Töykein tai omituisin gynekologi, jolla olet käynyt?
Itselläni on jäänyt mieleen pari. Yksi huomautteli tutkimusta tehdessään painostani (ei merkittävää ylipainoa): "Pientä pyöreyttähän sinulla on, mutta ei se haittaa". Liittyi gynetutkimukseen miten?
Olen sairastanut vesirokon aikuisiällä ja vatsaan on jäänyt niistä ruvista arpia. Gyne: "Tämähän on kuin haulikolla olisi ammuttu".
Kolmas: sisätutkimus kesti jotenkin ihan tarpeettoman pitkään, kun gyne alkoi rupattelemaan yksityiskohtaisesti oopperasta, jonka oli nähnyt Savonlinnan oopperajuhlilla. En ole muutenkaan mikään oopperan ystävä, joten jaarittelu sormet sisälläni alkoi ihan vähän tuskastuttaa.
Nämä ovat kaikki olleet miehiä. Ei mitään ihan järkkyjä tapauksia ole kohdalle osunut, mutta näissäkin jo ihan riittävästi. Mikä on sinun oudoin gynekokemuksesi?
Kommentit (190)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:13"]Terveyskeskuksessa leipiintynyt gyne papanotossa törkkäsi spekulan kovakouraisesti sisään ja aiheutti vertavuotavan haavan kohdunsuulle :( Meni tosin itse melkoiseen paniikkiin siinä, juoksi huoneesta ulos konsultoimaan jollekin. Siinä makasin värkki levällään ja verta vaan pulppusi. Iski siteen käteen ja lähetti ehkäisyhoitajalle joka hoiti papanäytteenoton loppuun, vaikka verta tulikin. Tästä rumba alkoi, kun haava kokoajan tulehtui ja sain vetää erinäisiä antibiootteja. Aikamoiset traumat..
[/quote]
Huh. Kai sait korvauksia noin törkeästä hoitovirheestä.
[/quote]
Ei edes anteeksipyyntöä kuulunut. Olen miettinyt että kannattaisiko tästä valittaa jonnekin? Suht tuore tapaus..
[/quote]
Todellakin pitää valittaa! Ei tuollaista saa tapahtua kenellekään, oli sitten vahinko tai ei!
Mua ultratessa miesgyne totesi, että on tainnut neiti saada paljon harjoitusta, kun niin liukkaasti menee sisään. Luuli varmaan olevansa hauska, mutta mua ällötti. Ainut kerta, kun miehellä kävin. Jotenkin helpompi olla jalat levällään naisgynen edessä.
Turun YTHS:n miesgynestä - siitä yhdestä ja ainoasta - minullakin karmeita kokemuksia. Samoin melkein kaikilla naispuolisilla opiskelukavereillani oli joku käsittämätön tarina samasta lääkäristä.
Minulle hän mm. tokaisi, että tällaisia ongelmia sitä sitten tulee, kun harrastaa seksiä ympäriinsä. Juu. Olin juuri menettänyt neitsyyteni kypsässä 19-vuoden iässä ja olin hakemassa e-pillerireseptiä.
Sama tyyppi myöhemmin teki sisätutkimuksen yhteydessä ultraäänitutkimuksen sillä putkilolla, johon vetäisi näyttävästi kortsun päälle (niinkuin kuuluukin tietty), mutta täysin varoittamatta ja turhaan tökkäisi minua sillä putkella munasarjaan sisäkautta, ja kun älähdin kivusta, tyyppi naureskeli ja sanoi että no nyt tiedät, miltä tuntuu kun miestä potkaistaan munille!
Nykyään nostaisin metelin tuosta, mutta nuorena ei vaan tajunnut ja kehdannut. Siksi kai tyyppi siellä niin pitkään on "vitsejään" laukonut.
Synnytyksen jälkeen osastolla kotiinlähtötarkastuksessa vanhempi naisgyne katsoi alapäätäni ja sanoi "ei sua ainakaan peräpukamat oo vaivannu" mitä helv?:D
Nuorena tyttönä kävin Tikkurilassa gynekologilla. Hän oli itsekin nuori nainen ja rintojani tutkiessaan hän naureskeli,että onpa kummalliset sisäänpäin kääntyneet nännit.Voitte kuvitella, että ujona nuorena tyttönä tästä kommentista jäi vuosikausia kestävät traumat.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:18"]Kävin naisgynellä ja jälkeenpäin sain kuulla, että hän oli ollut ennen mies:)
[/quote]
tampereella?
Inhottavan kovakourainen miesgyne PHKS:ssa. Ei siis itse valittu vaan synnytyksen vuoksi jouduin sille. Ällöttävä tyyppi.
Joensuun feminolla. En enää koskaan käy kyseisessä paikassa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:36"]
Forumissa. Vanha äijä. Joka kosketteli polveani ja puhui ällöjä. Tyhmä minä en tehnyt valitusta. Viime vuonna tein valituksen selkägurusta, joka puhui asiattomia. Toivottavasti näkyy äijän tilipussissa :( Jos työantajani boikotoi häntä, näkyy varmasti.
[/quote]
Mullakin oli Forumissa kamalin gynekokemus, äijä teki alapäätutkimuksen todella väkivaltaisesti ja hymyili sadistisesti kun sanoin että sattuu. Oli lisäksi hyvin tyly ja ynseä. Alapää vuosi verta sen käynnin jälkeen.
Ei ihme, että sinne sai aikoja ihan koska vaan ja kaikki muut gynet oli siellä ihan täyteen buukattu. Enpä mennyt enää toiste, enkä suosittele muillekaan.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 19:17"]
Joensuun feminolla. En enää koskaan käy kyseisessä paikassa.
[/quote]
No mitä se teki? Tässä ei ollut tarkoitus luetella paikkoja vaan kertoa mitä tökeröä gynet on tehneet.
Pikkukaupungin sairaalan gyne. Vanhempi mies, joka teki esitutkimuksen ennen endometrioosileikkausta. Olin tuolloin jo 30++ , kysyin mahdollisuutta sterilisaatioon leikkauksen yhteydessä, koska lapset olivat jo tehtyinä. Tyyppi käyttäytyi todella oudosti, höpötteli ja punasteli, kysyin sterilisaatiosta muutamankin kerran.
Leikkaus tehtiin ja menin jälkitarkastukseen nuoremmalle nais-gynelle, joka selosti leikkauksen kulkua. Ihmettelin, kun ei maininnut mitään sterilisaatiosta ja huomautin siitä. Gyne meni ihan hämilleen ja sanoi ettei sterilisaatiota ole tehty! Että näin. En vielä tänäkään päivänä ymmärrä, miksi gyne ei huomioinut toivomustani.
Varkaudessa yksi jo edesmennyt pilleristi tk-gyne oli ihan järkyttävä! Teki sisätutkimukset lähes aina paljain käsin, tai toki ensin vatsan päältä paineli hanskat kädessä, mutta sisälle mennessä veti hanskan pois! Kerran kävi tuuri papaa otettaessa. Onneksi oli hoitaja gynen vieressä koko ajan, oli jo ottamassa näytteenotto härpäkkeitä kun hoitaja huusi että äääälä niillä ota, ne on edellisen asiakkaan jäljiltä. Siinä olisi rässätty näytteet likaisilla välineillä ilman hoitajaa. Myöhemmin tämä gyne sekosi päästään ja tappoi itsensä muistaakseni sinne vastaanotto huoneeseen..
Yksi alkoi syyllistämään kun en harrasta seksiä. Kuulemma vaikuttaa sukupuoliterveyteen. No vai niin. Kun ei ole tullut kohdalle pitkään aikaan ketään mukavaa miestä niin se on vähän voi voi.
Onpas herkkä nahkasta porukkaa täällä.. Se, että kysellään harrastaako seksiä yms voi olla hyvinkin oleellista tutkimusta tehdessä.
Ja jos nainen haluaa sterilisaation, niin aina niiden on pakko kysyä sitä, että oletko miettinyt sitä asiaa jos kaikki (tai edes yksi) lapsesi kuolevat.. niinkin voi käydä ja on monelle käynytkin... Minäkin olin jo varma etten halua enempää lapsia kunnes esikoiseni kuoli.
YTHS:n miesgynekologi. Puhui mulle kuin 15-vuotiaalle, tyyliin kukista ja mehiläisistä. Ihan miellyttävä käynti sinänsä eikä mitään valittamista, mut ne sen jutut oli ihan jostain avaruudesta.
Täällä kans yks Turun Yths:än miesgynelle käynyt ja toiste en mene. Valittelin jatkuvis hiivatulehduksia, mutta alkoi heti alkuun loukkaavasti väittämääb että on kuitenkin sulupuolitauti ja kun olen "tälläinen nuori opiskelijatyttö ja mieskin varmaan pettää". Tuollaiset puheet olivat todella loukkaavia ja tiesin heti alkuun että ei ole sukupuolitaudista kyse. Testasi sen kuitenkin ja sitten hiljaa myönsi virheensä. Myös tökki sisäultravälineellä virtsarakkoani "jos miehen vehje osuu tonne saakka ni voi vähän tälleen pistää". Lopuksi vielä taputteli reittäni että se oli siinä. Lievästi ahdistava ja erittäin OUTO kokemus.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:36"]Opiskelijaterveydenhuollossa oli semmoinen vanhalta irstailijalta vaikuttava miesgyne, joka yritti olla aina vitsikäs jne. Hohhoijaa.
[/quote]
Arvaan että Turussa
[/quote] Ei kai ole sama kuin mun kohdalle osunut (Turku, YTHS). Menin gynelle hiivatulehduksen takia, ja hän mm. vitsaili että tuntuuko nyt siltä että kutinan takia pitää rassata pulloharjalla "sieltä"?
[/quote]
MULLE SANONUT TÄYSIN SAMAT SANAT. Ei oo tosi... :-D
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:13"]Terveyskeskuksessa leipiintynyt gyne papanotossa törkkäsi spekulan kovakouraisesti sisään ja aiheutti vertavuotavan haavan kohdunsuulle :( Meni tosin itse melkoiseen paniikkiin siinä, juoksi huoneesta ulos konsultoimaan jollekin. Siinä makasin värkki levällään ja verta vaan pulppusi. Iski siteen käteen ja lähetti ehkäisyhoitajalle joka hoiti papanäytteenoton loppuun, vaikka verta tulikin. Tästä rumba alkoi, kun haava kokoajan tulehtui ja sain vetää erinäisiä antibiootteja. Aikamoiset traumat..
[/quote]
Huh. Kai sait korvauksia noin törkeästä hoitovirheestä.
[/quote]
Ei edes anteeksipyyntöä kuulunut. Olen miettinyt että kannattaisiko tästä valittaa jonnekin? Suht tuore tapaus..