Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sää viileni - joka paikkaa särkee

Vierailija
16.08.2014 |

Nivelreumapotilaana VIHAAN hellettä, mutta sään vaihtelu tuo kolotukset auttamatta. Nyt kun on äkkiä viileämpi, tuskin pääsen kävelemään. Käsiä ja jalkoja särkee, joka nivelä kolottaa. Nautin viileämmästä kelistä, mutta kroppa ei. 

Kohtalotovereita? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:54"]

Auttaako tuohon yhtään mikään?

[/quote] 

Jokaisella voi olla omat niksit millä saa vähän edes helpotettua oloa. Se on niin yksilöllistä mikä auttaa ja mihin. joillekin lääkkeet, viina, homeopatia, aku, kasvilääkitys, ruokavalio... 

[/quote]

Komppaan viinaa! Voi olla että särkee, mutta ei sitä huomaa :D 

Vakavasti sanoen esim Kathleen Turner lääkitsi nivelreumaansa alkoholilla. Ei ollut hyvä juttu. Mutta ymmärrettävää. 

Vierailija
22/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:27"]

Mitenhän pienet määrät maitotuotteita vaikuttaa? Ainoa maitotuote mitä käytän, on n.puoli purkkia raejuustoa päivässä..

[/quote]

Oletko muuten vegaani? Reumalääkäri suositteli mulle kasvissyöntiä, ja kerroin että olen jo vegetaristi. Sitten jätin maitotuotteet pois ja kohta tässä on kymmenen vuotta tepsutettu ilman lääkitystä. Suosittelen kokeilemaan!

nro 13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:27"]

Mitenhän pienet määrät maitotuotteita vaikuttaa? Ainoa maitotuote mitä käytän, on n.puoli purkkia raejuustoa päivässä..

[/quote]

Oletko muuten vegaani? Reumalääkäri suositteli mulle kasvissyöntiä, ja kerroin että olen jo vegetaristi. Sitten jätin maitotuotteet pois ja kohta tässä on kymmenen vuotta tepsutettu ilman lääkitystä. Suosittelen kokeilemaan!

nro 13

Vierailija
24/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kans yksi kipuileva. Sormet ihan jäykät ja kipeät ja nilkkoja ja jalkapohjia särkee. Ei ole diagnoosia. Olen vaan aina ottanut buranaa näihin. Pitäsiköhän mennä lääkäriin?

Vierailija
25/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:27"]

[/quote]

nro 13

[/quote]

En ole, syön kyllä lihaa, enimmäkseen tosin kalaa. Punaisen lihan tiedän monilla vaikuttavan, mutta sitä syön hyvin harvoin. Onko kana ja kala yhtä paha? Kalasta kun en tahtoisi ainakaan luopua..

Vierailija
26/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:32"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:27"]

[/quote]

nro 13

[/quote]

En ole, syön kyllä lihaa, enimmäkseen tosin kalaa. Punaisen lihan tiedän monilla vaikuttavan, mutta sitä syön hyvin harvoin. Onko kana ja kala yhtä paha? Kalasta kun en tahtoisi ainakaan luopua..

[/quote]

En osaa sanoa. Mulla on veganismi toiminut; siitä on todella kauan kun söin kalaa viimeksi. Mutta uskoisin, että kala olis ok (omegat), kana ehkä ei. 

nro 13

Vierailija
27/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka auttaa joka vaivaan joten kannattaa todellakin kokeilla 

Vierailija
28/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:32"]

Tässä kans yksi kipuileva. Sormet ihan jäykät ja kipeät ja nilkkoja ja jalkapohjia särkee. Ei ole diagnoosia. Olen vaan aina ottanut buranaa näihin. Pitäsiköhän mennä lääkäriin?

[/quote]

Kannattaa mennä, jos jatkuu. Nivelreuma tyypillisesti alkaa pienistä nivelistä, etenkin sormista. Itsellä se oli todella aggressiivinen alkuun, sain paljon kortisonipistoksia ja todella vahvat lääkkeet. 

ap

Vierailija
29/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos. Mä olen tässä vielä sen verran vasta-alkaja, että meinaa olla paljon uuden opettelua. Nivelreuma on ollut jo pari vuotta, mutta kun kipuilu ei helpota, päätin alkaa itse tutkimaan asiaa :) kasvissyönti vasteenotettava vaihtoehto!

Vierailija
30/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi punaisen lihan ja maitotuotteiden poistaminen ruokavaliosta.

Kanaa ja kalaa syön. Ja joskus hirvenlihaa.

Jouluna tosin on pakko saada kinkkua ja tietääpä kyllä seuraavana päivänä syöneensä.

Viileät ilmat alkoi niin yllättäen, että en tajunnut ottaa sormuksia pois sormesta. Nyt on nivelet turvoksissa ja sormukset jumissa :(

Miten ne voisi saada pois?

Vierailija
31/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:15"]

Jouluna tosin on pakko saada kinkkua ja tietääpä kyllä seuraavana päivänä syöneensä.

Viileät ilmat alkoi niin yllättäen, että en tajunnut ottaa sormuksia pois sormesta. Nyt on nivelet turvoksissa ja sormukset jumissa :(

[/quote]

Laita kädet jääveteen ja sitten öljyä / saippuoi. 

Vierailija
32/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteellä mulla vihloi luita oudosti ja ajattelin jo että minulla on joku kauhea sairaus. Mutta helteiden mentyä ei ole enää vihlonut.

Vierailija
33/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:15"]

[/quote]

[/quote]

Kylmä turvottaa vielä lisää. Ja seuraavana yönä ei saa nukuttua kun kättä särkee :/

Vierailija
34/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:20"]

Helteellä mulla vihloi luita oudosti ja ajattelin jo että minulla on joku kauhea sairaus. Mutta helteiden mentyä ei ole enää vihlonut.

[/quote]

Ei taidakaan sopia minkään taudin oireistoon. Mutta sään vaihtelun ja nivelreuman oireiden pahentumisen välillä on kyllä selkeä korrelaatio. 

ap

Vierailija
35/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi alapeukku?

Vierailija
36/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:15"]

[/quote]

[/quote]

Kylmä turvottaa vielä lisää. Ja seuraavana yönä ei saa nukuttua kun kättä särkee :/

[/quote]

Sori, sitten en tiedä. En itse käytä koskaan sormuksia. 

Vierailija
37/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:23"]

[/quote]

Miksi alapeukku?

[/quote]

Koska sitä on hiukan vaikea uskoa? Kuka tietää miksi kukakin peukuttaa. En vaivais sillä päätäni

ap 

Vierailija
38/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:23"]

[/quote]

Miksi alapeukku?

[/quote]

Koska sitä on hiukan vaikea uskoa? Kuka tietää miksi kukakin peukuttaa. En vaivais sillä päätäni

ap 

[/quote]

Mitä on vaikea uskoa?

Vierailija
39/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös nivelet turvoksissa ja kipeät. Toivottavasti se ei ole nivelreumaa. Olen läheltä nähnyt, miten kamala sairaus se on, ja ne myrkyt joita siihen syödään. Kaverini lihoi suun kautta otettavalla kortisonilla, kasvot ja kroppa turposivat, ja kipuja oli silti. 

Huolestuttaa. 

Vierailija
40/44 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:32"]

Mulla on myös nivelet turvoksissa ja kipeät. Toivottavasti se ei ole nivelreumaa. Olen läheltä nähnyt, miten kamala sairaus se on, ja ne myrkyt joita siihen syödään. Kaverini lihoi suun kautta otettavalla kortisonilla, kasvot ja kroppa turposivat, ja kipuja oli silti. 

Huolestuttaa. 

[/quote]

So kortisoni on kyllä kamala lääke. Kokemusta on! 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän