Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töykein tai omituisin gynekologi, jolla olet käynyt?

Vierailija
15.08.2014 |

Itselläni on jäänyt mieleen pari. Yksi huomautteli tutkimusta tehdessään painostani (ei merkittävää ylipainoa): "Pientä pyöreyttähän sinulla on, mutta ei se haittaa". Liittyi gynetutkimukseen miten?  

Olen sairastanut vesirokon aikuisiällä ja vatsaan on jäänyt niistä ruvista arpia. Gyne: "Tämähän on kuin haulikolla olisi ammuttu". 

Kolmas: sisätutkimus kesti jotenkin ihan tarpeettoman pitkään, kun gyne alkoi rupattelemaan yksityiskohtaisesti oopperasta, jonka oli nähnyt Savonlinnan oopperajuhlilla. En ole muutenkaan mikään oopperan ystävä, joten jaarittelu sormet sisälläni alkoi ihan vähän tuskastuttaa. 

Nämä ovat kaikki olleet miehiä. Ei mitään ihan järkkyjä tapauksia ole kohdalle osunut, mutta näissäkin jo ihan riittävästi. Mikä on sinun oudoin gynekokemuksesi? 

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin aikoinaan gynelle hiivasienen takia. Miesgyne oli koko käyntini ajan tyly ja oli tutkimusta tehdessään todella kovakourainen: ei esimerkiksi varoittanut yhtään ennen kuin työnsi tähystimen sisään, ja vielä sohaisi sen sinne kerralla niin että se todella sattui. Hiivasienen todettuaan hän puhui inhoavalla äänensävyllä ja kohteli minua sen jälkeen kuin olisin ollut jotenkin saastainen. Enkä edes liioittele. Tuo oli vielä eka gynekäyntini ikinä, ja jäi tosi paha mieli sen jälkeen. Jos enää ikinä joudun samalle äijälle, niin sanon sille suorat sanat, tuolloin nuorempana en vielä uskaltanut.

Vierailija
182/190 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:02"]

Onpas herkkä nahkasta porukkaa täällä.. Se, että kysellään harrastaako seksiä yms voi olla hyvinkin oleellista tutkimusta tehdessä.
Ja jos nainen haluaa sterilisaation, niin aina niiden on pakko kysyä sitä, että oletko miettinyt sitä asiaa jos kaikki (tai edes yksi) lapsesi kuolevat.. niinkin voi käydä ja on monelle käynytkin... Minäkin olin jo varma etten halua enempää lapsia kunnes esikoiseni kuoli.

[/quote]

No ei todellakaan kysytä, mitä teet, jos lapsesi kuolee. Minulle ja kahdelle ystävälleni on tehty sterilisaatio ja ei ole koskaan lasten kuolemista kysytty.

Ihan vain katsottu, että täyttyy kriteerit eli lapsimäärä tai ikä ja pantu lähete vetämään.
[/quote]

Kyllä useimmat lääkärit käyvät sterilisaation yhteydessä läpi ne "kauhuskenaariotkin". Kuten lasten kuoleman. Kamalaanhan se on sellaista ajatella mutta sterilisaation lopullisuus pakottaa miettimään kaikkia hirveimpiäkin vaihtoehtoja. Tietysti nämä asiat pitää käydä lääkärin toimesta läpi asiallisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:13"]Terveyskeskuksessa leipiintynyt gyne papanotossa törkkäsi spekulan kovakouraisesti sisään ja aiheutti vertavuotavan haavan kohdunsuulle :( Meni tosin itse melkoiseen paniikkiin siinä, juoksi huoneesta ulos konsultoimaan jollekin. Siinä makasin värkki levällään ja verta vaan pulppusi. Iski siteen käteen ja lähetti ehkäisyhoitajalle joka hoiti papanäytteenoton loppuun, vaikka verta tulikin. Tästä rumba alkoi, kun haava kokoajan tulehtui ja sain vetää erinäisiä antibiootteja. Aikamoiset traumat..

[/quote]

Huh. Kai sait korvauksia noin törkeästä hoitovirheestä.

[/quote]

Ei edes anteeksipyyntöä kuulunut. Olen miettinyt että kannattaisiko tästä valittaa jonnekin? Suht tuore tapaus..

[/quote]

Valittaa aina voi, mutta sanoisin että turhaa kun ei kuolemantapauksistakaan saa aina korvauksia. Itsellä hammaslääkäri aiheutti hermovaurion , valitin ja mitään korvauksia en saanut vaikka jäi krooninen vaiva

Vierailija
184/190 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:13"]Terveyskeskuksessa leipiintynyt gyne papanotossa törkkäsi spekulan kovakouraisesti sisään ja aiheutti vertavuotavan haavan kohdunsuulle :( Meni tosin itse melkoiseen paniikkiin siinä, juoksi huoneesta ulos konsultoimaan jollekin. Siinä makasin värkki levällään ja verta vaan pulppusi. Iski siteen käteen ja lähetti ehkäisyhoitajalle joka hoiti papanäytteenoton loppuun, vaikka verta tulikin. Tästä rumba alkoi, kun haava kokoajan tulehtui ja sain vetää erinäisiä antibiootteja. Aikamoiset traumat..

[/quote]

Huh. Kai sait korvauksia noin törkeästä hoitovirheestä.

[/quote]

Ei terveyskeskuksissä mitään gynekologeja ole..ihan yleislääkäreitä vain..

Vierailija
185/190 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:32"]

Elämäni ensimmäinen gynekokemus oli painajaismainen. Jostain helvetin syystä tutki peräaukon kautta. True story. Olin hämmentynyt ja ahdistunut, kun lopulta kysyin siskoltani hän oli monttu auki. Oli muutenkin äärimmäisen epämiellyttävä, ja antoi selkeästi ymmärtää kuinka lutkahtava olen kun haen pillereitä 15-vuotiaana.

Toivottavasti tää ketju ei poistu kun laitan tän, mutta käyn nykyään Foudilalla femedassa. Hyvin asiallinen mutta samalla empaattinen ja ammattitaitoinen. Saanut mun vuosikausia kestäneen gynekauhub talttumaan, enkä tunne olevani "typerä" jos kyselen jotain. En tiedä näitä vauvan sääntöjä saako nimiä laittaa, mutta oon vaan tykännyt niin kovasti että tekee mieli vinkata muillekin.

[/quote]

Sama juttu. Ekalla gynekäynnillä gyne tutki peräaukon kautta jollain isolla sauvalla. Oli todella inhottavaa...

Vierailija
186/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin Yths:llä, vanha miesgyne jäi ärsyttämään hieman. Selitin ihan asiallisesti että eron jälkeen harrastimme vielä satunnaisesti seksiä exän kanssa ja sain usein hiivan oireita noista kerroista. Hän puhui "niinsanotusta entisestä poikaystävästä". Lisäksi hänellä oli vahva agenda kaikkia lactacyd-tyyppisiä alapesuaineita vastaan, samoin liian tiukkoja housuja ja karvojen ajamista vastaan. Toisteli myös että "ei nyt pikkukutinasta kannata mitään lääkkeitä ottaa". Argh! Mulla on noi hiivatulehdukset olleet aina ihan helvetillisiä, se kutina tekee hulluksi.

Vierailija
187/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle jäi melkoiset traumat ekasta gynekäynnistäni YTHS:llä (olin tuolloin 20-vuotias). Ajan olin varannut naisgynelle, mutta jostain syystä hänen tilalleen oli vaihdettu vanhahko mies. Ensin panikoin ja mietin, jätänkö käynnin väliin. Sitten kuitenkin totesin, ettei se niin kamalaa voi olla ja päätin mennä vaan. Ei olisi pitänyt!

Menin sisään ja tervehdin reippaasti. Tähän äijä vastasi vain tylysti töksäyttämällä ”No niin, sitten vaatteet pois!” mistä menin aivan lukkoon. Hän ei myöskään koko aikana katsonut minua silmiin kertaakaan. Levittimen hän vain survoi kovakouraisesti sisääni mitenkään varoittamatta, ja se tietenkin sattui pirusti. Kun älähdin, hän kuitenkin tiuskaisi, ettei se nyt voi noin paljon sattua.

Kun selvisi, että minulla oli hiivatulehdus, hän kohteli minua koko loppuajan todella syyllistävästi ja käyttäytyi kuin minuun koskeminen olisi ollut ylivoimaisen inhottavaa. Lähdin sitten itkua pidätellen paikalta.

Nimenomaan äijän kylmä ja ylimielinen käytös tekivät käynnistä niin karmean – ja olen kuullut muiltakin samankaltaisia kokemuksia hänestä. Onneksi tämän kauhutarinan jälkeen minulle on sattunut eteen vain mukavia gynejä, niin naisia kuin miehiäkin (tosin välttelin kyllä miesgynejä jonkin aikaa!).

Vierailija
188/190 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ja ystäviltä kuullut:

Tampereen Pyynikin perhesuunnitteluneuvolassa 1990-luvulla miesgyne ja vanhempi naishoitsu. Hoitsu halusi nuorten tyttöjen tutkimuksen aikana olla mukana huoneessa ja pitää tutkittavaa takaapäin kiinni. Eli seisoi tutkittavan pääpuolessa ja painoi väkisin lujaa olkapäistä alas. Joillekin nuorille asiakkaille soitteli kotiin ja arvosteli miten he olivat olleet gynen edessä. Gyne antoi kaiken tämän tapahtua.

TAYSissa naistentautien klinikalla samanlainen gyne-hoitaja pari. Tämä gyne tosin nainen. Hoitaja taas vanhempi nainen. Hoitaja läksytti nuoria naisia ja sisätutkimuksen aikana piti todella kivuliaasti takaapäin kainaloista kiinni. Gyne salli hänen jatkaa.

Samassa kaupungissa eräs miesgyne käskee naisten liikutella sisäultraa itse, kuin dildoa.

Vierailija
189/190 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jostain syystä kaikki gynet naisia ja pääasiassa ei valittamista. Joskus kommentoi että reippaastippa nousen tuolille enkä ujostele :D yks vanhempi tkn nainen kerran yritti tunkea isompaa levitintä, koska " pienempi ei just nyt ollut huoneessa" . Sit kun sattui niin paljon ja tiuskasin et miten olis pienempi niin sen jälkeen vasta kävi hakemassa..

Vierailija
190/190 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi