Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea ylipaino itkettää! Tänäänkin näin langanlaihoja +45v naisia ja mietin että miten?? Itse päälle 30v ja BMI 40

Vierailija
31.07.2021 |

Ahdistaa ja itkettää. Miksi en koskaan onnistu laihdutuksessa? :(
Olen varmaan 200kg kun olen itse 45v.

Mistä ihmiset saa itsekuria olla syömättä?

Kommentit (382)

Vierailija
21/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 40v just ja just normaalipainon ylärajalla. Elämä on taistelua joka päivä että paino pysyisi edes tässä. Siskoni kanssa meillä on sama ruokavalio ja hän on hoikka kuin mikä. Ja ei, en herkuttele salaa, siskosta en menisi takuuseen. Mun kroppa ei anna kerta kaikkiaan mitään anteeksi, kaikki kerääntyy. Tsempit sulle.

Vierailija
22/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tätä vinkkiä: Syö vähemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ap opetella arkeen aktiivisuutta. Tee kivoja juttuja joissa menee aikaa, kaikki se on pois jääkaapilta. Ja kun elämässä on tekemistä ja pientä kiirettä, ruokailut järkeistyy kummasti.

Ota nyt taukoa noista mietteistä ja lähde etsimään itsellesi hyvää oloa muuta kautta. Voin luvata ettet ole yhtään onnellisempi laihanakaan jos nyt hampaat irvessä ruoskit itsesi siihen kuntoon eikä tulokset pysy. Laihduttaminen on itseasiassa jopa helppoa verrattuna siihen mitä tuloksissa pysyminen.

Mieti elämääsi vaikka 3 vuoden päähän ja aseta matkalle hyvin pieniä tavotteita. Lupaan että kiität itseäsi kun annat mielelle ja keholle aikaa muutokseen.

Ota ensimmäiseksi tavoitteeksi vaikka se että opettelet juomaan vettä. Tai että ulkoilet joka päivä hieman. Asiat joista saat hyvän olon saa sinut toistamaan sen tekemisen. Tuo veden juominen tekee olosta kivan fressin eikä turvotusta tule. Pieni ulkoilu tekee saman.

Itse pääsin hyvin maltillisella aloituksella eroon melkein 60 kilosta ja tulokset on pysyneet yli 15 vuotta. Tein hyvin pieniä muutoksia mutta ne oli pysyviä. Opettelin juomaan, syömään ja liikkumaan kaikessa rauhassa, yhtä asiaa kerrallaan.

Vierailija
24/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö. Yksinkertaista.

Vierailija
25/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 52kg nainen ja mä taistelen tosissaan, että saisin painoani nostettua edes pari kiloa....

Mitä alapeukutatte. Joudun oikeasti taistelemaan tämän kanssa:( 

Mulla soi herätys kahden tunnin välein muistuttamaan että söisin jotain. Lisäksi juon 1.5 litraa rasvaista maitoa päivässä. Pistän aina salaattiin oliiviöljyä jne.........

Vierailija
26/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 52kg nainen ja mä taistelen tosissaan, että saisin painoani nostettua edes pari kiloa....

Mulla sama.

N40.

Voin laittaa teille mun viikon ruokapäiväkirjan. Sitä kun noudatatte, niin lupaan, että vuoden päästä olette 25 kiloa painavempia :)

Ap

No laita.

Vierailija
27/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alapeukutatte. Joudun oikeasti taistelemaan tämän kanssa:( 

Mulla soi herätys kahden tunnin välein muistuttamaan että söisin jotain. Lisäksi juon 1.5 litraa rasvaista maitoa päivässä. Pistän aina salaattiin oliiviöljyä jne.........

Ei ehkä kovin kohteliasta tulla ylipainoisen henkilön laihdutusvaikeusaloitukseen kertomaan lihomisvaikeuksistaan. Sama toisinpäin.

Vierailija
28/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen välimeren ruokavaliota. Itseasiassa ihan identiteettiä. Kaikki missä on oliiviöljyä on hyvää, pasta on hyvää, kala ja vihannekset on hyviä, pähkinät...  Tiesitkö kun lihavien ihmisten aivot ei tunnista makuja niin kuin hoikkien niin siksi saman tyydytyksen saaminen ravinnosta vaatii suurempia ruokamääriä? Sinun ei pidä olla ilman ruokaa vaan alkaa nauttia siitä. Kannattaa myös tunnistaa koska itsellä on nälkä. Jos ei ole aamiaisihminen niin älä syö aamiaista. Syö silloin kun kehosi haluaa ravintoa. Toinen minkä olen huomannut niin nämä proteiini ja hiilihydraatit. Toisten kroppa käy hiilareilla ja toisille sopii proteiinit.  Minulla proteiinintarve on  jostain syystä pieni, joten kaikki ylimääräinen kerääntyy läskiksi kroppaan oli sitten ravinnonsaanti mikä tahansa. Kaikki on erillaisia. Kannattaa löytää se mikä itselle toimii ja soveltaa.

Vierailija
29/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksini on juuri ja juuri 19.

Olen syönyt tänään vaikka minkälaisia herkkuja. Kuten äsken pari palaa kakkua. Olen myös pyöräillyt kauppaan ja kuntosalille. Liikunta on minusta ihanaa!

Salilla kuuntelen musiikkia jota rakastan, sitä kuunnellessa sarjat on helppo tehdä.

Liikunnasta tai ihan vaan siitä että lähdet ulos voi löytää myös puolia joista pidät. Lähde kävelylle kuunnellen kuulokkeista äänikirjaa??

Parin viikon päästä voi löytää kävelystä muitakin hyviä puolia. Kunhan vain pääset liikkeelle. 🙂

Vierailija
30/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa aika terveyskeskukseen lääkärille. Jos Bmi yli 30, voit saada tueksi Saxendan tai Ozempicin. Kalliita ovat, mutta tehokkaita. Loppuu ahmiminen ja paino laskee. Eivät toki laihduta itsessään, vaan täytyy tehdä korjausliike ruokavalioon. Hyvästi "aloitan aamulla uuden elämän ja illalla palaan vanhaan".

Vierailija
31/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä yksi kanssa. En jaksa enää. Tunnen olevani möhkäle, joka vaan on olemassa ja syö, ei mitään muuta.

Haluaisin laihtua, pudotettavaa on kamalasti.

Mistä motivaati ja miksi?;kun olen yksinäinen ja perheetön, ja ruoka on ainoa iloni ja onnen aiheenibelämässä koirani lisäksi.

Mulla sama. Kissan lisäksi ruoka ainut iloni. Ja kaikki vaativat että siitä ainoasta ilosta pitää luopua. Lääkäri, ravitsemusterapeutti, psykologi...

Vierailija
32/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa aika terveyskeskukseen lääkärille. Jos Bmi yli 30, voit saada tueksi Saxendan tai Ozempicin. Kalliita ovat, mutta tehokkaita. Loppuu ahmiminen ja paino laskee. Eivät toki laihduta itsessään, vaan täytyy tehdä korjausliike ruokavalioon. Hyvästi "aloitan aamulla uuden elämän ja illalla palaan vanhaan".

Minä sain aikoinaan myös alennuskortin uimahalliin. Sen sai kun painoindeksi oli yli 30.

Vierailija
33/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus liraglutidia. Ei niinkään vienyt makeanhimoa mikä pahin ongelma, vaan ateriaväli kasvoi. Ei ollut normaalia nälkää. Eikä normaalit ateriat ole ongelmani muutenkaan.

Vierailija
34/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ruoka on ainoa iloni ja onnen aiheenibelämässä koirani lisäksi.

Eiköhän ongelma ole juuri tässä. Ainoa ratkaisu on löytää elämään jotain muita kiinnostuksen kohteita ja ilon aiheita ruoan lisäksi, esim. jokin uusi harrastus.

Sillä on jo harrastus, aloittaa joka päivä näitä toivottoman iäkäs 36 v. vailla itsekuria -aloituksia.

Vierailija
35/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Kesä pahinta aikaa. Näkee hoikkia vanhoja yli nelikymppisiä naisia, ja itsellä paino alkaa ykkösellä.. Epäonnistunut olo ihmisenä.

Miksi se on paha, että vanha nainen on hoikka? Olen 55 ja samoissa mitoissa ollut parikymppisestä. Harrastan liikuntaa ja se ehkä pitää painon kurissa. Geenit huonot.

Vierailija
36/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on määrät ihan pielessä. En vaan osaa syödä tarpeeksi vähän. Olen koittanut laihduttaa puoli vuotta syömällä 5 terveellistä ateriaa/päivä, mutta paino ei ole tippunut. Nyt olen siksi entisestään keventänyt jättämällä päivällisen pois ja syömällä sen sijaan ruokaisamman välipalan. Tässä päivittäiset ateriani:

Aamiainen:

- 2 juustoleipää (juusto 5% rasvaa) , tomaatti

- 170 g jogurttia, maustamatonta, 100 g marjaa

- 2 mukia maitokahvia

Lounas:

- lämmin ruoka, 0,5 lautasellista kasviksia

- leipä, jos lämmin ruoka on keitto

- hedelmä

Välipala:

-proteiinirahka

- 1-2 leipää tai hedelmä, jos on kiljuva nälkä

Iltapala:

- kaurapuuro keitettynä puoliksi veteen, puoliksi rasvattomaan maitoon

- reilusti marjoja

- omena

Ruokajuomana vesi. Alkoa en käytä. Kerran viikossa 100 g karkkia/suklaata

Liikuntaa väh. 10000 askelta /pvä, pari kertaa viikossa väh. 16000 askelta

Tällä valiolla toivon vaakalukeman jo lähtevän laskuun. Myönnän, että tällä ruokavaliolla paino ei ole tullut, mutta haluan oppia terveet elämäntavat, joiden myötä myös paino laskisi. Vituttaa, että olen joutunut tähän jamaan, mutta nyt sille ei vaan voi enää mitään vaan yritettävä eteenpäin. Tsemppiä ja sitkeyttä ap!

T: 107 kg/158 cm

Vierailija
37/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pois takapuolesta ja ota vastuu valinnoistasi. Aina löytyy syitä, miksi ei onnistu. Minä olen ihan itse ostanut ja mättänyt suuhuni kaiken sen, millä paino on noussut sairaalloisiin lukuihin. Ruokavälit ja lautaselta pois jätetyt kasvikset ovat olleet myös ihan oma valintani. Peilejä olen vältellyt ja keski-ikäisenä en ole välittänyt miltä näytän tai mitä muut ajattelevat. Painonpudotusta en ole yrittänyt yli 10 vuoteen. Puoli vuotta on kypsynyt pikkuhiljaa ajatus, että näin ei voi jatkua. Hengästyminen, tules-vaivat, kohonnut v.sok. ja kolesteroli ja suurentunut riski saada sydäninfarkti...Nyt on motivaatio kohdillaan ja teen tämän vain itseni ja läheisteni vuoksi. Tukea olen saanut lääkkeestä, jota käytän yli vuoden. Osatavoitteet valtavan ylipainon kanssa ovat paikallaan. Johan sitä uuvahtaa, jos aattelee että 40 kg pois. Minulla on ensimmäinen etappi -10 kg ja sitten päästä sairaalloisen lihavasta merkittävän lihavaksi. Lopputavoite lievä ylipaino. Se on tässä iässä riittävän hyvä minulle.

Vierailija
38/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että voisit hyötyä psykologin kanssa juttelusta. Saatat myös olla enemmän tai vähemmän masentunut. Varmasti vielä vaikeampaa muuttaa elintapoja jos mieliala ja ajatukset ei sitä tue.

Vierailija
39/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kannattais varmaan muutama vuosi syödä vähän vähemmän? Ellet siis menehdy koronaan jos sairastut siihen noin ylipainoisena.

Vierailija
40/382 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon. Mutta eikö langanlaihoilla voi kasvot tulla helpommin ryppyiseksi, ellei ole sileäkasvo. Vaikka kaikilla omat ongelmansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme