Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksilapsiset: miksi teillä on vaan yksi lapsi?

Vierailija
14.08.2014 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Emme ole saaneet toista lasta

B) Synnytys oli niin hirveä ettei koskaan enää x 3

C) Raskaus ja synnytys oli niin kamalaa ettei koskaan enää

D) En olis halunnut tätä yhtäkään, mutta lääkäri sanoi etten voi koskaan saada lapsia niin jätin ehkäisyn pois ja hups...

Tässä muutamia ystäviltä kuuluneita kommenntteja yksilapsisuuteen kun on asiasta juteltu. Kohta B on sanonut ainakin kolme...Mulla on kaksi ja enemmänkin olisin halunnut, siitäkin huolimatta että hengenlähtö lähellä. Mies ei halunnut enempää, eikä pelätä miten käy ja ikääkin on nyt jo liikaa...mutta tätähän ei enää kysytty ;)

Vierailija
42/92 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsia tulisi tehdä tasan niin monta kuin pystyy elättämään ja jaksaa itse kasvattaa. Meidän tapauksessamme tämä tarkoitti yhtä lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vain yksi? Yhtä hyvä se on kuin muutkin. Sitä paitsi lapsia saadaan, niitä ei tehdä.

Vierailija
44/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisista syistä. :-)

Vierailija
45/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varaa toiseen lapseen.

Vierailija
46/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enempää. Enkä tarvitse enempää. ♡

Vierailija
47/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme näin kun tapasimme. Minulle sopi joko yksi lapsi tai lapseton elämä, mies halusi yhden lapsen. Nyt meillä on tuo lapsi ja mies on menossa vasektomiaan ensi kuussa. En halua varsinaista lapsiperhe-elämää useine lapsineen. Näin on hyvä.

Vierailija
48/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole missään vaiheessa tullut tunnetta että tahtoisin toisen

Vierailija
49/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt toista♡ Vai vaikeutuuko elämä. Tulee rauhatonta. Nykyään monet tekevät kolme ja masentuvat.

Vierailija
50/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä yksi on juuri täydellinen meille. On helppo matkustaa ja tulee halvemmaksi. Hänen ei tarvitse tapella aikanaan perinnöstä kenenkään kanssa (omassa suvussani hirveät perintöriidat ja katkeruudet ja välit poikki sisaruksiin). Hänelle pystytään antamaan kaikki, mitä hän tarvitsee: laadukkaat vaatteet, harrastusmahdollisuudet, aikanaan voimme ostaa hänelle ensiasunnon. Eli pystymme antamaan hänelle hyvät taloudelliset lähtökohdat rakkauden lisäksi.

Vierailija
51/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:40"]Olen miettinyt toista♡ Vai vaikeutuuko elämä. Tulee rauhatonta. Nykyään monet tekevät kolme ja masentuvat.

[/quote]

Vaikeutuu.

Vierailija
52/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä tuli jo täydellinen. :-)

Vierailija
53/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua.

Lupasi mulle, että koitetaan toista lasta kun esikoinen menee kouluun.

Esikoinen on nyt koulussa ja mies ei suostu edes puhumaan asiasta.

Olen ihan rikki.

Mies tietää, että haluaisin suurperheen..

Vierailija
54/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo sanoi että tee kaksi lasta. Jos on vaan yksi ja sille käy jotain.

Vierailija
55/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa toiseen.

Vierailija
56/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti: ihanan helppoa. En halua väkisin tehdä tästä vaikeampaa. Eikä tarvitse sietää hankalia vaiheita (esim. vauva-aika) kuin kerran.

Vierailija
57/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua useampaa lasta. Kyllä yksi riittää.

Vierailija
58/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua toista lasta hullun vaimoni kanssa. Toisaalta en halua erota, koska lapsi jäisi kuitenkin äidille ja kasvaisi kieroon. Lapsi haluaisi toki asua minun kanssani, mutta 7-vuotiaan mielipide ei paljon paina sossutanttojen mafiassa.

Vierailija
59/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kahden vaiheilla. Ekan lapsen jälkeen puhkesi krooninen yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, enkä uskalla tulla raskaaksi. Lääkkeillähän se pysyy kurissa,mutta en uskalla ottaa raskausaikana riskiä. Ja ajatus siitä, että 9 kuukautta, ehkä enemmänkin (kun yritysaika lasketaan mukaan) olisi ilman edes satunnaista rauhoittavaa kun paniikki iskee.. Ihan mahdotonta.

Ekalla lapsella myös menossa vaikea vaihe (toivottavasti vain vaihe), ja emme voisi kuvitellakaan, että tähän päälle vielä toinen lapsi hoidettaisiin.

Työni on raskasta henkisesti, ja haluaisin vaihtaa, mutta lama-aikana se vie aikaa. 9 kuukautta vielä tässä nykyisessä duunissa ja tulen lopullisesti hulluksi.

Eli taitaa jäädä hankkimatta.Surettaa ennen kaikkea lapsen vuoksi, sillä haluaisin tarjota hänelle sisaruksen. Itselleni voisi riittää yhden lapsen äitinä oleminen hyvin. Vaikka toisaalta mietin, että isompi perhe voisi olla myös tuplaonni. Koska kaikesta huolimatta lapseni on se elämäni suurin ilo.

Vierailija
60/92 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi nyt 3,5v ja muutamia kuukausia ollaan yritetty toista :) Aiemmin ei ollut "saumaa", eikä olisi kyllä jaksanutkaan kahden ihan pienen kanssa. Nyt tällä ekalla on uhmaa kestäny jo niin kauan että siihen on jo tottunu eikä tuu revittyä omia hermoja, niin uskalletaan yrittää toista. Sen enempää ei välttämättä tehdä, ellei tule iltatähteä vuosien päästä.