Kolhaisin autoa parkkipailalla ja pakenin :(
Menin paniikkiin. Kädet tärisi, sydän hakkasi, ihme kun uskalsin ajaa kotiin enkä halua ajaa enää ikinä. Saako yhteystiedot vakuutusyhtiöstä, otin vastapuolen auton tiedot ylös mutta puhelinnumeroa en saanut rekkarin perusteella :(
Kommentit (75)
Aina olisi hyvä valokuvata kummankin autot heti paikanpäällä plus yhteystietojen vaihto ja poliisit paikalle jos vähäänkään epäselvyyttä syyllisyydestä! Muuten on kusinen paikka ruveta tappelemaan korvauksista jos syyllinen vain kiistää edes tehneensä mitään! Myös jälkikäteinen lypsäminen ei onnistuisi.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:02"]Saman tien pistin trafille yhtystietojen luovutuskiellon, seuraavalla kerralla ottakoon yhteyttä poliisin kautta jos on asiaa.
[/quote]
Mikä laitoit perusteeksi, että sait sen? Ei niitä salaisiksi saa ilman perusteita.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:02"]Itellä kans kävi kerran niin että peruuttaessa tunsin miten auto melkein pysähtyneenä tuppasi vähän takana olevaa autoa.
Ajattelin että 15 vuotta vanhassa toyotan romussa jossa on muovipuskurit, ei voinut tapahtua mitään merkittävää vauriota niin pienellä tönäisyllä.
Kotona tarkastin oman auton puskurin, eikä maalatussa puskurissa näkynyt muuta kuin että yhdestä kohtaa oli pölyt pois. No eipä mennyt kuin vartti niin soi puhelin ja miesääni kysyy että olinko vasta parkkihallissa. Joku oli nähnyt ja anatanut autoni rekristerinumeron hänelle. Vastasin että olin ja että saattoi olla auto hipaisi johonkin ja sovittiin heti tapaaminen että voidaan vaihtaa ytheystietoja.
Autossa oli ruttuja pitkin puskurin alareunaa, eli oli osunut aika monesti aikaisemminkin jo johonkin. Sovittiin että kaveri käyttää autonsa pajalla ja katsovat onko mitään rikki, päälle päin näkyi naarmu joka näin jälkikäteen ajatellen oli takuulla vanha, autojen pusu oli kohtisuora, ei siitä voinut tulla naarmuja.
Seuraavana päivänä kaveri sitten soitti ja sanoi että kävi tuuri ja siellä pajalla oli käytettynä puskurin kiinnikkeet ja ottavat korjauksesta 150€, maksoin tilille ja homma oli sillä selvä. Huijatuksihan minä siinä tulin, mitä lie vanhoja vaurioita korjasivat, jos edes mitään korjasivat. Mutta jos olisin kiistänyt ja tähän olisi sotekettu poliisi, niin sakonhan minä siitä tuuppasusta olisin saanut, vaikka vaurio olisi jäänyt kiistanalaiseksi.
Saman tien pistin trafille yhtystietojen luovutuskiellon, seuraavalla kerralla ottakoon yhteyttä poliisin kautta jos on asiaa.
[/quote]Miten poliisi voi sakottaa jälkikäteen ketään silloin jos ei ole todistajia, ei valokuvia jne. Ei mitenkään. Ko tapauksessa olisi ollut todistaja mutta useimmiten ei.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:02"]Saman tien pistin trafille yhtystietojen luovutuskiellon, seuraavalla kerralla ottakoon yhteyttä poliisin kautta jos on asiaa.
[/quote]
Se onkin hyvä, koska poliisit antavat vielä sakot kaupan päälle törttöilystä.
Nainen voi helposti kuitata tuollaisen tekemänsä vahinkotöytäisyn antamalla osuman saaneen auton mieskuskille persettään.
Eiköhän se ole sillä hoidettu.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:28"]
Miten poliisi voi sakottaa jälkikäteen ketään silloin jos ei ole todistajia, ei valokuvia jne. Ei mitenkään. Ko tapauksessa olisi ollut todistaja mutta useimmiten ei.
[/quote]
No jos tämä törmäilijä on itse myöntänyt "saattoi se vähän osua" sehän on tunnustus joka riittää sakon antamiseen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:52"]
Minä kolhaisin kerran vahingossa autoa ja jätin yhteystiedot. Mitä siitä sain? Todella epäkohteliaan, töykeän, väkivallalla uhkailevan kusipään riesakseni. Vaikka maksoin vahingon, tämä sika piinasi minua vuosia puhelimitse. Tästä opin, että seuraavalla kerralla pakenen paikalta.
[/quote]
Oliskos kannattanut jossain vaiheessa vihjaista poliisille tästä kaverista?
[/quote]
Vihaisin mutta minkäs poliisi mahtaa sille, jos heppu soittaa uhkaavia puheluja päiväsaikaan eikä todisteita rikoksesta ole? Ei poliisi tappouhkauksen takia ketään lähde kuulustelemaan.
[/quote]
:DDD poliisi lähtee kuulustelemaan HIEMAN pienemmistäkin asioista :D t. Been there, done that
Bitch. Multa ei ainakaan sääliä heru
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:26"]
Suurimmassa osasa parkkipaikkoja ei ole valvontakameroita, vitun tyhmä apina.
[/quote]
Kuuleppas kyrvän ääliö paviaani (ihan näin tasa-arvon kannalta mainittuna), kameroita on mutta ne on niin pieniä ja piilossa ettei niitä mainosteta. Tai mainostetaan isommalla alueella olevan valvontaa. Plus että monessa paikkaa on silminnäkijöitä jotka mielellään ilmiantaa kaltaisiasi paviaaneja!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:28"]
Miten poliisi voi sakottaa jälkikäteen ketään silloin jos ei ole todistajia, ei valokuvia jne. Ei mitenkään. Ko tapauksessa olisi ollut todistaja mutta useimmiten ei.
[/quote]
No jos tämä törmäilijä on itse myöntänyt "saattoi se vähän osua" sehän on tunnustus joka riittää sakon antamiseen.
[/quote]Entä jos kiistää myöhemmin! Kyllä poliisi pitäisi olla jo paikanpäällä näkemässä tilanne ennen kuin tarinat muuttuvat.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:27"]
[/quote]Etkö nauhoita puheluitasi?!?
[/quote]
Kuka jaksaa elää noin? Bujaaa!! joku on kulmantakana.. Ei oo helppooo varmaan...
Millä helvetin romuilla te ajelette jos teillä ei edes ole parkkitunnistimia autossa jotka piippaa hyvissä ajoin ennenkuin osuu johonkin???
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:39"]
Nainen voi helposti kuitata tuollaisen tekemänsä vahinkotöytäisyn antamalla osuman saaneen auton mieskuskille persettään.
Eiköhän se ole sillä hoidettu.
[/quote]
Mistä näitä kumpuaa aina? Tiedoksesi vaan, että kaikki miehet ei halua naida jokaista vastaan tulevaa naarasta. Vaikka itse tahtoisitkin, niin kaikki ei. Piste.
Minä myös kerran vuosia sitten kolhin viereistä autoa ja pakenin paikalta. En ole ylpeä tästä asiasta. :(
Valokuvasin vastikään tällaisen töytäisyn parkkipaikalla siltä varalta, että syyllinen pakenisi.Ja niinpä tekikin, auto oli häipynyt parkkipaikalta kun tulin kaupasta. Uhrin autoon ei ollut jätetty minkäänlaista viestilappua. Katselen nyt paikallislehteä pyyteleekö joku silminnäkijöitä.
Ikävä juttu mutta asian voi korjata. Ota yhteys vakuutusyhtiöön tai vaikkapa poliisiin täyttämällä netissä joku asiaan liittyvä lomake. Kun rahalla/vakuutuksella selviää niin hätä ei ole suuri. :)
Menin vaan niin paniikkiin ja vauva itki takapenkillä nälkäänsä, koitin vaan kiirehtiä :( Pelottaa kyllä kertoa miehelle.
Todellakin tarkoitukseni ilman muuta on asianmukaisesti korvata aiheuttamani vahinko, en ole vastuusta livistämässä vaikka lähdin paikalta :(
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:58"]
Ikävä juttu mutta asian voi korjata. Ota yhteys vakuutusyhtiöön tai vaikkapa poliisiin täyttämällä netissä joku asiaan liittyvä lomake. Kun rahalla/vakuutuksella selviää niin hätä ei ole suuri. :)
[/quote]
Juuri näin! "Rahaa maailmassa riittää ja koko ajan painetaan lisää", jos kukaan ei loukkaannu niin peltiähän saa aina uutta. Nyt vaan reippaasti yhteys vaikka poliisiin.
Minun autoa kolhaistiin ja tekijä häipyi. No viereisen auton ihminen otti rekisterin ylös ja antoi sen minulle kun tulin kaupasta. Olihan se kiva soittaa ja kuulla selitys, mutta törmäilijä (vaimo) ei itse tullut puhelimeen vaan hänen mies hoiti puhumisen. Oli kuulemma huomannut kun pikkusen "tömähti" mutta luuli ettei käynyt mitään ja siksi ei jäänyt paikalle. Mies oli asialinen ja itsekin sanoin, ettei vahingoille voi mitään ja niitä sattuu mutta vi...ttaa tuo, että aikuiset ei ota vastuuta teoistaan vaan lähtevät karkuun ja mies oli ihan samaa mieltä.. :) Korvaukset ja kaikki meni mallikkaasti, mutta kai sitä vaimoa pikkusen hävetti kun jäi kiinni...