Kotiäiti=Laiska
Mua niin suunnattomasti ärsyttää, kun ihmiset leimaavat työtä vieroksuvaksi ja laiskaksi jos on lasten kanssa kotona. Itsellä nyt 5 ja 2v. lapset, enkä ole ollut esikoisen jälkeen töissä. (Lisäksi olen toisen lapsen jälkeen sairastanut vakavan sairauden, josta olin puolisen vuotta sairauslomalla). Varsinkin sukulaiset ihmettelevät että enkö ole "vieläkään" töissä. Olen vain sanonut että en halua pitää kiirettä ja haluan nauttia lapsistani kotona. Miksi tämä päätös ärsyttää?
Ja laiska en tosiaankaan ole, työtä riittää aamusta iltaan. Pidän kodin ja puutarhan siistinä, touhuan lasten kanssa aamusta iltaan, teen varmasti enemmän töitä mitä moni "oikeassa työssä" tekee.
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:01"] [quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:45"] Kotona saa olla sen kolme vuotta. En näe siinä mitään ongelmaa. Mutta kun täälläkin vauvapalstalla istuu korkeakoulutettua väkeä päivät pitkät ja retostelee sillä että he hoitavat lapsia kotona. Minun mies ansaitsee niin paljon, että minun ei tarvitse tehdä töitä. minulla on niin hyvä avioehto, että se tulee niin kalliksi jos mies hakee eroa. jne jne. Olen sitä mieltä jos korkeakoulutettu ihminen jää kotiin hoitamaan "yritystä" perhettä, hänen pitäisi maksaa jonkiverran koulutuksesta takaisin. Toinen asia on jos lapsi tai mies on vammainen, niin silloin tulisi saada vapautusta siitä. En kannata koulutusta joka menee hukkaan. Ihan sama mitä sanotte, se on rahan tuhlausta. Voimme sitten samantien mennä takaisin siihen , että vaimot jäävät kotiin. Koulutusta vaipan vaihtamiseen ei tarvita. [/quote] Miksi nainen/yhteisten lasten äiti ei saisi jatkaa kotona olemista tuon kolmen vuoden kotihoitotuetun ajan jälkeen, jos siihen on mahdollisuus? Jos mies tienaa hyvin ja pystyy elättämään koko perheen vaimoaan myöten, niin kuka sen estää, ettei niin saisi tehdä? Minullakin on aikoinaan koulutus ja titteli hankittuna takataskussani, ja töissäkin olen silloin tällöin piipahdellut, mutta en ole tarkoituksellakaan hakenut enää vuosikausiin töihin. Haluan olla kotona, ja olen täällä kyselemättä siihen lupaa keneltäkään muulta, ja jos joku nimittelee minua laiskaksi, niin aivan sama mulle, tiedän kyllä itse, mitä olen. [/quote] Koska sinut on koulutettu yhteiskunnan varoin. Sinulla on velvollisuus käyttää koulutusta palkkatyössä. Se on kallista ja varsinkin nyt kun rahat on tiukalla kouluttaa vaimoja kotiin vaihtamaan vaippoja. Kotiäityis ei ole työtä. Sinä et maksa veroja, mutta käytät yhteiskunna palveluksia. terveyshuolto, hammas, KELA korttia jne. Lapsesi saa ilmaisen koulutuksen. Eli olet laiska, ja yhteiskunnan elätti. [/quote]En ole koulutettu yhteiskunnan varoin, ihan kuules opintolainoilla kouluttauduin aikoinani, ja maksoin omilla tienesteilläni korkoineen päivineen lainan pois. Toisekseen olen ollut töissä ja maksellut veroni kaikista tuistakin aikoinaan, kun lapsemme olivat pieniä. Minun mieheni on maksanut veroja ja maksaa tänä päivänäkin suuria summia veroja, ja on elättänyt perheensä minua myöten suurimmaksi osakseen, joskin itsekin olen töissä silloin tällöin käynyt matkani varrella ja ennen lastemme syntymää vuosia veroja maksaen. Jos olen käyttänyt terveyspalveluja, niistä olen kylläkin joutunut maksamaan joka kerta käyntimaksut ja hoitomaksut leikkauksistani jne., hammaslääkäriä myöten. Viimeiseksi kysyn, mitä sulla on vastaan niitä ihmisiä kohtaan, jotka vielä viitsivät edes tehdä lapsia tälläiseen valtioon, jossa sinunlaisesi syyttelevät mennen tullen kotiäitejä suurimmiksi rikollisiksi ja loisiksi sekä laiskureiksi mitä tämä maa päällään kantaa????? Montako lasta sulla itselläsi on ollut kasvatettavana ja elätettävänä?????? Kerro, niin voinemme jatkaa. Kerro myös se, oletko yksityisellä sektorilla töissä vaiko veronmaksajien palkkaama valtion elätti???? [/quote] Ja sinä rassukkako kuvittelet että se yksi pahainen opintolaina kattaa kaikkia kustannukset joita sinun koulutuksesta on tälle yhteiskunnalle ja muille veronmaksajillre koitunut??!! Kyllä huomaa että olet ollut kotona homehtumassa jo melkoisen pitkään, sen verran olematonta näkyy tuo aivotoiminta olevan.
[/quote]JA SINUN JUTUISTASI NÄKEE, MIHIN ON TULTU, KUN PULLOMÖSSÖKANSASTA ON YRITETTY TEHDÄ SIVISTYNYTTÄ PERUSKOULUN VOIMIN, JONKA KULUT MAKSAA KOKO KANSA. Olisin enemmän kuin tyytyväinen, jos ja kun entiset ajat oppikouluineen tulisivat takaisin.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:01"] [quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:45"] Kotona saa olla sen kolme vuotta. En näe siinä mitään ongelmaa. Mutta kun täälläkin vauvapalstalla istuu korkeakoulutettua väkeä päivät pitkät ja retostelee sillä että he hoitavat lapsia kotona. Minun mies ansaitsee niin paljon, että minun ei tarvitse tehdä töitä. minulla on niin hyvä avioehto, että se tulee niin kalliksi jos mies hakee eroa. jne jne. Olen sitä mieltä jos korkeakoulutettu ihminen jää kotiin hoitamaan "yritystä" perhettä, hänen pitäisi maksaa jonkiverran koulutuksesta takaisin. Toinen asia on jos lapsi tai mies on vammainen, niin silloin tulisi saada vapautusta siitä. En kannata koulutusta joka menee hukkaan. Ihan sama mitä sanotte, se on rahan tuhlausta. Voimme sitten samantien mennä takaisin siihen , että vaimot jäävät kotiin. Koulutusta vaipan vaihtamiseen ei tarvita. [/quote] Miksi nainen/yhteisten lasten äiti ei saisi jatkaa kotona olemista tuon kolmen vuoden kotihoitotuetun ajan jälkeen, jos siihen on mahdollisuus? Jos mies tienaa hyvin ja pystyy elättämään koko perheen vaimoaan myöten, niin kuka sen estää, ettei niin saisi tehdä? Minullakin on aikoinaan koulutus ja titteli hankittuna takataskussani, ja töissäkin olen silloin tällöin piipahdellut, mutta en ole tarkoituksellakaan hakenut enää vuosikausiin töihin. Haluan olla kotona, ja olen täällä kyselemättä siihen lupaa keneltäkään muulta, ja jos joku nimittelee minua laiskaksi, niin aivan sama mulle, tiedän kyllä itse, mitä olen. [/quote] Koska sinut on koulutettu yhteiskunnan varoin. Sinulla on velvollisuus käyttää koulutusta palkkatyössä. Se on kallista ja varsinkin nyt kun rahat on tiukalla kouluttaa vaimoja kotiin vaihtamaan vaippoja. Kotiäityis ei ole työtä. Sinä et maksa veroja, mutta käytät yhteiskunna palveluksia. terveyshuolto, hammas, KELA korttia jne. Lapsesi saa ilmaisen koulutuksen. Eli olet laiska, ja yhteiskunnan elätti. [/quote]En ole koulutettu yhteiskunnan varoin, ihan kuules opintolainoilla kouluttauduin aikoinani, ja maksoin omilla tienesteilläni korkoineen päivineen lainan pois. Toisekseen olen ollut töissä ja maksellut veroni kaikista tuistakin aikoinaan, kun lapsemme olivat pieniä. Minun mieheni on maksanut veroja ja maksaa tänä päivänäkin suuria summia veroja, ja on elättänyt perheensä minua myöten suurimmaksi osakseen, joskin itsekin olen töissä silloin tällöin käynyt matkani varrella ja ennen lastemme syntymää vuosia veroja maksaen. Jos olen käyttänyt terveyspalveluja, niistä olen kylläkin joutunut maksamaan joka kerta käyntimaksut ja hoitomaksut leikkauksistani jne., hammaslääkäriä myöten. Viimeiseksi kysyn, mitä sulla on vastaan niitä ihmisiä kohtaan, jotka vielä viitsivät edes tehdä lapsia tälläiseen valtioon, jossa sinunlaisesi syyttelevät mennen tullen kotiäitejä suurimmiksi rikollisiksi ja loisiksi sekä laiskureiksi mitä tämä maa päällään kantaa????? Montako lasta sulla itselläsi on ollut kasvatettavana ja elätettävänä?????? Kerro, niin voinemme jatkaa. Kerro myös se, oletko yksityisellä sektorilla töissä vaiko veronmaksajien palkkaama valtion elätti???? [/quote] Ja sinä rassukkako kuvittelet että se yksi pahainen opintolaina kattaa kaikkia kustannukset joita sinun koulutuksesta on tälle yhteiskunnalle ja muille veronmaksajillre koitunut??!! Kyllä huomaa että olet ollut kotona homehtumassa jo melkoisen pitkään, sen verran olematonta näkyy tuo aivotoiminta olevan.
[/quote] Minun puolestani systeemi voitaisiin muuttaa kokonaan niin, että veroja ei tarvis maksaa, ja kaikki maksaisivat vain omistaan kaiken, mitä itse kukin tarvii. Sopisi mulle ja olisi sopinut jo aikoja sitten tämä systeemi. Voisihan siinä monellakin tulla tenkkapoo, mut mitäs siitä.
[/quote]
Kotiäitiys ihmisen tyhmentää, vai miten se nyt menikään...Näköjään. Tää koulutuskeskustelu on toivottavasti jonkun yksittäisen urpon tuottama. Kai nyt jokainen normaalilla järjellä varustettu tajuaa, että oman elämisen kustantaminen opintotuella + lainalla on täysin eri sfäärissä henkilön saaman koulutuksen kustannnusten kanssa. Pelottavaa, jos näin ei ole. Ihmekös kotiäitien puolustelua kotihoidon halpuudella. Kun ei sitten ole omaksuttu sitä peruskoulun matematiikkaa. Jokainen kai on jäynyt kuitenkin edes sen peruskolun ja kotiäitiyteen ei nyt muuta koulutusta edes tarvitse.
[/quote] Oletuksia, että kaikki tänne viesteilevät olisivat käyneet henkilökohtaisesti ilmaisen peruskoulun ja jatko-opinnot päälle, itse ainakin kävin kaikkien sisaruksieni kanssa oppikoulun kansakoulun jälkeen. Oppikoulun ja lukion kulut maksoi oma isäni yksityiseltä sektoriltaan saamistaan nettotuloistaan. Ja meitä oli melkoisen monta koulutettavaa isäni kontolla. Että sepä sitten tästä, kuka on maksanut ja mitä koulutuksistaankin.
[/quote]
Eli me puhutaan korkeakoulutuksesta, ei lukiosta ja peruskoulusta. Siinä on pieni ero. Jos esimerkiksi lääkäri jää kotiin 18 vuodeksi, mitäköhän hänen koulutus on maksanut? Sinun kouluts ei välttämättä olekaan maksanut yhteiskunnalle, mutta koulut on kuitekin saanut valtionavustusta. Koska meillä on oppivellvollisuus. Lukio kirjat maksavat vanhemmat ihan tavallisessa lukiossa vieläkin.
Kotiäidiksi jäämiseksi on vain yhteiskunnalle haitaksi, koska sinulta jää verotuloja saamatta. Sinun lapsesi koulutksen maksavat jne. Eli vaikka et nostaisikaan valtion tukia olet saanut lapsilisiä ja käydä terveyskeskuksissa ja kirjastot jne. Vaikka sinun mies maksaisi veroja niin, ne verot ei millään kata kaikkia kustannuksia jotka käytät.
78: Ihan ohi aiheen. Koulutus tarkoittaa myös peruskoulua, joka kustannetaan verovaroin. Opintotuella katat oman elämisesi kustannukset jatko-opinnoissa, jolloin itse opetus on ilmaista (eli veroistahan tuokin maksetaan).
Aiheeseen. Laiska kotiäiti tai ahkera uraohjus. Toimelias kotiäiti tai töissä lepäilevä saikuttaja. Aivan sama. Yhteiskunta tukee molempia valintoja. Kunhan vain jokainen lapsi saa riittävästi rakkautta ja huolenpitoa.
Ei liikaa vaadittu?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:32"]
TAJUATKO SITÄ TOSIASIAA, ETTEI ME KAIKKI OLE ILMAISEN PERUSKOULUN KASVATTAMIA VAAN ITSE OLEN AIKOINANI KÄYNYT VANHEMPIENI KUSTANTAMAN YKSITYISEN OPPIKOULUN. ISÄNI MAKSOI KAIKKIEN MEIDÄN VIIDEN LAPSEN OPPIKOULUN KULUT KIRJOINEEN, MATKOINEEN (30 KM SUUNTAANSA), RUOAN, LUKUKAUSIMAKSUN JNE. JA ISÄNI OLI YKSITYISELLÄ SEKTORILLA TÖISSÄ.
[/quote] Oppikoulu ei ole korkeakoulutus, ja sen kyllä huomaa !
TAJUATKO SITÄ TOSIASIAA, ETTEI ME KAIKKI OLE ILMAISEN PERUSKOULUN KASVATTAMIA VAAN ITSE OLEN AIKOINANI KÄYNYT VANHEMPIENI KUSTANTAMAN YKSITYISEN OPPIKOULUN. ISÄNI MAKSOI KAIKKIEN MEIDÄN VIIDEN LAPSEN OPPIKOULUN KULUT KIRJOINEEN, MATKOINEEN (30 KM SUUNTAANSA), RUOAN, LUKUKAUSIMAKSUN JNE. JA ISÄNI OLI YKSITYISELLÄ SEKTORILLA TÖISSÄ.
[/quote]
Saitko kotihoidontukea lastesi ollessa pieniä ? Kuinka pitkä oli äitiyslomasi + vanhempainvapaasi? Itse olen syntynuyt 1971 ja menin hoitoon 4 kk ikäisenä, josta äitini käytti vuosilomasna ja palkattomana vielä yhden kuukauden ollakseen kotona kanssani. Puhutaan vissiin pikkuisen eri asioista. Ja puhutaan lisäksi toisen asteen tutkinnoista, esim. lääkäriksi, juristiksi, opettajaksi, sairaanhoitajaksi kouluttautymista. On pikkuisen eri asia kuin oppikoulu aikanaan. Maksaahan lukiossakin opiskelu mm. kirjat ja matkat. On todellakin yhteiskunnalle hukkainvestointi kouluttaa joku vaikka opettajaksi ja hän jää siten kymmeneksi vuodeksi kotiin.
Kotiäidit ovat parempia. Eliittinaisia. Muita ei halua kukaan elättää. Eivät kykene löytämään elättäjää. Uranaiset ovat eliittinaisten toinen ryhmä. Haluavat tehdä vaativaa työtä ja siihen kykenevät. Muista kuin kotiäideistä ja uranaisista ei ole mihinkään. Ei ome tarpeeksi uökonäköä, viehätysvoimaa, älyä.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:38"]
[/quote] Oppikoulu ei ole korkeakoulutus, ja sen kyllä huomaa !
[/quote]Voi että oot tyhmä, olen kouluttanut itseni sen oppikouluni jälkeenkin, mutta itse takaisin maksamillani opintolainoilla. Tutkinto on ja töitä on tehty verollisesti, ja lapset on hoideltu.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:59"]
Kotiäidit ovat parempia. Eliittinaisia. Muita ei halua kukaan elättää. Eivät kykene löytämään elättäjää. Uranaiset ovat eliittinaisten toinen ryhmä. Haluavat tehdä vaativaa työtä ja siihen kykenevät. Muista kuin kotiäideistä ja uranaisista ei ole mihinkään. Ei ome tarpeeksi uökonäköä, viehätysvoimaa, älyä.
[/quote]Sieltä tuli peruskoulutasoisen pohjakoulutuksen saanutta kirjoitusvirheellistä tekstiä. Korkeakoulutus jäänyt pois luvuistasi näköjään:)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:47"]
[/quote]
Saitko kotihoidontukea lastesi ollessa pieniä ? Kuinka pitkä oli äitiyslomasi + vanhempainvapaasi? Itse olen syntynuyt 1971 ja menin hoitoon 4 kk ikäisenä, josta äitini käytti vuosilomasna ja palkattomana vielä yhden kuukauden ollakseen kotona kanssani. Puhutaan vissiin pikkuisen eri asioista. Ja puhutaan lisäksi toisen asteen tutkinnoista, esim. lääkäriksi, juristiksi, opettajaksi, sairaanhoitajaksi kouluttautymista. On pikkuisen eri asia kuin oppikoulu aikanaan. Maksaahan lukiossakin opiskelu mm. kirjat ja matkat. On todellakin yhteiskunnalle hukkainvestointi kouluttaa joku vaikka opettajaksi ja hän jää siten kymmeneksi vuodeksi kotiin.
[/quote]ETKÖ OSAA LUKEA, SISÄLUKUTAITOSI NOLLATASOA?!? Lukion kustansi minulle isäni, ja sen jälkeisen tutkinnon suoritin opintolainarahalla, enkä millään opintotuella, kuten nykypennut.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:33"]Olen kolmen lapsen isä. Minä töissä, vaimo lasten kanssa kotona. Kyllä se mulla on niinpäin, että menen mielelläni maanantaina töihin "lepäämään". Olen joitakin päiviä ollut lasten kanssa kotona ilman vaimoa ja varsinkin talviaikaan se rumba kolmen lapsen kerrospukemisineen useita kertoja päivässä, sekä koko talouden muu ylläpito, ruoka, vaatehuolto alkaa käydä ylivoimaiseksi. En jaksaisi sitä kokoaikaisesti. Arvostan vaimoani ja muita kotiäitejä.
[/quote]
no need to say more.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:59"]
[/quote]Sieltä tuli peruskoulutasoisen pohjakoulutuksen saanutta kirjoitusvirheellistä tekstiä. Korkeakoulutus jäänyt pois luvuistasi näköjään:)
[/quote]
Ja sinulta puuttuu terve kriittisyys lukemaasi kohtaan. Päivänselvä provo. Kenties itse kirjoitettu?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:59"]
[/quote]
Tyylilaji kenties satiiri? Kriittinen lukeminen tuttua? Oletko tutustunut eri tyyleihin? Vai ovatko akateemiset kirjat kuivattaneet sekä äly- että huumorinystyrät?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:47"]
[/quote]
[/quote]ETKÖ OSAA LUKEA, SISÄLUKUTAITOSI NOLLATASOA?!? Lukion kustansi minulle isäni, ja sen jälkeisen tutkinnon suoritin opintolainarahalla, enkä millään opintotuella, kuten nykypennut.
[/quote] Eli mitä sen sinun tutkinto sitten maksoi, vain otitko opintolainaa niin että sait hoidettua vuokrat ja ruoat. Maksoitko koko koulutuksen ihan itse, eli maksoit varmaan sitten lukukausimaksuja suoraan koululle? Me puhutaan yliopisto ja korkeakoulututkinnoista, en ole kuullut että äitini olisi maksannut yliopisto koulutuksesta lukukausimaksuja. Lukiosta on hän maksanut maksuja.
Väitätkö että olet tosiaan maksannut kymmentuhansia euroja koulutuksesta opintolainalla? Etkö ole nostanut lapsilisiä, ja et ole käynyt lääkärissä. Oletko synnyttänyt kotona? Eikö lapsesi ole käynyt neuvolassa? Oletko lapsesi kouluttanut kotona kotikoulussa? Jopa yksityiset koulut saavat valtiontukea!
Nostaa opiskelijat tänäänkin opintolainaa ja opintotukea. Mutta koulutuksesta ei makseta muuta kuin oppikirjat.
Mä kuulen työssäkäyvältä siskoltani (jolla on päiväkoti-ikäinen ja teini-ikäinen poika) jatkuvasti, että "kun sulla on aikaa, kun oot vaan kotona". Joo siis tosiaan olen kahden tytön (3 ja 1v.) kanssa kotona, samalla opiskelen nettilukiossa ja toimin paikallisen perhekahvilan vastaavana. Mut joo varmaan siin on sit se, että mulla on tyttöjä ja ne on niin helppoja vilkkaisiin poikiin verrattuna. -.-
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:55"]
Sinä olet laiska, koska elät toisten rahoilla. Joku muu käy töissä, että lapsillasi on ilmainen terveydenhuolto, hammashuolto, ruokaa...ja sinä itsekin syöt toisten pöydästä.
Jos olisit aikuinen, kävisit töissä.
[/quote]Mitäpä se sinulta on pois jos minä vaimoni elätän,kun hän hoitaa yhteisiä lapsiamme. Näistäkin lapsista kasvaa tulevia veronmaksajia jotka sitten elättävät sinut kun olet eläkkeellä ja vaihtavat sinulle vaipat ja syöttävät ym. ym.Vaimoni tekee enemmän kuin oikeaa työtä.Voihan olla ,että sinä et noin vaativaan työhön edes pystyisi ;)
Lainaten tuota loppuosaa aloittajan tekstistä, että kotiäitinä tekee enemmän töitä kuin palkkatöissä on niin totta! Itsekin kun olin väilllä töissä, kun omat lapseni olivat pieniä, niin työ kodin ulkopuolella oli ikään kuin "lomaa". Meillä oli kotona lastemme oma mummo hoitamassa sillä aikaa lapsia ja kotiamme, kun olin töissä, joten sekin toi helpotusta niihin äiteihin verrattuna, jotka joutuvat viemään lapsensa aamuisin ja iltaisin hakemaan hoitopaikasta.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 10:06"]
Suomessa tuetaan rahallisesti monenlaisia ihmisiä, mutta tuntuu että kotiäidit on ne pahimmat näistä. Entä koti-isät? Ne harvat jotka siihen lähtee ovat sankareita, ei suinkaan laiskoja kotona maakaajia. Työttömiä tuetaan isommalla rahalla kuin kotiäitejä/-isiä, ja heistä osa on valitettavasti niitä jotka ei koskaan töihin halua. Miksi he eivät aiheuta naisissa samanlaista tunnekuohua kuin kotiäidit? Maahanmuuttajien tuet ovat jotain aivan uskomatonta, osa heistä ei välitä edes kieltä opiskella kun ei tarvi. Tähänkin käy sanonta nainen on naiselle susi.
[/quote]Ehkä siinä on mukana myös kateutta kotiäitejä kohtaan. Itse muistan nuorena säälineeni kotiäitejä.Elämä supistuneena vain kotiin ja lapsiin. Surkeata. Ajattelin, ettei koskaan minulle sellaista elämää. Yli kolmekymppisenä sain 4 lasta aika tiuhaan tahtiin ja jäin kotiin.Ne 8 vuotta kotona oli sellaista rumbaa yötäpäivää että oksatpois.Silti tuttava, perhepäivähoitaja, oli sitä mieltä että pääsen helpolla.Hänellä oli 4 lasta hoidossa ja niille piti tehdä ruokaa ja ulkoiluttaa. Omia ei kuulema tarvitse. Meillä lapset ei sitä tajunneet ja piti tehdä aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Aina se toisen elämä näyttää helpolta. Nyt jo pitkään työelämässä olleena olen edelleen sitä mielta että kotona pienten lasten kanssa on rankempaa.Ja huom. työni on raskasta ja vastuullista sekä henkisesti että ruumiillisesti.
Olen kotiäiti, huolehdin omasta lapsestani ja olen tämän käytössä koulun alettuakin. Olen kotirouva, huolehdin perheestä ja talosta, teen työssäkäyvän mieheni elämästä helpompaa. Lähitulevaisuudessa olen omaishoitaja, huolehdin +70v appivanhemmistani samassa taloudessa. Tällä hetkellä opiskelen kotona uutta kieltä. Muutaman vuoden päästä alamme rakentamaan taloa ja minä vastaan siitä pääosin, koska minulla on siihen aikaa ja voimia. Mikäli ehdin, voin taas aloittaa freelance työt. Olen perheenjäsen ja perhe puhaltaa yhteen hiilen. Mutta kylläpä olen laiska! t: ulkosuomalainen loinen
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:10"]
Mua niin suunnattomasti ärsyttää, kun ihmiset leimaavat työtä vieroksuvaksi ja laiskaksi jos on lasten kanssa kotona. Itsellä nyt 5 ja 2v. lapset, enkä ole ollut esikoisen jälkeen töissä. (Lisäksi olen toisen lapsen jälkeen sairastanut vakavan sairauden, josta olin puolisen vuotta sairauslomalla). Varsinkin sukulaiset ihmettelevät että enkö ole "vieläkään" töissä. Olen vain sanonut että en halua pitää kiirettä ja haluan nauttia lapsistani kotona. Miksi tämä päätös ärsyttää?
Ja laiska en tosiaankaan ole, työtä riittää aamusta iltaan. Pidän kodin ja puutarhan siistinä, touhuan lasten kanssa aamusta iltaan, teen varmasti enemmän töitä mitä moni "oikeassa työssä" tekee.
[/quote]
Ehkä siksi että kotiäiti tekee sen mitä työssäkäyvä tekee oikean työn ohessa. ;)