Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytäisitkö näistä synttäriherkuista mitään syötävää?

Vierailija
17.08.2014 |

Viikon päästä on lapseni 1.v synttärit, ja parhaillaan mietin sinne syötäviä. Koska lapseni ekat synttärit kyseessä, niin olen vähän hukassa ja kaikkia mahdollisia vinkkejä ja parannusehdotuksia otan vastaan! Synttäreille tulossa jonkun verran lapsia, joiden keski-ikä tosin on aika pieni, ja enemmän sitten aikuisia ja listaa tehdessä pidin sitä silmällä.

Tässä kuitenkin alustava menu

-pastasalaatti ja jotain hyvää leipää tuorejuustolla

-vuohenjuustosalaatti

-fetapinaattipiirakka

-juustolautanen (kolmea eriä laadukasta juustoa)

-pieniä saaristolaisleipäpaloja lohitäytteellä

-cocktailpiirakoita munavoilla (lapsi rakastaa näitä ja toivottavasti vieraidenkin lapset)

-marjainen juustokakku

-banaanisuklaamousse (annosmaljoissa), todella hyvä ja uppoaa varmaan pienemmillekin vieraille

Näiden lisäksi popcornia, sipsiä ja keksiä. Juomaksi ajattelin vain makuvichyä ja mehua. Mitä olen muiden synttäreillä seurannut, niin suolaiset ovat menneet kaupaksi paljon paremmin ja siksi ajattelin keskittyä niihin. Risut ja ruusut otetaan vastaan :)

Kommentit (224)

Vierailija
101/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut huvittava ketju. Mutta ap, KIITOS paljon vinkeistä, itselläni on synttärit tulossa ja sain menustasi otettua vähän osviittaa. ;) kuulostaa tosi hyvältä!

Vierailija
102/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua oikeasti ihmetyttää, keitä nämä menujen mollaajat ja tappajasalaattia pelkäävät oikeasti ovat ja miten he käyttäytyvät oikeasti kutsuilla? Itse olen järjestänyt lukuisia synttäreitä ja muita juhlia erilaisilla tarjottavilla - joka kerta kaikki tarjottava on tehnyt kauppansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan muu enää sitä aikaa, kun emäntä laittoi juhliin makunsa mukaisen tarjoilun ja kaikki vieraat söivät sen paitsi kohteliaasti myös halukkaasti?

Vierailija
104/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii, lyömätön ketju, taas on yksi av-legenda syntynyt ja tämä tullaan nostamaan vielä vuosienkin päästä kun mieleenpainuvimpia ketjuja kysellään! :-D

Itse asiasta: tarjottavat kuulostavat ihanilta, en muuttaisi mitään! On varmasti jokaiselle jotakin, vaikka mitään ihmeellisempää eksotiikkaa minä en listalta löydäkään :-D Vähän ihmettelen moista show´ta 1-vuotissynttäreistä kymmenine vieraineen, mutta eri perheissä on eri tavat eikä siinä ole mitään nokan koputtamista. Hauskaa synttäriä teille!

Vierailija
105/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 14:36"]

Toki voi olla syömättä, mutta kun jo se riittää, että leikattu kirsikkatomaatti on koskettanut kulhon reunaa, joka puolestaan on koskettanut salaatinlehteä => reaktio.

[/quote]

Totta. Tiedän ihmisen, joka sai pähkinäallergisena reaktion laittaessaan suuhunsa tyhjän haarukan, joka oli lautasella ollessaan koskettanut salaatissa olevaa pähkinää. Pähkinä ei ollut salaatin joukossa niin selvästi havaittavissa että henkilö olisi tajunnut olla ottamatta sitä salaattia.

Vierailija
106/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi mikä vain, paitsi juomat, joiden suhteen olen harvinaisen nirso, sillä en juo kuin tavallista vettä ja kahvia (töissä teetä, kun siellä ei saa kahvia). 

Vierailija
107/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam, voisin tulla kuokkimaan. Hauskoja juhlia!

Vierailija
108/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kirsikkatomaatti sentään!

Täällä yksi kaukana sushirajan pohjoispuolella pienessä kylässä syntynyt ja kasvanut 60-vuotias mummo nauraa niin, että meinaa pissat karata tenoihin!

Jos edes minunlaiseni kääkkä ei löydä ap:n menyystä mitään muuta kuin tavallisia, hyvänmakuisia herkkuja (juu, uskokaa tai älkää, avokado, feta ja rucola ovat tuttua syötävää myös tällaiselle muinaisjäänteelle), niin voisitte te nuoremmat vähän pysytellä nahoissanne...

Sitten ymmärtäisin, että oudolta ja eksoottiselta tuntuu, jos "snobistinen" ap olisi päättänyt kattaa pöytäänsä korvavaikulla kuorrutettuja kengurunvarpaita ja friteerattuja ameeboja. Mutta jos jo pastasalaatti ja juustokakku aiheuttavat kauhunväristyksiä, niin ehkä on parempi pysytellä ihan vaan kotioloissa.

Oikein maistuvat tarjoilut sulla ap, toivotan erinomaisia synttäreitä!

Vierailija
109/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 20:28"]

Kelpaisi mikä vain, paitsi juomat, joiden suhteen olen harvinaisen nirso, sillä en juo kuin tavallista vettä ja kahvia (töissä teetä, kun siellä ei saa kahvia). 

[/quote]

Kahvia on kyllä luvassa, ap on tämän kertonut. Ja veikkaan, että talossa on vesihana, josta sitä tavallista vettäkin saa...

Vierailija
110/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikkatomaatit on "eksoottisia vihanneksia" suoraan helvetin seitsemänneltä kehältä mutta etanat on jokaisen taaperon perusruokaa ja ne itse vielä poimittaisiin jostain takapihalta?! Aika erikoiselta kuulostaa.

Vierailija
111/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:38"]

Oli pakko laittaa tää keskustelu suosikkeihin! Nauroin vedet silmissä joillekin kommenteille. Tosin tuo tomaattijankkaaja pisti ärsyttämään. Toivottavasti en joudu koskaan teidän perhettä pyytämään juhliini. Ja itse pystyisin ap:n listalta syyä kaikkea, ja päivitetty versio kuulostaa vielä paremmalta!

[/quote]

Sama täällä! Tirskun täällä hulluna ja välillä pärskähtelen niin, että mies sanoi lähtevänsä toiseen huoneeseen... Voi elämän kevät näitä juttuja ja tappajatomaatteja :D :D

Vierailija
112/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ylivoimaisia tässä ketjussa on nuo nuoret äidit, jotka ilmoittavat kuorruttavansa omat yksivuotiaansa sillä avokadolla/tomaatilla/juustokakulla/millä tahansa epämieluisalla tarjottavalla ja lähettävänsä ne sitten klähmimään kyläpaikan sohvia ja tapetteja. Koska aikovat itse keskittyä "seurustelemaan".

Että iloisia kekkereitä vaan kaikille :D :D :D

Vierailija
113/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:22"]Pastasalaatti taisi olla ainoa mitä voisin syödä. En nimittäin syö leipää ollenkaan enkä juustoja enkä maitotuotteita. Eli jotakin semmosta mitä minäkin voisin syödä.

[/quote]

Sä oot vissiin menossa ap:n lapsen juhliin? Mistä muuten tuo minäminä-asenne, kun ap on tarkistanut että ruuat sopivat hänen vierailleen...? Av-mamma vaan muuten vaatimassa jotain itselleen, kun ei voi syödä sitä eikä tätä?

[/quote]

Unohtuiko sulta ketjun otsikko? :D

Vierailija
114/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan parhaita on ne jotka ylhäisesti ilmoittaa, etteivät voi syödä ap:n kukkuraisesta, erilaisia ruokia notkuvasta pöydästä yhtään mitään. "No, ehkä voisin vähän ovenkarmeja järsiä."

Vierailija
115/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:39"]

Mun mielestä ylivoimaisia tässä ketjussa on nuo nuoret äidit, jotka ilmoittavat kuorruttavansa omat yksivuotiaansa sillä avokadolla/tomaatilla/juustokakulla/millä tahansa epämieluisalla tarjottavalla ja lähettävänsä ne sitten klähmimään kyläpaikan sohvia ja tapetteja. Koska aikovat itse keskittyä "seurustelemaan".

Että iloisia kekkereitä vaan kaikille :D :D :D

[/quote]

Joo, mä olen kanssa ihmetellyt tätä tapaa, että vanhempien velvollisuus pitää silmällä pieniä lapsiaan katoaa erilaisissa juhlissa ikään kuin savuna ilmaan. Viimeksi tänä kesänä häissä seurasin hämmästellen, kuinka kahden eri perheen taaperot taapersivat vihkimisen aikana alttarille ja toinen vielä pyllähti kumoon ja ei kun parkumaan. Ja vanhemmat kirkonpenkissä katselivat kattoon.

Leimaudun mummoksi, mutta pakko sanoa, että "mun aikoinani" ei ollut näin.

Vierailija
116/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:20"]

Apua, täällä on jotkut viestit kyllä aika hulvattomia :D Vedet silmissä nauroin joillekin vastauksille...

Anyway, yksi kala-allerginen on siis tulossa juhliin eikä hänkään hengenvaarallisesti ole kalalle allerginen. Lisäksi kaksi, joilla on laktoosi-intoleranssi. Kaikki ruuat ovat laktoosittomia, paitsi juustotarjottimen juustot. Muita allergioita vierailla ei ole, joten siinä mielessä päästiin vähällä. 

Olen kyllä myös ehdottomasti sitä mieltä, että teillä joilla on allergioita (kuten se tomaattijuttu) niin kertokaa siitä ihmeessä juhlien järjestäjälle. Kiva ovella ilmoittaa, että ok, ei me voida syödä mitään, moikka! Tulee paha mieli varmasti molemmille ja paljon helpompi on juhlien järjestäjänäkin miettiä etukäteen ruuat niin että ne sopii jokaiselle.

Niin, ja lapsille ajattelin ostaa pillimehuja, kuitenkin lasten synttärit.

Tarkoitus ei ollut vetää tarjoiluja överiksi, vaan otettiin listalle sellaisia juttuja joista itse tykätään ja että jokaiselle löytyisi jotakin. Itse myönnän, että kun menen juhliin niin odotan että pääsen herkuttelemaan ja yleensäkin juhlissa ruoka on aika keskeisessä osassa. Synttärit on vaan kerran vuodessa, niin silloin on lupa herkutella :) -ap 

[/quote]

Tuossahan pointtis jo tulikin hyvin selväksi. Kun ITSE tykätään... Jokaiselle ei löydy jotakin, kun kaikessa on jotain "erikoista". Et ole ottanut huomioon ns. tavallisista mauista tykkääviä, pitää olla juustoa joka hemmetin muodossa/maussa ja jotain kummallisia kasviksia/hedelmiä. Voisi joskus ajatella kutsuttuja, eikä omaa napaa...

[/quote]

Pakko puuttua tähän, mutta omasta mielestäni listalla on tosi perusruokia, joita suurin osa pystyy syömään. Missään ruuassa ei ole mitään todella eksoottista tai outoa makua tai mitään kovin mausteista. Jos juustosta ei tykkää, niin kummassakaan salaatissa, saaristolaisleivässä eikä tavallisessa leivässä ole juustoa ja fetapinaattipiirakastakin ne fetat voi nyppiä pois. Ymmärrän, ettei kaikesta voi tykätä mutta jos oman nirsoilun takia meidän juhlista ei löydä _mitään_ syötävää, niin voivoi. -ap

[/quote]

FetaPINAATTIpiirakka, ehkä joo voi ne fetat nyppiä (vaikka kyllä se maku säilyy), mutta toi pinaatti, kaikki ei tykkää. Ja tää marjainen juustokakku, yöks! Lohesta kaikki ei tykkää, sit luki jossain avocado, rucola, ei kaikki tykkää. Joten ihan haista paska juhlat (miltä noi ruoat haiseekin) jo tarjoilujenkin puolesta ja "emännän" (joka ei piittaa vieraista).

[/quote]

Tuskin tuo ap noin sivistymättömiä ja käytöstavattomia vieraita kaipaisikaan, joten haise ja haistattele ihan kotona vaan; ihan kuin kolmevuotias,ei tykkää, ei tykkää

Vierailija
117/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan mielelläni osoitteen ylös ni minäkin tuun kuokkimaan! Menu kuulostaa tosi hyvältä ja söisin kaikkea. Nauratti ja suututti yhtä aikaa täällä muutamien nillittäjien kommentit, eniten ärsytti allergioista jauhajat, haloo, ap on ottanut allergioista selvää ja se siitä. Kukaan ei tule kuolemaan siihen kuuluisaksi muodostuneeseen tapposalaattiin. Sitten tuolla oli joku neropatti ottanut puheeksi että kuulostaa darraruualta. Siis haloo, mistä tää tuli? On kyllä darrasafkasta niin kaukana ettei tosikaan. Onnea 1-veelle ja kivoja pirskeitä. :)

Vierailija
118/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:20"]

Apua, täällä on jotkut viestit kyllä aika hulvattomia :D Vedet silmissä nauroin joillekin vastauksille...

Anyway, yksi kala-allerginen on siis tulossa juhliin eikä hänkään hengenvaarallisesti ole kalalle allerginen. Lisäksi kaksi, joilla on laktoosi-intoleranssi. Kaikki ruuat ovat laktoosittomia, paitsi juustotarjottimen juustot. Muita allergioita vierailla ei ole, joten siinä mielessä päästiin vähällä. 

Olen kyllä myös ehdottomasti sitä mieltä, että teillä joilla on allergioita (kuten se tomaattijuttu) niin kertokaa siitä ihmeessä juhlien järjestäjälle. Kiva ovella ilmoittaa, että ok, ei me voida syödä mitään, moikka! Tulee paha mieli varmasti molemmille ja paljon helpompi on juhlien järjestäjänäkin miettiä etukäteen ruuat niin että ne sopii jokaiselle.

Niin, ja lapsille ajattelin ostaa pillimehuja, kuitenkin lasten synttärit.

Tarkoitus ei ollut vetää tarjoiluja överiksi, vaan otettiin listalle sellaisia juttuja joista itse tykätään ja että jokaiselle löytyisi jotakin. Itse myönnän, että kun menen juhliin niin odotan että pääsen herkuttelemaan ja yleensäkin juhlissa ruoka on aika keskeisessä osassa. Synttärit on vaan kerran vuodessa, niin silloin on lupa herkutella :) -ap 

[/quote]

Tuossahan pointtis jo tulikin hyvin selväksi. Kun ITSE tykätään... Jokaiselle ei löydy jotakin, kun kaikessa on jotain "erikoista". Et ole ottanut huomioon ns. tavallisista mauista tykkääviä, pitää olla juustoa joka hemmetin muodossa/maussa ja jotain kummallisia kasviksia/hedelmiä. Voisi joskus ajatella kutsuttuja, eikä omaa napaa...

[/quote]

Pakko puuttua tähän, mutta omasta mielestäni listalla on tosi perusruokia, joita suurin osa pystyy syömään. Missään ruuassa ei ole mitään todella eksoottista tai outoa makua tai mitään kovin mausteista. Jos juustosta ei tykkää, niin kummassakaan salaatissa, saaristolaisleivässä eikä tavallisessa leivässä ole juustoa ja fetapinaattipiirakastakin ne fetat voi nyppiä pois. Ymmärrän, ettei kaikesta voi tykätä mutta jos oman nirsoilun takia meidän juhlista ei löydä _mitään_ syötävää, niin voivoi. -ap

[/quote]

FetaPINAATTIpiirakka, ehkä joo voi ne fetat nyppiä (vaikka kyllä se maku säilyy), mutta toi pinaatti, kaikki ei tykkää. Ja tää marjainen juustokakku, yöks! Lohesta kaikki ei tykkää, sit luki jossain avocado, rucola, ei kaikki tykkää. Joten ihan haista paska juhlat (miltä noi ruoat haiseekin) jo tarjoilujenkin puolesta ja "emännän" (joka ei piittaa vieraista).

[/quote]

Tuskin tuo ap noin sivistymättömiä ja käytöstavattomia vieraita kaipaisikaan, joten haise ja haistattele ihan kotona vaan; ihan kuin kolmevuotias,ei tykkää, ei tykkää

[/quote]

Tuon haistatteluviestin kirjoittaja tuskin on vielä edes kolmevuotias. No, lahjakas lapsi kyllä, kun osaa jo kirjoitella nettipalstoille.

Vierailija
119/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, tää ketju on kirjoittanut itsensä historiaan. Oon satavarma, että tapposalaatti jää pysyväksi osaksi av-sanastoa.  :D :D :D

Vierailija
120/224 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuo ap:n alistunut otsikko puhuu puolestaan: "Löytäisitkö näistä synttäriherkuista mitään syötävää?"

(Ilmeisen kokemusperäisenä) lähtöoletuksena se, että av-mamma ei toisen av-mamman pöydästä mitään nieltäväksi kelpaavaa tosiaankaan löydä. Oli tarjolla minkälaisia ja kuinka paljon herkkuja hyvänsä, väärin kokattu.

Mitä mä luin ennen aaveetä? :D