Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Oletko saanut sairauslomaa plast...
04.04.2014 |
..iikkakirurgiseen operatioon? Onko mennyt työnantajalle läpi? Mietin vain, ett ilmeisesti monilla kunnilla sairauslomaa voi saada vain omalta työterveyslääkäriltä, muut sairauslomat eivät päde, Vai onko näin?
Kommentit (3)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Riippuu tietysti minkälainen plastiikkakirurginen toimenpide on kyseessä. Jos kyseessä on sairauden hoito, niin sairausloma on tietenkin palkallista. Mutta jos olet menossa esim. rintojen suurennukseen niin tuskin työnantaja palkkaa siitä maksaa.
Alue: Aihe vapaa
Lääkärin määräämät sairauslomat voi aina pitää. Siis työstä voi olla poissa. Sen sijaan palkanmaksu on eri asia, työnantajalla ei ole velvollisuutta maksaa palkkaa, ellei kyse ole ollut SAIRAUDEN hoidosta.
Tämän vuoksi esimerkiksi abortin tai plastiikkakirurgisten toimenpideiden aiheuttamista sairauslomista ei tarvitse maksaa palkkaa, kumpikaan ei yleisesti ottaen ole sairauden hoitoa.