Lapsellani on terminaalinen syöpä. Kysy mitä vain.
Kommentit (73)
Voi ei! Voimia sinulle ja tyttärellesi .
olen vain vuoden vanhempi tytärtäsi ja toivon koko sydämestäni , että hän parantuu. Aloin itkemään , kun luin viestisi ja iso halaus
Kun lähdön aika koittaa, vaaditte sitten kovat kipulääkkeet ja pysytte lähellä. Mun paras ystäväni kuoli syöpään 7 vuotta sitten, ja kokemuksesta suosittelen, ettette päästä paikalle hänen sisaruksiaan, bestiksiään tai muuta sakkia, joille hän oli hyvin tärkeä. Vanhemmat tietenkin kyllä lähelle, mutta vaikka poikanne on aikuinen, akuutan että hänellekin olisi helpompaa jättää hyvästit jo aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:26"]Tämä on ensimmäinen ketju pitkään aikaan, jonka vuoksi olen itkenyt. Voimia :(
Täyttäkää hänen toiveitaan, toteuttakaa unelmia. Tehkää hänen elämästään hieno.
[/quote]
Kuka tätä alapeukutti? Ole hyvä ja astu esiin, palan halusta kuulla perustelusi.[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:44"]Kun lähdön aika koittaa, vaaditte sitten kovat kipulääkkeet ja pysytte lähellä. Mun paras ystäväni kuoli syöpään 7 vuotta sitten, ja kokemuksesta suosittelen, ettette päästä paikalle hänen sisaruksiaan, bestiksiään tai muuta sakkia, joille hän oli hyvin tärkeä. Vanhemmat tietenkin kyllä lähelle, mutta vaikka poikanne on aikuinen, akuutan että hänellekin olisi helpompaa jättää hyvästit jo aiemmin.
[/quote]
Peesi tälle. Älkää missään nimessä päästäkö muita paikalle, kun kuolema alkaa! Se tulee olemaan tarpeeksi kauheaa sisaruksille muutenkin, heidän ei tarvitse nähdä sulkeutuvia silmiä ja rintaa, joka lakkaa liikkumasta.
Paljon voimia teille.
Saatteko tukea sukulaisilta ja ystäviltä?
Mitä teit heti sen jälkeen, kun sait tiedon syövästä? Olen pelännyt sellaisen hetken joskus tulevan ja miettinyt, mitä silloin itse tekisin.
Kovasti voimia sulle ja koko teijän perheelle. Tuli kyyneleet silmiin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:59"]Paljon voimia teille.
Saatteko tukea sukulaisilta ja ystäviltä?
Mitä teit heti sen jälkeen, kun sait tiedon syövästä? Olen pelännyt sellaisen hetken joskus tulevan ja miettinyt, mitä silloin itse tekisin.
[/quote]
En uskonut asiaa, mutta lopulta tieto iskeytyi aivoihini ja... voin kertoa, että se asia tekee ihan helvetin kipeää.
Sitä on syytä pelätä, usko pois. Toivon, ettei kukaan teistä joudu kokemaan tätä, lapsistanne puhumattakaan.
Kiitos kaikille osanotoista ja lentohalauksista.
Olen pahoillani. Ehkä voitte tehdä kotain hyvää tytön muistolle? Rahasto tms? Tukea ja kertoa tytölle, että ikinä ette unohda
Voi, onko sun nimen alkukirjain V, ap? Mä saatan tietää sut :( Halauksia, halauksia ja halauksia!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:05"]Voi, onko sun nimen alkukirjain V, ap? Mä saatan tietää sut :( Halauksia, halauksia ja halauksia!
[/quote]
Onko tytön nimen alkukirjain J?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:05"]Voi, onko sun nimen alkukirjain V, ap? Mä saatan tietää sut :( Halauksia, halauksia ja halauksia!
[/quote]
Onko tytön nimen alkukirjain J?
[/quote]
Mun nimi tosiaan alkaa V:llä, mutta lapsen nimen alkukirjain ei ole J.
En kai ole tarkoittamasi tyyppi. Kamalaa, että jonkun muunkin nuori tyttö sairastaa syöpää.
Ap
Ikävää, voimia ja onnea matkaan. Sitäkin tarvitaan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:24"]
Voin vastailla hetken.
[/quote]
Voi ap. Voimia teille kaikille, teillä on vielä niin pitkä tie kuljettavana tämän asian kanssa. Mulla ei ole mitään sen ihmeempää kysyttävää, mutta sanoisin vaan, että ota vastaan ihan kaikki apu mitä sinulle on missään vaiheessa tarjolla. Siinä ei ole mitään menetettävää.
Onko hoidossa nykyisessä lastensairaalassa? Onko uusi tarpeen?
Hirveää. Jumalaa ei ole!!! Muuten hän ei antaisi lasten kuolla ja kärsiä!
Olen pahoillani.
Omasta kokemuksestani neuvoisin menemään sairaalaan ajoissa, mikäli kivut eivät pysy aisoissa.
Kipupumppu on ystävä.
Jos lopussa tyttäresi tarvitsee ketamiinia morfiinin lisäksi, pidä huoli, että hän saa kunnolla rauhoittavia lääkkeitä samalla: ketamiini aiheuttaa kovia hallusinaatioita ja ruumiistairtautumiskokemuksia ja todella huonoja, pelottavia trippejä. Jos ei suun kautta pysty ottamaan, niin suoraan suoneen.
Jos tilanne on vaikea kotona, menkää sairaalaan mielummin heti kuin kohta: kipujen takia tyttärenne voidaan nukuttaa loppuhetkiksi, mutta vain, jos lääkärit voivat satavarmasti todeta, ettei niitä kipuja, kouristuksia, oksentelua tms voida muilla keinoin saada kuriin. Lapsi saattaa joutua muuten tuntitolkulla kärsimään vielä sairaalassa erilaisten lääkekokeilujen takia, ennenkuin lääkärit voivat laillisesti todeta, ettei oireisiin auta mikään muu kuin sedaatio.
Toivon sydämestäni, että tyttäresi saa kuolla ilman kipua.
Ja voimia sinulle, voimia koko perheelle.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:00"]
Ja tyttö asuu pääsääntöisesti kotona. Kipujen aikana saattaa kyllä viettää sairaalassa viikkojakin kestäviä jaksoja, joku kysyi tätä.
Ap
[/quote]
Pitäkää kotona niin paljon kuin mahdollista. Olen itse sairastanut lapsuudessa ja kipulääkitystä tärkeämpää on saada olla kotona. Kotiinkin saa todella vahvoja lääkkeitä, eikä ne maksa, jos kelakortissa on merkinnät kunnossa. Minulla leukemia nykyään ja viimeksi kasvaimen leikkauksen jälkeen lähdin heti kotiin pyydettyäni sitä lääkäriltä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:24"]Miten syöpä alunperin huomattiin? Mitä oireita oli? Pääsittekö nopeasti hoitoon?
Halauksia ja voimia <3
[/quote]
Umpisuolileikkauksessa havaittiin, myöhemmin erinäisissä kuvauksissa. Oli vatsakipuja ja oksentelua yms. Syöpä tuli epäillyksi, hoidot aloitettiin 2kk ensihavainnosta.
Ap