Olen entinen koulukiusaaja. Haluatko kysyä jotain?
Lähes kolmekymppinen nainen vastailee jos jollain on kysymyksiä. Aihe tuntuu olevan nyt varsin pinnalla ja hyvä niin.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:11"]
Paha saa palkkansa sanotaan. Oletko jo saanut?
[/quote]
Ihme lynkkausmeininkiä monella. Ap on tehnyt virheensä pienenä lapsena ja vieläpä pyytänyt tekojaan anteeksi. On täysin absurdia vaatia alakouluikäiseltä aikuisen käytöstä. Ja suorastaan ilkeätä toivoa hänelle jotain pahaa tapahtuvan.
[/quote]
No on myös tyhmää vähätellä kiusaamista tyyliin, lapset eivät tajua, tai ovat vain lapsia. Jos ei ole suorastaan dementoitunutn, tajuaa aivan varmasti mitä haluaisi itselleen tehtvänä. Jokainen tajuaa iästä riippumatta mikä on oikein. Toiset vain ovat pahoja. Ap ei ole, koska nykyään pyrkii hyvään.
[/quote]
Kukaan ei ole vähätellyt kiusaamista, vaan siihen on puututtava. Nyt kyse oli ap:sta, joka on aikoja sitten kiusannut, ymmärtää tehneensä väärin ja on vieläpä pyytänyt anteeksi ja osoittaa katumusta.
Mitä te lynkkaajat toivoisitte ap:n tekevän? Pyhittävän elämänsä virheelle minkä hän on tehnyt lapsena? Ajattelitteko te tosiaan samalla tavalla jo lapsena, kuin tänä päivänä?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 13:26"]
Ketä sä kiusasit ja miksi.
[/quote]
Kiusasin ala-asteella yhtä luokkalaistani tyttöä toisen kaverin kanssa.
[/quote]
Et vastaa kysymykseen "miksi?" Niiiiiiiiin tyypillistä kiusaajalta.
[/quote]
Miksi tämä on saanut paljon alapeukkuja? Noinhan se menee. Ei ainakaan kunnolla osata vastata että miksi kiusataan, mm. oma kiusaajani vastasi että "Emmä tiedä miks mä kiusasin ja miks just sua".
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:11"]
Paha saa palkkansa sanotaan. Oletko jo saanut?
[/quote]
Ihme lynkkausmeininkiä monella. Ap on tehnyt virheensä pienenä lapsena ja vieläpä pyytänyt tekojaan anteeksi. On täysin absurdia vaatia alakouluikäiseltä aikuisen käytöstä. Ja suorastaan ilkeätä toivoa hänelle jotain pahaa tapahtuvan.
[/quote]
No on myös tyhmää vähätellä kiusaamista tyyliin, lapset eivät tajua, tai ovat vain lapsia. Jos ei ole suorastaan dementoitunutn, tajuaa aivan varmasti mitä haluaisi itselleen tehtvänä. Jokainen tajuaa iästä riippumatta mikä on oikein. Toiset vain ovat pahoja. Ap ei ole, koska nykyään pyrkii hyvään.
[/quote]
Kukaan ei ole vähätellyt kiusaamista, vaan siihen on puututtava. Nyt kyse oli ap:sta, joka on aikoja sitten kiusannut, ymmärtää tehneensä väärin ja on vieläpä pyytänyt anteeksi ja osoittaa katumusta.
Mitä te lynkkaajat toivoisitte ap:n tekevän? Pyhittävän elämänsä virheelle minkä hän on tehnyt lapsena? Ajattelitteko te tosiaan samalla tavalla jo lapsena, kuin tänä päivänä?
[/quote]
Ap miettii tätä ihan samaa. Mielestäni olen tehnyt kaiken voitavani jo hyvittääkseni mokan jonka tein 11 vuotiaana. Sen ikäinen lapsi ei todellakaan ajattele niinkuin aikuinen. Sen takia on mielestäni kohtuutonta, että joutuisin vieläkin maksaa siitä.
Arvaapa ap mitä mulle tapahtui koulukiusauksen jälkeen..... vakava sosiaalinen fobia.. ei kouluun eikä töihin menemistä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:46"]
Arvaapa ap mitä mulle tapahtui koulukiusauksen jälkeen..... vakava sosiaalinen fobia.. ei kouluun eikä töihin menemistä.
[/quote]
Todella ikävä kuulla.:( AP:n demonisointi ei kuitenkaan auta mitään. Tärkeämpää olisi keskittyä tulevaan ja puuttua kiusaamiseen mitä tapahtuu par'aikaa.
Miltä sinusta tuntuu se, että jotkut kiusatut kilahtavat ja tappavat kiusaajiaan teini-iässä tai vielä paljon myöhemminkin? Pelkäsitkö koskaan, että kiusaamasi tyttö saattaisi eräänä päivänä vetää aseen esille? Pelkäätkö lastesi puolesta näitä nykyisiä koulusurmatapauksia?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:46"]
[/quote]
Todella ikävä kuulla.:( AP:n demonisointi ei kuitenkaan auta mitään. Tärkeämpää olisi keskittyä tulevaan ja puuttua kiusaamiseen mitä tapahtuu par'aikaa.
[/quote]
Olen pahoillani tilanteestasi, mutta enkai minä ota kaikkien koulukiusaajien tekoja kontolleni?
Eikä tämän keskustelun tarkoitus ollut väitellä siitä olenko saanut rangaistukseni vai en vaan antaa teille mahdollisuus kysyä jos teillä on kysyttävää. Harvemmin sitä kuullaan asioita kiusaajan kannalta vaan yleensä kiusatun.
Missä asut?