Ostatko itsellesi uusia vaatteita?
Olen kulkenut vuosia samoissa vaatteissa ostaen noin joka toinen vuosi jotain pientä uutta. Viime talvena ostin yhdet halpis saapikkaat ja muutamia paitoja ulkomailta jotka kutistuivat ekassa pesussa käyttökelvottomiksi (hienopesu)
Nyt taas olen sen tilanteen edessä, että kaapissa roikkuu vain villakangastakki & kaulaliina,sormikkaat n.3v takaa ja yhdet (huonot) farkut, muutama todella kulahtanut ohut gollegepaita ja nahkasaapikkaat. Muuta en omista. Tänä vuonna meinaan repästä ja ostaa itselleni kunnon kengät, 3 sellaiset, talvitakin, farkkuja ja paitoja, villapaitoja, huiveja, laukun jne. olen varannut tähän tuhat euroa :) ja näillä vaatteilla menisin kesään asti. Miltä kuulostaa?
Miten te muut ostatte itsellenne vaatteita? Aina uudet syys-, kesä-, talvivaateet vai meneekö vuosia samoissa vaikka olisi vain yhdet housut ja yksi paita?
Kommentit (30)
Ostan itselle aika useinkin jotain uutta, mutta ostan käytettyä kirppiksiltä ja second hand -liikkeistä. Lapsellekin hankin käytettyjä, mutta hän saa useammin myös uutena ostettua. Itselle ostan uutena lähinnä vain alusvaatteet (ja sukat).
Mä jäin äityslomalle 2009 ja sen jälkeen en ole ollut töissä. Painoa on tullut 10kg ja rahat on tiukilla, joten en osta itselleni mitään. Just katselin kaappia, ettei taida löytyä yksiäkään hyviä housuja ja tarvis alkaa etsimään töitä. Kesä meni mukavasti hameissa ja verkkareissa. Nyt tarvisi siistit farkut tai vastaavat. Kai se on pakko alistua ostamaan, tähän ruhoon, vaikka olen koko ajan ollut ihan just laihduttamassa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:10"]
Ostan itselle aika useinkin jotain uutta, mutta ostan käytettyä kirppiksiltä ja second hand -liikkeistä. Lapsellekin hankin käytettyjä, mutta hän saa useammin myös uutena ostettua. Itselle ostan uutena lähinnä vain alusvaatteet (ja sukat).
[/quote]
23 lisää: Haluaisin ostaa vähemmän, mutta usein tekee mieli jotain "uutta". Se piristää tylsää arkea. Onneksi käytetyt eivät maksa usein montakaan euroa. Käytän ne hajoamiseen asti tai jos lihon/laihdun tai kyllästyn tosi pahasti, voin viedä vielä uudelleen kiertoon.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:36"]Olen TODELLA yllättynyt! Melkein jokainen vastaaja ostaa itselleen uusia vaatteita (ei kirpparilta) usein ja haluaa näyttää hyvältä. Kuitenkin mitä lastenvaatteisiin tulee niin ne pitäis hankkia käytettyinä eikä väliä miltä näyttää kunhan on puhtaat ja ehjät. ap
[/quote]
Höpsis, minä ainakin ostan lapsille kauniita vaatteita sesongin mukaan. Olin koulukiusattu kuten myös mieheni, eikä meistä se saa ainakaan riippua vaatteista. Eli lapset saavat myös nättejä vaatteita tarpeen mukaan. T: 6 (se 15 kg laihtunut)
En muista, milloin viimeksi olen ostanut itselleni uusia vaatteita, jos alennusmyyntilöytöjä (yhteensä n. 100 = sata euroa/ 2-5 vaatetta) ja johonkin erityiseen tilaisuuteen ( noin kerran vuosikymmenessä) ei lasketa.
Menee siis vuosia samoilla. Onneksi minun arkeni ei niin tylsää ole, että vaatteiden ostelulla pitäisi itseään piristää. Se vasta tylsää olisi, kun ei tämänmalliselle vartalolle oikein tahdo löytyä sopivia.
En todellakaan osta joka vuodenaika uusia vaatteita vaan yritän ostaa sellaisia vaatteita jotka kestää mahdollisimman pitkään. Alusvaatteita ja sukkia tietysti tulee ostettua useammin mutta muuten ostan vaatteita harvakseltaan.
Monta vuotta meni, kun lapset kuluttivat tosi paljon. Vaatetta tarvittiin monenmoista ja harrastuskamat lisäksi. Itselle ei tullut hankittua mitään, ainoastaan pakon edessä kun ainoat farkut hajosivat.
Nyt lapset ovat kasvaneet ja palkkakin on noussut. Olen päivittänyt vaatekaappiani pikkuhiljaa kuntoon. Tänään ollaan lähdössä reissuun ja eilen hankin itselleni shortisit (en omistanut kuin urheilushortseja), kolme t-paitaa ja kauniin mekon.
Humanut kappini pursuaa vaateita! Ostin rekki tangon ,täytin sen kapista vateilla ,jotka hyviä mutta en käytä. Joten 1 kerta kuukausi otan vaateita siitä, vien kierrätys keskus ymm.Pyrkien minimaalisuteen. Pakko on ostaa kulutustavaraa esim. Lenkkarit. Edessä on talvikenkien osto.Kuluivat edelliset puhki. Pikku repun vetoketju hajosi. Johon hyvin mahtuu vesi pullo ja diki kamera.Halpaa en löytänyt, joten ostamatta jäi! Vaate ostokseni perustu siihen, jos hajoaa on ostettava. Muuten en osta.Pikkikset ja sukat on myös kulutus tavaraa kuin urheilu liivit,Niitä on siis useammin ostettava uutena kaupasta.
no todellakin :)
viimeisin ostos:
http://www.zalando.fi/tiger-of-sweden-jeans-olga-tunika-musta-tn221e002-q11.html
siihen vielä mustat kiilakorkokengät sekä mustat tiukat housut
kateelliset saa toki alapeukutella :)