Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko vaatia äitiäni maksamaan paitani?

Vierailija
06.08.2014 |

Äiti kävi tuomassa asuntooni yhden tavaran ja päätti pestä samalla pyykkiä, mistä en tiennyt mitään. Uusi ja kallis juhlatilaisuuteen muutama päivä sitten ostettu paita on nyt pilalla, koska hän pesi sen väärässä asteessa. Lapusta olisi nähnyt kyllä oikean pesuasteen. Pilasi muitakin vaatteitani, kun asuin vielä kotona, mutta nyt nyppii jo vähän enemmän.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vahingossa pessyt sataprosenttista silkkiä niin kuumassa kuin hanasta lähtee (väänsin uudessa asunnossa vivun väärään suuntaan) enkä saanut mitään näkyvää aikaan. Missä asteessa paitasi pestiin ja mikä siinä meni pilalle?

Ei tämä kysymykseesi liity, mutta kiinnostaa nyt vain.

Vierailija
2/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sen vara-avaimen pois äidiltäsi, ehdottomasti. Kysyitkö, miksi hän ylipäänsä pesi paitasi? Vaadi maksu paidasta, ja jos hän ei maksa niin et ainakaan tee mitään hänen hyväkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika selvää, että äitisi on korvausvelvollinen.

Eli eipä muuta, kuin käräjöimään mars!

Vierailija
4/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:11"]

Kuule kyllä voit. Ja ota se vara-avainkin pois.

[/quote]

Laita hänen valkoiset rintsikkansa yhdessä mustien ensi kertaa pesussa olevien vaatteiden kanssa pyörimään 90-asteen ohjelmassa. Sitten vain voivottelet.

Soitin asiasta ja senttiäkään en tule saamaan. Uhkasin käydä pesemässä pari hänen paitaansa kuudessakympissä. Toimii tämä toisinkin päin.

[/quote]

Vierailija
5/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:32"]

Minä olen vahingossa pessyt sataprosenttista silkkiä niin kuumassa kuin hanasta lähtee (väänsin uudessa asunnossa vivun väärään suuntaan) enkä saanut mitään näkyvää aikaan. Missä asteessa paitasi pestiin ja mikä siinä meni pilalle?

Ei tämä kysymykseesi liity, mutta kiinnostaa nyt vain.

[/quote]

Pestiin liian kuumassa ja se kutistui. Eniten vaikuttaa se, että hihat ovat reilusti liian lyhyet nyt ja näyttää tyhmältä. Materiaalista tuli kovan tuntuinen.

Vierailija
6/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:32"]

Minä olen vahingossa pessyt sataprosenttista silkkiä niin kuumassa kuin hanasta lähtee (väänsin uudessa asunnossa vivun väärään suuntaan) enkä saanut mitään näkyvää aikaan. Missä asteessa paitasi pestiin ja mikä siinä meni pilalle?

Ei tämä kysymykseesi liity, mutta kiinnostaa nyt vain.

[/quote]

Pestiin liian kuumassa ja se kutistui. Eniten vaikuttaa se, että hihat ovat reilusti liian lyhyet nyt ja näyttää tyhmältä. Materiaalista tuli kovan tuntuinen.

[/quote]

Selvä. Jotkut vaatekappaleet tosiaan osaavat kutistua omituisella tavalla eri suuntiin.

 

Tuosta alkuperäisestä kysymyksestäsi sitten sen verran, että lähisukua yleensä kohdellaan eri tavalla kuin muita ja virheetkin annetaan anteeksi vaikka kiroilun säestyksellä. Ja hyväähän äitisi vain kai tarkoitti. Minä otin siskoni koiran hoitoon tietämättä, että se osaa avata kaikenlaiset ovet, ja niinhän se söi kaikkein kalleimmat nupukkibuutsini. Huomautin kyllä siitä siskolleni, mutta kun hän ei oikein reagoinut mitenkään, annoin olla. Mitäpä sitä sukulaisten välejä kiristämään. Mutta kukin miettii omalta kohdaltaan.

Numero 14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äitisi pesi upouuden paidan? Oletan että sitä ei ollut edes käytetty, jos kerran johonkin juhliin olit sen hankkinut.

Tottakai äitisi on korvausvelvollinen. Ja sanot suoraan, että haluat häneltä vara-avaimen pois.

Vierailija
8/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän äitikulta sen ymmärtää korvata ilman mitään hirveää vaatimistakin. Ei kai hän nyt aivan moukka sentään ole? Kuka tahansa korvaisi, jos tulisi pilanneeksi toisen tavaroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiinä taas yksi epäkiitollinen lapsi, ei ymmärrä olla iloinen siitä kun äiti huolehtii. Jos olisit mies, et edes viitsisi mainita vaan ostaisit ihan hiljaa uuden paidan. Muuten voit joutua pesemään pyykkisi itse.

Vierailija
10/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaatisin. Miksi et kieltänyt äitiäsi pesemästä pyykkiä? Ei kai äitisi kulkenut asunnossasi omin päin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:07"]

Minä vaatisin. Miksi et kieltänyt äitiäsi pesemästä pyykkiä? Ei kai äitisi kulkenut asunnossasi omin päin?

[/quote]

Hänellä on vara-avain asuntooni ja olin antanut luvan käydä viemässä sen tavaran. Muusta ei ollut puhetta. Muuten ei edes ärsyttäisi niin paljon, mutta tuntuu, että tarkoituksella on aikaisemminkin pilannut vaatteitani. Nyt ei ole niin paljon rahaa kuin ennen ja tuo paita oli oikeasti kallis.

Vierailija
12/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kyllä voit. Ja ota se vara-avainkin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä juhlissa toista paitaa ja anna olla. Joka asiasta ei kannata vetää hernettä nenään.

Vierailija
14/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:11"]

Kuule kyllä voit. Ja ota se vara-avainkin pois.

[/quote]

Soitin asiasta ja senttiäkään en tule saamaan. Uhkasin käydä pesemässä pari hänen paitaansa kuudessakympissä. Toimii tämä toisinkin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi se vara-avain takaisin ennen kuin ryhdyt kostohommiin...

Vierailija
16/16 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:17"]

Vaadi se vara-avain takaisin ennen kuin ryhdyt kostohommiin...

[/quote]

Hän ei pidä sitä mukana vaan kotona.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi