Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten sisällä leikkimisestä vielä

Vierailija
27.08.2006 |

Asumme pientaloalueella, jossa paljon lapsia. Mua on alkanut ärsyttää se, että nuoremman lapsen kaverit (5-6-vuotiaita) olettavat, että meille voi tulla sisälle leikkimään milloin tahansa.

Muilla lapsilla on kotona pienempiä sisaruksia, jotka nukkuvat päiväunet. Koska meillä vauvoja ei ole, kaikki ajattelevat (äitejä myöten), että minä otan meille leikkimään päivittäin 3-4 poikaa. Ymmärrän hyvin, ettei toisten koteihin voi mennä päiväunien aikaan, silti ärsyttää, että koko porukka hyökkää meille joka päivä. Mikä avuksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passita ne ulos.

Vierailija
2/4 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka seisoo suu ammollaan eteisessä kun lapsi ilmoittaa että nyt meille tulee kavereita. Eikös se ole sinun tehtäväsi sanoa ettei nyt sovi tulla kylään, leikkikää ulkona tai menkää kotiinne välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä on ainakin keli suosinut. Meillä on sellainen tilanne, että naapuruston lapset leikkivät yleensä aina meillä, vaikka meillä on se päikkäreitä uinuva pikkusiskokin. Mutta jos vauva nukkuu, olen vaan sanonut isommille, että yläkertaan ei ole asiaa tai että nyt pitää leikkiä ulkona, ettei vauva herää.

Vierailija
4/4 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jotain vastavuoroisia palveluja sovittu? Meillä ei ole vastaavaa sisäongelmaa, mutta meilläkin lapset vanhemmasta päästä ja selviävät jo omineen annettujen sääntöjen perusteella esim. trampoliinilla ja vielä yhden pikkusiskon/-veljen siihen sallin isonsiskon/-veljen " vastuulle" , mutta sitä en kyllä hyvällä katso, kun nuoremmat lähetetään/tulevat keskenään meidän pihalle. Usein kysyn, että onko vanhemmat antaneet luvan? Ja jos eivät ole, niin lähetän takaisin, sillä minä en ota vastuuta " alamittaisista" meidän vempaimissa - enkä siis valvo.