Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellani on terminaalinen syöpä. Kysy mitä vain.

Vierailija
15.08.2014 |

Voin vastailla hetken.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen tyttäresi ja koko perheenne puolesta. Minä uskon siihen, että ihana pieni tyttärenne pääsee Jumalan muistiin ja eräänä päivänä heräätte kaikki yhdessä ja näette toisenne.

Vierailija
62/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö käymään töissä vai oletko sairauslomalla? Miten teidän arki muuten sujuu? Kuinka usein käyt sairaalassa ja onko sinne pitkä matka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä täällä oikeasti kirjoittelee, että ei saisi päästää sisaruksia paikalle kun tytön on aika mennä??!

WTF?!!

Totta hemmetissä koko perhe tytön viereen ettei tarvitse lähteä yksin.

Vierailija
64/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty sanomaan mitään viisasta. Omien lasten pienimmätkin murheet tuntuu kasautuvat möykkyinä koko kroppaan ja mieleen. Kiusaaminen ahdisti, niin ettei tahtonut tietää mitenpäin olisi. Isommat sairastelut vie yöunet. Huoli pienempien koulumatkoista jne. Tuota sinun taakkaa ei voi käsittää :'( Se on niin epäreilua!!!! Lähetän virtuaalisesti paljon voimia ja halauksia <3 Yrittäkää nauttia pienistä iloista ja hetkistä.

Vierailija
65/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset alkaneet vältellä teidän perhettä tämän takia vai onko kaikki pysyneet lähellä ja tukeneet? Onko osa vähemmän tutuista ihmisistä lähentynyt kanssanne?

Toivotan ihan hirmuisesti jaksamisia ja voimia sinne koko perheelle. Olisi ihanaa löytää sanat, jotka voisivat viedä surun pois, mutta valitettavasti niitä ei taida olla. 

Vierailija
66/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:18"]

Ketkä täällä oikeasti kirjoittelee, että ei saisi päästää sisaruksia paikalle kun tytön on aika mennä??!

WTF?!!

Totta hemmetissä koko perhe tytön viereen ettei tarvitse lähteä yksin.

[/quote]

Sen lisäksi se on jälkeenjääville tärkeä osa surutyötä. Kolmesti olen itsekin kuo9linvuoteen ääressä odotellut noutajaa. Mutta joo, jokainen tavallaan. Jos joku ei voi olla kuolevan läheisensä lähellä, suotakoon se hänelle.

Syöpäkuoleman lähestyessä yleensä kuulo on tallella vielä kun potilas on horroksessa. Hänen kannaltaan olisi tärkää kuulla läheisten äänet ympärillään, vaikka oma olemus alkaa jo hiipua rajan toiselle puolelle.

Vierailija
67/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääkäri on sanonut ennusteen olevan huono. Ei sanonut suoraan, että ei olisi mahdollisuuksia, mutta aika synkältähän tämä nyt vaikuttaa." Ja tytölle sanonut tilanteen olevan vakava.

Jos toivoa ei ole, hoidot on lopetettu ja elinaikaa max. vuosi, niin miten lääkäri tuollaista sanoo. Eikö pitäisi puhua asioista niiden oikeilla nimillä ettei tule mitään väärinymmärryksiä, turhia toiveita.

Onko tyttäresi saattohoidossa? Voimia sinulle elämän rankimpaan tilanteeseen!

Vierailija
68/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten surullista =(

Vierailija
69/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuori tyttö halua olla turvassa omassa kodissaan. Kipulääkkeitä kotona niin pitkään kuin vain mahdollista. Ja todellakin sisarukset mukaan sairaalaan ja lopuun asti, kuulostaa siltä, että tyttö on saanut tukea ja turvaa sisaruksistaan. Jos siis sisarukset vain ovat valmiita lähtemään.

Oletteko eläneet tyttäresi kanssa hänen elämänsä? Sen, mitä hän ei koskaan saa elää? Monelle lapselle ja nuorelle on tärkeää saada puhua se elämä läpi, jonka he olisivat halunneet elää. Mihin ammattiin he olisivat lähteneet, olisivatko he halunneet perheen jne. Kaikki nuoret eivät tätä halua tehdä, mutta moni nuori on halunnut elää sen elämättömän elämän edes päässä, haaveissaan ja mielikuvissaan, koska se on ainoa, mitä tulee olemaan.

Olen pahoillani sinun ja perheesi puolesta. Sinun täytyy nyt olla vahva, tiedän että tämä kuulostaa julmalta, mutta äitinä sinun tehtäväsi on olla nyt tyttäresi kallio. Hän on varmasti peloissaan ja ahdistunut ja tarvitsee kaiken tuen. Rakasta häntä, anna hänen elää viimeiset kuukautensa juuri niin kuin hän haluaa. Ole lähellä ja läsnä. Vaikka olen monessa liemessä keitetty, nuoren tai lapsen kuolema koskettaa aina ja nytkin itkettää. 

Voimia ja jaksamista sinulle ja koko perheellesi!

Vierailija
70/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia koko perheelle. Kysykää tytöltä mitä hän haluaisi tehdä tai haluaisi joululahjaksi, toteuttakaa se.

Antakaa tytölle rakastava vuosi:)

En ole itsekään uskovainen mutta rukoilen että tapahtuisi ihme parantuminen vaikka se ei välttämättä ole mahdollista:(

Olen itsekin alle 14 joten tiedän miten tärkeitä ystävät ja perhe ovat:)

Vierailija
71/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itken tätä lukiessa. Olen valtavan pahoillani puolestanne! Minun 12-vuotiaani kuoli lähes 2 vuotta sitten tähän samaan syöpään, ennuste oli vuoden, hän kesti kuukauden. Ikävä on valtava! <3 minä en voi muuta sanoa kuin aivan valtavasti voimia teille kaikille!!

Vierailija
72/73 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:28"]

"Lääkäri on sanonut ennusteen olevan huono. Ei sanonut suoraan, että ei olisi mahdollisuuksia, mutta aika synkältähän tämä nyt vaikuttaa." Ja tytölle sanonut tilanteen olevan vakava.

Jos toivoa ei ole, hoidot on lopetettu ja elinaikaa max. vuosi, niin miten lääkäri tuollaista sanoo. Eikö pitäisi puhua asioista niiden oikeilla nimillä ettei tule mitään väärinymmärryksiä, turhia toiveita.

Onko tyttäresi saattohoidossa? Voimia sinulle elämän rankimpaan tilanteeseen!

[/quote]

OT, saattohoidossa ollaan ihan vaan muutamia päiviä, maks pari viikkoa, kun kuoleman tiedetään olevan jo lähellä. Esim. Terhokodissa ei olla saattohoidossa kuukausia vaan pari pv - pari vkoa. Sitä ennen ollaan oireenmukaisessa (palliatiivisessa) hoidossa, kun varsinaiset paranemiseen tai pitkittämiseen tähtäävät hoidot on lopetettu ja yritetään vaan tehdä potilaan olo mahdollisimman kivuttomaksi.

Vierailija
73/73 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terminaalisyöpä ei ole kaikilla kuolemaksi:

https://m.facebook.com/jgordon.skimboards

https://jimgordonherbs.weebly.com/

Hän jakaa ilmaiseksi tietoa, jolla osa pystytään pelastamaan, vaikka on sanottu, että kuolema on taattu.

Älkää luovuttako, vaan kokeilkaa edes viimeisenä keinona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme