Saako kokoomus Satosen Kelan pääjohtaksi?
Miten käy Arto Satosen pääjohtajavalinnan kun persut ajautui sunnuntaina syvään kannatusalhoon? Onko heillä tässä tilanteessa motivaatiota ryvettyä enää enempää; siis juntata kokoomuksen rinnalla tätä poliittista nimitystä maaliin saakka?
Kommentit (24)
Varmasti. Persut haluaa tehdä nyt kiusaa minkä ehtivät. Näin minä näen persujen ytimen.
Millähän mielellä Kelan työntekijät ottaisivat vastaan Satosen kun tiedossa olisi ollut ansioituneempi hakija?
Ja kuinka me kansalaiset sitten... Kannattaa hankkia kokoomuksen jäsenkirja ja vedota siihen kun hakee työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Millähän mielellä Kelan työntekijät ottaisivat vastaan Satosen kun tiedossa olisi ollut ansioituneempi hakija?
Häveten. Ja raivoissaan siitä, että taas jotain jäsenkirjan hankkinutta entistä nakkikioskin pitäjää täytyy opastaa tehtäviinsä ja huolehtia siitä, ettei munaa organisaation mainetta. Miljonääri Satosen kohdalla pelkäävät varmasti myös, että tämä alkaa möläytellä jotain perusturva-asiakkaita halveksivaa kokoomusskeidaa heidän laiskuudestaan tms.
Satonen halutaan taktisesti laittaa virkaan, jossa hän saa vähiten tuhoa aikaa. Kelan tehtävä on jakaa rahaa ulos niillä säännöillä, mitä lainsäätäjä (eduskunta) tekee. Kela ei voi itse määrätä mitään. Mihin isopalkkaista pääjohtajaa edes tarvitaan? Se on kysymys, josta pitäisi keskustella.
Persut ja kokoomus vastustivat poliittisia virkanimityksiä joten tietysti satonen nimitetään 😲🤣
Vierailija kirjoitti:
Satonen halutaan taktisesti laittaa virkaan, jossa hän saa vähiten tuhoa aikaa. Kelan tehtävä on jakaa rahaa ulos niillä säännöillä, mitä lainsäätäjä (eduskunta) tekee. Kela ei voi itse määrätä mitään. Mihin isopalkkaista pääjohtajaa edes tarvitaan? Se on kysymys, josta pitäisi keskustella.
Tämä on hyvä kysymys! Tarvittaisiin kai tekemään keskeisiä strategisia organisaation toimintaa koskevia linjauksia, mutta kun mies ei tunne operatiivista toimintaa eikä ole perillä koko toimeentuloturvajärjestelmästä, miten tämä voi olla mahdollista? Yhteiskuntasuhteitakaan tällä junttamiehellä ei ole kuin kokoomuksen ja elinkeinoelämän keskusliiton suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti. Persut haluaa tehdä nyt kiusaa minkä ehtivät. Näin minä näen persujen ytimen.
Jep ne kostaa nyt entisille kannattajilleen kahta kauheammin. Riikka on läpeensä katkera.
Saa tietenkin diktatuuri toimet jylläävät kokoomuksen toimesta vieläkin.
145000 työtöntä on kokoomuksen tämän kauden saldoa.
Useampi kuollut alueilla missä ensiapu on siirretty tai heikennetty määrä on useita joukossa myös pieniä lapsia.
Yritystukina annetaan miljardeja jotka globaalit firmat ei sijoita suomen edes 1% veroina.
En ymmärrä mitä kokoomusta äänestävät ajattelevat hyötyvänsä.
SDP on huomattavasti isämaallisempi eikä ryöstä köyhiltä.
Samalla tavalla juntattiin epäpätevä Kirsi Pimiä virkaansa ja se Räsästä ahdistellut Toiviainen.
Sössön sössö Arto. Ei kuulu saada Kelan päällikön paikkaa.
Odotan kokoomuksella selkärankaa eli Satosta ei tulisi valita. Satonen ei pärjännyt lainkaan Kelan hallituksen äänestyksessä, vaan hävisi 8-1.
Vierailija kirjoitti:
Odotan kokoomuksella selkärankaa eli Satosta ei tulisi valita. Satonen ei pärjännyt lainkaan Kelan hallituksen äänestyksessä, vaan hävisi 8-1.
Lasse Lehtonen
Älkää IKINÄ menkö Kelaan töihin jos vaihtoehto on. Ja jos Satonen valitaan työolot tulevat kurjistumaan entisestään.
Katsotaanpa miten käy onneksi Suomessa ei ole tätä rakenteellista korruptiota, ei 🤦
Kannattaa valita paras mies, eli Satonen.
Satonen on ehdottomasti paras valinta tähän pestiin. Hänellä on vahva kansan tuki takanaan. Tukekaa Satostta!
Ei satosta Kelan johtoon koska tilalle ministeriksi nousee kikkeli pystyssäään vauvaa sylissä pitävä matias marttinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei satosta Kelan johtoon koska tilalle ministeriksi nousee kikkeli pystyssäään vauvaa sylissä pitävä matias marttinen.
Nevöhööd
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä aikalailla oikeassa, tuosta sopisi keskustella mihin tarvitaan Kelassa johtajaa 20 000 € kuukausi palkalla?
Toivottavasti ei saa. Hänen pitäisi itse osata vetää johtopäätökset asiasta.