Mistä kaikesta suunpielten halkeilu voi johtua? !
Auttakaa vaivaata kärsivää!
Kommentit (25)
Mulla johtui d-vitamiinin puutteesta. Tai kun aloin syömään d-vitamiinia niin joka syksyinen suunpielten halkeilu loppui.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:26"]Miehelläs on liian iso...
[/quote] Ei ole :D
Ap ei voi olla minkään vitamiinin puutos. Syön niin hyvin ja vielä lisäravinteet päälle.
Mulla sen aiheutti vahvat hammastahnat joissa on suuvettä tms. Vaihdoin Pirkka -tahnaan ja suupielet parantui. Joskus tosin on haljeilu johtunut hiivasta suupielissä ja muutamana päivänä sipaisu hydrokortisonia, esim. Sibicort, auttoi.
Mulla sen aiheutti vahvat hammastahnat joissa on suuvettä tms. Vaihdoin Pirkka -tahnaan ja suupielet parantui. Joskus tosin on haljeilu johtunut hiivasta suupielissä ja muutamana päivänä sipaisu hydrokortisonia, esim. Sibicort, auttoi.
Mulla sen aiheutti vahvat hammastahnat joissa on suuvettä tms. Vaihdoin Pirkka -tahnaan ja suupielet parantui. Joskus tosin on haljeilu johtunut hiivasta suupielissä ja muutamana päivänä sipaisu hydrokortisonia, esim. Sibicort, auttoi.
Mulla auttoi viimein viljaton ruokavalio. Kärsin valehtelematta 3 vuotta _putkeen_ halkeilleista suupielistä (enenmmän tai vähemmän auki), jotka olivat kipeät ja näyttivät aivan karseilta (punoitusta, kellertävä kaarstaakin välillä). Yksi työkaverikin kysyi kerran, kun suupielet olivat taas auki: "Onko sulla puhjennut herpes..?" Vitutti suoraan sanoen ihan sairaasti, söin tupla-annoksella b-vitamiinivalmisteita, c-vitamiinia, rautakuureja, rasvasin vuoroin kortisonilla, sienivoiteilla, you name it. Kävin ihotautilääkärilläkin, jota vaivani ei kiinnostanut (ehdotti jo kokeilemiani keinoja). Googlettelun tuoksena kokeilin sitten viimein viljatonta ruokavaliota, ja tadaa, suupielet ovat olleet TÄYSIN kunnossa nyt jo yli vuoden! Samalla pääsin eroon oudosta taiveihottumasta ja korvien kutinasta. Eli jos muut "tavanomaiset keinot" eivät sulla tehoa, voin lämpimästi suositella viljatonta ruokavaliota.
Voi johtua ihan vaan siitä että on syvä poimu, jota sylki ja esim.ruokien mausteet/hammastahnat ärsyttävät --> syntyy haavauma, jota vaistomaisesti koskettelee --> bakteereja menee ja haavauma ei parane. Joissain tapauksissa sienilääke voi auttaa, mutta yleensä riittää pelkkä suupielen kuivana pito ja koskettelun välttäminen.
Syvä purenta, vitamiinienpuutos, tulehdus, vanheneminen, nestehukka, atooppinen ekseema...
Mulla on gluteeniton ruokavalio. Itse olen epäillyt hiivaa, koska kieli on peitteinen ja vauvalle sammasta. Käytin pitkään sibicortia, enää en halua. Sain fucidin antibioottivoiteen reseptillä muttei sekään ole poistanut vaivaa.Tiettyjen ruokien (tomaatti ja sitrukset) huomaan pahentavan sitä. Tuo poimujuttukin on mahdollinen :(
Ap
B- ja A-vitamiinin puute. Korjaantuu nopeasti veri- ja maksaruokia syömällä.
Suupieli kostea alue, kerran haljettuaan täydellinen pesäpaikka sieni-ihottumalle. Kokeile viikon parin kuuria apteekin antimikrobisella voiteella, esim. Sibicort.
Mulla auttoi apteekista ilman reseptiä saatava Pimafucort-voide. Sitä ennen tuli kokeiltua hevoskuurit vitamiineja ja ynnä muita voiteita. Pimafucort auttoi aamuin illoin laitettuna nopeasti.
En syö gluteeniviljoja.
Nyt pitää kyllä kokeilla sitäkin taas että söisi sokeria ja joisi saunaoluen vain yhtenä päivänä viikossa. Ap
Teetkö puhetyötä? Mulle tuli puhelinmyyntiaikoina usein, vaikka sain varmasti kaikki vitamiinit. Voi johtua myös usoliston heikosta kunnosta (bakteeritasapaino ok?).
Miehelläs on liian iso...