Genetiikasta jotain ymmärtävät, apua!! Mulla oli säätöä
juhannuksena yhtien kaksoisveljesten kanssa. Aattona kolme minuuttia nuoremman ja lauantaina sen vähän vanhemman velipojan kanssa. ;) En tiedä ovatko identtisiä, mutta ainakin ihan samannäköisiä ja nimetkin tyyliin Tupu ja Hupu. No nyt sitten perinteitä kunnioittavaan tyyliin, raskaustesti voimakkaasti plussalla. Olen kummankin facebook-kaveri, mutta en mitään sen enempää. Kyseessä oli siis juhannusjuhlat, ja yhteydenpito on jäänyt valokuvien vaihtamisen ja facebook-tykkäilyjen tasolle.
Vauvan pidän joka tapauksessa ja mietin, että en kerro kummallekaan tästä mitään ainakaan tässä vaiheessa.
Mutta siis asiaan! Jos nämä miehet ovat identtiset kaksoset, niin onko mahdollista enää selvittää kumpi on isä? Hupu vai Tupu?
Kiitos!
Kommentit (102)
Taitavat noi provon huutelijat olla vähän munaskuukkelia vailla. Onko vanhan lerpsahtaneen av-mamman vaikea ajatella, että joku timmi kolmekymppinen kellistäisi kaksi miestä saman viikonlopun aikana? Ei taida omaa miestä enää pulleroitunut mamma kiinnostaa vai liekö jo lähtenyt tuoreemman kalan vesille.
Etteks voi olla yhdessä kolmisteen? "Erilainen perhe"...
Niin ja aatteles jos odotatkin kaksosia! Nehän kulkee suvussa! Voit siitä sitten antaa toiselle toisen ja toiselle toisen.
Ap on surullinen todiste siitä, että tuollaisesta kevytkenkäisestä käytöksestä seuraa vain lapsivuode ja huoran maine.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 19:38"]Eikö identtisten kaksosten DNA:t ole peilikuvat toisiinsa nähden? Ja ainahan tapahtuu mutaatioita, joten aivan varmasti joku ero on mahdollista löytää mutta ei kyllä ihan perusterveydenhuollon menetelmillä...
[/quote]
Peilikuvat?
[/quote]
Niin just. Eli kun yksi on oikeakätinen, on toinen aina vasenkätinen. Etsä tätä tiennyt..?
Voi, minusta erittäin mukava juttu. Olen kyllä vähän kateellinen, vanha nainen:) Olisi mukava, että saisit kaksoset.
Hyvää odotusaikaa!
Ens kerralla sitten kortsu mukaan, jooko?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 19:44"]
Identtiset kaksoset on mahdollista erottaa DNA:n perusteella, koska elämän aikana se on koko ajan altis pienille muutoksille. Olen ymmärtänyt että tätä tehdään vain joissain rikosteknisissä laboratorioissa, isyyden selvittämiseen tämä olisi aivan liian kallista.
[/quote]
Juu, muttei isyyttä, koska lapsessa on sitten jo taas äidiltäkin puolet...
Juttele toisen kanssa ja alun jälkeen kysy, että jäi mietityttämään oletteko identtiset vai ei. Onko kummatkin sinkkuja?
Kuka oikeasti nykyään uskaltaa panna tuntemattomia/puoli tuttuja ilman kortsua ja vielä systemaattisesti? Kuka tahansa siistin ulkomuodon omaava voi kantaa myös mitälie hyppykuppaa. Sukupuolitaudit kammottaa mua yhtä paljon kuin raskaaksi tuleminen. Taidan olla ap:ta huomattavasti vastuuntunoisempi (kumit aina varoiksi mukana), vaikka ikää on melkein 10v. vähemmän.
kaksoset näköjään identtisesti yhtä tyhmiä ja ap hyvänä kolmosena, kun ei tiedetä ehkäisystä mitään.
kerro lapsesta sille niistä joka muistaa sun kanssa olleensa. sille toiselle et kerro mitään. menee dna-testeihin sitten jos mies haluaa, vaikka sillä ei oikeata isää selvitetäkään.
ja mitä väliä sillä on kumpi on isä, omia geenejään se isäksi valitsemasi joka tapauksessa kasvattaa!
Miten 30-vuotias nainen ei käytä ehkäisyä kummankaan satunnaispanonsa kanssa?
Oletko ajatellut testata taudit? VAikka identtisiä olisivatkin, niin ne taudit eivät ole välttämättä identtisiä ja parhaimmillaan olet tartuttanut toisen taudit toiseenkin.
Oikea moraalin kukkanen taidat olla tauteinesi. Ja ei, en pysty lainkaan samaistumaan elämääsi. Vihaan provohuutelijoita mutta välähdyksenä tosielämästä tämä on tosi masentava. Miten tuohon ikään mennessä ei osata suojautua taudeilta? Miten tuossa iässä jaellaan tauteja eteenpäin vailla huolen häivää? Eikö edes kaduta, hävetä, nolota mitenkään? Miten itsekeskeinen täytyy olla, ettei edes välähdä toisen panon kohdalla, että tässä minä saatan tartuttaa Hiviä tähän toiseen?
Jos totta puhutaan niin ei kaduta eikä hävetä. Taudit kävivät mielessä, mutta rehellisesti sanottuna uskoin ja on jo testattukin, että kummallakaan ei ole mitään.
Tarkempia ammatteja sanomatta, kumpikin on korkeasti koulutettuja terveysalan ammattilaisia ja huippukuntoisia urheilijoita. Jollakin nyt ehkä on ollut sellainen kuva, että nämä veljekset ovat jotain räkä poskella kännääviä, autossa nukkuvia parikymppisiä välivuosijunnuja, jotka panee mitä irti lähtee. Kummatkin sinkkuja, toisella vielä harkintavaihe tosin meneillään.
Tämä siis taustatietona kun joku mun moraaliani mietti ylempänä.
Ap
Jos totta puhutaan niin ei kaduta eikä hävetä. Taudit kävivät mielessä, mutta rehellisesti sanottuna uskoin ja on jo testattukin, että kummallakaan ei ole mitään.
Tarkempia ammatteja sanomatta, kumpikin on korkeasti koulutettuja terveysalan ammattilaisia ja huippukuntoisia urheilijoita. Jollakin nyt ehkä on ollut sellainen kuva, että nämä veljekset ovat jotain räkä poskella kännääviä, autossa nukkuvia parikymppisiä välivuosijunnuja, jotka panee mitä irti lähtee. Kummatkin sinkkuja, toisella vielä harkintavaihe tosin meneillään.
Tämä siis taustatietona kun joku mun moraaliani mietti ylempänä.
Ap
Ei vittu, onko nimikirjaimet T.H ja J.H?
Onks nää ne hammaslääkärit Lounais-Suomesta? Toisella kaksi lasta?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:51"]Ei vittu, onko nimikirjaimet T.H ja J.H?
[/quote]
Vai että toni ja joni taas vauhdissa
Voi ny helevetti. Miks tästäkin pitää kysyä vauvapalstalta ku googlettaakin vois..
http://tieku.fi/ihminen/identtisten-kaksosten-dna-ei-ole-identtinen
Onkohan tällaista oikeasti joskus tapahtunut, ja mitä tilanteessa tehtäisiin? Elarit puoliksi? :D Vois olla vähän hämmentävä tilanne isäehdokkaille.