asia menee seksin edelle. On se kaatoluokka, että ei vaan haluta tai joku muu asia on juuri nyt tärkeämpi.
Siinä se itsetunto kasvaa ja parisuhde kukoistaa, kun tiskaus tai vaikka pitsinnypläys menee edelle; päivästä ja viikosta toiseen.
Okei, naisella on oikeus olla haluamatta aviomiestä ja lastensa isää ihan mistä syystä tahansa ja ihan miten pitkään tahansa.
Minulla on perustarve olla rakastettu ja haluttu. Minulla on oikeus kokea omat negatiiviset tunteeni, joita koen kun nainen käyttää omia oikeuksiaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 12:36"]
Olen tuo 109. Ei todellakaan ollut provo vaan aito mielipiteeni. En ymmärrä tai hyväksy naisia jotka ottavat miehensä ikäänkuin elämäntehtäväkseen. Eroaisivat mieluummin. Mies joka vaatii tuon kaltaista seksuaalista huomiointia tehdäkseen osuutensa tai käyttäytyäkseen kuten aikuisen vaimoaan rakastavan miehen kuuluisi, saisi mennä.N38, parisuhteessa
[/quote]
Oletko sitä mieltä, että jos vaikka on niitä lapsiakin niin kuin tässä ketjussa ilmeisesti monilla, niin mieluummin ero vaan? Eikö se perheen säilyttäminen ole mikään itseisarvo sulle? Onko tuo "miehen huomiointi" itsessään sinusta vaan liian väärin, vai tarkotatko että sen kaltainen homma johtaa väistämättä huonoon tilanteeseen?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:05"]
Ai niin, se pointti, että onnellinen mies -> onnellinen muukin perhe.
[/quote]
Höpön pöpön.
Kuule sinä pikku-vaimo siellä jossain, joka luulet tietäväsi jotain olennaista parisuhteista ja perhe-elämästä. Valitan. Ei miehen seksuaalinen tyytyväisyys muuta yhtään mihinkään miehen perusominaisuuksia. Turha väittää, että mies siivoaa enemmän kun on saanut seksiä tai tulee empaattisemmaksi lapsia kohtaan. Kylläpähän mies ottaa "saamansa" seksin vain hänelle/elämään kuuluvana osana, mutta todennäköisesti heittäytyy seksin jälkeen sohvalle kaukosäädin kädessään.
[/quote]
Höm, kerrotko vielä että jos miehellä on tällaista taipumusta niin miten näkisit että seksin väheneminen tilannetta parantaa? Ero tulee nopeammin, niinkö?
[/quote]
Tämä femakko varmaan tarkoitti, että nainen on onnellinen kun saa seksiä halutessaan ja saa halutessaan aina myös kieltäytyä seksistä ja tehdä muita haluamiaan asioita. Muulla ei ole mitään väliä, pääasia kun nainen on onnellinen miehen sitä toteuttaessa!
ap:lle kysymys että onko mies nykyisin aina halukas seksiin kun itse teet aloitteen? Muutkin miehet saa vastata, jos vaimo tekee aloitteet seksiin niin alkaako pikkuhiljaa mennä maku ja nousta ärtymys? Siis siitä että seksiä olisi liikaa? Haluatteko itse olla se aloitteentekijä välilla?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 14:07"]
Tää alun kommentti on saanut eniten tykkäyksiä. "No yleensä se kyllä menee niin päin, että mitä ihanampi ja huomaavaisempi mies on naista kohtaan, niin sitä enemmän on seksiä ja sitä paremmin suhde voi. Tämän kun kaikki miehet hoksaisivat, niin eipä tarvis niin kauheasti valittaa kun nainen ei anna."
[/quote]
No tämähän on naisvaltainen palsta. Mutta edelleenkään en saanut vinkkejä, että miten naisen saa pidettyä tyytyväisenä.
[/quote]
Ajattelin että jospa se on vaan enemmän totta?
Riittääkö se, että mies on onnellinen?! Eikö molempien pitäisi olla onnellisia?
NAISTEN pitää vissiin tehdä ja hoitaa kaikki tässä maailmassa. Voi jessus etten paremmin sano. (Jeesuskaan ei miehenä niin hirveesti konkreettista saanut maan päällä aikaan, vaikka kovat oli puheet, vai mitä?)
Ketjuun palatakseni, niin tässähän oli kyse siitä, että on parisuhteessa eikä halua erota, muttei halua että tilanne jatkuukaan samanlaisena. Jos haluaa erota niin siitä vaan. Jos aikoo jäädä, niin parisuhteesta ei tule mitään, jos ei kunnioita ja arvosta puolisoaan. Näin minä sen näen, ja uskon että miehen elämälle sillä kunnioituksella taikka huonossa tilanteessa halveksunnalla/inholla kotona on valtava merkitys ja miehelle se kunnioitus samoin kuin halukas seksi merkitsee rakkautta. Jos ne puuttuu, kaikki huonoimmat puolet korostuu ja ollaan ihan helvetinmoisessa kierteessä.
Totta kai sanotaan myös että kunnioitus pitää ansaita, mutta siinä sanonnassa vaihtoehtona on että toisten kunnioituksen voisi saada vaatimalla ja sehän ei tietenkään onnistu. Mutta on kolmaskin vaihtoehto, kunnioituksen voi saada lahjana vaikkei sitä ansaitsisi. Se ei ole kiinni siitä mitä tekee tai on, vaan siitä haluaako joku kunnioituksensa antaa.
Seksin harrastaminen vaikkei niin hirveästi tekisi mieli on mielestäni helppoa, kunnioittaminen on vaikeampaa. Nyttenkin ollut vähän ankeaa viikonloppu mutta ehkä tämä tästä. En väittänyt kai missään että tämä on helppoa, mutta edelleen mielestäni parempi vaihtoehto kuin ne kaksi muuta.
Ja siitä että miten usein tekee aloitteen ja miten se vaikuttaa mieheen (#165), niin koitan varoa sitä virhettä minkä hän teki aikanaan. Joskus teen aggressiivisempia aloitteita usein mutta kyllä myös kuulostelen miten hän niihin reagoi ja tarvittaessa annan olla rauhassa ja/tai miehen tehdä aloitteen myöskin. Itse vain tykkään seksistä enemmän jos olen ollut se aloitteen tekijä ja aktiivinen osapuoli.
-ä29 taas-
Kyllä mä kans näkisin että miehellä on vähintään yhtälainen vastuu parisuhteen ilmapiiristä. Seksi on herkkä asia.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 18:26"]
Ei mun parisuhdeongelmani ratkea sillä että harrastan paljon sellaista seksiä jota en halua. Mies olisi aivan varmasti tyytyväisempi (siis minun mieheni, muista en tiedä), mutta minulle jäisi edelleen kaikki ne syyt ja ongelmat joista kärsin parisuhteessamme, ja lisäksi olisi vielä paljon enemmän seksityötä tehtävänä. Tunnen suorastaan vihaa kun ajattelen sellaista "ratkaisua" ongelmiimme.
[/quote]
Millaiseen ratkaisuun olet sitten päätynyt tai päätymässä?
-ä29-
[/quote]
Haluaisin myös kuulla vastauksia tähän. ap:llä on kuitenkin selkeä idea siitä mitä hän on tekemässä, ja on todennut sen toimivaksi. Miten häntä kritisoineet toimitte sitten itse?
28
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:24"]
Eikös se ole molempien osapuolien tehtävä pitää suhde toiminnassa, jos naisen täytyy pitää miehen mielentilasta huolta seksin avulla niin jokin on vialla.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 20:25"]
Kyllä mä kans näkisin että miehellä on vähintään yhtälainen vastuu parisuhteen ilmapiiristä. Seksi on herkkä asia.
[/quote]
Jos nainen pitää huolta miehen mielentilasta miehelle tärkeän asian eli yhteisen seksielämän kautta, se on väärin. Mutta miehen pitää pitää naisen määräämällä tavalla huolta naisen mielentilasta, jotta suhteessa voi olla seksiä, niinkö? Miksei se ole kiristämistä naisen taholta?
-ä29-
ap, kiitos tästä ketjusta. Kiinnostaa oletko kertonut miehellesi tästä tietoisesta päätöksestäsi muuttaa seksiasenteitasi? Onko hän ihmetellyt muutosta aiempaan tai edes tajunnut sitä?
Hienoa kuulla että teillä menee nyt hyvin ja että olet löytänyt hyvän seksielämän. On jotenkin toiveita herättävää, että ihan miettimällä ja omaa toimintaa muuttamalla joku kykenee parantamaan elämäänsä tässä ikuisuuskysymyksessä, avioseksissä.
28
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:08"]
...että mitä ihanampi ja huomaavaisempi mies on naista kohtaan...
[/quote]
Kertokaa naiset mitä tämä teidän mielestä pitää sisällään. Miten miehen pitää olla ihana ja miten huomioida? Kaikki vinkit tervetulleita.
[/quote]
Vastaan vain omasta puolestani, en tosiaan "naisten" puolesta. Mulle ei tarvitse miehen tehdä mitään erityisiä temppuja, miellyttämisyrityksiä. Kunhan hän vaan on oma hyväntuulinen itsensä. Hänhän on ihana, siksihän minä hänen kanssaan olen. Normitilassaan hän on lähtökohtaisesti kiihottava.
Halut sen sijaan vähenevät, jos hän murjottaa, ei puhu eikä koske. Synkkämielisyys ei kiihota, eikä muiden haukkuminen, juopottelu, yrmeily tai tyhjästä riitely.
Näin yksinkertaista se meillä on.
N
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:08"]
No yleensä se kyllä menee niin päin, että mitä ihanampi ja huomaavaisempi mies on naista kohtaan, niin sitä enemmän on seksiä ja sitä paremmin suhde voi. Tämän kun kaikki miehet hoksaisivat, niin eipä tarvis niin kauheasti valittaa kun nainen ei anna.
[/quote]
Mikä se naisen osa on? Antaa pillu KUn mies on kiva? Oletuksesi tietysti on, että nainen on aina kiva koska hänellä on pillu ja hän nainen?
Mitäpä jos ajateltaisiin asiaan niin, että tyydytetään turpa tukossa ensin perustarpeet kuten syöminen, nukkuminen, paskominen ja seksi. Sen jälkeen katsotaan onko molemmilla kyky olla mukava ja kiva.
Kiitos kaikille viesteistä! Ketjun otsikko on provosoiva, mutta tämä keskustelu on pysynyt mielestäni yllättävän asiallisena. En ole joka viestiä kommentoinut, mutta olen lukenut ne kaikki ja noteerannut etenkin ne joissa on kritiikkiä. Aloitin tämän ketjun paitsi siksi että minusta tuo oma tapani voi olla avuksi jollekin muullekin, ja toisaalta halusin käydä tätä prosessia läpi muiden kanssa. Miehelle en ole tästä nimittäin paljon puhunut ainakaan vielä, koska en usko että hänen muistikuvat tapahtuneista on samanlaisia ja oman versioni esittäminen hänelle ehkä muuttaisi asioita. Toki on sekin mahdollista että hän pitää tätä manipulointina ja loukkaantuu, siksi en halua ainakaan vielä käydä tätä läpi hänen kanssaan. Ehkä joskus jos tulee uusi kriisitilanne.
Olen välillä epäillyt oliko tämä sittenkään oikein, olisiko mieheni tarvinnut tai ansainnut toisenlaisen puolison jotta olisi itse oppinut jotain muuta elämästä. Olisiko hänellä pitänyt olla erilainen tie. Tämän keskusteluketjun ansiosta olen varmempi itsestäni ja entistä tyytyväisempi ratkaisuihini. En saa ikinä sitä totuutta varmasti selville, että mitä jos, mutta ainakin olen itse nyt paremmassa paikassa kuin ennen tätä suhdetta. Uskoisin että mieskin on. Olen paljosta kiitollinen miehelleni, jos tästä nyt tuli sellainen käsitys että en olisi. Rakastamisesta en paljon ole tässä puhunut, koska en silloin pahimpaan aikaan varmasti rakastanut. Rakkaus ei ollut se motiivi. Halusin pitää perheen kasassa ja saada itsellekin tilaa kasvaa.
Vielä siitä kiristämisestä, johon muutama mieskommentoija on nyt onneksi tarttunut. Tein siis sellaisia kompromissiehdotuksia, jotka mielestäni olisi olleet erittäin helppoja hänelle ja vaikeita minulle. Halusin vain että hän edes muodollisesti tekisi jonkin myönnytyksen ja osoittaisi että rakastaa minua ja haluaa että voin hyvin. Ja ymmärtäisi että tämä seksielämä on minulle vaikea asia.
Parhaimmillaan hän suhtautui niihin ehdotuksiin alkamalla tinkaamaan ihan naurettavuuksista, tyyliin että montako sekuntia pitää sitten halata. Se oli hirveää, olin tosissani odottanut että hän vähintään miettisi asiaa ja tajuaisi että en häneltä paljon pyydä ja myöntyisi mielellään. Pahimmillaan hänen reaktio oli kuin hän olisi ajatellut, että terroristien kanssa ei neuvotella.
Näin jälkikäteen ajatellen hän oli varmaankin hyvin loukkaantunut siitä, että seksi oli minulle vastenmielistä. Se varmaan merkitsi hänelle eri asiaa kuin minulle. Ehkä hän tunsi, että seksi hänen kanssaan oli vastenmielistä, ja jos se seksi merkitsi rakastamista, että hän oli vastenmielinen. Minulle taas se että hän ei edes suostunut neuvottelemaan, tuntui siltä että hän vain haluaa ja haluaa ja on kohtuuton ja ylimielinen. Luulin siis että kyse oli siitä mihin hän suostuu, vaikka hänelle se oli se koko neuvottelutilanne, joka oli mahdoton. Ehkä hän olisi ajan mittaan päässyt sen asian yli tai olisin voinut jotenkin pukea sanoiksi sen mistä siinä minulle oli kyse. Mutta voi olla myös ettei häntä olisi vakuuttanut tai tavoittanut mikään puhe, jos se oli niin tunnetasolla se reaktio. Teot, eli niin paljon halukasta seksiä aka unconditional love kuin hän haluaa, toimi nopeasti.
-ä29-
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:40"]
Ehkä kannattaisi ottaa puoliso, jonka kanssa halut on normaalitilanteissa samalla viivalla ja seksin suhteen ollaan muutenkin samaa mieltä.
[/quote]
Ei stä aina voi tietää alkuvaiheessa. Puolisoa otettaessa seksihaluja voi olla vielä naisellakin, mutta sitten myöhemmin naisen halut katoavat.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:29"]
115, mitä vaimo sanoo kun kerrot että olet onneton ja siihen osasyynä läheisyyden puute?
[/quote]
Tätähän on käsitelty tässä ja muissakin ketjuissa, mutta pointti on, että eihän avautumisesta mitään hyvää synny. Tulkitaan vonkaukseksi ja painostamiseksi naisaivoilla ja lopputuloksena on vielä pahempi tilanne, kun naiselle tulee "paineita". Veikkaan, että tulisi muutaman viikon jääkausi koko suhteeseen, myös sillä kumppanuusosastolla, josta voimia ja positiivisia asioita saan.
Ja rehellisyyden nimissä tilanne on, ettei kylmähkö vaimo ole ainoa syy onnellisuusvajeeseen.