Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen entinen koulukiusaaja. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
17.08.2014 |

Lähes kolmekymppinen nainen vastailee jos jollain on kysymyksiä. Aihe tuntuu olevan nyt varsin pinnalla ja hyvä niin. 

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:34"]

Haluaisin tietää vain yhden asian: miksi kiusasit?

[/quote]

Siitä on jo niin kauan aikaa, että en valitettavasti voi sanoa muuta kuin sen, että uskoakseni kiusasin häntä, koska hän ei ollut niin cool kuin me muut. Lapsellista, mutta mitäpä muutakaan ala-aste ikäisestä voisi olettaa. 

Ap

[/quote]

No aika paljon enemmän mä ainakin odotan lapsiltani.

[/quote]

Odotan minäkin enemmän ala-asteikäiseltäni kuin siltä tytöltä, joka itse olin tuolloin. Kirjoitin ehkä epäselvästi, mutta tarkoitin siis sitä että tuon lapsellisen käytöksen ymmärrän PAREMMIN tuon ikäiseltä kuin aikuiselta tai vanhemmalta lapselta. En siis sitä hyväksy, vaan ymmärrän paremmin.

Ap

Vierailija
22/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:46"]

No nuo sun vastauksen on kyllä mitättömiä. Tajusitko kuitenki olevasi keskimääräistä tyhmempi kuin muut ikäisesi?

[/quote]

Ja millähän perusteella? En tajunnut ;) Ajattelitko itse sellaisia ala-asteella? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö kiusaaja, että kiusattu pitää häntä tyhmempänä ihmisenä, jos hän tekee ongelman esim toisen rumista housuista. Kiusatut ja ei kiusaajat eivät yleensä kiinnitä niin suurta huomiota toisten pukeutumiseen.

Vierailija
24/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:49"]

Ymmärtääkö kiusaaja, että kiusattu pitää häntä tyhmempänä ihmisenä, jos hän tekee ongelman esim toisen rumista housuista. Kiusatut ja ei kiusaajat eivät yleensä kiinnitä niin suurta huomiota toisten pukeutumiseen.

[/quote]

En usko että ymmärsi silloin ainakaan. Nyt ymmärtää varmasti, että kiusatulla voi olla jos jonkinlaisia mielipiteitä kiusaajasta. 

Ap

Ap

Vierailija
25/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko työpaikkakiusaaja myös? Millaiseen asemaan olet päässyt elämässä koulukiusaajan psyykeellä? (oletan että hyvään asemaan, koska maailma on sillä lailla vino ja epäreilu että ilkeät pärjää)

Vierailija
26/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:26"]

Ketä sä kiusasit ja miksi.

[/quote]

Kiusasin ala-asteella yhtä luokkalaistani tyttöä toisen kaverin kanssa.

[/quote]

Et vastaa kysymykseen "miksi?" Niiiiiiiiin tyypillistä kiusaajalta.

Vierailija
27/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:53"]

oletko työpaikkakiusaaja myös? Millaiseen asemaan olet päässyt elämässä koulukiusaajan psyykeellä? (oletan että hyvään asemaan, koska maailma on sillä lailla vino ja epäreilu että ilkeät pärjää)

[/quote]

En ole työpaikkakiusaaja. Miksi olisin? Jos olet lukenut aiemmat viestit, olen sanonut että KADUN sitä että olin koulukiusaaja. Kiusaamiselle laitettiin nopeasti loppu ja tästäkin on jo lähes 20 vuotta aikaa. Koulukiusaajan psyyke? En tiennytkään, että virhe jonka tein noin kauan sitten olisi määrittänyt loppuelämäni. Ihan hyvin olen elämässä pärjännyt. Hyvä pieni perhe ja hyvä työ. 

Ap

Vierailija
28/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oon vastannut tähän jo monta kertaa. En muista/osaa sanoa, koska siitä on niin kauan aikaa. Uskoakseni siksi, että minun ja kaverini mielestä hän ei ollut niin cool kuin me ja sen takia otimme hänet silmätikuksi yms. Ap

Vierailija
29/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oon vastannut tähän jo monta kertaa. En muista/osaa sanoa, koska siitä on niin kauan aikaa. Uskoakseni siksi, että minun ja kaverini mielestä hän ei ollut niin cool kuin me ja sen takia otimme hänet silmätikuksi yms. Ap

[/quote]

Oletko tosissasi? Vai oliko hänessä kuitenkin joku piirre, jota kadehdit? Kuten itsevarmuus, rohkeus olla oma itsensä, rakastavat vanhemmat, tai äly tai ulkonäkö?

Vierailija
30/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nyt tässäkin ketjussa käyttäytyy asiattomammin kuin ap, joka vastailee kysymyksiin rehellisesti ja katuvasti. Jopa ilkeitä kommentteja satelee... Ihan turha sanoa, että sen on ansainnut (kun on alakouluiässä kiusannut), ihmisten pitäisi osata käyttäytyä ilman koston kierrettä.

Vierailija
31/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väärin hyökätä fyysisesti koulukiusaajansa kimppuun vapaa-ajalla?

Vierailija
32/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on hönöjä,hienoa että lopetit kun asia tuli julki.ja tajuat asian vakavuuden.

Ja totta,ei se sen loppuelämää määritä.

Mukavaa alkusyksyä.

T.ope

Vierailija
33/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 14:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletko tosissasi? Vai oliko hänessä kuitenkin joku piirre, jota kadehdit? Kuten itsevarmuus, rohkeus olla oma itsensä, rakastavat vanhemmat, tai äly tai ulkonäkö?

[/quote]

Kyllä olen täysin tosissani. Hänellä ei ollut mitään piirrettä jota olisin ainakaan tietoisesti kadehtinut. Nykyään kyllä olen nähnyt kuvia ja on tosi kaunis. 

Ap

Vierailija
34/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 14:05"]

Onko väärin hyökätä fyysisesti koulukiusaajansa kimppuun vapaa-ajalla?

[/quote]

Onko fyysinen väkivalta oikein sinusta? Tapahtui se vapaa-ajalla, työssä, koulussa, kiusaajaa kohtaan tai kiusattua kohtaan. Oma kiusaaminen oli suullista. 

Ap

Vierailija
35/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nyt tässäkin ketjussa käyttäytyy asiattomammin kuin ap, joka vastailee kysymyksiin rehellisesti ja katuvasti. Jopa ilkeitä kommentteja satelee... Ihan turha sanoa, että sen on ansainnut (kun on alakouluiässä kiusannut), ihmisten pitäisi osata käyttäytyä ilman koston kierrettä.

[/quote]

Asia ei minua yllättänyt mitenkään kun olen täällä keskusteluja seurannut. Ilmeisesti ala-asteikäisen kiusaaminen on lähes työpaikkakiusaamiseen verrattava asia. 

Ap

Vierailija
36/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisäys, että tämän keskustelun tarkoitus oli antaa kasvot KIUSAAJALLE. Nyt kun aihe on ollut pinnalla, halusin antaa mahdollisuuden kysyä mieleenjuolahtavia kysymyksiä. Koulukiusaaminen oli jo silloin, on nyt ja toivottavasti aina väärin ja asiasta puhumalla ja tuomalla sitä ilmi enemmän ja enemmän se saataisiin loppumaan. Ja toivottavasti siihen myös puututtaisiin asiaankuuluvalla vakavuudella. 

Ap

Vierailija
37/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on hönöjä,hienoa että lopetit kun asia tuli julki.ja tajuat asian vakavuuden.

Mukavaa alkusyksyä.

T.ope

[/quote]

Älä valehtele! Et ole opettaja. Llapset ovat paskoja vain jos vanhemmat siihen kannustavat. Luonnostaan ovat hyviä ja viisaita, mutta valitettavasti paskoja vanhempia on paljon, suurin osa lapsista on pilattu jo päiväkodissa, kuten tänä vuonna tutkimuksista todettu (uutisoitu:päiävkotilapset kiusaavat)

Vierailija
38/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 14:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä olen täysin tosissani. Hänellä ei ollut mitään piirrettä jota olisin ainakaan tietoisesti kadehtinut. Nykyään kyllä olen nähnyt kuvia ja on tosi kaunis. 

Ap

[/quote]

Ok.

Vierailija
39/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiusaaja ei koskaan osaa sanoa, miksi kiusaa? Miksette koskaan vaivaudu analysoimaan sikamaista käytöstänne ja sen motiiveja?

Vierailija
40/88 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 14:16"]

Mukavaa alkusyksyä.

T.ope

[/quote]

Älä valehtele! Et ole opettaja. Llapset ovat paskoja vain jos vanhemmat siihen kannustavat. Luonnostaan ovat hyviä ja viisaita, mutta valitettavasti paskoja vanhempia on paljon, suurin osa lapsista on pilattu jo päiväkodissa, kuten tänä vuonna tutkimuksista todettu (uutisoitu:päiävkotilapset kiusaavat)

[/quote]

Aika jyrkkä mielipide. En usko, että pitää paikkansa. Minä en ainakaan syytä vanhempiani koulukiusaamisestani. Minkä takia he sitten olisivat olleet niin vihaisia sen tultua ilmi, jos olisivat siihen kannustaneet? Äitini siis silloin itki järkytykseltään ja isä oli TODELLA vihainen. Aina välillä vieläkin ottaa sen esille, että oli silloin minuun niin pettynyt.

Ap